5405696 688

میلیاردر آمریکایی رئیس جمهور آمریکا شد/ طرفداران کلینتون اشک می‌ریزند

5 دسامبر 2016

نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری ایالات متحده آمریکا – سال 2016

اعلام نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا سال 2016

تاریخ دقیق انتخابات 2016 ریاست‌ جمهوری آمریکا

تفریحی سنتر :

اخبار لحظه به لحظه از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در اینجا مشاهده کنید:

میلیاردر آمریکایی رئیس جمهور آمریکا شد/ طرفداران کلینتون اشک می‌ریزند

برای مشاهده طنز های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، به کانال ما در تلگرام بیپوندید.

برای ورود به کانال اینجا کلیک کنید

10:19 خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ ایالت آلاسکا نیز به پیروزی رسید و سه رأی الکترال دیگر به آرا الکترال خود اضافه کرد.
10:18 آسوشیتدپرس: دونالد ترامپ در ایالت پنسیلوانیا پیروز شد و 20 رای الکترال را در این ایالت به دست آورد.

10:09 نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست با کسب اکثریت رای مردم این کشور، در انتخابات پیروز شود.
9:34 رویترز، شبکه های تلویزیونی بزرگ آمریکا گزارش دادند همان طور که انتظار می رفت جمهوری خواهان آمریکا موفق شدند در انتخابات روز سه شنبه کنترل مجلس نمایندگان را حفظ کنند.

9:30 شبکه تلویزیونی الحدث: دونالد ترامپ در ایالت های میشیگان و پنسیلوانیا بر کلینتون پیشی گرفته و به ریاست جمهوری نزدیک شده است.
9:26 شبکه تلویزیونی المیادین: پیروزی ترامپ در پنسیلوانیا نتیجه رقابت برای رسیدن به کاخ سفید را تعیین خواهد کرد. شمارش بیش از نود و پنج درصد از آرای پنسیلوانیا نشان می دهد ترامپ 48/5 درصد آرا را به دست آورده است. این ایالت بیست رأی الکترال دارد.
9:25 خبرگزاری فرانسه: به دنبال افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون، شاخص سهام روز چهارشنبه در بازار بورس لندن چهار و چهار دهم درصد کاهش پیدا کرد.

9:12 خبرگزاری رویترز: جان کورین، معاون کلانتر لس آنجلس اعلام کرد تیراندازی در جنوب این شهر هیچ ارتباطی با انتخابات نداشت و فقط مقابل یک شعبه رأی‌گیری اتفاق افتاده است.
9:07 شبکه تلویزیونی المیادین: وزارت دارایی و بانک مرکزی ژاپن در پی احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نشست اضطراری تشکیل داده اند.
8:58 خبرگزاری فرانسه: همزمان با پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقابل هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود ، بهای هر انس طلا با پنج و چهار دهم درصد افزایش به 1/337 دلار رسید.
8:57 در میان هیاهوی انتخاباتی ترامپ و کلینتون در ایالت یوتای آمریکا، نامزدی مستقل آرای قابل توجهی به دست آورده است.
8:56 شبکه تلویزیونی الجزیره: هیلاری کلینتون در ایالت نوادا به پیروزی رسید و شش رای الکترال دیگر به دست آورد.
8:54 خبرگزاری فرانسه: بازارهای آمریکایی تحت تأثیر احتمال پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از پنج درصد سقوط کرد.
حدود ساعت پنج و ده دقیقه به وقت گرینویچ ، شاخص اس اند پی 500، پنج و یک دهم درصد و شاخص پنج و هشت صدم درصد سقوط کرد که نشان دهنده نگرانی فزاینده بازارها از خطرات اقتصادی مرتبط با رئیس جمهور شدن ترامپ است.
8:53 جمهوری‌خواهان با یک کرسی بیشتر، اکثریت را در سنای آمریکا به دست آوردند. جمهوری‌خواهان 48 کرسی در اختیار دارند.
8:52 خبرگزاری فرانسه: در حالی که هنوز نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص نشده است، ارزش ین و یورو در برابر دلار آمریکا اواسط روز چهارشنبه در بازار بورس توکیو تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران و فعالان بازار از پیروزی احتمالی دونالد ترامپ جمهوری خواه در آمریکا افزایش یافت.
در پی انتشار خبر افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر رقیب دموکرات خود هیلاری کلینتون، هر دلار آمریکا در بازار بورس توکیو در ازای 101/46 ین معامله شد در حالی که اوایل امروز ارزش هر دلار 105/47 ین بود. ارزش واحد پول اروپا نیز در بازار توکیو در برابر دلار افزایش یافت و هر یورو در ازای 1/1222 دلار معامله شد در حالی که ساعات اولیه صبح امروز در بازار توکیو هر یورو در ازای 1/0989 دلار داد و ستد شده بود.

