2196388608

نتیجه بازی ایران و ترکمنستان 26 خرداد 1394

1 اکتبر 2015

نتیجه بازی ایران و ترکمنستان 26 خرداد 1394

مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه

خلاصه بازی ترکمنستان ایران

نتیجه نهایی : ترکمنستان 1 – 1 ایران

نتیجه بازی ایران و ترکمنستان 26 خرداد 1394

دانلود خلاصه بازی و گلهای بازی
حجم : 36 مگابایت

به گزارش “تفریحی سنتر”، تیم ملی با ترکیبی جوان در این بازی به میدان رفت و در دقیقه چهار از حریف پیش افتاد ولی در دقایق پایانی نیمه اول گل خورد و دیگر نتوانست به بازی برگردد و با یک امتیاز ترکمنستان را ترک کرد.

دور دوم مقدماتی جام جهانی 2018، ورزشگاه داش آغوز، تماشاگر 20 هزار نفر

ایران: علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، محمد حسین کنعانی زادگان، وریا غفوری، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، مسعود شجاعی (46 امید ابراهیمی)، وحید امیری (65 قوچان نژاد)، مهدی ترابی (46 طارمی) و سردار آزمون
سرمربی : کارلوس کی روش

شرح گل‌ها:
1 – صفر(ایران): حرکت عرضی سردار آزمون در محوطه جریمه و ضربه او با پای راست گل اول میدان را برای ایران رقم زد.
یک – یک(ترکمنستان): حرکت وینگر ترکمنستان از جناح راست و پاس او میان مدافعان ،گل تساوی را برای حریف ثبت کرد. اشتباه مدافعان مرکزی ایران در این گل قابل ذکر بود.

دقایق حساس‎:
دقیقه 16: سردار آزمون توپ ارسالی از سمت راست زمین را به تیر دروازه زد تا تیم ایران نتواند در این صحنه به گل دوم خود برسد.

دقیقه 17: سردار آزمون در حالی که به سمت راست دروازه از پشت محوطه جریمه حرکت می‌کرد، با یک شوت زیبا توپ را به سمت چپ دروازه فرستاد که دروازه‌بان ترکمنستان موفق شد توپ را مهار کند.

دقیقه 27: آندرانیک تیموریان از روی یک ضربه ایستگاهی توپ را به درون محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه سر احسان حاج صفی توسط دروازه‌بان ترکمنستان مهار شد.

دقیقه 58:سردار آزمون سانتری را که توسط خسرو حیدری از سمت چپ دفاع ترکمنستان به روی دروازه ارسال شده بود با فاصله اندکی به بیرون زد.

دقیقه 66: امید ابراهیمی از سمت راست زمین ایران توپی خطرناک را به سمت دروازه ارسال کرد که توسط دروازه‌بان دفع شد.

دقیقه 68: شوت بسیار سنگین هافبک ترکمنستان با فاصله بسیار اندکی از کنار دروازه حقیقی به بیرون رفت تا شاگردان کی‌روش نفس راحتی بکشند.

دقیقه 70: طارمی که در نیمه دوم به میدان آمده بود ضربه سر نه چندان خطرناکی را به سمت دروازه حریف زد که توسط دروازه بان به راحتی مهار شد.

شرح بازی:
تیم ملی فوتبال ایران که در نیمه دوم بازی را کاملا هجومی آغاز کرده بود و بازی را در دست گرفته بود موفق نشد از حملات پردامنه خود استفاده کند و قربانف سد محکمی برابر حمله وران ایجاد کردند.

کارلوس کی روش در این نیمه بیشتر زمان خود را صرف بحث با داور چهارم این دیدار و اعتراض به وقت کشی بازیکنان ترکمنستان کرد و البته داور این بازی نیز تنها 4 دقیقه وقت تلف شده برای این بازی در نیمه دوم در نظر گرفت.

شاگردان کارلوس کی روش با این تساوی مقدماتی جام جهانی را آغاز کردند و چشم به دیدارهای آینده خود دارند تا از گروه خود که در ابتدا آسان تصور می شد به مرحله بعد صعود کنند.

حاشیه‌ها:

در خط دفاع تیم ملی کنعانی زادگان 21 ساله زوج پژمان منتظری است. این در حالی است که طی 18 ماه گذشته جلال حسینی در کنار امیر حسن صادقی یا پور علی گنجی در دفاع میانی کار میکردند و منتظری یا در دفاع راست توپ میزد و یا مصدوم بود.

در دفاع راست وریا غفوری با ادامه روند رو به رشد خود حضور در ترکیب ثابت تیم ملی را که از جام ملتهای آسیا آغاز شده بود را ادامه میدهد و احسان حاج صفی که با 69 بازی ملی در 25 سالگی یکی از پر تجربه ترین یاران تیم ملی است،در دفاع چپ توپ میزند.

تفاوت سیستم حرکتی تیم ملی از خط میانی به بعد نشان از تغییر نگرش کی روش دارد،با رفتن نکونام از تیم ملی فوتبال کشورمان، چیدمان نیروی انسانی تیم ملی به گونه‌ای است که هیچ‌کس نمی‌تواند آهنگی را که تیم ملی قرار است با آن به میدان برود حدس بزند.

آن چه قطعی است این که در ترکیب تیم ملی تنها یک مهاجم هدف یا تارگت وجود دارد بنابراین تیم ملی کماکان با یک مهاجم کلاسیک بازی میکند و به هیچ وجه آهنگ تیم ملی با 2 مهاجم شکل نمیگیرد چرا که در صورت برقراری این شکل از چیدمان تیمی از وجود قوچان نژاد در ترکیب تیم ملی استفاده می‌شد.

