جواب تصویر نویسی و انشا ازاد صفحه 84 نگارش پایه هشتم

جواب تصویر نویسی صفحه ۸۴ نگارش هشتم (انشا در مورد تفاوت دو تصویر)

21 فوریه 2023

انشا پایه هشتم تصویر سازی صفحه ۸۴ نگارش هشتم

جواب تصویر نویسی و انشا ازاد صفحه 84 نگارش پایه هشتم

جواب تصویر نویسی و انشا ازاد صفحه 84 نگارش پایه هشتم

انشا در مورد تفاوت دو تصویر صفحه 84 نگارش هشتم

کتاب نگارش پایه هشتم – درس هفتم –  صفحه 84 و 85 و 86 :

تصویر شماره 1

گله ی گوسفند ها با همراهی سگ گله که جلودار گله است در بیابان بی آب و علف با رهبری صاحبان خود که سوار بر اسب ها، یکی نوزاد کوچکش را به کول خود بسته است. دونفر دیگر او را در آغوش گرفته و مردی که با لباس بختیاری خود و اسلحه ی آویزان بر دوش خود جلو دار و رهبری کل کاروان را بر عهده گرفته تا در صورت خطر و حمله ی گرگ ها و دزدان از کاروان و گله ی خود محافظت کند و اما این کاروان به قصد سفر یا مهاجرت با کوچ و بار و بندیل خود از میان دشت و بیابان و کوه گذر می کنند و تمام سختی های راه را برای مقصد خود می رسانند

تصویر شماره 2

اما تصویر شماره دوم دو زن سوار بر اسب را نشان می دهد که لباس های زیبا و خوش رنگی را بر تن کرده اند و هر کدام فرزند خود را در آغوش گرفته اند و مرد به همراه پسر بزرگ خود که در آینده جایگزین مرد خانواده می شود به همراه پدر خود جلودار راه می رود و بار و بندیل خود را به همراه اسب و خر و بز و گوسفند و بره ی خود با خود همراه نموده اند و به قصد سفر یا مهاجرت در کادر تصویر کوچ می کنند.

 

جواب تصویر نویسی صفحه ۸۴ نگارش هشتم :

تصویر نویسی عکس بالا

بنام خداوندی که انسان را آفرید و به او گفت در زمین گردش کنید و از احوال گذشتگان آگاهی یابید و بنگرید عاقبت کسانی که قبل از شما زندگی کرده اند چگونه بوده است و از تجربیات آنها استفاده کنید.
انچه در تصویر بالا در ذهن انسان تداعی میشود ابتدا زندگی عشایری است که با اسبها و دامهای خود در حال حرکت هستند .همیشه عشایر را مردمانی مهربان، و با صفا تصور می کنیم که تصویر به طور واضح نشان دهنده این مسئله است زیرا مردان را می بینیم که پیاده هستند و زنان و کودکان سوار برا سب هستند .
عشایر هر سال از منطقه سرد به منطقه گرم یا به اصطلاح از قشلاق به ییلاق می روند ، در اینجا مشخص است که فصل کوچ است و دامها پروار شده اند و برای استراحت زمستانی عازم هستند . سگهای گله یار همیشگی این مردمان مومن را می بینیم که در جلوی گله در حال حرکت هستند تا مواظب گوسفندان باشند و از آنها در مقابل حمله احتمالی گرگها محا فظت کنند .
در یکی از این تصاویر یکی از مردان را می بینیم که اسلحه به دوش گرفته است که شاید برای دفاع در مقابل راهزنان ویا برای دفاع در مقابل حیوانات وحشی و درنده مانند ببر ، پلنگ شیر و یا غیره از آن استفاده می کند .
در این تصویر میتوان شتاب و عجله را به طور واضح دید که همه در حال حرکت سریع هستند که شای بخاطر این باشد که اینها از غافله عقب مانده اند و باید به سرعت خود را به بقیه عشایر برسانند زیرا عشایر همیشه به صورت دسته جمعی کو چ می کنند.
در این تصویر ما شاهد لباسهای زیبای این مردم نیز هستیم که همگی نو و دارای رنگهای شاد وروشن هستند که شاید به نظر برسد که به جشن عروسی نیز دعوت شده اند . و اینها همه نشان دهنده شادبودن و زنده دلی این عزیزان است .
ما در پشت اسبها ی اینان زینهایی را می بینیم که نشان دهنده هنر دستی این مردمان سخت کوش است که در اوقات فراغت به کار بافت فرش و گلیم و قالیچه و غیره می پردازندکه در جاهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.
عشایر واقعا مردمانی مهربان ، سلحشور، خونگرم،هنرمند وعاری از دغدغه های روزمره هستند آنان سادگی را مایه مباهات خود و کار را باعث عزت وشرف خود می دانند و به دور از زرق وبرق های جامعه صنعتی مشغول به زندگی هستند و سخت کوشی و تلاش و زندگی سرشار از مهر ومحبت و با هم بودن را با هیچ چیز عوض نمی کنند ما باید این مردمان درود بفرستیم و همیشه به یاد آنان باشیم و برای سلامتی آنان وهمه هم وطنانمان دعا کنیم.