8:51 شبکه تلویزیونی العالم: جمهوری‌خواهان با 213 کرسی در برابر 153 کرسی همچنان اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار دارند.
8:50 خبرگزاری رویترز: شاخص سهام بورس های اروپایی صبح امروز چهارشنبه تحت تاثیر پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات سقوط کرد.
صبح امروز شاخص کک 40 (CAC 40)، شاخص سهام در بازار بورس فرانسه چهار و دو دهم درصد (4.2 درصد)، شاخص داکس بورس آلمان چهار و سه دهم درصد (4.3 درصد) و شاخص FTSE لندن چهار و یک دهم درصد (4.1 درصد) کاهش یافت.
8:48 فاکس نیوز: تعداد آرای دونالد ترامپ از مرز پنجاه و یک میلیون رای گذشت.
به گزارش شبکه تلویزیونی ، جدیدترین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از برتری دونالد ترامپ جمهوری خواه بر هیلاری کلینتون است. براساس جدیدترین نتایج اعلام شده ، دونالد ترامپ تاکنون توانسته است بیش از پنجاه و یک میلیون و چهارصد و هفتاد و دو هزار رای از مجموع آرای اخذ شده را در انتخابات آمریکا به دست بیاورد. این درحالی است که تعداد آرای الکترال هیلاری کلینتون، در مرز پنجاه میلیون مانده رای از کل آرای اخذه شده در نبرد انتخاباتی آمریکا باقی مانده است.
8:45 شبکه تلویزیونی الجزیره: دونالد ترامپ در ایالتهای میشیگان ، آریزونا ، نیوهمپشایر و ویسکانسین از هیلاری کلینتون پیش است.

8:42 شبکه تلویزیونی فاکس نیوز: نامزد حزب سوم کمتر از سه درصد از آرای شمارش شده فعلی را در انتخابات آمریکا از آن خود کرده است.
جدیدترین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان دهنده برتری نسبی دونالد ترامپ جمهوری خواه بر هیلاری کلینتون دموکرات است. براساس جدیدترین نتایج اعلام شده ، دونالد ترامپ تاکنون توانسته است چهل و هشت ممیز سه دهم درصد از کل آرای مردم آمریکا به دست بیاورد. این درحالی است که تعداد آرای هیلاری کلینتون چهل و هفت ممیز دو دهم درصد از کل آراء است. گری جانسون نامزد حزب لیبرترین نیز دو ممیز چهار دهم درصد از کل آرای مردمی را در آمریکا به دست آورده است. این تعداد نشان دهنده بالارفتن بخت حزب سوم در انتخابات آمریکا در مقایسه با ادوار گذشته است . البته هنوز این حزب درمقابل دو حزب سنتی آمریکا حرفی برای گفتن ندارد.
8:37 فاکس نیوز: در ایالت نوادا ترامپ از کلینتون عقب افتاده است.
جدیدترین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از عقب ماندن دونالد ترامپ جمهوری خواه از هیلاری کلینتون دموکرات در ایالت نوادا است.
8:36 شبکه تلویزیونی الجزیره: دونالد ترامپ در ایالت میشیگان پس از شمارش 67 درصد آرا، بیش از یک درصد از هیلاری کلینتون پیش است.
8:35 خبرگزاری فرانسه: در پی پیشتازی دونالد ترامپ در برابر هیلاری کلینتون، شاخص سهام در بازار بورس توکیو پنج و نیم درصد کاهش یافت.
8:34 شبکه تلویزیونی العالم: دونالد ترامپ 48.4 درصد و هیلاری کلینتون 47 درصد آرا را کسب کرده‌اند.
8:25 فاکس نیوز: شادی زودهنگام در ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ آغاز شده است.
رای گیری در آمریکا پایان یافت و شمارش آراء گویای برتری قابل توجه دونالد ترامپ است. باتوجه به این نتایج هیلاری کلینتون دموکرات در این رقابت بازنده شده است و دونالد ترامپ جمهوری خواه به سمت کاخ سفید می رود. با اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا، شادی زودهنگامی در ستاد مرکزی دونالد ترامپ در شهر نیویورک آغاز شده است. ترامپ نیز خودش را برای راهیابی به کاخ سفید آماده کرده است.


8:21 شبکه تلویزیونی المیادین: طرفداران کلینتون از فاصله زیادی که با ترامپ در آرای کالج پیدا کرده اند ناراحت هستند و اشک می ریزند.

8:20 خبرگزاری فرانسه: استفاده تفریحی از ماریجوانا در همه ‌پرسی در ایالت کالیفرنیا که همزمان با انتخاب ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد، قانونی شد.
8:18 شبکه تلویزیونی العالم: دونالد ترامپ 48.6 درصد و هیلاری کلینتون 46.8 درصد آرا را کسب کرده اند.
8:16 خبرگزاری فرانسه: بازارهای هند صبح امروز چهارشنبه تحت تاثیر پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات و اعلام غیرمنتظره مقابله با پول سیاه از سوی دولت هند، شش درصد سقوط کرد.
در آغاز معاملات امروز شاخص سنسکس بورس بمبئی شش و هشت صدم (6.08) درصد یا یک هزار و 676 واحد کاهش یافت.
این کاهش یک روز پس از آن صورت می گیرد که نارندرا مودی، نخست وزیر هند در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد به منظور مقابله با فساد اقتصادی، از امروز اسکناس‌های 500 و 1000 روپیه‌ای از گردش خارج و حذف می‌شوند.
8:14 هیلاری کلینتون با انتشار پیام توییتری ظاهرا خودش را برای شکست آماده می کند.
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دقایقی پیش پیامی توییتری منتشر کرد.
وی در این پیام توییتری اعلام کرد: این تیم (تیم انتخاباتی ما) چیزهای زیادی برای افتخار کردن دارد، هر اتفاقی که امشب بیفتد بازهم از شما به خاطر همه چیز ممنونم.
8:12 شبکه تلویزیونی الحدث: تعدادی آرای الکترال ترامپ به 260 و تعداد آرای الکترال کلینتون به 221 رسید.
8:11 شبکه تلویزیونی العالم: دونالد ترامپ 48.7 درصد و هیلاری کلینتون 46.7 درصد آرا را کسب کرده اند.
8:10 فاکس نیوز: تعداد آرای الکترال دونالد ترامپ به 254 رسید.
8:09 شبکه تلویزیونی الحدث: تعدادی آرای الکترال ترامپ به 244 و تعداد آرای الکترال کلینتون به 221 رسید.

