paytakht 06 16

خلاصه قسمت آخر سریال پایتخت 6 | زمان پخش قسمت آخر پایتخت 6 + عکسها

1 دسامبر 2020

خلاصه قسمت آخر سریال پایتخت 6 | زمان پخش قسمت آخر پایتخت 6 + عکسها

جدیدترین خبرها از سریال پایتخت 6

خلاصه سریال پایتخت 6

اخبار پایتخت 6 :

پخش قسمت های آخر «پایتخت 6» + «پایتخت ۷» در زمان دیگر ؟ (21 اسفند 99)

سکانس کرونایی پایتخت تغییر می‌کند

به گزارش رسانه تفریحی سنتر به نقل قول از مدیر روابط عمومی معاونت سیما:قصه دو قسمت پایانی نگاهی طنزآمیز به برخی مسائل و حواشی کرونا دارد.

پس از بررسی‌های مختلف در نهایت مشخص شد بی‌توجهی و کم‌دقتی‌هایی موجب اشکالات بخش‌هایی از آخرین قسمت شده است.

آقای مقدم در جلسه با رییس صدا و سیما با بیان توضیحاتی اذعان داشتند سوءنیتی برنامه‌ریزی شده در کار نبود، اما رسانه‌های بیگانه با اهداف سوء خود روی آن موج سواری کردند.

گروه سازنده موظف شد فصل ششم را با پایان‌بندی شایسته و مورد انتظار مخاطبان به سرانجام برساند.

 

شبکه یک اعلام کرد که فصل ششم پایتخت را از 21 اسفند هر شب بعد از خبر ساعت ۱۹ روی آنتن خواهد برد.

دو قسمت پایانی پایتخت ۶ شب‌های ۲۹ و ۳۰ اسفندماه به آنتن می‌رسند؛ قسمت‌هایی که کماکان در رامسر جلوی دوربین سیروس مقدم است.

.:: دانلود سریال پایتخت 6 ::.

 

«پایتخت ۶» تا آخر نوروز تمام نمی‌شود/ سیروس مقدم: قسمت آخر طلب مخاطبان! (12 فروردین 99)

به گزارش تفریحی سنتر ، به نقل از سیمافیلم، سیروس مقدم کارگردان سریال «پایتخت ۶» درباره مشکلات تولید این مجموعه با توجه به شیوع بیماری کرونا گفت: فیلمبرداری پروژه پایتخت علیرغم حوادث و اتفاقات ماه‌های پایانی سال گذشته، طبق برنامه و زمان‌بندی توافق شده با موفقیت پیش می رفت. هیچ کدام از آن اتفاقات ناگوار تاثیر سویی بر روند کار نگذاشت تا اینکه با شیوع ویروس منحوس کرونا، استان مازندران و شهر شیرگاه هم مثل دیگر شهرهای کشور و تمامی دنیا تحت تاثیر گسترش این بیماری قرار گرفت.

وی افزود: ما از اواخر بهمن ماه و تمامی اسفند را علیرغم خطرات و نگرانی های گروه و خانواده هایشان به کارمان ادامه دادیم. تهیه کننده محترم خانم الهام غفوری کلیه تمهیدات بهداشتی و پزشکی را به کار گرفت. با اعزام یک تیم پزشکی مجرب از بیمارستان نیکان تهران و کلیه وسایل استریل و بهداشتی (ماسک، دستکش، روکفشی، مواد ضدعفونی کننده و …)، قرنطینه محدودی را برای گروه اعمال کردند. لوکیشن ها، محل اسکان گروه، وسایل صحنه، لباس ها و … همگی ضدعفونی و هر روزه مراقبت می شد. از زمانی که وزیر بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا و دیگر نهادهای ذیربط اعلام نمودند که دیگر تجمعات، نزدیکی افراد به یکدیگر و … بایستی کنترل شود، ما هم طبیعتا از این قاعده و قانون مستثنی نبودیم.

