banner 9 dey

انشا در مورد 9 دی ۱۴۰۰ (حماسه سال 88)

29 دسامبر 2021

انشا در مورد 9 دی 1400 (حماسه سال 88)

انشا درمورد 9 دی 88

انشاء در مورد 9 دی 88 , خبر انشاء در مورد 9 دی 88 , ماجرای انشاء در مورد 9 دی 88 , جزئیات انشاء در مورد 9 دی 88, علت انشاء در مورد 9 دی 88 , دلیل انشاء در مورد 9 دی 88 , لینک انشاء در مورد 9 دی 88

انشا درمورد حماسه 9 دی 88 + مقاله

عاشورای 88؛ آن گاه که فتنه گران دست به خودکشی می زنند …

آغازین روزهای زمستان 1388، یعنی زمانی که بیش از شش ماه از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری گذشته بود، به خوبی علائم اضمحلال فتنه پس از انتخابات نمایان شده بود. دیگر از راهپیماییهای پرشور روزهای بعد از انتخابات خبری بود و نه تلاشهای «شومن» های خارج نشین فتنه گران برای سردادن الله اکبر شبانه اثربخش می نمود. بعد از شکست اقدامات فتنه گران در «طرح شعارهاي انحرافي در روز قدس» و «به خيابان کشاندن هواداران در 13 آبان»، روز 16 آذر نيز با حضور قاطع دانشجويان انقلابي و تسخير دانشگاه، به روز شکست فتنه گران سبزپوش تبديل شد و مشخص شد که تنها پايگاه به ظاهر باقي مانده براي فتنه گران(دانشگاه) نيز مدتهاست توسط حاميان انقلاب اسلامي فتح گرديده است.

همچنين از سويي ديگر فضاي ايجاد شده در جامعه ناشي از خشم و انزجار ملت نسبت به توهين‌کنندگان به ساحت مقدس حضرت امام خميني(ره) که توسط حاميان فتنه گران سبزپوش صورت پذيرفت، جریان فتنه را در وضعيت بغرنجي قرار داده بود. لذا تلاش براي خروج از انفعال و تغيير وضعيت افکار عمومي، به اولويت اول سران فتنه تبديل گشت. به نظر می رسید این آخرین گام برای احیاء فتنه است و اصحاب فتنه اسراتژی «تنفس مصنوعی» را برگزیدند.

پروژه محرم سبز!

در اين شرايط پروژه از پيش تعيين شده موسوم به «محرم سبز» که از هفته ها قبل در دستور کار جریان فتنه قرار داشت، از اهميت دوچنداني براي آنها برخوردار شد و اصحاب فتنه با تمام توان براي اجراي آن دست بکار شدند.

جريان مستاصل شده خط نفاق براي تداوم حداقل حيات خود اين بار نيز استفاده ابزاري از دين را برگزيده و به ايام محرم الحرام به چشم فرصتي براي احياء دوباره فتنه سبز بعد از شکست‌هاي پي در پي در ماههاي گذشته مي نگرد.

اين خط نفاق که هدايت رسانه‌اي آن توسط محافل بيگانه و اپوزيسيون خارج از کشور صورت مي‌پذيرفت، از ابزار رسانه‌هاي صوتي و تصويري و سايتهاي خبري و وبلاگهاي وابسته استفاده کرده و اين خط را تبليغ مي‌کنند.

به عنوان نمونه «محسن سازگارا» از عناصر وابسته به CIA و مزدور VOA آمريکا در برنامه «گفتگوي روزانه» خود در اين شبکه درباره «پروژه محرم» کفت: «اما نکته چهارمي که مي‌خواستم بگويم مسئله محرم و تظاهرات تاسوعا و عاشورا است. فرصت کمي داريم بنابراين از امروز و فردا تا روز اول محرم اصل بحث ما غير از يک مرور کوتاه روي خبرها روي آکسيون بزرگ محرم متمرکز خواهد شد. به هر حال آنچه که مسلم است اين است که تمريني که در 16 آذر شد نشان داد در سطح کشور با تنوع تاکتيک ها و پراکندگي همه ملت مي‌توانند هماهنگ باشند. در ده شب اول محرم و با پرچم سبز يا حسين و عزاداري براي شهداي جنبش و شهداي عاشورا مي‌توانيم در سطح کشور حرکت داشته باشيم ولي روز نهم و روز دهم يعني روز تاسوعا و عاشورا شنبه و يکشنبه ششم و هفتم دي ماه، يک مسير واحد در هر شهر قرار است اعلام شود که همه ما آنجا برويم و جمعيت ميليوني خود را در سطح کشور نشان دهيم و همه ملت يک پارچه و يک صدا به دنبال خواست خودشان باشند!؟»

وي همچنين از «آکسيون شام غريبان» سخن گفت و مدعي شد مي‌توان به آن اميد داشت: «نکته ي سوم امروز مربوط است به آکسيون ما در ماه محرم. البته ما 16 آذر را در پيش رو داريم اما اين بحث هم مطرح شده است که ضمن اينکه در 10 روز اول ماه محرم حرکت هاي خود را انجام داده و در روزهاي تاسوعا و عاشورا آن را به اوج مي رسانيم ، از ظهر عاشورا و براي شام غريبان در خيابان ها نشسته و با يک بسيج عمومي دست به تعطيل عمومي در کشور بزنيم. بعد از 13 آبان مشخص شد که جنبش سبز ديگر يک طفل تازه به دنيا آمده نيست، حال ديگر اين جنبش تبديل به نوجواني شده است که خيلي تجربه اندوزي کرده و بارور شده است. ولي براي تحقق آکسيوني که براي شام غريبان مطرح شده است نياز به اين است که در سمت جنبش، ما رشد جغرافيايي و رشد در طبقات مختلف اجتماعي و همچنين رشد کيفي داشته باشيم و در سمت کودتاچيان نيز بايد مشروعيت زدايي سپاه از نظر اخلاقي، مالي و سياسي تشديدشده و اختلاف هاي دروني سپاه نيز افزايش يابد که باعث فلج شدن اين سازمان شود و به حدي از ناتواني برسد که ما بتوانيم آکسيون نهايي خود را به مرحله ي اجرا بگذاريم.»

توهمات و خيالبافي‌هاي سازگارا هرچند بيشتر به فکاهي و “دروغ سال” شباهت داشت، اما از تلاش گسترده تبليغاتي منافقين جهت ايجاد فتنه در ماه محرم حکايت دارد.

همان روزها بود که نويسنده يکي از وبلاگهاي هوادار فتنه سبز نيز چنین نوشت: «اگر روزهاي نامبرده(13 آبان و 16 آذر) فقط يک روز بودند، الان با دو ماه محرم و صفر روبرو هستيم که مي‌توانيم از آن به سود جنبش و به سود مردم ايران استفاده کنيم.»

نويسنده ديگري در وبلاگ خود چنین مدعی شد: «از آنجا که مي‌دانيد به جنبش سبز مجوزي داده نمي‌شود و اين جنبش مجبور است از راهپيمايي دولت استفاده کند. اما در ماه محرم که يک بهانه محکم است براي جنبش سبز که به بيرون بيايد. نکته جالبي که در ماه محرم اتفاق مي‌افتد افتادن بلندگو دست مردم است که اين خود يک حرکت با ارزشه.»