8:08 شبکه تلویزیونی فاکس نیوز: دونالد ترامپ فقط سی و یک رای الکترال دیگر برای پیروزی در انتخابات آمریکا نیاز دارد.
8:07 شبکه تلویزیونی الحدث: تعدادی آرای الکترال ترامپ به 238 و تعداد آرای الکترال کلینتون به 221 رسید.
8:06 شبکه تلویزیونی العالم: دونالد ترامپ 48.9 درصد و هیلاری کلینتون 46.6 درصد آرا را کسب کرده اند.
8:04 فاکس نیوز: تعداد آرای الکترال دونالد ترامپ به دویست و سی و هشت رسید.
8:03 فاکس نیوز: پیش بینی ها نشان دهنده احتمال بالای شکست کلینتون در ایالت ویکسانسین است.شمارش آراء در ایالت ویسکانسین هنوز پایان نیافته است.
8:01 فاکس نیوز : تعداد آرای الکترال دونالد ترامپ به دویست و سی و دو رسید.
7:45 رسانه های آمریکایی اعلام کردند دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون توانسته 171 رای الکترال را به دست آورد و هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات نیز 202 رای الکترال را از آن خود کرده است. (خبرگزاری رویترز)
7:44 دونالد ترامپ 49.1 درصد و هیلاری کلینتون 46.5 درصد آرا را کسب کرده اند. (العالم)
7:43 تعداد آرای الکترال دونالد ترامپ به دویست و بیست و دو رسید.
، جدیدترین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برتری دونالد ترامپ جمهوری خواه بر هیلاری کلینتون است. براساس جدیدترین نتایج اعلام شده ، دونالد ترامپ تاکنون توانسته است دویست و بیست و دو آرای الکترال را به دست بیاورد. این درحالی است که تعداد آرای الکترال هیلاری کلینتون، تاکنون دویست و دو رای است. (فاکس نیوز)

7:38 هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کسب 55 رای الکترال در کالیفرنیا ، در این ایالت پیروز شد. (شبکه سی بی اس)


7:37دونالد ترامپ در ایالت آیداهو به پیروزی رسید. (فاکس نیوز)


07:36 ترامپ در ایالت حساس کارولینای شمالی که 15 رای مجمع گزینندگان دارد ،پیروز شد (ای بی سی)
07:34 ترامپ در ایالت آیاداهو (که دارای 4 رای الکترال است) پیروز شد و کلینتون نیز در ایالت‌های کالیفرنیا (55 رای) و هاوایی (4 رای) به پیروزی رسید. (ای بی سی)

07:23 ترامپ موفق شد در ایالت حساس فلوریدا نیز که دارای 29 رای الکترال است پیروز شود. (ای بی سی)
07:15 پیشتازی ترامپ در نتایج اولیه انتخابات، سرمایه‌داران را نگران و بازار سهام آمریکا، بهای دلار و همچنین بهای واحد پول مکزیک را دچار نوسان کرده است. (رویترز)
06:55 ترامپ در ایالت تأثیرگذار اوهایو با 18 رأی مجمع گزینندگان پیروز شد. در نیم قرن اخیر هر نامزدی در این ایالت پیروز شده در نهایت رئیس جمهور آمریکا شده است. (ای‌بی‌سی نیوز)

06:48 ترامپ در آستانه پیروزی در ایالت حساس فلوریدا. پس از شمارش 97 درصد آرا فاصله بیش از 110 هزار رای است. (ای بی سی)
06:40 با شمارش اولیه آرای ایالت‌ها، رقابت فشرده کلینتون و ترامپ بهای طلا را به بالاترین سطح طی 5 هفته اخیر رساند. به نظر می‌رسد دلیل افزایش ناگهانی بهای طلا در ساعات اولیه چهارشنبه، نگرانی سرمایه‌داران از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات است. (رویترز)

06:29 ترامپ در ایالت لوییزینا (8 رای) و مونتانا (3 رای) موفق به پیروزی شد. (سی ان ان)

06:17 شمارش نزدیک به 95 درصد آرای ایالت حساس فلوریدا انجام شده و ترامپ بیش از 130 هزار رای بیشتر از کلینتون کسب کرده است. (ای بی سی)

06:13 نیویورک تایمز از احتمال 55 درصدی انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا خبر داد.