کارگردان «پایتخت ۶» اظهار کرد: از آنجایی که قسمت هایی از فینال و پایان فیلمنامه به آمدن بهتاش به تهران و جذب شدنش به فوتبال حرفه ای مربوط می شد و بخش های جذاب دیگری به خانواده نقی و بهبود و رحمت در همین راستا می پرداخت، حتما می باستی در فضای فوتبالی و مسابقات ورزشی و همزمان قصه خانوادگی در اجتماع شهری، اتفاق می افتاد. با توجه به تعطیلی کلیه مسابقات ورزشی و لیگ برتر و همچنین منع تردد و تجمع در تهران و مازندران، ناخواسته و علیرغم میل باطنی مان، کار تصویربرداری هم در سطوح ورزشی و هم در بخش های خانوادگی غیرممکن بود. به همین دلیل ما به تعهدمان که همان ساخت و پخش ۱۵ قسمت «پایتخت ۶» برای ایام نوروز بود، عمل کردیم.

سیروس مقدم در ادامه یادآور شد: باید توجه داشت که شیوع ویروس کرونا جهانی شده و بسیاری از پروژه های سینمایی و تلویزیونی و سریالی در حال ساخت و تولید در ایران و جهان متوقف شده است. خانواده های تیم پایتخت مثل دیگران، نگران فرزند، همسر، والدینشان و … هستند. هر تردد و تجمع با مورد و بی مورد به منزله شیوع و گسترش این بیماری است. بنابراین پایتخت در ۱۵ قسمت طبق قرار و تعهدش در تعطیلات نوروز پخش خواهد شد و تنها قسمت های آخر و فینال آن طلب مخاطبان از ما می باشد که ان شاءالله در اولین روزی که وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام وضعیت عادی نمودند، تیم پایتخت گِرد هم جمع شده و فینال را ساخته و در یکی از اعیاد مثل عید فطر و یا … به محضر مردم عزیز تقدیم می کنند.

وی در پایان اضافه کرد: این مژده را به مخاطبان «پایتخت ۶» می دهم که قسمت های پایانی مثل همیشه با قدرت، مفرح و جمع شدن دوباره خانواده گِرد هم انجام می پذیرد. در پایان از صبر و حوصله و همراهی و سعه صدر مدیران تلویزیون، دولتمردان و مردم عزیز سپاسگزارم.

حضور عوامل پایتخت 6 در ورزشگاه آزادی برای تصویربرداری (7 دی 98)

سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت هم برای هماهنگی و کارگردانی این سکانس، در کنار زمین حضور دارد. حضور عوامل سریال پایتخت با استقبال هواداران پرسپولیس مواجه شده و آنها در حاشیه این دیدار تشویق شدند.

بهرام افشاری، بازیگر سریال پایتخت با حضور در ورزشگاه آزادی در حاشیه دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و نساجی، مورد تشویق هواداران دو تیم قرار گرفت.

آغاز تصویربرداری پایتخت 6 | بازگشت مهران احمدی (بهبود) به فصل 6 پایتخت (4 آذر 98)

قطعا با تغییر نویسنده و بعد از گذشت 6 فصل از ابتدای این سریال برخی اتفاق‌های جدید در بخش نگارش و نوع چیدمان قصه‌ها و شخصیت‌ها در کنار هم رخ داده است. یکی از این اتفاق‌های پر از سوال و جالب توجه حضور گروه تولید در اروپا، اضافه شدن 3 بازیگر جدید و حضور مهران احمدی به شکل جدید در فصل 6 پایتخت است. درباره تمامی اتفاق‌های جدید با «آرش عباسی» نویسنده جدید این سریال گفت‌وگو کردیم.

مرگ باباپنجعلی اتفاق خوشایند و ناخوشایند

اما محسن تنابنده بازیگر و سرپرست نویسندگان «پایتخت» در گفت‌وگویی که با یک برنامه تلویزیونی داشت، به عدم حضور باباپنجعلی و مرگ او در فصل ۶ اشاره کرد. شخصیتی که به عقیده بسیاری شاید کارکرد خود را از قصه و همراهی این خانواده از دست داده بود.اما نمی‌توانیم منکر این شویم که بابا پنجعلی در فصل‌های نخست رنگ و بوی جدیدی داشت و خیلی‌ها نقی را به واسطه احترامی که به پدر می‌گذاشت، دوست داشتند.

نگارش قسمت ۶ به پایان رسید

«آرش عباسی» که این روزها به همراه محسن تنابنده نگارش این سریال را به عهده دارد در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد که تاکنون نزدیک به ۶ قسمت را نوشته است و مابقی که حدود ۱۵ قسمت است را به طور روزانه می‌نویسد. به عقیده او شکل پایتخت به گونه‌ای است که باید دید قصه‌ در چند قسمت به پایان می‌رسد.