 

تصویر نویسی عکس پایین

آ نچه در تصویر پایین میبینم بی ارتباط با تصویر بالا نیست در اینجا ی: آ قایی را می بینیم که با لباس سفید ودر کنار اسب ایستاده است احتمالا ایشان داماد هستند و این مراسم ، مراسمی است که به آن عروس بران می گویند یعنی خانواده واقوام داماد برای بردن عروس آمده اند زنان را می بینیم که با لباسهای شاد ومحلی در این مراسم حاضر هستند .
در اینجا فصل کار و کوشش است و این مراسم یکی از مراسمی است که در فصل گرما انجام میشود .
یکی از چیز هایی که در این مراسم دیده می شود و تقریبا یکی از لوازم اصلی زندگی این مردم است اسب است که همه خانوده ها یک یا چند اسب دارند که برای اهداف مشخصی ار آن استفاده میکنند . در عروسی و در مراسم عزا و کوچ وشکار از این حیوان نجیب استفاده می شود . در بعضی از مسابقات هم ممکن است از این حیوان با وفا استفاده شود.
این تصویر نشان دهنده این هم میتواند باشد که برای مراسم خواستگاری آمده اند و آدرس را گم کرده اند و همه در تلاش و جستجو براییافتن منزل عروس می باشند و منتظر هستند کسی بیاید و آ نان را تا خانه عروس همراهی کند .
به هرحال این تصویر نشان دهنده این است که او ضاع و احوال مرتب است و همه چیز عالی است و مردم از کوچ برگشته اند و گوسفندان خود را به قیمت خوبی نیز فرو خته اند و لباسهای نو خود را پوشیده اند و به استقبال سال نو میروند .
انشاءالله سال نو سال خوبی توام با خیر و برکت برای همه هموطنان عزیزمان باشد .

 

انشاء شماره یک

۱-تصویر شماره اول

گله ی گوسفند ها با همراهی سگ گله که جلودار گله است در بیابان بی آب و علف با رهبری صاحبان خود که سوار بر اسب ها، یکی نوزاد کوچکش را به کول خود بسته است. دونفر دیگر او را در آغوش گرفته و مردی که با لباس بختیاری خود و اسلحه ی آویزان بر دوش خود جلو دار و رهبری کل کاروان را بر عهده گرفته تا در صورت خطر و حمله ی گرگ ها و دزدان از کاروان و گله ی خود محافظت کند و اما این کاروان به قصد سفر یا مهاجرت با کوچ و بار و بندیل خود از میان دشت و بیابان و کوه گذر می کنند و تمام سختی های راه را برای مقصد خود به جان می خرند.

 

تصویر شماره۲

اما تصویر شماره دوم دو زن سوار بر اسب را نشان می دهد که لباس های زیبا و خوش رنگی را بر تن کرده اند و هر کدام فرزند خود را در آغوش گرفته اند و مرد به همراه پسر بزرگ خود که در آینده جایگزین مرد خانواده می شود به همراه پدر خود جلودار راه می رود و بار و بندیل خود را به همراه اسب و خر و بز و گوسفند و بره ی خود با خود همراه نموده اند و به قصد سفر یا مهاجرت در کادر تصویر کوچ می کنند.