06:11 پال رایان توانست بار دیگر از ایالت ویسکانسین به مجلس نمایندگان راه یابد. وی جمهوری‌خواه و رئیس مجلس نمایندگان است. (اسوشیتدپرس)

06:08 ای بی سی گزارش داد ترامپ در ایالت حساس اوهایو به عنوان یکی از ایالت‌های مهم و تعیین کننده، پس از شمارش 45 درصد آرا، 52 درصد به 44 درصد از کلینتون پیش است.

06:06 با شمارش 92 درصد آرا، ترامپ بیش از 130 هزار رای بیشتر از کلینتون در ایالت حساس فلوریدا کسب کرده است. (ان بی سی)

06:02 با اعلام نتایج اولیه انتخابات، نگرانی از احتمال پیروزی ترامپ ارزش دلار را در برابر یورو و ین ژاپن کاهش داد. (رویترز)

05:57ترامپ موفق شد در ایالت‌های نبراسکا (5 رای) و آراکانزا (6 رای) پیروز شود. کلینتون نیز در ایالت کنتیکت (7 رای) پیروز شد. (ان بی سی)

05:50 رویترز: هواداران هیلاری کلینتون در نزدیکی مقر انتخاباتی او در نیویورک با نگرانی نتایج انتخابات را دنبال می‌کنند.

05:45 شمارش بیش از 80 درصد آرای ایالت ویرجینیا حاکی از پیشتازی ترامپ است. نامزد جمهوریخواهان 49 درصد آرا و کلینتون 46 درصد آرای شمارش شده را کسب کرده است. ویرجینیا ایالتی است که تیم کین، معاون هیلاری کلینتون سناتور آن بوده است و مردم آن در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری به اوباما رای داده بودند. (ای بی سی)

05:40 جان مک‌کین از حزب جمهوری‌خواه توانست بار دیگر و برای ششمین بار به سنا راه پیدا کند. وی سناتور ایالت آریزونا است. (سی‌ان‌ان)

05:36 کلینتون توانست در ایالت نیویورک که 29 رای مجمع برگزینندگان را دارد، پیروز شود. ترامپ نیز در ایالات تگزاس (28 رای)، کانزاس (6 رای)، وایومینگ (3 رای)، داکوتای جنوبی (3 رای) و داکوتای شمالی (3 رای) پیروز شد. نتیجه آرای الکترال تا این لحظه 129 به 97 به سود ترامپ است. البته آرای ایالتهای غربی حامی دموکراتها هنوز شمارش نشده است.

05:28 نیویورک تایمز با بیان اینکه انتخابات در 10 ایالت دیگر تا ساعت 9 شب به وقت محلی (5:30 بامداد چهارشنبه به وقت ایران) ادامه دارد، پیش بینی کرد اعلام نتیجه انتخابات تا چند ساعت دیگر به تاخیر بیفتد.

05:22 ای بی سی: با شمارش نزدیک به 75 درصد آرا در ایالت حساس فلوریدا، ترامپ بیش از یک صد هزار رای از کلینتون پیش است. در صورت شکست ترامپ در فلوریدا، پیروزی او در انتخابات چندان قابل تصور نیست.

05:17 رویترز با اشاره به رقابت فشرده کلینتون و ترامپ در ایالت حساس فلوریدا نوشت اگر کلینتون در کارولینای شمالی پیروز شود، نیازی به پیروزی در فلوریدا نخواهد داشت.
05:05 خبرگزاری آسوشیتدپرس از قطعی شدن تداوم کنترل جمهوری‌خواهان بر مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد.

05:00 ترامپ با پیروزی در ایالت آلاباما در آرای الکترال از کلینتون پیش افتاد. تاکنون کلینتون 68 و ترامپ 77 رأی مجمع گزینندگان ره کسب کرده اند. (سی‌ان‌ان)

04:59 مارک کرک، سناتور جمهوریخواه ضد توافق هسته ای و طرفدار تحریم های ایران در انتخابات ایالت ایلینوی شکست خورد.

04:57 با شمارش 88 درصد از آرای ایالت فلوریدا و بیش از 8 میلیون رأی، فاکس نیوز اختلاف کلینتون و ترامپ را فقط 28 رأی اعلام کرد!

04:55 در گرماگرم شمارش آرای ایالت ها، اوباما گفت صرف نظر از آنچه رخ می‌دهد، صبح هنگام خورشید طلوع خواهد کرد!

04:52 با پیروزی ترامپ در ایالت تنسی، تعداد آرای اکترال نامزد جمهوری خواهان به 51 در برابر 68 رای کلینتون رسید.

04:50 طبق گزارش سی ان ان، 85 درصد از آرای فلوریدا شمارش شده است. این در حالی است که با شمارش بیش از 7 میلیون رأی، فاصله دو نامزد کمتر از 1000 رأی است!
04:48 رویترز از اختلاف 1.4 درصدی آرای کلینتون و ترامپ در ایالت حساس فلوریدا به نفع نامزد دموکرات‌ها خبر داد. ای بی سی نیوز نیز نوشت با شمارش بیش از 7 میلیون رای در ایالت فلوریدا، کلینتون 49 به 48 درصد از ترامپ پیش است.