آغاز تصویربرداری از اوایل آذرماه در شمال کشور

او گفت به این دلیل که سریال برای باکس نوروزی شبکه یک سیما تهیه و تولید می‌شود بنا است تا هر چه زودتر مراحل تولید را شروع کند. بر همین اساس قرار است نویسنده تا ۸ قسمت را بنویسد و بعد تصویربرداری از شمال کشور آغاز شود.

تصویربرداری پایتخت 6 از اوایل آذر ماه آغاز خواهد شد . (9 آبان 98)

الهام غفوری: تصویربرداری اوایل آذر ماه از شمال کشور و در منطقه شیرگاه مازندران آغاز می‌شود. هم اکنون تیم مهندسى در حال ساختن خانه نقى هستند و تا اول آذر، خانه نقى آماده فیلمبردارى می‌شود.

سریال پایتخت 6 نوروز 99 به روی آنتن خواهد رفت. (31 اردیبهشت 98)

به گزارش حوزه رادیو تلویزیونگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ الهام غفوری گفت: قراردادی یک ساله برای ساخت «پایتخت ۶» با تلویزیون منعقد شد تا هم آقای تنابنده تمرکز بیشتری روی متن داشته باشند و هم اینکه تمامی بازیگران را در اختیار داشته باشیم.

‎وی افزود:، چون امسال این قرارداد از اول سال بسته شده است و ما زمان یک ساله برای این قرارداد در نظر گرفتیم توانستیم با کلیه عوامل «پایتخت» هم قرارداد ببندیم.

‎این تهیه کننده تاکید کرد: انعقاد این قرارداد در آغاز سال کمک کرد که بتوانیم تیم سریال را جمع کرده و با بازیگران قرارداد ببندیم. خیالم از این جهت که بتوانم عوامل اصلی کار را داشته باشم، راحت شده است؛ چون اعتقاد دارم اگر تلویزیون بخواهد کار «پایتخت» را برای نوروز تولید کند با توجه به اینکه بازیگرانش پر کار هستند و در پروژه‌های دیگر حضور دارند باید از ابتدای سال این قرارداد بسته شود.

‎غفوری با اشاره به اینکه نگارش فیلمنامه «پایتخت ۶» را محسن تنابنده آغاز کرده است، توضیح داد: آقای تنابنده همیشه سرپرست گروه نویسندگان و طراح فیلمنامه «پایتخت» بود؛ البته امسال زحمتش مضاعف شده است. چون پیش از این کار نگارش را مرحوم خشایار الوند بر عهده داشت، ولی با توجه به اینکه امسال آقای تنابنده در این زمینه تنها شده، فعلاً شخصاً نگارش را بر عهده گرفته تا احتمالا در آینده بتوانیم نویسنده‌های دیگری را هم به کار اضافه کنیم.

‎این تهیه کننده تلویزیون خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار متن فیلمنامه را به پیش می‌بریم. بعد از اینکه متن‌ها به اندازه‌ای رسید که شرایط تولید داشته باشد، پیش تولید را آغاز می‌کنیم و آماده تصویربرداری می‌شویم.

‎غفوری همچنین با بیان اینکه سری جدید «پایتخت» برای نوروز ۹۹ ساخته می‌شود، عنوان کرد: محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین فر، نسرین نصرتی، بهرام افشاری، علیرضا خمسه، سارا و نیکا فرقانی اصل و هومن حاجی عبداللهی از بازیگران این سریال هستند.

‎وی درباره ویژگی‌های سریال «پایتخت ۶» و ماجرا‌هایی که در داستان قرار است رخ دهد، گفت: طراحی اولیه کار را آقای تنابنده انجام می‌دهد و من هنوز در جریان نیستم که قرار است در «پایتخت ۶» چه اتفاقی بیفتد و هر چه هست در فکر آقای تنابنده پخته می‌شود و شکل می‌گیرد؛ ولی تلاش بر این است که کاری جذاب‌تر از «پایتخت»‌های قبلی باشد و این حساسیت در حال حاضر روی نگارش فیلمنامه وجود دارد.