خبر فوت آقای حسینعلی منتظری که رسانه های خارج نشین جریان فتنه تلاش کردند او را به عنوان «رهبر معنوي فتنه سبز» مطرح نمایند، نيز فرصت جديدي را در اختيار فتنه گران قرار داد تا به بهانه سوگواري براي وي، اقدامات تفرقه افکنانه خود را ادامه دهند. هرچند صدور پيام تسليت رهبر بزرگوار انقلاب اسلامي علي‌رغم پيش‌بيني دشمنان، بخش عمده‌اي از خوابهاي ديده شده فتنه گران براي سوء استفاده از مرگ آقاي منتظري را نقش بر آب کرد، اما تفرقه انگيزان دست از کار نکشيده و برنامه هاي مختلفي را براي گام های آتی بهره برداري سياسي از اين واقعه طراحي کردهند. در اين بين در اولين گام دو نفر از سران فتنه به همراه دو فرد مدعی مرجعیت روز دوشنبه را عزاي عمومي اعلام کردند، اين در حالي است که اين آقايان که از حداقل صلاحيت عرفي در اين زمينه برخوردار نبوده و از طرفي هيچ يک از علما و مراجع عظام تقليد که پيام تسليت نيز براي فوت آقاي منتظري صادر نموده اند، اعلام عزاي عمومي نکردند! در ادامه تلاش شد تا پروژه ای برای تدوام فتنه از مراسم تشییع جنازه منتظری در قم تا عاشورای حسینی دنبال گردد. فتنه گران که اغلب آنها حداقل حدود اوليه شرعي همچون رعايت حجاب و روزه داري در ماه رمضان را رعايت نمي‌کنند، به يکباره سوگوار «مرجع تقليد» شده و در تجمع ميدان محسني شعار سر دادند که: «منتظري زنده است – مرجع پاينده است». در همین تجمعات بود که جمعی از فتنه گران در شعارهای تهدیدگونه ای خبر از اقدام ویژه ای در روز عاشورا دادند.

پارادوکس محرم و فتنه

عدم اعتقاد به فلسفه عزاداري براي امام حسين(ع) در بين بخش قابل توجهی از اصحاب خارج نشين کودتاي سبز يکي از موانع پارادوکسيکال اين جريان براي بهره برداري از مراسم محرم بود. ملت فراموش نکرده بود روزگاري نه چندان دور که کساني از اين جريان همچون اکبر گنجی، حادثه عاشورا را نتيجه تندروي! پيامبر(ص) در بدر و احد دانستند!؟ يا فراموش نکرده‌بودند ادعاي افرادي چون کديور را که نگاه شيعه به جايگاه الهي اهل بيت را انديشه‌اي انحرافي و متاثر از القائات شيعه غالي دانست و يا اظهارات سروش سبزپوش امروز که مقام عصمت و مصونيت از خطا و گناه را نه تنها براي اهل بيت(ع) که براي پيامبر(ص) نيز نفي مي‌کند. با چنين شناخت انحرافي از جايگاه اهل بيت(ع) ديگر نمي‌توان از عزاداري براي سالار شهيدان سخن گفت.

رفتار سياسي جريان فتنه در اين ايام نيز از عدم سنخيت با حرکت امام حسين(ع) حکايت داشت. مخالفت با امام و رهبري جامعه اسلامي، همپيماني با بيگانگان و دشمنان ديرينه اسلام، عدم پايبندي به ارزشهاي اسلامي، و در آخرين گام هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) چهره‌اي از هواداران فتنه سبز در اذهان عمومي ساخته است که چندان مشابهتي با عزاداران حسيني ندارد.

از سویی مانع دیگری نیز در برابر فتنه گران وجود داشت و آن این بود که اکثريت مطلق کساني که هيئات عزاداری محرم را برگزار و اداره مي‌کنند، جزئی از ملت حزب اللهي هستند که خود را حافظ شعائر اسلامي و نظام اسلامي مي‌دانند. کساني که هرچند ممکن بود به گزينه اي غير از رئيس‌جمهور منتخب مردم در انتخابات دهم راي داده باشند، اما در دفاع از حريم ولايت و رهبري جامعه با تمام توان ايستاده‌ و اين درس را از مکتب عاشورا آموخته اند. اين افراد در حوادث پس از انتخابات که به ماهيت جريان فتنه و نفاق پي برده و صف خود را از آنها جداساخته اند و بي‌شک منافقين جديد جايي در ميان آنها نخواهند داشت. بدین ترتیب طراحان فتنه تصمیم گرفتند پروژه خود را در جایی به جز هیئت های مذهبی به اجرا برسانند.

پروژه عاشورا

بهره برداري از حوادث و آشوب هاي به وجود آمده پس از انتخابات رياست جمهوري تا روز عاشورا و برنامه ريزي جهت براه انداختن آشوب‌هاي اين روز، از جمله اقداماتي بوده كه در دستور كار دشمنان انقلاب قرار داشت كه در اين راستا حضور جريانات سكولار، گروهك‌هاي ضد انقلاب ، سلطنت‌طلب‌ها، منافقين و فرقه ضاله بهائيت و …. در روز عاشورا از نكات قابل توجهي است كه اقدامات و اهداف گروهك‌هاي ضد انقلابي و غيرقانوني مخالف براي ضربه زدن به نظام را نشان مي‌دهد.

از دو هفته قبل از روز عاشورای 88 سايت وزارت خارجه اسرائيل، شبكه هاي تلويزيوني فارسي زبان بي بي سي و آمريكا و فضاي اينترنتي توئيتر – كه رسما از سوي وزارت خارجه آمريكا براي كمك رساني به فتنه فعال شده بود- براي عاشوراي سال 1388 دستورالعمل هاي صريح و بي پرده اي خطاب به عوامل داخلي خود صادر مي كردند و مخصوصا سايت وزارت خارجه اسرائيل كه دو روز قبل از روز قدس شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» را به آشوبگران ديكته كرده بود، طي هفته های منتهی به عاشورا تاكيد مي ورزيد، آشوبگران بايد از فرصت نيمروز عاشورا كه مردم به طور سنتي در هيئت ها و دسته هاي سينه زني به عزاداري مشغولند براي حضور در خيابان استفاده كنند!

البته در كنار سازماندهي اينترنتي، تحريكات و برنامه ريزي هاي پشت پرده سران فتنه نیز قابل توجه بود. يكي از مهم ترين نمونه هاي قابل ذكر مراسمي است كه شب عاشورا توسط سیدمحمد خاتمي در جماران برگزار شد، كه طي آن علاوه بر صحنه سازي و ايجاد درگيري هاي ساختگي، زمينه و فرصت لازم براي اهانت جمعي از اوباش به ايام عزاي امام حسين(ع) فراهم آوردند. در اين مراسم كه برخي منابع نزديك به اصلاح طلبان از به هم خوردن آن توسط «لباس شخصي »(؟!)ها خبر دادند خاتمي طي سخناني عميقا منحرف فتنه گران را با امام حسين(ع) قياس كرده و ايشان را رهبر آنها خواند.

البته تحرک دیگر نیز شب عاشورا با صحنه گرداني سران فتنه در محلات شمال شهر تهران (خيابان هاي جماران و نياوران ) رخ داد و طي آن صدها نفر از اوباش در شب عاشورا به سردادن سوت و كف زدن پرداختند و سپس همين حركات را براي چند ساعت در ميدان تجريش هم ادامه دادند كه نهايتا اين تحركات با برخورد مردم مومن و عزادار خاتمه يافت.

از سوي ديگر پس از حادثه روز عاشورا، نخست وزير رژيم اشغالگر قدس ضمن تحسين اقدام اغتشاشگران بر لزوم بكارگيري بيشتر آمريكا از فضاي مجازي اينترنت در راستاي براندازي جمهوري اسلامي ايران سخن گفت و به اين ترتيب نقش بيگانگان را به وضوح برملا كرد.

در اين راستا دشمنان قسم خورده انقلاب كه قبل و پس از انتخابات تمامي امكانات و توانايي هاي خود را در راستاي تزلزل در ستون نظام اسلامي (اصل ولايت فقيه) بسيج كرده بودند، به زعم خود تلاش كردند با آوردن همه توان تشكيلاتي خود در روز عاشورا، ضربه اساسي را بر نظام وارد سازند كه با حضور به موقع ملت بزرگوار ايران، اين توطئه خنثي گرديد.

واكنش هاي دشمنان انقلاب اسلامي پس از اغتشاشات روز عاشورا نشان مي دهد كه آنها در صدد بودند از طرق ذيل به اهداف شوم خود برسند كه به فضل الهي در اين زمينه ناكام ماندند:

1. حمايت از ساختار شكني در روز عاشورا توسط آمريكا، رژيم صهيونيستي، كشورهاي اروپايي، سازمان‌ها و نهادهاي وابسته به آنها.