 

انشاء شماره دو

۱-تصویر شماره اول (تابستان)

تابستان سوزان فرا رسیده است و باری دیگر عشایر مجبور به کوچ به ییلاق شده اند . این گرما برای افراد قبیله غیر قابل تحمل است و همه را کسل کرده است . اسب ها تشنه اند و دیگر نای راه رفتن را ندارند .

بز ها و حیوانات دیگر از شدت خستگی نمی توانند جلوتر از قبیله حرکت کنند . این گرما حتی مرد پر ابهت قبیله را نیز آزار می دهد . اما ذره ای از ابهتش را کم نمی کند . این پوست سیاه رنگ و سوخته ی مردم قبیله ثمر تابستان های گرم در بیابان ها است .

مرد نمدی به سر سیاه پوشیده است و غافل از اینکه این لباس های سیاه باعث جذب گرمای بیشتری می شود . مرد برای اطمینان بیشتر تفنگی برای محافظت از قبیله همراه خود دارد.

 

تصویر دوم (زمستان)

فصل زمستان فرا رسیده است و عشایر باری دیگر در حال کوچ کردن به قشلاق هستند . طبیعت جامه ی سفید به تن کرده است .گوسفندان و بز های قبیله نیز با طبیعت یکدست شده اند و جلوتر از قبیله حرکت می کنند .

مرد قبیله جامه ی سفید پوشیده است و بااستوار و ابهت گوسفندان و بزها را کنترل می کند همچنین از خانواده اش محافظت می کند . اسب ها شاد و سرحال هستند و برای رسیدن بهار لحظه شماری می کنند .

پسر کوچک قبیله نیز ابهت را از پدرش به ارث برده است زیرا از همین کودکی احساس مسئولیت می کند و پا به پای پدرش برای محافظت از خانواده تلاش می کند . نوزاد نیز با خوشحالی بقیه خوشحال است و با کوبیدن دستانش به هم تلاش می کند خوشحالی خود را نشان دهد .

گل های روی لباس محلی زنان دست به دست طبیعت داده اند و سفید پوش شده اند . در گوشه ای دیگر تعدادی اسب در حال حمل مقداری وسایل هستند و مرد چوبی را برای هدایت گوسفندان و بزها به دست گرفته است.


صفحه بعد :

جواب فعالیت صفحه 91 نگارش هشتم (متن زیر را بخوانید و تفاوت نگاه دو شخصیت پدر و پسر…)

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی
       
سایر محتواهای کتاب نگارش (هشتم)

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر رباب
امین
    رباب امینمهمان
    2024-03-17 08:21