04:42 مارکو روبیو توانست دوباره از ایالت فلوریدا به سنای آمریکا راه پیدا کند. این سناتور جمهوری‌خواه، یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران است و در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری، از ترامپ شکست خورد. (سی‌ان‌ان)

04:39 طبق برآورد ای بی سی نیوز، کلینتون در ایالات ماساچوست (11رای مجمع برگزینندگان)، دلاور (3 رای)، نیوجرسی (4 رای)، واشینگتن دی سی (3 رای)، ایلینوی (20 رای) و مریلند (10 رای) پیروز شد. ترامپ نیز در ایالات اوکلاهاما (7 رای) و می سی سی پی (6 رای) پیروز شده است.کلینتون تا این لحظه 68 به 48 رای الکترال از ترامپ پیش است.

04:35 کلینتون با پیروزی در ایالت ماساچوست و نیوجرسی به ترتیب 11 و 14 رای الکترال این ایالتها را به خود اختصاص داد.


04:34 رویترز نوشت کلینتون در مقایسه با نامزدهای دموکرات قبلی انتخابات در مناطق مرفه‌نشین آمریکا و در میان رای‌دهندگان تحصیل‌کرده از حمایت به مراتب بیشتری برخوردار شده است.

04:20 فاکس نیوز از پیروزی ترامپ در ایالت حساس کارولینای جنوبی خبر داد.

04:08 ان بی سی نوشت در ایالت حساس فلوریدا، رقابت شانه به شانه‌ای میان ترامپ و کلینتون به وجود آمده است. با شمارش بیش از 4 میلیون رای، تا این لحظه ترامپ 49 درصد آرا و کلینتون 48 درصد آرا را بدست آورده‌اند. جانسون نیز 2 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

04:03 سی‌ان‌ان از پیروزی ترامپ در ایالت ویرجینیای غربی خبر داد. با این حساب، 5 رأی مجمع برگزینندگان این ایالت نیز به حساب ترامپ واریز می‌شود. ویرجینیای غربی ایالتی است که به طور سنتی به جمهوری‌خواهان رأی می‌دهد. تا این لحظه از انتخابات، نتیجه آرای الکترال، 24 به 3 به نفع ترامپ است.
03:57 ایندیپندنت گزارش داد نتایج ابتدایی شمارش آرا در ایالت ویرجینیا از پیشتازی 10 درصدی ترامپ نسبت به کلینتون حکایت دارد.

03:52 یک گروه سیاسی در ایالت کارولینای شمالی با ارائه یک درخواست حقوقی رسمی خواستار تمدید 90 دقیقه‌ای مهلت رای‌دهی در این ایالت به دلیل مشکلات ایجادشده در فرایند رای‌دهی الکترونیکی شد. کارولینای شمالی از ایالت‌های مهم و تعیین کننده در انتخابات آمریکا به شمار می‌رود. /وبسایت رادیوی ملی آمریکا اعلام کرد مقامات محلی ایالت کارولینای شمالی با تمدید زمان رای گیری در این ایالت موافقت کردند.

03:51 وبسایت پولیتیکو در خبری فوری از پیشتازی ترامپ در ایالت مهم فلوریدا خبر داد.
03:42 وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان پی آر) گزارش داد دونالد ترامپ با پیروزی در ایالات ایندیانا و کنتاکی در مجموع 19 رای مجمع گزینندگان (الکترال) و هیلاری کلینتون با پیروزی در ایالت ورمونت 3 رای الکترال را کسب کردند. فرد پیروز باید 270 رای الکترال را بدست آورد.

03:39 خبرگزاری آسوشیتدپرس از پیروزی ترامپ در ایالت‌های کنتاکی و ایندیانا و پیروزی کلینتون در ایالت ورمونت (زادگاه برنی سندرز) خبر داد.
03:32رویترز از ازدحام جمعیت در نزدیکی مقر انتخاباتی کلینتون در منهتن نیویورک همزمان با شمارش معکوس برای اعلام نتایج اولیه انتخابات خبر داد.
03:22 تیراندازی در نزدیکی یک محل اخذ رای در کالیفرنیا / ایندیپندنت به نقل از منابع محلی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دستکم 3 نفر دیگر در اثر تیراندازی یک فرد ناشناس در نزدیکی محل اخذ رای در آزوسا در حومه لس‌آنجلس خبر داد.
03:13 شمارش ابتدایی آمار در ایالات کنتاکی و ایندیانا از پیشتازی ترامپ حکایت دارد. (پولیتیکو)

03:12 رویترز گزارش داد 15 درصد از آمریکایی‌هایی که امروز رای خود را در صندوق انداختند اعلام کردند انتخابات 2016 اولین انتخاباتی است که در آن شرکت می‌کنند. این رقم در انتخابات 2012، 9 درصد بود.

03:10 جان مک‌کین به این پرسش که آیا به ترامپ رأی داده است یا خیر، پاسخ نداد. سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا که 8 سال پیش رقیب انتخاباتی اوباما نیز بود، می‌کوشد برای ششمین بار به سنا راه یابد. وی که به همراه همسرش رأی داد، از پاسخ به خبرنگاران در خصوص این که به ترامپ رأی داده است شانه خالی کرد. وی چند هفته پیش و پس از افشای ویدئوی اظهارات رکیک ترامپ درباره زنان، حمایت خود را از ترامپ پس گرفت. (وبسایت نشریه هیل)

02:58شمارش یک درصد آرا در نیوهمپشایر انجام شد و این نتایج بدست آمد؛ 52.5 درصد دونالد ترامپ، 41 درصد هیلاری کلینتون و 6.6 درصد جانسون (پولیتیکو)

02:51 نظرسنجی سی ان ان نشان می دهد ۶۲ درصد رای دهندگان، نامزد موردنظر خود را پیش از ماه سپتامبر (31 روز منتهی به 10 مهر ماه) انتخاب کرده اند.