2. القاي ناتواني نظام در برخورد با اقدامات براندازانه اغتشاشگران.

3. افزايش مخالفت‌ها و القاي سقوط نظام پس از عاشورا.

4. تشديد اقدامات ساختارشكنانه عليه نظام اسلامي.

5. تحريك مردم به حضور در آشوب ها و اغتشاشات.

فتنه گری در عاشورای حسینی

در حالی که ميليون ها عزادار ايراني و عاشق حضرت اباعبدالله در عاشورای حسینی (7/10/1388) مشغول عزاداری بودند، تعدادي از پیاده نظام خیابانی جریان فتنه قبل از ظهر عاشورا بی آن که در عزای سالار شهیدان شرکت کنند، با برگزاري تجمع هاي غيرقانوني در برخي خيابان هاي تهران كه هيچ شباهتي با عزاداري اباعبدالله الحسين نداشت، به طرح شعارهاي ضد انقلابي و ساختار شكنانه پرداختند كه از همان موقع عزاداران حسيني به مقابله با آنها پرداختند كه فرار آشوبگران را در پي داشت. ولي پاسخ عزاداران به افراد فريب خورده پس از نماز ظهر عاشورا ابعاد گسترده تري پيدا كرد.

جالب ان بود که ظاهر و پوشش رفتار فتنه گران هیچگونه شباهتی به فرهنگ و مکتب عاشورا نداشت. برخي افراد فريب خورده و آشوبگر در خودروهاي خود بسان مراسم عروسي بوق مي زدند. برخي نيز در تجمع ها هلهله و شادماني و خرابكاري مي كردند. آشوبگران حرمت روز عاشورا را با اين اقدامات خدشه دار مي كردند. اراذل و اوباش با سوء استفاده از حضور مردم در مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين دست به آشوب و خسارت به اموال مردم (موتور سيكلت، خانه، سطل هاي زباله،خودروي شخصي مردم) زدند. افراد فريب خورده به جاي عزاداري با طرح شعارهاي انحرافي عليه نظام جمهوري اسلامي، اركان نظام و مطابق خواست دشمن و رسانه هاي غربي به جشن پرداختند.

آشوبگران كه عمداً خيابان هايي را كه خالي از حضور دسته هاي عزاداري بود براي تحركات خود انتخاب كرده بودند، در موارد متعدد به سر دادن سوت، كف، هلهله و شعارهاي بسيار اهانت آميز پرداخته و عمق بي اعتقادي خود به ارزش هاي اسلامي را به نمايش گذاشتند. در جريان اين آشوب چند قرآن، پرچم هاي منقش به نام امام حسين و حضرت زهرا و همچنين موتورسيكلت هاي پارك شده عزاداران در كنار چند مسجد به آتش كشيده شد. اين عده كه با پشتيباني و دعوت رسمي اصحاب داخلی فتنه از جمله موسوي، خاتمي و كروبي در اغتشاشات حضور پيدا كرده بودند كاملاً متعلق به طيف هاي ضدانقلاب و به وضوح فاقد هرگونه تعلقي به ارزش هاي اسلامي بوده و در عاشورای 88 اصرار داشتند كه اين بي اعتقادي خود را به نمايش بگذارند. بعدها معلوم شد که بخشي از اغتشاشگران و هتاکان عاشورا تهران از شهرهايي چون قم و اصفهان و همچنين شهرهاي مرزي به تهران منتقل شده بودند و انواع و اقسام سلاح هاي سرد همچون چاقو، قمه، چماق و حتي گاز اشك آور در اختيار داشته اند.

یکی از سخیف ترین اقدامات فتنه گران تعرض به خیمه عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) بود. تعدادی از اراذل و اوباش فتنه گر با حمله به يك هيئت عزاداري در ميدان جمهوري اسلامي تهران، به عزاداران حسيني كه در حال اقامه نمازظهر عاشورا بودند، سنگ پراني كرده و تعدادي از آنها از جمله امام جماعت را زخمي كردند. منابع خبري این واقعه را چنین توصیف نمودند: ظهر عاشورا عده اي از اغتشاشگان كه با حرمت شكني از روز شهادت سيدوسالار شهيدان و ياران باوفاي ايشان، به خيابان ها آمده و برخي اماكن عمومي و تعدادي خودروي عمومي و شخصي را به آتش كشيدند، با حضور در ميدان جمهوري اسلامي و مشاهده برگزاري نمازظهر عاشورا در هيئت رهپويان آل طاها، به عزاداران حسيني حاضردراين هيئت هجوم آورده و به سمت آنها سنگ پراكني كردند. فتنه گران تعدادي از نمازگزاران را نيز مورد ضرب و شتم قرار داده و با سنگ پراكني به سوي «حجت الاسلام صالحان» امام جماعت اين هيئت، وي را مجروح كردند.

البته حضور منافقين، سلطنت‌طلب‌ها و ساير گروهك ها به صورت سازمان يافته در اغتشاشات روز عاشورا به گونه ای آشکار بود که زمينه تعرض به مقدسات اسلامي را فراهم ساخت .

بعدها گزارش نهادهای اطلاعاتی امنیتی روشن ساخت که تعداد قابل توجهي از گروه هاي منحرف كه ارتباطات محفلي از طريق سيستم مجازي با يكديگر داشته اند، به همراه عناصر فرقه ضاله بهائيت كه براي فتنه انگيزي در روز عاشورا مستقيماً به سران فرقه در اسرائيل وصل و توسط آنها هدايت مي‌شدند در دسته جات 3 الي 4 نفره در قبل از فتنه روز عاشورا در مكان‌هايي مستقر و پلاكاردها و بنرهاي اهانت‌آميز عليه نظام و مقدسات را تهيه و به خيال باطل خود اعلام نموده بودند كه بايد در روزعاشورا كار نظام اسلامي يكسره شود.

جالب آن بود که کیفرخواست منافقين دستگير شده نشان می داد که آن ها اعتراف كرده اند كه براي ايجاد ناامني ، آشوب و اغتشاش ، تجمعات و تظاهرات غيرقانوني، خاصه به بهانه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و حوادث بعد از آن، به كرات در مقراين گروهك ملحد و محارب در عراق و ساير كشورهاي اروپايي آموزش ترور و آشوب ديده اند و در اقارير تكميلي خود اعتراف نموده اند كه در همان ايام انتخابات ضمن جاسوسي و جمع آوري اطلاعات، حضور فعالي در تمامي تجمعات غير قانوني و ضدانقلابي در بعد از انتخابات داشته و به صورت سازماندهي شده ماموريت‌هايي از قبيل بمب گذاري ، ترور و انتساب آن به نظام، نصب تراكتهاي تبليغاتي، شعار نويسي، تخريب و به آتش كشيدن اموال اشخاص حقيقي و حقوقي به منظور ايجاد نارضايتي در بين مردم و كسبه را برعهده گرفته و فيلم صحنه هاي درگيري، آشوب و اغتشاشاتي را كه خود به وجود آورده بودند در اختيار عناصر و سرپل هاي نفاق در خارج از كشور و عوامل اطلاعاتي دشمن و شبكه هاي معاند خارجي قرار داده اند.

مقابله مردم با هتاکان

نكته بسيار مهم درباره حوادث عاشورای 88 اين است كه مردم تهران به محض آنكه دريافتند كه اين افراد در برخي خيابان هاي تهران مشغول حرمت شكني هستند مجالس عزاداري خود را نيمه تمام رها كرده و با حضور در خيابان ها ظرف چند دقيقه بساط فتنه را درهم پيچيدند. مقارن ظهر ديروز عزاداران حضرت سيدالشهدا(ع) در دانشگاه تهران- كه مثل هميشه عده آنها از چند هزارنفر فراتر مي رفت- از جمله كساني بودند كه بعد از اقامه نماز ظهر از دانشگاه خارج شده و چند ده نفر آشوبگر حاضر در ميدان انقلاب را تار و مار كردند. در ديگر نقاط تهران هم به محض آن كه نيروهاي مردمي و عزاداران حسيني از حسينيه ها و مساجد خارج شدند ديگر اثري از آشوبگران باقي نماند.

