tv shab yalda

برنامه های تلویزیون در طولانی‌ترین شب سال (شب یلدا 94)

1 دسامبر 2016

برنامه های تلویزیون در طولانی‌ترین شب سال (شب یلدا 94)

برنامه های تلویزیون در طولانی‌ترین شب سال

ویژه برنامه های تلویزیون برای شب یلدا 94

برنامه های تلویزیون در طولانی‌ترین شب سال (شب یلدا 94)

برنامه ویژه شب یلدای شبكه یك سیما با اجرای علی ضیاء روی آنتن می رود كه خانواده محور و شاد است.

این برنامه به تهیه كنندگی سید علی احمدی به مدت دو ساعت، با آیتم های شاد و گفتگو و گپ دورهمی اوقات خوشی را برای مخاطبان این شبكه فراهم خواهد آورد، بعد از پخش مجموعه نمایشی «چك برگشتی» پخش می شود.

برنامه «زنده باد زندگی» در شبكه دو سیما دوشنبه، 30 آذر دراستقبال از سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و همزمان با شب یلدا، به موضوع آیین و سنت‌های ایرانی می پردازد.

این برنامه با حضور دكتر محمد عارف مردم شناس و جامعه شناس ، نقش آیین ها و سنت ها و رسوم در فرایند توسعه فرهنگی را بررسی می كند.

همچنین مهمانان این برنامه، خانواده‌ای از استان بوشهر هستند كه یكی از فرزندان این خانواده، دو مستند كوتاه از زندگی خانواده خود را به مخاطبان هدیه خواهد كرد. این مستند آداب و رسوم زندگی زنان در روستا را به تصویر می كشد.

این برنامه در ادامه، میزبان جمعی از مهرورزان خواهد بود كه با شعار تهران «شهر بدون گرسنه» به پوشش موضوع انتقال غذاهای تمیز و دست نخورده و هدایای مردم به نیازمندان خواهند پرداخت.

«زنده باد زندگی» به تهیه‌كنندگی و اجرای محمدجعفر خسروی، كاری است از گروه نهادهای اجتماعی شبكه دو سیماست.

برنامه «صد برگ» شبكه چهار سیما، دوشنبه 30آذر ماه در طولانی‌ترین شب سال از ساعت 21به مدت چهار ساعت برای پخش در نظر گرفته شده است.

ویژه برنامه‌ «صد برگ» یك دور‌همی به مناسب شب یلدا ست كه در آن برنامه‌های مستند و گزارش‌هایی‌ در ارتباط با مراسم شب‌ یلدا پخش می شود.

«صدبرگ» در طولانی‌ترین شب سال میزبان مهمانانی چون محمد همایون سپهر، رابعه مدنی، محمد بهرامی، بهرام عظیمی، فواد و سیاوش صفاریان‌پور، چند دانشجوی غیر ایرانی و … است.

برنامه تلویزیونی «صد برگ» به تهیه‌كنندگی و كارگردانی مشترك منصور ضابطیان و محمد صوفی، با مضمون فرهنگی – هنری روی آنتن می رود.

برنامه «به خانه برمی گردیم» شبكه پنج سیما كاری از گروه اقتصاد و جامعه به مناسبت شب یلدا با تهیه و تدارك بخش های متنوعی از ساعت 19 روی آنتن می رود.

برنامه شبانگاهی «با همستان» كه ساعت 22:35 به وقت تهران برای ایرانیان خارج از كشور از شبكه جام جم به طور زنده پخش می‌شود، در شب یلدا نیز به شكل ویژه با اجرای كیوان ساكت اف روی آنتن می‌رود.

ارتباط با مخاطبان خارج از كشور، حضور كارشناس در برنامه و گفت و گو با وی با موضوع فرهنگ شب یلدا، ویژگی ها و شب نشینی های ایرانیان، پخش عكس و فیلم از شب نشینی و سفره و میزهای شب یلدایی خانواده های ایرانی خارج از كشور، تفال به حافظ، اجرای گروه موسیقی، شاهنامه خوانی و نقال خوانی و… از جمله بخش های این برنامه، كاری از گروه اجتماعی شبكه جام جم است كه مسعود ساكت اف تهیه كنندگی آن را برعهده دارد. دكور این برنامه نیز با فرارسیدن شب یلدا با حال و هوای این شب تغییر خواهدكرد.