02:47 نتایج یک نظرسنجی از میان رای دهندگان نشان می‌دهد 53 درصد آنها از پیروزی کلینتون وحشت یا نگرانی دارند. 43 درصد افراد نیز اعلام کردند از پیروزی نامزد دموکرات‌ها هیجان‌زده خواهند شد. از سوی دیگر، 58 درصد از رای دهندگان از پیروزی ترامپ وحشت یا نگرانی دارند و تنها 39 درصد رای دهندگان اعلام کردند در صورت پیروزی ترامپ هیجان‌زده خواهند شد. (وال استریت ژورنال)

02:43 یو اس ای تودی از بسته شدن اولین صندوقهای رای در ساعت 6 عصر به وقت مناطق شرقی آمریکا (2:30 بامداد به وقت ایران) در ایندیانا و کنتاکی خبر داد.
02:38رویترز با استناد به مشاهدات میدانی خود میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات امسال را بیشتر از انتخابات 2012 پیش‌بینی کرد. به نوشته این خبرگزاری، 30 درصد از رای‌دهندگانی که امسال در انتخابات شرکت کردند، در یک نظرسنجی اعلام کردند در هفته پایانی رقابت‌ها تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتند.
02:25 نتایج نظرسنجی های ابتدایی حاکی از مخالفت کامل 20 درصد رای دهندگان به کلینتون با دونالد ترامپ و 27 درصد رای دهندگان به ترامپ با کلینتون است. (گاردین)
02:17 بی بی سی از هک شدن وبسایت ترامپ خبر داد. گفته می شود وبسایت نامزد جمهوری خواهان هک شده و برروی نوار بالای آن نوشته شده است: “تبریک! هیلاری کلینتون پیروز انتخابات شد.”

02:10 سامانه‌های انتخاباتی ایالت کلرادو برای 15 دقیقه قطع شد و مقامات درحال حل مشکل به وجود آمده هستند. همین امر باعث توقف فرآیند رای گیری شد. (گاردین)

01:58یو اس ای تودی گزارش داد دو ناظر انتخاباتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه پس از مشاجره شدید لفظی با یکدیگر در یکی از حوزه‌های رای‌گیری فلوریدا از محل اخذ رای اخراج شدند.

01:57 وبسایت هیل نوشت پیش‌بینی ها از پیشتازی کلینتون در ایالت‌های ویرجینیا و پنسیلوانیا حکایت دارند. البته رأی‌گیری در این دو ایالت هنوز ادامه دارد و این نتایج، غیررسمی است.
01:49 یو اس ای تودی نوشت با توجه به نزدیک بودن آرای کلینتون و ترامپ و صفوف طولانی رای‌دهندگان در ایالت‌های شرقی آمریکا، نتیجه انتخابات امسال ممکن است دیرتر از دوره‌های قبل اعلام شود.
01:45 سخنگوی جرج بوش در توییتی اعلام کرد: بوش و همسرش در انتخابات “رای سفید” دادند.

01:40 کلینتون در انتخابات تشریفاتی «گوام» پیروز شد. انتخابات تشریفاتی در این منطقه هر 4 سال یک بار همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار و نتیجه آن نیز پیش از پایان انتخابات آمریکا اعلام می‌شود. جالب اینجاست که 30 هزار ساکن گوام توانسته‌اند از سال 1984، با رأی خود نتیجه انتخابات ادوار مختلف ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش‌بینی کنند. کلینتون در این انتخابات 71.63 و ترامپ 24.16 درصد از آرا را از آن خود کردند. سایر آرا نیز به نامزد‌های مستقل اختصاص یافت. (وبسایت هیل)

01:38گاردین گزارش داد هیلاری کلینتون به همراه خانواده‌اش روند انتخابات را از هتلی مجلل در مرکز شهر منهتن که تنها 2 دقیقه به صورت پیاده با برج ترامپ (جایی که نامزد جمهوری خواهان به همراه خانواده‌اش روند انتخابات را دنبال می‌کند) فاصله دارد، پیگیری می‌کند.

01:28 نخستین نظرسنجی از رای دهندگان نشان می‌دهد بیشتر رای دهندگان خشنود نیستند. 71 درصد افراد در این نظرسنجی اعلام کردند نگران هستند. 85 درصد از آنها اعلام کردند تنها خواهان اتمام سریعتر انتخابات هستند و 39 درصد نیز احساس افسردگی می‌کردند. با این وجود، 25 درصد از افراد خشنود بوده‌‌اند و 53 درصد نیز از (روند) انتخابات عصبانی هستند. (گاردین)
01:24 سخنگوی جرج بوش، خبر رأی دادن وی و همسرش به نفع کلینتون را تکذیب کرد. وی گفت راش لیمبا – مجری معروف شبکه های رادیویی – مرتکب اشتباه شده و باید از شنوندگانش عذرخواهی کند.
01:22 لیندسی گراهام، سناتور سرشناس حزب جمهوری‌خواه، به جای ترامپ به «اون مک‌مولین» نامزد مستقل انتخابات رأی داد. گراهام با ارسال چند توییت این خبر را اعلام و از مک‌مولین — افسر سابق سیا — تقدیر کرد.