کشته سازی

یکی از نکاتی که در فتنه گری عاشورای 88 به چشم می خورد، پیاده سازی مجدد سناریوی کشته سازی بود. در اولین گام رسانه هاي وابسته به صهيونيسم با بزرگنمايي آشوب در برخي خيابان ها و دميدن در صحنه اغتشاش ادعا كردند اين حوادث چند كشته داشته است. به حداكثر رساندن خشونت و كشته سازي جزو پروژه هايي بوده است كه جريان فتنه گر از ابتداي آشوب هاي بعد از انتخابات در دستور كار داشته اما اين پروژه دروز عاشورا شدتي مضاعف يافت.

يكي از كشته شده ها سيدعلي موسوي خواهرزاده ميرحسين موسوي بود كه در مقابل منزلش هدف گلوله قرار گرفت و منابع آگاه مرگ او را كاملاً مشكوك و شخص وي را به سبب نزديكي به موسوي و حضور فعال در تجمعاتي از اين دست «نشان شده» توسط منافقين و عناصر نفوذي دانستند.

بازتاب اغتشاشات روز عاشورا

پس از ان که آشوبها فروکش نمود، روزنامه های وابسته به جریان فتنه تلاش کردند تا با سوءاستفاده از شرایط حداکثر بهره برداری تبلیغاتی را بنمایند.

در اين راستا روزنامه آرمان روابط عمومی از روزنامه های همراه با فتنه، در نخستين روز پس از اين واقعه با درج تصويري از اغتشاشات خياباني، از عاشوراي متفاوت خبر داد و در تيتر اول خود نوشت: «درگيري هاي ديروز تهران 4 كشته و 300 بازداشت». اين روزنامه همچنين تيتر «خواهرزاده ميرحسين موسوي كشته شد» را در كادري سبز قرار داد و اطلاعيه نيروي انتظامي را در صفحه نخست خود درج كرد و در تيتر آن نوشت: «5 نفر كشته شدند».

روزنامه اعتماد هم در اين روز با خونسردي تمام «سخنراني ناتمام خاتمي در حسينيه جماران » را به عنوان مهمترين دغدغه اش تيتر اول خود قرار داد و در تيتر دوم خود به سخنان فرماندهان نيروي انتظامي اشاره كرد و از ميان اظهار نظر آنها، علل ورود غير مجاز چند مأمور پليس به خبرگزاري ايسنا را سوتيتر كرد تا صراحتاً اعلام نمايد كه اهانت به مقدسات مردم ايران هيچ اهميتي براي آنها نداشته و ندارد.

روزنامه دانشگاه آزاد اسلامي «فرهيختگان» نيز با چشم بستن بر بزرگترين اهانت به مقدسات ملت ايران، صفحه نخست خود را چنان تنظيم كرد كه گويي هيچ اتفاقي در روز عاشوراي حسيني رخ نداده است. اين روزنامه در تيتري كوچك به انعكاس اظهارات سردار رادان پرداخت و از قول وي نوشت:«دستگيري 15 فرد خودسر در حوادث پس از انتخابات»

مردم سالاري هم كه در اين روز «دو استعفا از فرهنگستان در پي بركناري ميرحسين» را با حروف نسبتاً درشتي برجسته كرده بود، جمله «در تجمعات ديروز كسي كشته نشد» را تيتر اول خود ساخت و ذيل آن تجمع عده اي لباس شخصي در برابر يك حسينيه متعلق به يكي از سران اصلاحات را درج كرد تا جايگاه دغدغه هاي ديني خود از جمله جنايات هولناك روز عاشورا را مشخص نمايد.

البته وقايع روز عاشوراي ايران آن قدر اهميت داشت که کاخ سفيد را هم وادار کند برخلاف روند مسامحه گونه گذشته اش نسبت به اغتشاشات تهران رسما به ميدان بيايد و بيانيه رسمي صادر کند. بانيان گوانتانامو و ابوغريب که در سايه طرح شعار دروغين حقوق بشر و دموکراسي لشگرکشي به کشورهاي مختلف دنيا را در کارنامه خود ثبت کرده اند، در جايگاه شاکي نشستند و از موضع بالا ايران را به فقدان پشتوانه مردمي، بحران داخلي و ديکتاتوري محکوم کردند.

کشوري چون آمريکا که طي سال هاي بعد از تاسيس، با سير نزولي شرکت مردمش در انتخابات مواجه بوده و در بهترين حالت بيست درصد اختلاف مشارکت عمومي در انتخابات نسبت به ايران را در کارنامه خود دارد، به خود حق داد تا ايران را فاقد پشتوانه مردمي معرفي کند و اغتشاشگراني را که به خيابان ريخته بودند، شهرونداني(!) بنامد که در جستجوي حقوق جهاني خود هستند!

کاخ سفيد در بيانيه خود که ساعاتي بعد از انتشار اخبار اغشاشات تهران منتشر شد، ضمن حمايت از آشوب طلبان تصريح کرد: «اميد و تاريخ همگام با کساني است که حقوق جهانشمول خود را با ابزار مسالمت آميز مطالبه مي کنند.»

اين بيانيه ايران را حکومتي لقب داد که از آمال و آرزوهاي مردم خود مي هراسد. در اين بيانيه آمده بود:«حکومت مبتني بر هراس و خشونت هرگز عادلانه نيست و همانگونه که پرزيدنت اوباما نيز در اسلو گفت اين بسيار گوياست که برخي حکومتها از آرزوهاي ملت خود بيش از قدرت هر کشور ديگري مي ترسند.»

کاخ سفيد البته پيشتر در خصوص فوت آيت الله منتظري هم بيانيه اي صادر کرده و تصريح کرده بود:« خانواده او و همه جويندگان حقوق جهان‌شمول و آزادي‌هايي که او پيوسته مدافع آنها بود در يادها و نيايش ما خواهند بود!»

آمريکا البته به همين ميزان هم بسنده نکرد. باراک اوباما نيز به ميدان آمد و گفت: «مردم ايران ماه‌هاست که تنها احقاق حقوق جهانشمول خود را طلب مي‌کنند و جهان هر بار، شجاعت و اراده آنها در اين خصوص را تحسين کرده است.» او ضمن محکوم کردن مسائل اخير ايران و برخورد مسئولين با حرمت شکنان روز عاشورا، تصريح کرد:«اراده رهبران ايران براي حکومت از راه ايجاد وحشت و ستمگري، قادر به از ميان بردن اين اشتياق مردم نخواهد بود.»

فرانسه نيز به ميدان آمد و از مقابله با اغتشاشات اقليتي قانون گريز و دين ستيز در ايران با عنوان سرکوب اعتراضات مردمي ياد کرد. برنار والرو سخنگوي وزارت خارجه فرانسه گفت:«در زماني که شمار کشته شدگان افزايش مي يابد، فرانسه بار ديگر نگراني عميق خود را ابراز مي دارد و بازداشت هاي خودسرانه و خشونت اعمال شده عليه معترضان عادي را محکوم مي کند.»

اظهار نظر مقامات فرانسوي در حالي بود که همين کشور سال 2008 را با آشوب هاي خياباني آغاز کرده بود و مثلا در نوامبر 2007 نيز مردم، کارکنان و دانشجويان در اعتراض به اصلاحات سارکوزي که سن بازنشستگي را شامل مي شد، به اعتصاب، اعتراض و تحصن روي آورده بودند. اين اعتراضات بعد از اين نيز بارها در فرانسه به برخورد حکومت با معترضيني که تنها حقوق خود را مطالبه مي کردند، انجاميد. و اين همان فرانسه اي است که امروز از خدشه دار شدن حقوق بشر در ايران سخن مي گويد.