فیلم تلویزیونی «هندوانه شب یلدا» دوشنبه30 آذرماه ساعت 17 از شبكه نمایش پخش می شود. فیلم تلویزیونی «هندونه شب یلدا» ساخته سعید آقاخانی محصول گروه فیلم و سریال شبكه یك سیما است و امیر جعفری، سیامك انصاری، جواد رضویان، رضا فیض نوروزی و مریم امیر جلالی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم داستان یك هندوانه است كه شب یلدا به دست آدمهای مختلفی می‌افتد و وارد زندگی آنها می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده: هندوانه فروشی با وانت همه هندوانه‌های خود را به فروش می‌رساند و یك هندوانه بسیار بزرگ باقی می‌ماند. مردی برای خریدن هندوانه سراغش می‌آید اما چون پول كافی ندارد دست خالی باز می‌گردد. بعد از او پیرمردی آمده و هندوانه را می‌خرد. وقتی به خانه می‌رود بر اثر نزاع با همسرش و از شدت عصبانیت هندوانه را از پنجره به بیرون پرتاب می‌كند و…

مخاطبان شبكه نسیم دوشنبه 30 آذر پس از تماشای سریال «ساخت ایران» در ساعت 20، می‌توانند شاهد بازپخش یكی از برنامه‌های جذاب كلاه قرمزی در ساعت 20:30 باشند.

از برنامه «خورجین» گلچینی از برنامه‌های خاطره‌انگیز سیما در شب‌های یلدا ساعت 21 روی آنتن می‌رود. پخش پشت صحنه مجموعه«درحاشیه» به كارگردانی مهران مدیری از دیگر برنامه‌های شبكه نسیم در مهمترین شب نشینی سال ایرانیان است كه در ساعت 21:30 پخش می‌شود.

گلچینی از فصل دوم برنامه‌ «خندوانه» به مدت زمان 120 دقیقه از ساعت 22تا24 این شب خاطره انگیز را شیرین‌تر خواهد كرد.

«نسیم آوا» نیز با پخش آثاری با موضوع شب یلدا از خوانندگان مطرح موسیقی از دیگر تدارك شبكه است كه این برنامه تا30دقیقه بامداد مهمان خانه‌های ایرانیان است.

قسمتی از برنامه «شوخی با ستارگان» در ساعت 30 دقیقه بامداد سه شنبه اول دی پخش می شود و گلچینی از طنزهای فاخر پخش شده از شبكه‌های سیما در قالب برنامه «خنده خانه» ساعت یك بامداد روی آنتن خواهد رفت.

برنامه‌های «هیجان در ساعت صفر» و «خنده بازار» نیز به ترتیب پس از پخش این برنامه روی آنتن می‌روند.

مستند «یلدای مستندسازان» به تهیه‌كنندگی و كارگردانی محمدحسین آئینه، ساعت 22 روز شامگاه دوشنبه 30 آذر از شبكه مستند سیما روی آنتن می رود.

شبكه مستند برای اولین بار شب یلدایی ویژه مستندسازان را در كاشان برگزار كرده كه به مدت 75 دقیقه پخش می شود.

تعدادی از مستندسازان به شهر كاشان سفر كرده اند تا از ظرفیت های گردشگری و تاریخی این شهر بازدید داشته باشند. در این سفر فرماندار كاشان میزبان آنها بود و ضمن ادای دین به شهدای این شهر، از جاذبه های مختلف این شهر از جمله سرای عامری ها، حمام فین، خانه طباطبایی ها و حمام سلطان امیراحمد بازدید كردند.

در این سفر شبكه مستند با حضور مستندسازان در یك محیط تاریخی یادی از شب چله های قدیمی و ریشه های این آیین كردند و پس از پایان بازدیدها، در سرداب استاد حلی سرای عامری ها، برنامه شب یلدا را برگزار كردند و در ابتدا پس از تلاوت قرآن به یمن همزمانی یلدا با آغاز امامت امام زمان (ع) برای سلامتی و ظهور آقا دعا كردند.

ریشه های آیینی و فرهنگی شب یلدا كه در دست فراموشی است، در این شب بررسی شد. از جمله در كنار هم بودن بزرگترها و كوچكترهای خانواده، فلسفه خوردن هندوانه و انار و آجیل یا خواندن حافظ. اجرای نمایش خیمه شب بازی نیز یكی دیگر از بخش های این مستند است كه با اجرای امیر سهرابی مدیر خانه عروسك و اسباب بازی شهر كاشان همراه بود.