01:19رویترز گزارش داد ترامپ در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مواردی از تخلف در برگزاری انتخابات در حوزه‌های مختلف اخذ رای به او گزارش شده است، بار دیگر این احتمال را مطرح کرد که ممکن است نتیجه انتخابات را نپذیرد.

01:09 کلینتون گفت: امیدوارم بتوانم پس از انتخابات، با ترامپ ارتباط دوستانه‌ای داشته باشم. به نوشته پولیتیکو، کلینتون معتقد است بسیاری از اظهارات و اقدامات ترامپ در جریان انتخابات، حتی کسانی را که با او آشنایی دیرینه دارند، شگفت زده کرده است. کلینتون این اظهارات را در جریان برگزاری انتخابات مطرح کرد.

00:56 دونالد ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: “من با همراهی خانواده و دوستانم از برج ترامپ در منهتن انتخابات را دنبال می‌کنیم. خیلی هیجان زده هستیم.”

00:53 دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد امیدوار است در موقعیتی قرار نگیرد که مجبور شود نتیجه انتخابات را به چالش بکشد. ولی به گفته او برخی شهر‌ها می‌توانند بسیار فاسد باشند. منظور او از «فساد» تقلبی است که ممکن است به نفع کلینتون انجام شود.

00:50مقامات رسمی اعلام کردند یک مرد ناشناس در شرق شهر لانسینگ در ایالت میشیگان با بیرون کشیدن دو زن محجبه از میان صفوف رای دهی و بررسی کارت شناسایی آنها کوشید از رای دادن آنها ممانعت کند. (گاردین)

00:48برنی سندرز، رقیب درون حزبی هیلاری کلینتون، رای خود را به نفع کلینتون به صندوق انداخت. او پس از رای دادن گفت: “امروز روز ویژه‌ای است. من امیدوارم امروز ترامپ را شکست دهیم و او را مفتضحانه شکست می‌دهیم. (گاردین)

00:45«واشینگتن فری بیکن» به نقل از «راش لیمبا» مجری سرشناس برنامه‌های رادیویی از حزب جمهوری‌خواه گزارش داد جورج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا و همسرش لورا بوش هردو به هیلاری کلینتون رأی داده‌اند. به گفته لیمبا، شاید تصمیم بوش‌ها جنبه‌ای شخصی داشته باشد؛ آن هم با توجه به اظهارات ترامپ درباره جب بوش — یکی دیگر از اعضای خانواده بوش که در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه از ترامپ شکست خورد.

00:40سی بی اس گزارش دادکمپین ترامپ طی درخواستی از دادگاه عالی آمریکا خواستار قرنطینه آرا در نوادا شده است و وکلای ترامپ فراتر از آن خواستار افشای نام ناظران انتخاباتی هستند.
چهارشنبه (19 آبان)

23:40 ترامپ مدعی تقلب و برعکس خوانده شدن نتیجه آرا شد.
نامزد جمهوری‌خواهان که پیش از این هم از نظام رأی‌گیری کشورش انتقاد کرده بود، در روز انتخابات، رسماً از تقلب صحبت کرد و گفت: برخی ماشین‌های رأی‌گیری، رأی را تغییر می‌دهند و آن را به نفع دموکرات‌ها می‌خوانند.

22:24پایگاه خبری هیل گزارش‌ داده دستگاه‌های رأی‌گیری در بخش‌هایی از ایالت‌های اوهایو، نیویورک، تگزاس و سایر ایالت‌ها با اشکال مواجه شده است.

بنا به این گزارش، کارشناسان می‌گویند انتظار نمی‌رود دستگاه‌های خراب بر توان ثبت یا شمارش آرا تأثیر بگذارند. در اکثر مواقع، هنگام خرابی این دستگاه‌ها رأی‌دهندگان روی برگه‌هایی که به صورت دستی شمارش می‌شود رأی خود را می‌نویسند.
پایگاه ان‌بی‌سی همچنین گزارش داده دستگاه‌های رأی‌گیری در برخی از شهرهای ایالت کانکتیکت قطع شده‌اند.
22:20 ستاد ترامپ از مسئولان برگزاری انتخابات زودهنگام در کلارک کانتی در ایالت نوادا شکایت کرد.ترامپ گفت رأی‌گیری جمعه شب در این حوزه دو ساعت بیش از زمان قانونی ادامه یافته است.
21:34 گزارش بیش از پنج هزار مورد اختلال از سوی رأی ‌دهندگان آمریکایی تاکنون
گروه‌های حقوق ‌بشری آمریکایی از دریافت گزارش بیش از پنج هزار مورد اختلال در روند رای گیری انتخابات ریاست ‌جمهوری تاکنون، خبر دادند.

21:06 گزارش های اولیه از ایالت کلرادو آمریکا حاکی از آن است که هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات، 46.3 درصد از مجموع آراء را به خود اختصاص داده است.

