نتیجه و خلاصه بازی پرسپولیس و گسترش فولاد شنبه 16 مرداد 95 +دانلود گلها

2 دسامبر 2016

نتیجه و خلاصه بازی پرسپولیس و گسترش فولاد شنبه 16 مرداد 1395

نتیجه بازی پرسپولیس و گسترش فولاد شنبه 16 مرداد 95

نتیجه :گسترش فولاد 0 – 1 پرسپولیس

دانلود گل پرسپولیس | گل امیری

دانلود خلاصه بازی


میری این گل را در دقیقه 47 وارد دروازه خسوس کرد تا پرسپولیس با 7 امتیاز به صدرجدول لیگ برسد. گسترش هم با 2 امتیاز از 3 بازی شرایط خوبی در جدول ندارد.


استادیوم: بنیان دیزل ـ تماشاگر: 6 هزار نفر
داور: تورج حق‌وردی کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و جواد مداح

گسترش فولاد:

فرناندو دخسوس، مرتضی اسدی، مگنو باتیستا، مسعود ابراهیم زاده، محسن حمیدی، سید محسن حسینی، علیرضا نقی زاده، محمدرضا خلعتبری(یوسف سیدی 60)، لوسیانو پریرا(ارجمندیان 85)، داریوش شجاعیان و مصطفی اکرامی(درویشی 77)
سرمربی: فراز کمالوند

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان(احمد نوراللهی 90)، امید عالیشاه(ساسان انصاری 76)، فرشاد احمدزاده، علی علیپور(مهدی طارمی 66)، محسن ربیع‌خواه و وحید امیری
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

اخطار

فرشاد احمدزاده (40) – ربیع خواه (50) – محسن مسلمان (82)از پرسپولیس

لوسیانو پریرا (18) – مرتضی اسدی (93)از گسترش فولاد

شرح گل

گسترش فولاد 0 پرسپولیس 1: (وحید امیری، دقیقه 46): در حالی که ثانیه هایی از بازی در نیمه دوم آغاز شده بود، وحید امیری با سماجت در گوشه محوطه جریمه و از زاویه ای کاملا بسته موفق شد روی اشتباه فرناندو دخسوس دروازه گسترش فولاد را باز کند و تیمش را پیش بیندازد

اتفاق ویژه

برانکو ایوانکوویچ در سه سفر اخیر خود به تبریز با امتیاز کامل بازگشته است و 9 امتیاز از آن تیم خود کرده است تا همچنان دیار ستارخان و باقرخان برای او خوش یمن باشد. سرمربی کروات پرسپولیس توانسته برابر تراکتورسازی در یک بازی و گسترش فولاد دو بار به برتری دست یابد و شرایط خوبی در تبریز برای خود به وجود آورد.
پرسپولیس با برتری مقابل گسترش فولاد در هفته سوم به صدر جدول نیز رسید تا نسبت به رقیب سنتی اش شرایط فوق العاده ای در آغاز لیگ داشته باشد.

برترین بازیکن

وحید امیری بار دیگر توانایی خود را به نمایش گذاشت و توانست دومین گل خود را با پیراهن این تیم به ثمر برساند. گل او برابر گسترش فولاد تبریز را می توان در کلاسی فراتر از فوتبال ایران دانست و او با عزمی جدی تنها دروازه دخسوس را نشانه گرفت و موفق شد گلی به سبک مارکو فن باستن به ثمر برساند. مهاجم شماره 19 پرسپولیس با ادامه این روند می تواند ادعای خود مبنی بر وجاهت بخشیدن به شماره پیراهنش را به واقعیت تبدیل کند.
وحید امیری بارها با حمله به قلب دفاع گسترش فولاد می توانست تعداد گل های خود را نیز افزایش دهد که البته در ضربات پایانی ناکام ماند تا تک گل او سه امتیاز ارزشمند سرخپوشان در تبریز را به ارمغان بیاورد.