مستند «یلدای مستندسازان» با حضور جمع خودمانی هنرمندانی چون محسن استادعلی، محمد كارت، بابك بهداد، مرتضی جذاب، ابوالفضل كریمی اصل، هادی آفریده، جمال اسكویی، مهدی اسدی، مژگان صیادی، صبا ندایی، عارف ندایی، مینا هاشمی، بهاره للهی و… ضبط شده است.

مجله شبانگاهی «كرسی» با اجرای «رضا رفیع»نیز در شب یلدا به طور ویژه روانه آنتن شبكه شما می شود.

در این برنامه كرسی نشینی و گعده های شاعرانه با حضور شاعران اقوام مختلف و آشنایی با شادمانه های اصیل اقوام و حضور در زادگاه های روستایی شاعران پیشكسوت به تصویر كشیده می شود.

این برنامه تركیبی با تاكید بر ترویج سبك زندگی اسلامی ایرانی، تحكیم بنیان خانواده در قالب شب نشینی های زمستانی و صله ارحام و همچنین ترویج زبان فارسی با تكیه بر گویش و لهجه های اقوام، به تهیه كنندگی امیر قمیشی پخش می شود.


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر اصغر
ملک
    اصغر ملکمهمان
    2024-04-07 15:09

    چرا اینقد کم؟

  • آواتار کاربر مهران
عبدالهی
    مهران عبدالهیمهمان
    2024-03-30 04:18

    خیلی خوب بود

  • آواتار کاربر میثم
توسلی
    میثم توسلیمهمان
    2024-01-28 11:54

    خیلی ممنون از سایت خوبتون😍😍🙏🏻

  • آواتار کاربر روح الله
آخوندی
    روح الله آخوندیمهمان
    2024-01-16 01:09

    دستخوش

  • آواتار کاربر اصغر
بیات
    اصغر بیاتمهمان
    2023-12-11 22:27

    حرف نداشت👌🏻

  • آواتار کاربر حمیدرضا
مجیدی
    حمیدرضا مجیدیمهمان
    2023-12-09 05:54

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  • آواتار کاربر موسی
دهقان
    موسی دهقانمهمان
    2023-11-26 00:54

    عالیه دست شما درد نکند👏

  • آواتار کاربر محمدجواد
موحد
    محمدجواد موحدمهمان
    2023-11-19 18:36

    ممنونم واقعا خیلی زحمت می کشید.همینم خوبه 😍😍خدا خیرتون بده

  • آواتار کاربر اسماعیل
گنجی
    اسماعیل گنجیمهمان
    2023-11-10 10:00

    خسته نباشین

  • آواتار کاربر بهنام
راستاد
    بهنام راستادمهمان
    2023-10-01 04:00

    ایولا

  • آواتار کاربر اسماعیل
بختیاری
    اسماعیل بختیاریمهمان
    2023-08-28 02:45

    موفق باشید.

  • آواتار کاربر کاظم
محمودی
    کاظم محمودیمهمان
    2023-08-18 08:18

    ممنون ….واقعا سایت کاملی رو ایجاد کردین … 🌷🌷🌷

  • آواتار کاربر محمود
کمالی
    محمود کمالیمهمان
    2023-07-31 07:18

    so nice

  • آواتار کاربر شهرام
سلیمی
    شهرام سلیمیمهمان
    2023-07-21 19:18

    حساب توییتری هم دارید؟

  • آواتار کاربر محمدحسین
افتخاری
    محمدحسین افتخاریمهمان
    2023-07-19 06:09

    مطلب به درد بخوری بود

  • آواتار کاربر محسن
نوری
    محسن نوریمهمان
    2023-06-26 17:54

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • آواتار کاربر علی اکبر
رفیعی
    علی اکبر رفیعیمهمان
    2023-05-18 02:27

    منابع این مطلب کجاست؟

  • آواتار کاربر رحیم
مجد
    رحیم مجدمهمان
    2023-03-24 21:27

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • آواتار کاربر عیسی
صابری
    عیسی صابریمهمان
    2023-03-15 13:45

    خیلی عالی بود

  • آواتار کاربر قاسم
سعادت
    قاسم سعادتمهمان
    2023-02-23 16:24

    سایتتون واقعا عالیه

  • آواتار کاربر ابراهیم
نعمت زاده
    ابراهیم نعمت زادهمهمان
    2023-02-23 14:40

    با اجازتون بازنشر شد

  • آواتار کاربر بهمن
رستمی
    بهمن رستمیمهمان
    2023-02-15 13:52

    مچكرم ازتون بابت همچين سايت خوبي