word image 1

رامسر بهشت شهرهای شمالی برای اقامت

1 دسامبر 2021

word image 1

شمال ایران منطقه‌ای سرسبز است که در هر کدام از فصل‌های سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد. رامسر یکی از جذاب‌ترین شهرهای شمال ایران است. شهر رامسر و روستاهای اطرافش از پر طرفدارترین مقصدهای گردشگری است که افراد زیادی حداقل یک بار به آن سفر کرده‌اند.

رامسر، بهشت شهرهای شمالی

کوه، جنگل، دشت، دره، رود، دریا و آبشارهای خروشانی که در گوشه گوشه استان مازندران به چشم می‌خورند، همه با هم در طبیعت رامسر کنار هم قرار گرفته و منظره با شکوهی را پیش چشم انسان خلق می‌کنند. شاید به همین دلیل است که تلکابین رامسر می‌تواند در طول مسیر حرکتش مسافران این منطقه را شگفت‌زده کند. ارتفاعات کوه‌ها در بهار و تابستان سبز هستند، در پاییز با هزار رنگ و در زمستان با درختانی لخت، هر بار زیبایی منحصر به فردی را تصویر می‌کنند. از پهنای دشت تا وسعت دریا مناظری دیدنی هستند که گردشگرها را به رامسر می‌کشانند.

از دیگر مزایای رامسر و نواحی اطرافش می‌توان به این موضوع اشاره کرد که انواع هتل، اقامتگاه، ویلا، سوئیت، کلبه و خانه‌های اجاره‌ای برای اقامت مسافران این منطقه بنا شده‌اند. هر کدام از مناطق بکری که دارای جاذبه‌های طبیعی و یا تاریخی هستند در نوع خود عاملی برای سفری ایده‌آل محسوب می‌شوند که به بهبود سلامت روح و بدن کمک می‌کنند. سفر وسیله‌ای برای دور ماندن از هیاهوی زندگی مدرن است و همان اندازه که باید برای به دست داشتن سقف روی سر تلاش کنیم، باید برای گنجاندن سفر در زندگی خود نیز برنامه ریزی داشته باشیم. اقامت در ویلاهای استخردار، کلبه‌های جنگلی یا هتل‌هایی در دل طبیعت روحیه گردشگرهای رامسر را به خوبی تغییر داده و انرژی افراد را برای ادامه سال بالا می‌برد.

در ادامه این مطلب به معرفی چند مورد از جاذبه‌های گردشگری رامسر و حوالی آن می‌پردازیم. همچنین شما را با انواع محل اقامت در بهشت شهرهای شمالی ایران آشنا می‌کنیم. با ما همراه شوید!

ییلاق گرسماسر

گرسماسر منطقه‌ای مرتفع است که حتی در فصل گرم سال دارای هوای خنکی است. این ییلاق زیبا و بکر پر از دیدنی‌های جذابی است که آن را به یکی متفاوت‌ترین روستاهای اطراف رامسر بدل کرده است. دشت‌های زیبا، ارتفاعات بکر، چشمه‌های پر آب، قلعه دزکول، رستم سر، راه کنار، تله بن، فولاد چشمه، مسجد آبجی و اقیانوس ابر که در این ییلاق قابل دیدن است، از جذابیت‌های گرسماسر هستند. از بالای قلعه دزکول قادر خواهید بود که تنکابن و رامسر را به طور کامل زیر پای خود ببینید. در این ییلاق هم ویلا و هم کلبه‌های جنگلی برای اجاره موجود است که می‌توانید قبل از سفر خود آنها را به صورت اینترنتی رزرو کنید.

word image 2

جنگل دالخانی

این جنگل انبوه از بکر ترین جنگل‌های شمال ایران است که در فصل پاییز زیبایی خیره‌کننده‌ای به خود می‌گیرد. صدای پرندگان که میان درختان مرتفع می‌پیچد، حال آرامی را در جنگل برای شما می‌سازد و می‌توانید ساعت‌ها کف جنگل دراز کشیده به رقص برگهای رنگارنگ و آسمان آبی خیره شوید. جنگل دالخانی در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا و در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر رامسر واقع شده است. این جنگل در تابستان نیز به دور از هر گونه هوای شرجی آزار دهنده است. برای اجاره ویلا رامسر جاباما در کنار شماست. با مراجعه به سایت جاباما از تنوع اقامتگاه‌های رامسر شگفت‌زده خواهید شد.

آب گرم سادات محله

در فصل پاییز و زمستان یکی از جذابیت‌های مقصد سفر دسترسی به چشمه‌های آب گرم است. آب این چشمه‌ها مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد. غیر از آن استراحت در چشمه‌های آب گرم خستگی و کوفتگی عضلات بدن را از بین می‌برد. بعد از این استراحت، انرژی شما برای ادامه سفر چند برابر می‌شود و به این ترتیب کیفیت سفر شما به شمال کشور افزایش پیدا می‌کند. هتل رامسر یکی از مکان‌هایی است که این چشمه‌های آب گرم را در خود جا داده است که از مدرن ترین چشمه‌های آب گرم محسوب می‌شوند. این چشمه‌های طبیعی دارای دمایی بالاتر از ۴۲ درجه سانتی گراد هستند و شنا کردن در آنها لذت غیر قابل وصفی دارد.