مرکل صدراعظم آلمان هم از ديگر چهره هايي بود که در خصوص وقايع ايران لب به سخن گشود. او در يک بيانيه شديد اللحن درگيري هاي اخير در ايران را بي رحمانه خواند و کشته هاي اين وقايع را ناشي از اقدامات غيرقابل قبول نيروهاي امنيتي دانست. مرکل ضمن محکوم کردن وثايع ايران گفت:«از ايران مي خواهم به تعهداتش در معاهده بين المللي (سازمان ملل) درمورد حقوق مدني و سياسي عمل کند و به خصوص، حق آزادي بيان از طريق برپايي تظاهرات مسالمت آميز نبايد محدود يا با خشونت سرکوب شود.»

کانادا هم به جمع شاکيان ايران پيوست. لورنس کانون وزير امور خارجه کانادا در بيانيه اي گفت‏:‏«تلاش ايران براي محدود کردن آزادي بيان و برگزاري تجمع به ويژه در روز مقدس عاشورا، تاسف بار است.» اين بيانيه همچنين مي افزود:«مردم ايران سزاوارند که صدايشان شنيده شود و از حقوقي که محق آن هستند، بدون بيم از خشونت و ارعاب، برخوردار شوند!»

وزارت امورخارجه ايتاليا هم رسما بيانيه صادر کرد و از ايران به خاطر مواجهه با حرمت شکنان عاشوراي حسيني انتقاد کرد! در اين بيانيه ايتاليا از جايگاه ناصحي دلسوز سخن راند و تصريح کرد:«حفظ جان انسان يک ارزش اساسي است که بايد در هر جا و درهر شرايطي ازآن دفاع کرد‏!

رهبر يکي از احزاب ايتاليايي هم گفت:«جوانان ايراني با برگزاري تظاهرات اعتراضي، يک رژيم قرون وسطايي که آماده است جهان را به يک فاجعه بکشاند، به ستيزه خواندند.» وي همچنين افزود‏:‏«رژيم لحظه اي درشليک کردن به سوي زنان و مرداني که براي دمکراسي به خيابانها مي آيند، درنگ نمي کند. در عين حال پيئترو مارچنارو رييس کميسيون حقوق بشرمجلس سناي ايتاليا نيز خواستار برگزاري نشستي فوق العاده توسط نمايندگان عضواين کميسيون درمورد وقايع اخير و نقض حقوق بشر در ايران شد.»

اينها همه و همه گوشه اي از پيامدهاي قانون شکني کساني بود که حرمت عاشوراي حسيني را هم نگه نداشتند و به بهانه اعتراض به تقلبي که هيچ وقت سندي بريا آن ارائه نشد به خيابان ريختند و به هيئت ها و مراسم عزاداري يورش بردند. قانون کشني هاي اقليتي که راي اکثريت را نپذيرفتند تا با خودخواهي خود راي اکثريت را به محاق ببرند، در سرتاسر دنيا به سوژه هاي اول خبري براي تخريب وجهه ايران تبديل شد.

تخريب نهايي وجهه ايران

از همان ساعات اوليه اغتشاش در تهران و برخي شهرها اخبار مربوط به تجمعات خياباني به شکل گسترده اي در رسانه هاي خارجي انعکاس يافت و چندي بعد نيز در صدر اخبار رسانه ها و روزنامه هاي کشورهاي مختلف دنيا قرار گرفت. رسانه هاي خارجي در برآورد تعداد کشته شدگان وقايع روز عاشورا با هم مسابقه گذاشتند و عکس ها و تصاوير مربوط به ايران را به طور گسترده اي منتشر کردند

روزنامه انگليسي تايمز نوشت:« با وجود آنکه خبرنگاران خارجي از پوشش خبري اين تظاهرات منع شده بودند، اما تصاوير مخابره شده به اطاقهاي خبر رسانه هاي غربي که توسط تلفن همراه گرفته شده بود، گوشه هايي از تظاهرات اعتراض آميز يکشنبه مردم ايران را به تصوير مي کشيد‏.‏»

اين روزنامه همچنين اخبار مربوط به اغتشاشات را پوشش داد و به نقل از علي انصاري استاد مطالعات ايران در دانشگاه سنت آندروي انگليس نوشت:«ديگر شکي نيست که تغيير در نظام سياسي ايران در حال وقوع است.» او همچنين از قول يکي از فعالان اپوزيسيون تصريح کرد:«رژيم اکنون در وقت اضافه بسر مي برد‏.‏ کشور به طور يکپارچه به پا خواسته است.» اين روزنامه در ادامه از قول يک فعال سياسي نوشت:« ردم جانشان به لب رسيده و ديگر از هيچ چيز نمي ترسند‏!

روزنامه ها و رسانه هاي مختلف با آب و تاب تمام وقايع عاشورا را منعکس کردند و در رؤياي خيال پردازانه اين گونه وانمود کردند که انگار اکثريت مردم در مقابل حکومت به پا خواسته اند و ايران با چالشي داخلي مواجه است و به زودي از پاي درخواهد آمد!

تايمز ضمن اشاره به کشته شده هاي روز عاشورا نوشت:«تظاهرات اپوزيسيون در روز يکشنبه براي اولين بار شاهد تيراندازي ماموران امنيتي به صفوف تظاهرکنندگان بود.» اين روزنامه به نقل از يک شاهد عيني نوشت:«زن مسني را ديدم که به صفوف ماموران امنيتي مي رفت و فرياد مي زد خجالت نمي کشيد مردم خودتان را مي کشيد؟!» و ادامه داد:«اين شاهد مي افزايد‏:‏ دو افسر پليس با شرمندگي گفتند که به خاطر پول اين کار را مي کنند‏!»

از اين دست گزارش ها و داستان سرايي ها در رسانه هاي خارجي به کرات به چشم مي خورد. و اين همه همان چيزي است که در نهايت چيزي جز آبروريزي براي ايران را به دنبال نخواهد داشت. در واقع اغتشاشگراني که راي اکثريت مردم را برنتافتند و جمهوريت نظام را به مسلخ هواهاي نفساني خود بردند، زمينه اي را فراهم کردند تا دروغ پردازي ها و تخريب ها عليه ايران بعد از انتخابات بي سابقه چهل ميليوني شدت بگيرد.

شبکه تلويزيوني الجزيره قطر هم با اشاره به اخبار ضد و نقيض از تعداد کشته شدگان تصريح کرد:«صرف نظر از درستي يا نادرستي اين اطلاعات و آمار، صرف کشته شدن افرادي و اعتراف تلويزيون ايران به کشته شدن چند نفر، نشانه بسيار خطرناکي است بخصوص که مدتي بود خيابان هاي تهران آرام شده بود.»

خبرگزاري رويترز هم گزارش داد:«اين کشتارها و ابعاد اين رويارويي مي تواند نشانه يي از يک مرحله ي بي ثباتي جديد باشد که طي آن نيروهاي امنيتي وفادار به آيت الله علي خامنه اي رهبر عالي ايران تلاش مي کنند تا اين جنبش (جريان) اصلاح طلب را سرکوب کنند‏.»

اين خبرگزاري به نوشته يک تحليلگر ساکن آمريکا اشاره کرد که در آن ضمن طرح احتمال فروپاشي ايران آمده بود:«اگر اينگونه باشد، نشانگر آن خواهد بود که حکومت مذهبي ايران درنهايت به دست خودش ازميان مي رود‏.‏.. مردم ايران شخصيت هاي اصلي دراين ماجرا هستند و از نمادهاي بسيار مشابهي استفاده مي کنند که موجب مي گردد تا جمهوري اسلامي اين فصل را در يک قرن چالش براي دمکراسي به پايان برساند.»