اما به جز آندو تیم ملی بازیکنی با خصوصیات یک هافبک درگیر و دفاعی ندارد و قطعا با 2 هافبک دفاعی بازی نمی‌کند چرا که اگر این حالت فرض سیستم تیم ملی بود قطعا امید ابراهیمی در ترکیب تیم ملی قرار می‌گرفت.

حضور هافبک های زیاد با خصوصیات و توانایی هایس بازی در کنار زمین مثل خسرو حیدری، مسعود شجاعی، وحید امیری و مهدی ترابی نشان از آن دارد که تیم ملی با یاران کنار زمین یعنی آن چه در سیستم های قدیمی فوتبال به بغل راست و چپ موسوم بود به میدان رفته و تکیه تیمی به آرایش 3-3-4 قابل سوئیچ به آرایش 1-5-4 در هنگام دفاع است، مگر این که تصور کنیم تیم ملی قرار است ارائه گر سیستمی از بازی شناور باشد که طی آن بازیکنان تیم ملی مدام جای خود را تغییر دهند که البته با توجه به بازی اندک برخی از این نفرات در کنار هم به نظر میرسد این اتفاق عملی نیست. اما نحوه و دلیل استفاده از هافبک ها و مهاجمان به این شکل است.

آندو کاپیتان و مرد اول خط میانی است و در بازی ملی شماره 92 خود قصد بزرگی دارد.

وحید امیری پر قابلیت و صاحب اعتماد به نفس بالا است. امیری به شیلی گل زد و موثرترین بازیکن از پرامتیازترین تیم فصل گذشته فوتبال ایران یعنی نفت است.

شجاعی در 2 سال گذشته فروغ گذشته را ندارد اما در تیم کم تجربه و جوان ما شجاعی یک وزنه قابل تکیه است که بالانس تجربه را در تیم ملی موازنه میکند.خسرو حیدری هم در اردوی تیم ملی حرکت رو به رشدی داشته و خوب کار میکند.

سرانجام برای استفاده از سردار آزمون 20 ساله در ترکیب اصلی تیم ملی نیاز به توجیه نیست. او در دهمین بازی ملی خود آماده ثبت پنجمین گل ملی خود است.

سردار آزمون پس از گلزنی به سمت جایگاه ویژه رفته و به پدر و مادرش اشاره کرد. او همچنین پس از گلزنی و پس از اینکه با همبازیان خود به شادی گل پرداخت به سمت نیمکت رفته و در آغوش قوچان‌نژاد قرار گرفت.

در نیمه اول و در یک صحنه علیرضا حقیقی روی دفع توپ اشتباه عجیبی داشت که این توپ به کرنر رفت.

ترکمن‌ها با نظم عجیبی بر روی سکوها مستقر هستند. تمام دقت آنها برای نشان دادن کلمه ترکمنستان بسیار جالب توجه است.

در اواخر نیمه اول کی‌روش از روی نیمکت بلند شده و نکات فنی را به بازیکنان تیم ملی گوشزد کرد.

توپ‌های ویژه مسابقات مقدماتی جام جهانی در این مسابقه مورد استفاده قرار گرفت.

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر رسول
میری
    رسول میریمهمان
    2023-12-19 03:00

    aaaaliii bood

  • آواتار کاربر غلامرضا
باهنر
    غلامرضا باهنرمهمان
    2023-12-06 12:09

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  • آواتار کاربر کریم
فرد
    کریم فردمهمان
    2023-11-13 22:36

    سایتتون محشرههههه

  • آواتار کاربر علیرضا
ساعی
    علیرضا ساعیمهمان
    2023-10-14 10:00

    عاااااااااااالی بود

  • آواتار کاربر مهران
افشار
    مهران افشارمهمان
    2023-10-10 11:00

    با اجازتون بازنشر شد

  • آواتار کاربر امین
نوری
    امین نوریمهمان
    2023-08-08 09:09

    موفق باشید.

  • آواتار کاربر علی
خادمی
    علی خادمیمهمان
    2023-07-16 16:27

    عالی بهترین عاشق سایتونم 😀😘😍❤💝🌷🌺

  • آواتار کاربر رسول
نوروزی
    رسول نوروزیمهمان
    2023-07-15 14:00

    سایتتون واقعا عالیه

  • آواتار کاربر میلاد
بهشتی
    میلاد بهشتیمهمان
    2023-05-12 12:54

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  • آواتار کاربر عبدالرضا
موحد
    عبدالرضا موحدمهمان
    2023-05-08 05:54

    اکانت اینستا هم دارید؟

  • آواتار کاربر محمد
اسلامی
    محمد اسلامیمهمان
    2023-04-25 17:00

    چه سایت قشنگی دارین

  • آواتار کاربر کاظم
قادری
    کاظم قادریمهمان
    2023-04-22 11:36

    خییلی عالیع 😍😍😍😍

  • آواتار کاربر امید
نعمتی
    امید نعمتیمهمان
    2023-04-01 13:36

    بی نظیر هستید

  • آواتار کاربر محمدعلی
طالب زاده
    محمدعلی طالب زادهمهمان
    2023-03-11 22:18

    محتوا خوبی بود

  • آواتار کاربر علی اکبر
طاهری
    علی اکبر طاهریمهمان
    2023-02-20 05:24

    خیلی ممنون🌹

  • آواتار کاربر عباسعلی
علیزاده
    عباسعلی علیزادهمهمان
    2023-02-19 18:20

    سپاس 🌹🍃