روستای جنت رودبار

جنت رودبار بهشتی دیدنی در میان کوه‌های مرتفع این منطقه است. از کنار این روستای بکر، رودخانه‌ای گذر می‌کند که طبیعت روستا را زیباتر می‌کند. این رود در نهایت به رودخانه چالک رود می‌رسد که به عنوان مرز میان رامسر و تنکابن شناخته می‌شود. چالک رود از چشمه‌های مناطق کوهستانی جنت رودبار سرچشمه می‌گیرد و حدود ۴۰ متر طول دارد. از جمله کوه‌های اطراف جنت رودبار می‌توان به شرق اشکور، بلور کوه، شیرگاه، لاک تراشان، آغوز کوتی، سرگل چاه و … اشاره کرد. ییلاق جنت رودبار شباهت بسیاری به رودبار دارد ولی از آنجا که سبز تر از رودبار است، نام آن را جنت رودبار گذاشته‌اند. برای اقامت در این روستای مرتفع می‌توانید اقامتگاه بوم‌گردی، کلبه روستایی، ویلاهای چوبی و زیبا، همچنین هتل‌های نزدیک به منطقه را به صورت اینترنتی رزرو و اجاره کنید. به طور مثال برای رزرو متل قو تنها کافیست به سایت جاباما مراجعه کنید.

پل معلق رامسر

word image 4

تله کابین رامسر مسافران را در ارتفاعات شگفت انگیز این منطقه به حرکت در می‌آورد. مجموعه تفریحی تله کابین رامسر دارای تفریحات مهیج دیگری مانند زیپ لاین، جت اسکی، پیست کارتینگ، زمین بازی پینت بال، شهربازی، رستوران و کافی شاپ است که هر کدام به لذت بردن بیشتر در سفر به شمال ایران کمک می‌کنند. پل معلق رامسر که پلی قدیمی و چوبی است در کنار خطوط زیپ لاین قرار گرفته و افرادی که عاشق تجربه هیجان در طبیعت هستند می‌توانند بر روی این پل که معلق در هواست با تجهیزات ایمنی گام بردارند. زیبایی طبیعتی که بر فراز آن راه می‌روید از وصف خارج است.


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر ابوالفضل
داوودی
    ابوالفضل داوودیمهمان
    2024-01-29 00:27

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

  • آواتار کاربر غلام
مستوفی
    غلام مستوفیمهمان
    2024-01-19 16:36

    حساب توییتری هم دارید؟

  • آواتار کاربر کریم
همت
    کریم همتمهمان
    2024-01-04 21:00

    چه سایت قشنگی دارین

  • آواتار کاربر میلاد
نامور
    میلاد نامورمهمان
    2023-12-12 11:54

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  • آواتار کاربر سجاد
آخوندی
    سجاد آخوندیمهمان
    2023-12-10 12:36

    سایتتون واقعا عالیه

  • آواتار کاربر علی رضا
نوری
    علی رضا نوریمهمان
    2023-11-28 09:18

    بي شك بهترينين❤️❤️

  • آواتار کاربر علی محمد
حقیقی
    علی محمد حقیقیمهمان
    2023-10-11 10:00

    خییلی عالیع 😍😍😍😍

  • آواتار کاربر محمدجواد
کاکاوند
    محمدجواد کاکاوندمهمان
    2023-10-08 21:00

    منابع این مطلب کجاست؟

  • آواتار کاربر غلام
ملک
    غلام ملکمهمان
    2023-09-15 20:27

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  • آواتار کاربر رضا
همدانی
    رضا همدانیمهمان
    2023-09-13 02:09

    حرف نداشت👌🏻

  • آواتار کاربر حبیب الله
وکیلی
    حبیب الله وکیلیمهمان
    2023-08-29 16:27

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • آواتار کاربر نادر
مرادی
    نادر مرادیمهمان
    2023-08-14 21:09

    بیشتری بنویسین لطفا

  • آواتار کاربر میلاد
آزاد
    میلاد آزادمهمان
    2023-08-04 14:00

    ممنون ….واقعا سایت کاملی رو ایجاد کردین … 🌷🌷🌷

  • آواتار کاربر بهنام
طباطبائی
    بهنام طباطبائیمهمان
    2023-07-28 18:36

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  • آواتار کاربر عبدالرضا
احمدیان
    عبدالرضا احمدیانمهمان
    2023-05-28 01:09

    گروه واتساپی هم دارید؟

  • آواتار کاربر محمدتقی
اصغری
    محمدتقی اصغریمهمان
    2023-03-12 19:00

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • آواتار کاربر بهمن
لطفی
    بهمن لطفیمهمان
    2023-03-09 08:36

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  • آواتار کاربر صادق
طالبی
    صادق طالبیمهمان
    2023-02-21 01:36

    محتوا خوبی بود

  • آواتار کاربر رامین
آزاد
    رامین آزادمهمان
    2023-02-08 08:40

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • آواتار کاربر علی
مدنی
    علی مدنیمهمان
    2023-02-04 12:48

    این مطلب حرف نداشت

  • آواتار کاربر مجتبی
کریمی
    مجتبی کریمیمهمان
    2023-02-02 16:40

    عالی بهترین عاشق سایتونم 😀😘😍❤💝🌷🌺

  • آواتار کاربر عبدالحسین
بخشی
    عبدالحسین بخشیمهمان
    2023-01-30 05:52

    خیلی ممنون از سایت خوبتون😍😍🙏🏻

  • آواتار کاربر مهدی
افشاری
    مهدی افشاریمهمان
    2023-01-29 04:04

    خیلی خوشحالم که هستین