خروش عاشورائیان؛ محكوميت حرمت شكني فتنه گران

اما ماجرا به همین جا ختم نشد. ملت مسلمان ایران که پیوند دیرینه ای با مکتب سید و سالار شهیدان داشته اند، به هیچ روی نمی توانستند از کنار هتاکی های بیشرمانه فتنه گران در عاشورای 88 بی تفاوت عبور کنند. از این رو بود که حرکات گوناگونی در محکومیت این اقدام انجام گرفت. از جمله جمعی از دانشجویان رعصر 8 دی ماه 1388 در مقابل دفتر رئیس قوه قضاییه تجمع نموده و خواستار برخورد با فتنه گران شدند.

اما تجمعات به این جا ختم نشد. گویی لازم بود حماسه 23 تیر 1378 تکرار شود. اما شگفت آور که حماسه ای بی نظیر خلق شد که شور و حضور انقلابی آن از 23 تیر نیز فراتر رفته بود. این چنین بود که تجمع بزرگ ملت غيور ايران اسلامي روز 9 دی 1388 سراسر كشور را فرا گرفت. تجمع بزرگ عاشوراييان در محكوميت حرمت شكني عاشوراي حسيني از سوي فتنه گران روز چهارشنبه 9 دی 1388ساعت 15 در ميدان انقلاب تهران برگزار شد و مردم عاشورايي ديگر استان هاي كشور نيز در برنامه ريزي هاي جداگانه اي در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه تجمعات چشمگيري را ترتيب دادند.

حضوری حماسی و فراگیر

حماسه حضور نهم دي ماه از ويژگي هاي بسياري برخوردار بود. يكي از ويژگي هاي اين حضور حماسي، فراگير بودن آن از جهت شركت تمامي اقشار جامعه بود. در جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي و فتنه هاي پس از انتخابات دهم، عده اي تلاش كردند اينگونه القا كنند كه حكومت پشتوانه هاي مردمي خود را از دست داده و متكي به قدرت نظامی شده است. رسانه هاي غربي طي ماه هاي فتنه با بزرگنمايي تجمعات مخالفان، به مخاطبين خود القا مي كردند كه مردم ايران در برابر نظام اسلامي و رهبري آن ايستاده اند. حضور ده ها ميليون نفري مردم از تمامي اقشار جامعه در تظاهرات پاسداشت حرمت عاشورا و دفاع از ولايت و نظام اسلامي، بطلان تحليل دشمنان و مخالفان را اثبات كرد. مصاحبه هاي خبرنگاران با مردم، نشان مي دهد كه بسياري از كسانيكه به ميرحسين در انتخابات رأي داده بودند، صف خود را از فتنه گران جدا كرده و در مقابل ساختارشكنان قرار گرفته اند.

مردم مسلمان و انقلابي ايران با خروش و خشم مقدس عاشورايي خود، آرزوهاي آمريكا، صهيونيزم بين الملل و تمامي متحدين آنها را زير پا لگدمال كردند. پلاكاردها، پوسترها، دست نوشته ها و شعارهاي آتشين و كوبنده مردم كه از عمق جان آنان برمي خاست، به خوبي ثابت كرد كه تمام تلاش دشمنان در سال هاي اخير جز آب در هاون كوبيدن و مشت بر سندان زدن نبوده است.

شعارهايي چون: «موسوي مرگت باد، كروبي ننگت باد»، «موسوي قاتل است، محاكمه اش واجب است»، «ننگ بود نوكري آمريكا، ننگ بود سوزاندن خيمه ها»، «ما عاشق حسينيم، دشمن ميرحسينيم»، «موسوي، بي بي سي، عامل انگليسي»، «موسوي منافق اعدام بايد گردد»، «كروبي بي سواد، عامل دست موساد»، «خاتمي، موسوي اين آخرين اخطار است»، «جنبش سبز اموي افشا بايد گردد»، «خواص بي بصيرت، برائت برائت» و «لعن علي عدوك يا حسين، كروبي، خاتمي و ميرحسين» از يك طرف و شعارهايي چون: «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «اينهمه لشكر آمده، به عشق رهبر آمده»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد»، «تا خون در رگ ماست، خامنه اي رهبر ماست» و «خامنه اي خميني ديگر است، ولايتش ولايت حيدر است» از طرف ديگر، نشان داد كه مردم با حضور ده ها ميليوني خود در سراسر كشور و حضور قريب چهار ميليون نفري فقط در شهر تهران چه مي خواهند.

فتنه گران مفسد في الارض و محارب با خدا

از نظر عاشوراييان و مردم ايران كه در روز نهم دي ماه براي محكوم كردن جريان نفاق و فتنه به صحنه آمده بودند، اغتشاشگران، آشوب طلبان و سران فتنه مصداق مفسدفي الارض بودند. آيت الله علم الهدي عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مشهد كه سخنران راهپيمايي عظيم مردم تهران بود، در بخش هايي از سخنان خود كه با تكبير از عمق جان برخاسته مردم همراه شد، با اشاره به حوادث اخير و نقش سران فتنه گر در اين حوادث، خطاب به عوامل اصلي فتنه گفت: «اگر توبه نكنيد، محاربيد و مردم و نظام با شما به عنوان محارب برخورد خواهند كرد.»

در قطعنامه پاياني اين اجتماع باشكوه و ميليوني نیز، با محكوم كردن حرمت شكني ها و خوش خدمتي اغتشاشگران و فتنه انگيزان به صهيونيست ها، آمده بود: «ما اعلام مي كنيم اغتشاشگران و آشوبگران روز عاشورا را كه عليه قرآن، ارزش ها و مقدسات اسلامي و نظام جمهوري اسلامي دست به توطئه زدند، مصداق بارز ضد انقلاب، مفسد في الارض و محارب با خدا مي دانيم و از نهادهاي مسئول خواهان شناسايي، محاكمه عاملان و مسببان اين حرمت شكني و اشد مجازات براي آنان هستيم.»

سردرگمي رسانه هاي خارجي

حضور حماسي و خروش انقلابي مردم عاشورايي ايران، تمامي رسانه هاي خارجي را دچار بهت و سردرگمي كرد. اين رسانه ها كه طي ماه هاي اخير تجمعات محدود مخالفين و ساختارشكنان را با آب و تاب بازتاب داده و بعضاً از برخي از تجمعات ضدانقلابي در تهران در روزهايي چون 61 آذر و 31 آبان و همچنين عاشورا به صورت زنده و لحظه اي گزارش منتشر مي ساختند، در قبال حضور دهها ميليوني مردم ايران در واكنش به حرمت شكني ضد انقلاب در روزهاي عاشورا، كور و لال شدند. اين رسانه ها در واقع غافلگير شدند و به دليل توهمي كه نسبت به اوضاع ايران پيدا كرده بودند، هرگز انتظار نداشتند و تصور نمي كردند كه مردم ايران اينگونه وارد صحنه شده و متحد و منسجم بر مدار ولايت فقيه، به مخالفت با ساختارشكنان و فتنه انگيزان و حاميان خارجي آنها بپردازند و از نظام اسلامي و رهبر معظم انقلاب اسلامي دفاع كنند.

رسانه هايي چون VOA، BBC، العربيه، الجزيره و راديو فردا، هنگاميكه مجبور شدند از سر اضطرار اخباري از اين حضور ماندگار را منتشر سازند، براساس قاعده هميشگي خود كه از كوه كاه مي سازند و كاه را كوه نشان مي دهند، حضور دهها ميليوني مردم ايران را، حضور هزاران نفري و حداكثر دهها هزار نفري معرفي كرده و آن را نيز يك حضور دولتي ناميدند.

وسعت جمعيت انقلابي در 4 خيابان بزرگ اصلي منتهي به ميدان انقلاب اسلامي چنان خيره كننده و چشمگير بود كه خبرگزاري هاي آلمان و فرانسه با وجود تلاش آشكار براي كاستن از سيل جمعيت، رقم صدها هزار نفر را مخابره كردند و اين در حالي است كه در سياق كاري خبرگزاري هاي غربي مذكور، معمولاً تجمعات انقلابي با مقياس يك دهم يا يك صدم كوچك تر گزارش مي شود.