شرح نیمه اول

گسترش فولاد در بنیاد دیزل و زمین اختصاصی خود به دنبال کسب پیروزی برابر پرسپولیس برانکو بود و در نیمه اول فشار زیادی با توجه به مثلث هجومی شجاعیان، خلعتبری و پریرا که از سوی نقی زاده نیز حمایت می شدند روی دروازه بیرانوند آورد که با تاکتیک آفسایدگیری مدافعان پرسپولیس نقشه های آنها نیمه کاره باقی می ماند. آنها البته چند بار با ارسال های خود از کناره ها می توانستند دروازه بیرانوند را با خطر مواجه کنند که در ضربه نهایی ناکام ماندند.
پرسپولیس نیز با توجه به جنگندگی مسلمان و کامیابی نیا و حرکات تکنیکی احمدزاده و ارسال های عالیشاه به دنبال راهی برای نزدیک شدن به دروازه خسوس توسط علی علی پور و امیری بودند که هر دو مهاجم پرسپولیس یک موقعیت فوق العاده را از دست دادند تا نتیجه نیمه اول بدون گل خاتمه یابد.
این دیدار فیزیکی و درگیرانه البته در زمین با دو کارت زرد و در نیمکت دو تیم با یک اخراج برای هر تیم همراه بود تا دو تیم برای 45 دقیقه دوم مهیا شوند.

دقایق حساس

دقیقه 8: ارسال امید عالیشاه روی سر علی علیپور بار دیگر مهاجم پرسپولیس را صاحب فرصت کرد که ضربه این بازیکن باز هم راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 9: علی علیپور در این لحظه در شش قدم صاحب فرصت خوبی شد که ضربه اش موازی با خط دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 15: در یک صحنه و در حالی که بازی قطع شده بود، کمال کامیابی نیا با بازیکن حریف برخورد داشت که موجب مصدومیت هافبک دفاعی پرسپولیس شد، بازیکنان پرسپولیس در این لحظه اعتقاد داشتند بازیکن گسترش باید با کارت داور جریمه می شد و این مساله دقایقی از بازی را با وقفه مواجه کرد.

دقیقه 18: درگیری های به وجود آمده بابت این مساله در نهایت منجر به اخراج حسن آذرنیا، سرپرست گسترش فولاد توسط حق وردی شد.

دقیقه 23: فرشاد احمدزاده قصد داشت در جناح راست دفاعی گسترش با دریبل حریف برای پرسپولیس موقعیت ایجاد کند که در ادامه خطای او روی مگنو باتیستا بازی را قطع کرد و توپ را در اختیار آبی های تبریزی قرار داد.
دقیقه 35: شوت از پشت محوطه جریمه محسن مسلمان بدون اینکه خطری برای دخسوس ایجاد کند به بیرون رفت.

دقیقه 26: ارسال کرنر توسط امید عالیشاه با تاثیر سیدجلال حسینی توپ را در اختیار وحید امیری در آستانه دروازه قرار داد که این بازیکن نتوانست ضربه نهایی را به خوبی بزند و توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 32: پرسپولیس با توجه به سرعت بالای مهاجمان گسترش برای خنثی کردن حملات آنها تاکتیک آفسایدگیری را در نظر گرفته که تا این لحظه موفق شده سه بار آنها را در تله دفاعی خود قرار دهند.

دقیقه 34: توپگیری فوق العاده محسن مسلمان موقعیت ضدحمله را در اختیار پرسپولیس قرار داد که حرکت ضلع هجومی پرسپولیس در نهایت یک کرنر نصیب این تیم کرد. عالیشاه این ضربه کرنر را به صورت مستقیم به قصد دروازه دخسوس نواخت که دروازه بان برزیلی به راحتی آن را در اختیار گرفت.

دقیقه 42: فرشاد احمدزاده روی خطا بر روی میثم نقی زاده با کارت زرد مواجه شد تا دومین کارت زرد فصل خود را نیز دریافت کند.

دقیقه 55: ارسال بلند مصطفی اکرامی برای پریرا، مهاجم برزیلی را در فرصت خوبی قرار داد که این بازیکن در گام آخر ناکام ماند و نتوانست ضربه نهایی را به خوبی بزند و توپ از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 58: ارسال بلند فرشاد احمدزاده برای امیری با کنترل خوبی از این بازیکن همراه نبود تا این فرصت ایده آل برای سرخپوشان از دست برود.

دقیقه 72: وحید امیری روی اشتباه مدافع حریف می توانست بار دیگر روی ارسال عالیشاه تیمش را به گل برساند که ضربه بی دقت و کم اثرش به راحتی در اختیار دخسوس قرار گرفت.