    aaaaliii bood

  • آواتار کاربر سيده نجمه
افشار
    سيده نجمه افشارمهمان
    2024-01-21 12:00

    دمتون گرم عالی بود

  • آواتار کاربر اسماعیل
خوش نیت
    اسماعیل خوش نیتمهمان
    2024-01-15 17:14

    سپاس 🌹🍃

  • آواتار کاربر عبدالباري
آخوندی
    عبدالباري آخوندیمهمان
    2024-01-12 12:42

    خیلیییی مفید بود،ممنون

  • آواتار کاربر ايليا
میر
    ايليا میرمهمان
    2024-01-05 12:21

    منابع این مطلب کجاست؟

  • آواتار کاربر ميرمهدي
فرهادی
    ميرمهدي فرهادیمهمان
    2023-12-24 15:07

    خیلی خوبه ممنون از مدیر سایت تفریحی سنتر

  • آواتار کاربر نوازش
عسکری
    نوازش عسکریمهمان
    2023-12-14 14:56

    سپاس گزارم.خدا قوت

  • آواتار کاربر سيدمحسن
عسگری
    سيدمحسن عسگریمهمان
    2023-12-10 21:07

    ممنونم واقعا خیلی زحمت می کشید.همینم خوبه 😍😍خدا خیرتون بده

  • آواتار کاربر شيرباز
بردبار
    شيرباز بردبارمهمان
    2023-12-04 03:56

    ممنون تشکر از سایت تفریحی سنتر و عواملش

  • آواتار کاربر بمان
اکبری
    بمان اکبریمهمان
    2023-11-17 06:42

    خیلی خوبند ممنون

  • آواتار کاربر سيده سميه
رضا
    سيده سميه رضامهمان
    2023-11-02 08:14

    درود بر شما کارتون بسیار عالی و قابل تقدیر هست! دست مریزاد

  • آواتار کاربر مهيار
جلالی
    مهيار جلالیمهمان
    2023-10-23 23:14

    بهترین سایت هستید . خیلی ممنونم از عوامل سایت تفریحی سنتر

  • آواتار کاربر سيده سكينه
بهاور
    سيده سكينه بهاورمهمان
    2023-10-21 20:14

    سلام عالی بود

  • آواتار کاربر ايران
پناهی
    ايران پناهیمهمان
    2023-10-19 13:35

    very goooooooooooood

  • آواتار کاربر مرادبخش
صدر
    مرادبخش صدرمهمان
    2023-10-16 20:28

    متشکرم

  • آواتار کاربر سحرناز
رحمانیان
    سحرناز رحمانیانمهمان
    2023-10-14 19:00

    چه سایت قشنگی دارین

  • آواتار کاربر بيگم آغا
نظری
    بيگم آغا نظریمهمان
    2023-09-25 03:14

    چقد خوبین شما

  • آواتار کاربر افشين
بیات
    افشين بیاتمهمان
    2023-09-16 10:00

    از شما خیلی خیلی ممنونم

  • آواتار کاربر زهور
قشقایی
    زهور قشقاییمهمان
    2023-09-13 04:35

    دمتون گرم عالی بود خدا ازتون راضی باشه

  • آواتار کاربر ياشار
کاظمی
    ياشار کاظمیمهمان
    2023-09-02 15:35

    afarin matlab khobi bood

  • آواتار کاربر محتشم
عباسی
    محتشم عباسیمهمان
    2023-08-29 23:28

    سایتوتن عالییییییییییی هستش واقعا🙏🙏👌👌👏👏

  • آواتار کاربر صفيه سادات
مستوفی
    صفيه سادات مستوفیمهمان
    2023-08-28 22:56

    خیلی ممنون که بازم به دادم رسیدید.

  • آواتار کاربر محمدكسرا
بخشی
    محمدكسرا بخشیمهمان
    2023-08-27 07:35

    سلام ممنون اززحماتی که میکشید مطالبتون مفیدوکاربردی بود❤️❤️

  • آواتار کاربر طنازسادات
سلیمانی
    طنازسادات سلیمانیمهمان
    2023-08-17 00:14

    عالی وبی نظیرکامل جامع

  • آواتار کاربر يسنا
ذولفقاری
    يسنا ذولفقاریمهمان
    2023-08-05 09:42

    فوق العاده س براتون آرزوی سلامت ‌شادی دارم

  • آواتار کاربر جميله السادات
آدینه
    جميله السادات آدینهمهمان
    2023-07-28 16:28

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  • آواتار کاربر ام الخير
رهنما
    ام الخير رهنمامهمان
    2023-07-23 05:07

    خییلی عالیع 😍😍😍😍

  • آواتار کاربر عيدان
رضایی
    عيدان رضاییمهمان
    2023-07-09 09:49

    خیلی ممنون خخخخخخخخخخخخییییییییییییییلللللللللیییییییی هم تشکر

  • آواتار کاربر توكل
بیاتی
    توكل بیاتیمهمان
    2023-07-08 08:21

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • آواتار کاربر سيدسليمان
دهقان
    سيدسليمان دهقانمهمان
    2023-07-02 15:28