این نخستین بار است که قبل از پایان انتخابات، اطلاعات مربوط به آن منتشر می شود.
در ایالت کلرادو یک میلیون و پانصد و سی هزار رأی دهنده از طریق ایمیل رأی داده اند که نشان می دهد کلینتون 2.7 درصد از رقیب خود، دونالد ترامپ، جلوتر است.
پیش بینی می شود 2 میلیون و هشتصد هزار آمریکایی در این ایالت رأی بدهند.

20:28دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در ایالت پنسیلوانیا از رقیب خود، هیلاری کلینتون، پیشی گرفت.
پیشی گرفتن دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هیلاری کلینتون در ایالت پنسیلوانیا درحالیست که اهالی این ایالت عموماً طرفدار حزب دموکرات هستند.
20:19 شبکۀ abc آمریکا سخنان ترامپ را دربارۀ پیروزی یا شکست احتمالی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پخش کرد.
ترامپ در این باره گفت: «اگر پیروز شوم تنها یک ساعت جشن می گیرم. بعد از آن، به سرعت، برای شروع کارم اقدام می کنم. اما اگر شکست بخورم، یکی از بزرگ ترین زیان های مالی و اتلاف وقت ها برایم رقم خواهد خورد».
18:30 انتخابات در آریزونا در حالی آغاز شد که این ایالت به طور سنتی طرفدار جمهوریخواهان است.در شصت و چهار سال گذشته فقط یک بار این ایالت به نامزد دموکرات رای داده است و آن هم بیل کلینتون در سال هزار و نهصد و نود و شش بوده است. البته دموکراتها می گویند شانس قابل قبولی در این ایالت دارند تا یک بار دیگر رای این ایالت را برای هیلاری کلینتون بگیرند. پیش بینی آنها این است که رای لاتین تباران در این ایالت تعیین کننده است و بیشتر آنها نیز به هیلای کلینتون تمایل دارند. اگر جمعیت زیادی از لاتین تباران در رای گیری شرکت کنند، احتمال زیادی است که رای این ایالت به نفع هیلاری تمام شود.

18:02 در کلرادو آمریکا حوزه های رای گیری برای اخذ آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باز شد. ایالت کلرادو نه رای الکترال دارد. در این ایالت، مردم دو بار به باراک اوباما و دو بار هم به جورج بوش رای داده اند. بنابراین کلرادو میدان نبرد میان دموکراتها و جمهوریخواهان است. آخرین نظرسنجی ها در این ایالت نشان می دهد مردم در این ایالت، سی و نه درصد از هیلاری کلینتون و سی و نه درصد هم از ترامپ حمایت می کنند، چهارده درصد هم هنوز تصمیم خود را نگرفته اند. بنابراین نتیجه رای گیری در این ایالت ممکن است به نفع هر کدام از نامزدها باشد.

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر عزیز
هخامنش
    عزیز هخامنشمهمان
    2024-01-19 13:36

    منابع این مطلب کجاست؟

  • آواتار کاربر علی اصغر
قربانی
    علی اصغر قربانیمهمان
    2023-12-18 13:27

    عالیه دست شما درد نکند👏

  • آواتار کاربر اسماعیل
رهنما
    اسماعیل رهنمامهمان
    2023-11-26 13:45

    aaaaliii bood

  • آواتار کاربر یوسف
امامی
    یوسف امامیمهمان
    2023-11-05 14:09

    خیلی ممنون🌹

  • آواتار کاربر حمیدرضا
خسروی
    حمیدرضا خسرویمهمان
    2023-10-15 19:09

    بیشتری بنویسین لطفا

  • آواتار کاربر رمضان
رحمانیان
    رمضان رحمانیانمهمان
    2023-10-09 09:54

    اکانت اینستا هم دارید؟

  • آواتار کاربر غلام
رهنما
    غلام رهنمامهمان
    2023-10-07 01:27

    چه سایت قشنگی دارین

  • آواتار کاربر میثم
نیشابوری
    میثم نیشابوریمهمان
    2023-09-28 19:18

    حرف نداشت👌🏻

  • آواتار کاربر عیسی
نیشابوری
    عیسی نیشابوریمهمان
    2023-09-05 00:09

    مطلبتون بسیار مفید بود

  • آواتار کاربر کاظم
کلانتری
    کاظم کلانتریمهمان
    2023-07-27 17:54

    خیلی ممنون🙏❤

  • آواتار کاربر بهرام
شیرازی
    بهرام شیرازیمهمان
    2023-06-04 06:09

    ایولا

  • آواتار کاربر مصطفی
ایرانی
    مصطفی ایرانیمهمان
    2023-04-16 17:54

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  • آواتار کاربر امیر
آخوندی
    امیر آخوندیمهمان
    2023-04-11 13:54

    خسته نباشین

  • آواتار کاربر حسن
ملکی
    حسن ملکیمهمان
    2023-03-11 19:54

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • آواتار کاربر محمدحسن
سبزواری
    محمدحسن سبزواریمهمان
    2023-03-05 15:00

    با اجازتون بازنشر شد

  • آواتار کاربر عبدالرضا
قاضی
    عبدالرضا قاضیمهمان
    2023-02-05 05:12

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  • آواتار کاربر مسعود
بهاور
    مسعود بهاورمهمان
    2023-02-02 12:44

    Awli bood