دقیقه 74: داریوش شجاعیان از پشت محوطه جریمه با ضربه ای راه دور دروازه بیرانوند را هدف قرار داد که توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 80: ضربه از پشت محوطه جریمه می توانست مگنو باتیستا و گسترش را به بازی برگرداند که بیرانوند در دو مرحله توپ را از آن خود کرد و شاگردان کمالوند را ناکام گذاشت.

دقیقه 82: اولین حرکت انصاری می توانست پرسپولیس را روی پاس خوبش به کامیابی نیا به گل دوم برساند که ضربه هافبک دفاعی پرسپولیس در اختیار دخسوس قرار گرفت.

دقیقه 83: روی خطای محسن مسلمان روی داریوش شجاعیان، شماره 77 پرسپولیس با کارت زرد حق وردی جریمه شد.

دقیقه 83: مهدی طارمی با پاسی دیدنی وحید امیری را راهی دروازه گسترش فولاد کرد که این بازیکن با ضربه ای غافلگیرکننده قصد باز کردن دروازه دخسوس را داشت که این دروازه بان توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 1+90: روی پرتاب اوت بلند گسترش فولادی ها و در یک رفت و برگشت، بازیکنان این تیم در چند مرحله از داخل شش قدم می توانستند دروازه بیرانوند را باز کنند که توپ راهی به دروازه نیافت و توسط حسینی دور شد.

دقیقه 2+90: روی اشتباه مرتضی اسدی، انصاری می توانست روی دروازه گسترش فولاد خطرساز شود که با خطای این بازیکن متوقف شد و داور به مدافع آبی پوش یک کارت زرد داد.

دقیقه 3+ 90: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس را طارمی به سمت دروازه گسترش نواخت که توپ راحتی در اختیار دخسوس قرار گرفت.

دقیقه 4+ 90: بار دیگر پرتاب اوت برای گسترش فولاد و ضربه قیچی بازیکن این تیم با عبور از کنار دروازه بیرانوند پایان بخش این بازی بود.

در حاشیه:

* پیش از آغاز بازی و در حین گرم کردن بازیکنان برانکو ایوانکوویچ و فراز کمالوند برخورد گرمی با یکدیگر داشتند و به خوش و بش پرداختند.
* بازیکنان اصلی زیرنظر سرتن چوک و مارکو به گرم کردن بدن‌های خود پرداختند و این در حالی بود که هواداران پرسپولیس به شدت به تشویق بازیکنان این تیم می‌پرداختند.
* در سمت مقابل نیز گسترشی‌ها زیرنظر فراز کمالوند و عباس آقایی به گرم کردن بدن‌های خود برای شروع این بازی پرداختند.
* بازیکنان پرسپولیس در حالی وارد استادیوم بنیان دیزل شدند که هواداران این تیم آنها را تا استادیوم اسکورت می‌کردند و مورد تشویق قرار دادند.
* فراز کمالوند در ابتدای بازی و در گفتگو با برانکو ایوانکوویچ از وضعیت چمن ابراز رضایت کرد و نظر سرمربی کروات پرسپولیس را در این باره پرسید.
* بابک حاتمی بازیکن سابق پرسپولیس که در گسترش فولاد عضویت دارد، با حضور در رختکن این تیم با هم‌تیمی‌های سابقش به خوش و بش پرداخت.
* باشگاه گسترش فولاد 10درصد سهمیه به تماشاگران پرسپولیس داده است که آنها پشت نیمکت این تیم قرار گرفته‌اند.
نکته‌ها
* برانکو ایوانکوویچ در سومین دیدار تیمش نیز بازیکنان اصلی‌اش را بدون تغییر به میدان فرستاده است.
* در حالی که تصور می‌شد مهدی طارمی موفق شود در این بازی موفق شود در ترکیب اصلی حضور یابد، برانکو بار دیگر آقای گل را روی نیمکت قرار داده است.
* برانکو ایوانکوویچ در جلسه فنی تیمش به بازیکنانش هشدار داده بود مراقب بازیکنان پنالتی‌گیر حریف مثل خلعتبری، شجاعیان، پریرا و درویشی باشند و باید دید این توصیه چقدر از سوی بازیکنان جدی گرفته خواهد شد.
* فراز کمالوند در بازی قبلی انتقادات تندی علیه داریوش شجاعیان داشت و به نظر می‌رسید او در این بازی نیمکت‌نشین شود اما در ترکیب یازده نفره قرار گرفته است.