    دستتان درد نکند. تبارک الله

  • آواتار کاربر داوود
اسکندری
    داوود اسکندریمهمان
    2023-06-29 12:35

    خیلی خوب بود . ممنون از سایتتون

  • آواتار کاربر نازنين رقيه
پارسا
    نازنين رقيه پارسامهمان
    2023-06-23 13:07

    مرسی از لطفا شما زحمت کشیدن

  • آواتار کاربر معصومجان
طهماسبی
    معصومجان طهماسبیمهمان
    2023-06-15 15:49

    بسیار عالی است متشکرم

  • آواتار کاربر كوثرسادات
مجیدی
    كوثرسادات مجیدیمهمان
    2023-05-27 00:35

    عالیه خیلی ممنون خیلی لطف کردین بهمون

  • آواتار کاربر خدابخش
رفیعی
    خدابخش رفیعیمهمان
    2023-05-26 13:49

    so nice

  • آواتار کاربر منيرسادات
انصاری
    منيرسادات انصاریمهمان
    2023-05-11 19:00

    بي شك بهترينين❤️❤️

  • آواتار کاربر فرحانه سادات
فاطمی
    فرحانه سادات فاطمیمهمان
    2023-05-06 16:28

    سلام.خدا قوت.خیلی عالی بود.من که خیلی استفاده کردم.دستتئن درد نکنه

  • آواتار کاربر رستمعلي
اکبری
    رستمعلي اکبریمهمان
    2023-05-04 00:49

    مرسی🌺🌺

  • آواتار کاربر سوگلی
    سوگلیمهمان
    2023-05-02 00:56

    عالی بود لذت بردم ❤

  • آواتار کاربر آيت
افشار
    آيت افشارمهمان
    2023-04-11 06:07

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • آواتار کاربر خياره
نادری
    خياره نادریمهمان
    2023-04-02 21:00

    یعنی عاشقتونم که انقد خوبین ?????????????????

  • آواتار کاربر فاطمه زينب
تابش
    فاطمه زينب تابشمهمان
    2023-03-13 02:14

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  • آواتار کاربر غلامعلي
رشیدی
    غلامعلي رشیدیمهمان
    2023-03-03 12:14

    بسیار مفید و عالی حال کردم خسته نباشید ….

  • آواتار کاربر شهره بانو
تهرانی
    شهره بانو تهرانیمهمان
    2023-02-23 21:20

    مررسی عالی بود دمت گرم

  • آواتار کاربر صفي اله
شریعتی
    صفي اله شریعتیمهمان
    2023-02-16 00:06

    دمتون گرم عاللیهههه کلی ممنون

  • آواتار کاربر سوگلي
غفاری
    سوگلي غفاریمهمان
    2023-02-10 21:06

    فقط میتونم بگم عالی

  • آواتار کاربر بهنام
سلیمانی
    بهنام سلیمانیمهمان
    2023-02-07 00:54

    خیلی ممنون🙏❤

  • آواتار کاربر طاهره بيگم
وکیلی
    طاهره بيگم وکیلیمهمان
    2023-02-03 06:22

    بسیار عالی بودند.

  • آواتار کاربر سيده آيدا
تابش
    سيده آيدا تابشمهمان
    2023-01-31 19:04

    سلام عالی است تشکر

  • آواتار کاربر اسلام
فتحی
    اسلام فتحیمهمان
    2023-01-29 17:02

    عاااااااااااالی بود

  • آواتار کاربر علی محمد
محمودی
    علی محمد محمودیمهمان
    2023-01-28 04:32

    چرا اینقد زیاد؟

  • آواتار کاربر داوود
هامون
    داوود هامونمهمان
    2023-01-27 18:42

    با سلام ان شا الله موفّق و پیروز باشید سپاس از زحمات شما و سایت بسیار خوبتان که راه گشا است

  • آواتار کاربر ناندار
    ناندارمهمان
    2021-04-13 22:44

    دمت گرم

  • آواتار کاربر فاطمه
    فاطمهمهمان
    2021-04-11 12:05

    خوب تر میشد اگع چند انشا میزاشت

  • آواتار کاربر فرهانه
    فرهانهمهمان
    2021-04-07 19:09

    سلام ممنون از سایت تون ولی مطالب ها کم بود اگه میشه لطفا مطالب را بیشتر کنید.. ممنون. 😊🌿

    • آواتار کاربر Nazgol
      Nazgolمهمان
      2021-04-10 09:26

      خوب بود