در اين ميان صداي آمريكا و بي بي سي انگليس كه در وحشي گري اوباش اجير شده در روز عاشورا به صورت آن لاين و لحظه به لحظه به تحريك و گزارش و بزرگ نمايي دسته هاي 40-30 نفره اوباش مي پرداختند و مدعي بودند «مردم كنترل پايتخت را از دست نيروهاي امنيتي خارج كرده و به دست گرفته اند»!! اين بار تا ساعت ها سكوت اختيار كرده و سپس مدعي شدند «ده ها هزار نفر»! در تظاهرات دولتي(!) ديروز شركت كرده اند. البته بي بي سي خباثت خود را بيشتر نشان داد و در خبر دوم به جاي تعبير «ده ها هزار تظاهركننده»، تعبير «تظاهر كنندگان» را جاي داد. بي بي سي به فاصله 3 روز باقي مانده حيثيت خود را نيز به حراج گذاشت. بي بي سي در قسمت گزارش تصويري هم عمدتاً عكس هاي يك تا چند نفره تظاهركنندگان را به نمايش گذاشت.

اقدام مضحك تر از تحركات BBC و VOA، رويكرد رسانه اي چون راديو فردا، راديو زمانه، العربيه، نوروز، امروز، جرس و اغلب سايت هاي ضد انقلاب بود كه تا ساعت پاياني ديشب حاضر نشدند هيچ خبر و تصويري از راهپيمايي كم سابقه ملت عاشورايي در تهران منتشر كنند يا بعضاً به خبرهاي چند سطري بسنده كنند

اين رسانه ها بر اين نكته تكراري و مشابه اصرار داشتند كه به مخاطب خود بگويند، اينها كارمندان دولت بودند كه با يك روز مرخصي دادن به آنها و به وسيله اتوبوس به راهپيمايي آمده بودند. مضحك تر آنكه اعلام كردند دولت با دادن سانديس و ساندويچ مردم را به خيابان ها كشانده بود !

البته برخي از مطبوعه هاي وابسته به جریان فتنه به سادگي از كنار اين مسئله گذشتند و با ادامه رويه خود اثبات نمودند كه هيچ چيز برايشان داراي اهميتي بيش از منافع جناحي و حزبي شان نيست.

عاشورا؛ جداكننده حق و باطل

عاشوراي امام حسين (ع) در سال 61 هجري، جبهه حق از جبهه باطل را به طور كامل جدا ساخت. عاشورا نتيجه بي بصيرتي و فتنه ها بود، لكن خود عاشورا بصيرت افزايي كرد و راه نجات را از راه ضلالت و گمراهي تميز داد. قيام مختار و توابين و ده ها قيام ديگر در جامعه اسلامي پس از عاشوراي سال 61 هجري، نشان مي دهد كه خون امام حسين(ع) و اصحاب با وفايش تا چه اندازه در ايجاد بصيرت موثر واقع شده است. طي چند ماه اخير جامعه انقلابي و اسلامي ايران با فتنه هاي پيچيده اي روبه رو گرديد و عده اي را به ويژه از خواص دچار ترديد كرد. ترديد و سكوت خواص فتنه انگيزان را بسيار اميدوار كرده بود و آنان با ادعاي خط امامي تلاش مي كردند تا مردم را همراه خود سازند. حوادث تلخ روز عاشورا كه از سوي بهائيت، منافقين، سلطنت طلبان و اراذل و اوباش و با زمينه سازي هاي سران فتنه و با حمايت و پشتيباني غربي ها به وقوع پيوست، ماهيت جريان فتنه را براي تمامي آحاد جامعه آشكار ساخت. در واقع روز عاشوراي امسال، مظلوميت امام حسين (ع) در امتداد تاريخي همان حادثه سال 61 هجري سبب گرديد تا مرزهاي جبهه حق و جبهه باطل در ايران اسلامي كاملاً روشن و شفاف گردد. عاشوراي 88، صف عاشوراييان را از صف يزيديان و صف انقلابيون اصيل از مدعيان منحرف و وابسته به اجانب را كاملاً جدا ساخت. عاشورا در مردم ايران بصيرتي ايجاد كرد تا ماهيت جريان هاي سياسي و عوامل فتنه را به خوبي بشناسند.

خلق حماسه بزرگ و ماندگار نهم دي ماه با حضور و خروش انقلابي ده ها ميليون ايراني با غيرت در سراسر كشور، يك بار ديگر حقيقت بزرگي را آشكار ساخت. ايرانيان در اين روز به همه جهانيان اين پيام را دادند كه اسلام فلسفه وجودي ايران است و ايران به بركت اسلام نفس مي كشد و حركت مي كند. مردم ايران نشان دادند كه اسلام، قرآن، امام حسين (ع)، عاشورا و ولايت فقيه ، هويت ايراني را تشكيل مي دهد و هرگز اهانت به اين هويت را برنمي تابند.

صاحب نظران و كارشناسان مسايل راهبردي بر اين اعتقاد هستند كه هرگز نبايد هويت اصلي يك ملتي را مورد هجوم قرار داد. آنان بر اين اعتقادند در صورت هجوم به هويت اصلي كه فلسفه وجودي يك ملت را تشكيل مي دهد، آن ملت به خروش آمده و با تمام توان از خود دفاع مي كند. بر همين اساس، طي سال هاي اخير، هرگاه موضوع حمله نظامي به ايران از سوي آمريكا و رژيم صهيونيستي به ميان مي آمد، با مخالفت جدي بخشي از كارشناسان و صاحب نظران آنها مواجه مي گرديد. دليل اصلي مخالفان حمله نظامي به ايران، در يك جمله خلاصه مي شود. جنگ و تجاوز نظامي، ايرانيان را منسجم كرده و متجاوز را شكست مي دهد. آنان بر اين باور بودند كه ايرانيان براي حفظ ايران، تمامي اختلافات را كنار گذاشته و حول ولايت فقيه براي مقابله با متجاوز متحد مي گردند. به همين خاطر آنان از حمله نظامي به ايران تاكنون اجتناب كرده و با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم و از طريق فتنه انگيزي به دنبال رسيدن به مقاصد شوم خود بودند. فتنه 88 و ساختارشكني ها در روزهاي قدس، سيزده آبان، شانزده آذر و در نهايت در روز عاشورا با چنين نگرشي طراحي و اجرا گرديد. ورود بي شرمانه و هتاكانه سرسپردگان و مزدوران اجانب به حريم دين و اعتقادات مردم و شكسته شدن حرمت عاشوراي حسيني، آنچنان با واكنش انقلابي مردمي عاشورايي مواجه گرديد كه همگان فهميدند دين و ارزش هاي ديني، اسلام و عاشورا، امام حسين و ولايت فقيه براي مردم ايران از هر چيز ديگر با ارزش تر است.


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر ام حاني
حاتمی
    ام حاني حاتمیمهمان
    2024-04-13 21:35

    مرسی از لطفا شما زحمت کشیدن

  • آواتار کاربر جعفر
توکلی
    جعفر توکلیمهمان
    2024-04-06 04:35

    مرسی

  • آواتار کاربر فاطمه زهرا
مهرابی
    فاطمه زهرا مهرابیمهمان
    2024-03-27 20:28

    دمتون گرم

  • آواتار کاربر ابوالحسن
بزرگ نیا
    ابوالحسن بزرگ نیامهمان
    2024-02-02 17:49

    عالی بهترین عاشق سایتونم 😀😘😍❤💝🌷🌺

  • آواتار کاربر مليكا
شیرازی
    مليكا شیرازیمهمان
    2024-01-25 01:21

    از شما خیلی خیلی ممنونم

  • آواتار کاربر سروناز
امیدی
    سروناز امیدیمهمان
    2024-01-06 02:21

    ممنونم. خیلی لطف کردین. 🙏🧡

  • آواتار کاربر الفت
رحیمی
    الفت رحیمیمهمان
    2023-12-24 02:42

    دمتون گرم عاللیهههه کلی ممنون

  • آواتار کاربر اميركيوان
رضوانی
    اميركيوان رضوانیمهمان
    2023-12-15 13:28

    خیلی ممنون خخخخخخخخخخخخییییییییییییییلللللللللیییییییی هم تشکر

  • آواتار کاربر معزالدين
ناصری
    معزالدين ناصریمهمان
    2023-11-23 10:07

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  • آواتار کاربر نيلوفرسادات
اخوان
    نيلوفرسادات اخوانمهمان
    2023-11-09 23:42