* گسترش در نبود صاحب جمعی کمک اول این تیم برای اولین بار از ابتدای این فصل در بازی های دوستانه در ترکیه و لیگ گل خورد. صاحب‌جمعی که کمک اول کمالوند بود ٢روز است که از این تیم به دلایل نامعلوم جدا شده است در این بازی روی نیمکت نبود و رسماً باید او را جدا شده بدانیم.

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر حسن
ذولفقاری
    حسن ذولفقاریمهمان
    2024-01-17 05:45

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  • آواتار کاربر سیدحسین کلباسی
    سیدحسین کلباسیمهمان
    2023-12-19 14:45

    این مطلب حرف نداشت

  • آواتار کاربر بهنام
یزدانی
    بهنام یزدانیمهمان
    2023-11-21 17:00

    چرا اینقد زیاد؟

  • آواتار کاربر بهنام
نظری
    بهنام نظریمهمان
    2023-11-13 17:09

    چرا اینقد کم؟

  • آواتار کاربر عزیز
آزادی ور
    عزیز آزادی ورمهمان
    2023-09-27 06:54

    ممنون ….واقعا سایت کاملی رو ایجاد کردین … 🌷🌷🌷

  • آواتار کاربر وحید
وکیلی
    وحید وکیلیمهمان
    2023-09-13 17:00

    موفق باشید.

  • آواتار کاربر خلیل
حسینی
    خلیل حسینیمهمان
    2023-09-08 00:54

    مچكرم ازتون بابت همچين سايت خوبي

  • آواتار کاربر داوود
جلالی
    داوود جلالیمهمان
    2023-08-24 06:09

    Awli bood

  • آواتار کاربر کریم
راستاد
    کریم راستادمهمان
    2023-08-14 00:45

    مرسی

  • آواتار کاربر یوسف
گودرزی
    یوسف گودرزیمهمان
    2023-08-02 17:09

    عاااااااااااالی بود

  • آواتار کاربر حیدر
تقی زاده
    حیدر تقی زادهمهمان
    2023-07-31 13:27

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • آواتار کاربر جلال
بهشتی
    جلال بهشتیمهمان
    2023-06-25 11:54

    خییلی عالیع 😍😍😍😍

  • آواتار کاربر روح الله
محمد
    روح الله محمدمهمان
    2023-06-06 17:09

    afarin matlab khobi bood

  • آواتار کاربر عبدالحسین
میر
    عبدالحسین میرمهمان
    2023-05-31 14:18

    سپاس 🌹🍃

  • آواتار کاربر سیدحسین عسکری
    سیدحسین عسکریمهمان
    2023-05-24 15:27

    حساب توییتری هم دارید؟

  • آواتار کاربر عبدالله
فرد
    عبدالله فردمهمان
    2023-05-24 13:27

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • آواتار کاربر کاظم
گنجی
    کاظم گنجیمهمان
    2023-05-21 07:27

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • آواتار کاربر مجید
مهدوی
    مجید مهدویمهمان
    2023-04-29 17:36

    خیلی خوب بود

  • آواتار کاربر مهدی
سبزواری
    مهدی سبزواریمهمان
    2023-04-12 01:27

    دستخوش

  • آواتار کاربر محمود
ناصری
    محمود ناصریمهمان
    2023-03-12 06:18

    سایتتون محشرههههه

  • آواتار کاربر حامد
جوادی
    حامد جوادیمهمان
    2023-02-26 19:12

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  • آواتار کاربر مجتبی
شمس
    مجتبی شمسمهمان
    2023-02-18 08:40

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • آواتار کاربر حبیب
طباطبائی
    حبیب طباطبائیمهمان
    2023-02-17 22:40

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • آواتار کاربر محمدرضا
بهشتی
    محمدرضا بهشتیمهمان
    2023-02-17 05:56

    حرف نداشت👌🏻

  • آواتار کاربر علی اصغر
جاوید
    علی اصغر جاویدمهمان
    2023-02-15 13:44

    احسنت عالی بود