‎او در پایان درباره سرانجام فیلمی که قرار بود به صورت تک قسمتی از مجموعه «پایتخت» ساخته شود، گفت: آن فیلم ممکن است روزی ساخته شود، ولی با توجه به اینکه شرایط تغییر می‌کند و «پایتخت» هم همیشه به موضوعات روز می‌پردازد آن قصه یک قصه نیمه تمام ماند که ویژه نوروز ۹۸ بود. ما خیلی تلاش کردیم که کار را به عید فطر مرتبط کنیم، اما قصه طوری طراحی شده بود که فقط مناسب نوروز و تحویل سال بود. اتفاقات به گونه‌ای رقم خورد که صبح، عید شروع می‌شد و امسال نیز، چون عید، مصادف با روز پدر بود قصه بر این اساس پیش رفته بود. سال آینده نیز عید و روز پدر در یک روز نیستند که ما بتوانیم از این موقعیت استفاده کنیم؛ برای همین فعلا برای آن اپیزود تصمیم خاصی گرفته نشده است.

………………………..

پایتخت 6 ساخته می شود ؟

این سوال رو باید از صحبت های محسن تنابنده و دیگر عوامل سریال پایتخت از مصاحبه هایی که انجام دادند پیدا کنیم. محسن تنابنده به عنوان بازیگر ، طراح و سرپرست نویسندگان از جمله عوامل اصلی سازنده این مجموعه است که در مصاحبه های مختلف همیشه سه عامل را برای ساخت سری جدید پایتخت متذکر شده است. اول خواست صدا و سیما، دوم خواست مردم و در نهایت یافتن سوژه ناب برای نوشتن فیلمنامه ایی جذاب. در هر زمانی این سه فاکتور وجود داشته باشد ما مجموعه پایتخت را ادامه خواهیم داد.

بازیگران اصلی و مهمان مجموعه های پایتخت

تاکنون بازیگران اصلی و مهمان زیادی در این سریال بازی کرده اند از جمله : محسن تنابنده (نقی معمولی)، ریما رامین فر (هما سعادت)، احمد مهران فر (ارسطو عامل)، سارا و نیکا فرقانی اصل (ساراونیکا)، علیرضا خمسه (باباپنجعلی)، نسرین نصرتی (فهمیه) بازیگران اصلی این مجموعه هستند. بازیگرانی چون هومن حاجی عبداللهی (رحمت)، مهران احمدی (بهبود فریبا)، هدایت هاشمی (اوس موسی)، محمدرضا علیمردانی (بائو)، بهرام افشاری (بهتاش فریبا)، نیلوفر رجایی فر (الیزابت) از جمله افرادی هستند که در چند و یا یک فصل از سریال پایتخت بازی کرده اند.

فوت باباپنجعلی و روح او در پایتخت ۶

در مصاحبه ایی که آقای تنابنده در برنامه حالا خورشید داشت وقتی صحبت از شخصیت باباپنجعلی شد گفت : بابا پنجعلی به دلیل آلزایمر داشتن نمی تواند دیالوگ های زیادی داشته باشد و ما تاکنون که ۵ سری پایتخت را ساختیم همه کاری با این شخصیت کرده ایم و بنظرم دیگه وقتشه او را بکشیم و روح بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۶ باشد تا بتواندیم از قابلیت های بازی علیرضا خمسه استفاده بیشتری کنیم.

محسن تنابنده در پاسخ به سوال بیشتر مردم که آیا پایتخت ۶ ساخته خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: اگر بتوانیم داستان جذاب بنویسیم و شرایط تولید هم ممکن باشد، حتما پایتخت را ادامه می دهیم. اما باید بگویم چنانچه پایتختی تولید شود، دیگر بابا پنجعلی با ما نخواهد بود. پنجعلی در فصل جدید می میرد و روح او در قصه جریان خواهد داشت.

دلیل این تغییر هم این است که آلزایمر شخصیت پنجعلی دست نویسندگان را در نوشتن دیالوگ برای او می بندد و اگر روح پنجعلی را در سن های مختلف با داستان همراه کنیم، موقعیت های طنز بهتری خواهیم داشت.

سه شرط سیروس مقدم برای ساختن پایتخت ۶

سیروس مقدم گفت: ساخت فصل ۶ سریال پایتخت به سه مورد بستگی دارد. اینکه مردم همچنان پایتخت را دوست داشته و خواهان ادامه آن باشند. مدیران سازمان بر طبق نیازسنجی، بررسی کنند که آیا مردم به این سریال نیاز دارند و در آخر هم اینکه باید ببینیم تنابنده و گروه نویسنده به سوژه و قصه جدید و نابی می‌رسند یا نه. که اگر همه این سه مورد مثبت باشد این نوید را می‌دهم که سری ششم را هم بسازیم.


اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر محمدحسین
هدایت
    محمدحسین هدایتمهمان
    2024-02-03 12:27

    خیلی خوب بود

  • آواتار کاربر قاسم
بهمنی
    قاسم بهمنیمهمان
    2024-02-01 00:54

    سایتتون واقعا عالیه

  • آواتار کاربر علی رضا
شیرازی
    علی رضا شیرازیمهمان
    2024-01-14 18:27

    چه سایت قشنگی دارین

  • آواتار کاربر رحیم
بزرگ نیا
    رحیم بزرگ نیامهمان
    2023-10-17 00:45

    سپاس 🌹🍃

  • آواتار کاربر ابراهیم
رضایی
    ابراهیم رضاییمهمان
    2023-09-28 16:27

    عالی بهترین عاشق سایتونم 😀😘😍❤💝🌷🌺

  • آواتار کاربر امین
رحمانی
    امین رحمانیمهمان
    2023-09-02 00:09

    ممنونم واقعا خیلی زحمت می کشید.همینم خوبه 😍😍خدا خیرتون بده

  • آواتار کاربر ایمان
امینی
    ایمان امینیمهمان
    2023-07-29 19:45

    aaaaliii bood

  • آواتار کاربر عباسعلی
آزادی
    عباسعلی آزادیمهمان
    2023-07-16 02:54

    حرف نداشت👌🏻

  • آواتار کاربر هادی
دهقانی
    هادی دهقانیمهمان
    2023-05-04 09:09

    خسته نباشین

  • آواتار کاربر حسن
رستمی
    حسن رستمیمهمان
    2023-04-27 01:45

    دمتون گرم

  • آواتار کاربر محمدحسن
تابش
    محمدحسن تابشمهمان
    2023-04-12 21:27

    چه مطلب خوبی

  • آواتار کاربر محمد
امامی
    محمد امامیمهمان
    2023-04-11 17:00

    اجرکم عندالله,شکرأ کثیرا.

  • آواتار کاربر غلامرضا
شمس
    غلامرضا شمسمهمان
    2023-04-10 06:36

    گروه واتساپی هم دارید؟

  • آواتار کاربر داوود
فلاح
    داوود فلاحمهمان
    2023-04-07 07:54

    متشکرم

  • آواتار کاربر جلال
کلباسی
    جلال کلباسیمهمان
    2023-03-31 03:00

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • آواتار کاربر حسینعلی
جعفری
    حسینعلی جعفریمهمان
    2023-02-25 05:56

    این مطلب حرف نداشت

  • آواتار کاربر مصطفی
بابایی
    مصطفی باباییمهمان
    2023-02-21 09:56

    احسنت عالی بود

  • آواتار کاربر صادق
خمسه
    صادق خمسهمهمان
    2023-02-02 23:00

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • آواتار کاربر بهنام
انتظامی
    بهنام انتظامیمهمان
    2023-02-01 05:16

    شادکام و سلامت باشید

  • آواتار کاربر Sara
    Saraمهمان
    2020-04-04 11:25

    من عاشق فیلم پایتختم .از همتون ممنونم بابت این فیلم زیبا . امیدوارم کرونا از ایران بره تا ادامه پایتختو ببینم بازم مرسی

  • آواتار کاربر عاشق پایتخت
    عاشق پایتختمهمان
    2019-02-17 10:04

    همه دوستان و آشنایان در مورد پایتخت احساس بسیار خوبی دارند و همه با من در این مورد هم عقیده بودند که سریال پایتخت زیباترین و جذاب ترین سریال ایرانی از گذشته تا به امروز بوده است. به نظر من این بخاطر حس صمیمی بین بازیگران در این سریال است, به گونه ای که انگار اعضای واقعی خانواده هستند. از تک تک بازیگرانش و عوامل پشت صحنه این سریال سپاسگزارم و منتظر ساخت سری ششم این مجموعه زیبا هستم.

  • آواتار کاربر Han Hyo Joo
    Han Hyo Jooمهمان
    2018-06-07 12:04

    به گمونم پایتخت 6 شاید برای عید 98 ساخته بشه.