    خدا خودش واستون جبران کنه.خدا قوت

  • آواتار کاربر تاج طلا
بهاور
    تاج طلا بهاورمهمان
    2023-11-09 08:35

    مررسی عالی بود دمت گرم

  • آواتار کاربر اميرصدرا
محمدزاده
    اميرصدرا محمدزادهمهمان
    2023-11-03 01:14

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  • آواتار کاربر جانعلي
شیرازی
    جانعلي شیرازیمهمان
    2023-10-16 21:49

    بدک نبود خوب بود

  • آواتار کاربر سلبي ناز
شهبازی
    سلبي ناز شهبازیمهمان
    2023-10-10 21:49

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • آواتار کاربر فخري سادات
قهرمانی
    فخري سادات قهرمانیمهمان
    2023-09-24 13:35

    خیلی عالی و بی نظیره

  • آواتار کاربر فاطمه حورا
نیشابوری
    فاطمه حورا نیشابوریمهمان
    2023-09-17 14:35

    عالیه میتونست بهتر باشه

  • آواتار کاربر قدرت الله
محمد
    قدرت الله محمدمهمان
    2023-09-10 14:56

    ممنونم واقعا خیلی زحمت می کشید.همینم خوبه 😍😍خدا خیرتون بده

  • آواتار کاربر ميررضا
بهبهانی
    ميررضا بهبهانیمهمان
    2023-09-10 13:56

    خیلی ممنون از سایت خوبتون😍😍🙏🏻

  • آواتار کاربر ايناس
شکری
    ايناس شکریمهمان
    2023-08-28 10:56

    چرا اینقد زیاد؟

  • آواتار کاربر بهنوش
رضایی
    بهنوش رضاییمهمان
    2023-08-10 23:28

    مطالب واقعا مفیدن مرسی که هستین

  • آواتار کاربر فلك ناز
محمد
    فلك ناز محمدمهمان
    2023-08-06 07:21

    مرسی…عالی بود

  • آواتار کاربر هاجيه خانم
مجیدی
    هاجيه خانم مجیدیمهمان
    2023-07-09 22:07

    خیلی خوبه ممنون از مدیر سایت تفریحی سنتر

  • آواتار کاربر فاطمه سما
رمضانی
    فاطمه سما رمضانیمهمان
    2023-06-04 10:35

    اجرکم عندالله,شکرأ کثیرا.

  • آواتار کاربر عفت السادات
خادمی
    عفت السادات خادمیمهمان
    2023-05-31 05:49

    خیلی ممنون که بازم به دادم رسیدید.

  • آواتار کاربر هومن
نصیری
    هومن نصیریمهمان
    2023-05-26 11:42

    مرسی از شما دوستان

  • آواتار کاربر سيدهوشنگ
هاشمی
    سيدهوشنگ هاشمیمهمان
    2023-05-16 19:42

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  • آواتار کاربر ميرزاخان
شکری
    ميرزاخان شکریمهمان
    2023-05-05 05:21

    محتوا خوبی بود

  • آواتار کاربر آدرينا
عباسی
    آدرينا عباسیمهمان
    2023-04-26 06:42

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • آواتار کاربر طيبه
حبیبی
    طيبه حبیبیمهمان
    2023-04-19 05:28

    مررسی عالی کارت چیزی کم نذاشتی

  • آواتار کاربر موسي الرضا
عبدی
    موسي الرضا عبدیمهمان
    2023-04-07 10:28

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  • آواتار کاربر سيدفرشاد
بیاتی
    سيدفرشاد بیاتیمهمان
    2023-04-06 19:21

    بسیار عالی بود. با سپاس فراوان..

  • آواتار کاربر سيده مهناز
بهاور
    سيده مهناز بهاورمهمان
    2023-04-01 00:07

    دستتان درد نکند. تبارک الله

  • آواتار کاربر عبدالمجيب
ایمانی
    عبدالمجيب ایمانیمهمان
    2023-03-29 19:56

    بازم به دادمون رسیدید ممنون دوستون داریم❤

  • آواتار کاربر گلي افشان
یزدانی
    گلي افشان یزدانیمهمان
    2023-03-17 05:49

    خیلی ممنون عالی بود

  • آواتار کاربر محمدسپهر
نظری
    محمدسپهر نظریمهمان
    2023-03-15 22:28

    سلام ممنون اززحماتی که میکشید مطالبتون مفیدوکاربردی بود❤️❤️

  • آواتار کاربر خاتمه سادات
حسنی
    خاتمه سادات حسنیمهمان
    2023-03-05 08:14

    عالیه براتون آرزوی سربلندی میکنم موفق باشید

  • آواتار کاربر شاداب
همت
    شاداب همتمهمان
    2023-03-02 16:49

    خوب بود ممنون ❤❤

  • آواتار کاربر سهام
قهرمانی
    سهام قهرمانیمهمان
    2023-03-02 07:21

    سلام با تشکر فراوان از شما خیلی خیلی خوب و مفید بود

  • آواتار کاربر سيدفاخر
فروتن
    سيدفاخر فروتنمهمان
    2023-02-28 08:26

    بابا دمتون گرم خیلی کمک کردید

  • آواتار کاربر عبدالمحمود
نوروزی
    عبدالمحمود نوروزیمهمان
    2023-02-28 04:56

    ایولا

  • آواتار کاربر سيدعبدالرحمن
باستانی
    سيدعبدالرحمن باستانیمهمان
    2023-02-26 09:32

    دمتون گرم واقعا خوبه

  • آواتار کاربر اللهه
غفاری
    اللهه غفاریمهمان
    2023-02-25 12:32

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • آواتار کاربر محمدكسرا
شمس
    محمدكسرا شمسمهمان
    2023-02-24 01:10

    بیشتری بنویسین لطفا

  • آواتار کاربر فاطمه معصومه سادات
هدایت
    فاطمه معصومه سادات هدایتمهمان
    2023-02-23 18:16

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • آواتار کاربر وجيهه اله
آدینه
    وجيهه اله آدینهمهمان
    2023-02-21 22:18

    دمتون گرم عالی بود خدا ازتون راضی باشه

  • آواتار کاربر مناسادات
عابدی
    مناسادات عابدیمهمان
    2023-02-20 13:44

    بسیار عالی بودند.

  • آواتار کاربر تاج الملوك
رحمتی
    تاج الملوك رحمتیمهمان
    2023-02-19 19:34

    خیلی خوبند ممنون

  • آواتار کاربر بولود
اسلامی
    بولود اسلامیمهمان
    2023-02-17 19:32

    یعنی عاشقتونم که انقد خوبین ?????????????????

  • آواتار کاربر نرمين
سهرابی
    نرمين سهرابیمهمان
    2023-02-15 04:20

    منابع این مطلب کجاست؟

  • آواتار کاربر گل بانو
امین
    گل بانو امینمهمان
    2023-02-12 06:12

    عالییه دمتون گرم

  • آواتار کاربر هناء
خمسه
    هناء خمسهمهمان
    2023-02-11 20:44

    بسیار عاللییی دراین شرایط خیلی بدردمیخوره 😘😘

  • آواتار کاربر ارشام
تقوی
    ارشام تقویمهمان
    2023-02-07 19:16

    دمتون گرم عالی بود

  • آواتار کاربر سيده مهديه
مهدوی
    سيده مهديه مهدویمهمان
    2023-01-29 12:28

    سلام.خدا قوت.خیلی عالی بود.من که خیلی استفاده کردم.دستتئن درد نکنه

  • آواتار کاربر سیدمحمد
مرادی
    سیدمحمد مرادیمهمان
    2023-01-26 02:42

    مطالب بی نظیر بود