عکاسی در زمینه تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات شاخههای مختلفی دارد. هر کدام از این شاخهها به نوعی سبکی از عکاسی تبلیغاتی هستند. محصولات و خدمات در انواع سبکهای عکاسی تبلیغاتی مختلف معرفی میشوند تا بیشترین تاثیر در جذب مخاطب و بازار فروش داشته باشند.
امروزه عکاسی تبلیغاتی یکی از اصلیترین شیوههای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات است. با پیشرفتهتر شدن دنیای عکاسی و تبلیغات و ظهور دوربینهای دیجیتالی بسیار دقیق و با کیفیت، حوزه عکاسی تبلیغاتی هم به شدت حرفهای و تخصصی شده است. امروزه تبلیغات به سبک عکاسی تبلیغاتی به گروهها و استودیوهای عکاسی حرفهای واگذار میشود. استودیو نماد هم به عنوان یک گروه حرفهای و متخصص در زمینه عکاسی تبلیغاتی فعالیت درخشانی دارد.
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی از محصول یا خدمات و یا فضای کسبوکار جزو سادهترین و سریعترین راهها برای معرفی است. مشتری تنها با دیدن یک عکس ساده و در عین حال حرفهای میتواند اطلاعات زیادی را در کسری از ثانیه دریافت کند. عکاسی تبلیغاتی در دنیای امروز و بهخصوص در فضای اینترنتی و شبکههای اجتماعی تاثیر بالایی در جذب مخاطب و بازار فروش دارد. در جهان امروز ما با این سرعت سرسامآور، مشتری به دنبال سریعترین راه برای دریافت اطلاعات یا آگاهی از چیزی است. عکاس تبلیغاتی هم یکی از همین راهها است. یک عکس تبلیغاتی در بیشتر مواقع تنها چیزی است که مشتری به دنبال آن است.
ویژگی های عکس تبلیغاتی
عکس تبلیغاتی باید دارای ویژگیهای مختلفی برای جذب نگاه بیننده باشد. عکسهای تبلیغاتی معمولا با پیشرفتهترین دوربینهای عکاسی گرفته میشوند. این عکسها معمولا در کاتالوگها، سایتها، بیلبوردها یا سایر فضاهای مجازی و واقعی مورد استفاده قرار میگیرند. از جمله ویژگیهای اصلی عکس تبلیغاتی عبارتند از:
- بدون سایه و پس زمینه (یا با پس زمینه مرتبط)
- شارپ و دارای رزولوشن بالا
- متمرکز روی هدف عکاسی (محصول، کسب و کار یا خدمات)
- دارای ایده، ترکیب بندی و فضای رنگ مناسب
- نمایشی خلاقانه و جذاب از محصول هدف
مزیت های عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی دارای مزیتهای فراوانی است. شما به کمک این ابزار تبلیغاتی میتواند از ترفندهایی برای جلب توجه و اعتماد مشتری استفاده کنید. این کار توسط متخصصین حرفهای فعال در این عرصه به راحتی امکانپذیر است. هزینه تبلیغات به شیوه عکاسی یا ساخت تیزر نسبت به سایر روشها مقرون بهصرفهتر است. تنوع سبکها در عکاسی تبلیغاتی مزیت دیگر آن برای معرفی و تبلیغ است.
سبک های عکاسی تبلیغاتی
شما در عکاسی تبلیغاتی ممکن است یک محصول، کسبوکار یا خدماتی را معرفی یا تبلیغ کنید. هر کدام از اینها در حوزه خاصی در عکاسی ارائه میشوند. هر سبک یا شاخهای از عکاسی تبلیغاتی دارای قواعد و اصول خاصی است. رعایت این قواعد و اصول حرفهای به بالا رفتن کیفت کار و همچنین جذب بیشتر مخاطب کمک میکند. هر کدام از انواع سبکهای عکاسی تبلیغاتی برای هدف خاصی به کار برده میشوند. مثلا گرفتن عکس از یک محصول با عکاسی از فضای داخلی کارخانه متفاوت است. از جمله انواع سبکهای عکاسی تبلیغاتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- عکاسی از محصول
- عکاسی معماری
- عکاسی دکوراتیو
- عکاسی مدلینگ
- عکاسی صنعتی کارخانه
هر کدام از این حوزهها دارای مختصات و ویژگیهای منحصر به خود هستند. استودیو نماد با برخورداری از تیمی حرفهای در تمامی انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی خدمات تخصصی ارائه میدهد.
عکاسی از محصول
عکاسی محصول برای معرفی یا تبلیغ یک کالای خاص است. در این نوع عکاسی، یک یا چند محصول در مرکزیت عکس قرار دارند؛ معمولا عکس محصول فاقد پس زمینه یا با پسزمینهای ملایم است. بسیاری از برندهای تجاری در فضاهای مجازی یا سایتهای اینترنتی برای تبلیغ یا معرفی محصولات جدید خود به طور مداوم از عکاسی تبلیغاتی محصول استفاده میکنند. این شاخه از عکاسی صنعتی به عنوان یکی از انواع مختلف سبکهای عکاسی تبلیغاتی تاثیر بالایی در جذب بازار مصرف دارد.
عکاسی معماری
عکاسی معماری در نمای بسته یا فضای باز، ابزاری برای معرفی از فضای کسبوکار، خدمات یا نمونه کارهای شما میتواند باشد. در این شاخه از عکاسی تبلیغاتی عکسی از یک فضای خاص به نمایش داده میشود. این عکس معمولا از فضای داخلی شرکتها، معماری ساختمان، طراحی دکور یا پروژههای تکمیل شده و آماده برای فروش گرفته میشود. دفاتر معماری اصلیترین مشتریان عکاسی معماری هستند. استودیوهای عکاسی با خدماتی مثل عکاسی از داخل و خارج ساختمان، عکاسی هوایی از پروژههای ساختمانی و عکاسی پانوراما در شاخه عکاسی معماری فعالیت میکنند.
عکاسی دکوراتیو
یکی دیگر از انواع سبکهای عکاسی تبلیغاتی، دکوراتیو است. عکاسی دکوراتیو یا چیدمان سبکی خلاق در ثبت تصویر از مجموعهای هماهنگ از وسایل مختلف است. در این نوع عکاسی خلاقیت و ذوق هنری بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. با اینکه هدف عکاسی ممکن است معرفی یک محصول یا موضوع واحدی باشد اما از چیدمان المانهای مرتبط در کنار آن برای جذابتر کردن هدف کمک گرفته میشود.
عکاسی مدلینگ
سبک دیگری از عکاسی تبلیغاتی، مدلینگ یا فشن است. این نوع عکاسی برای به تصویر کشیدن یک مدل انسانی که لباس یا اکسسوری خاصی از یک برند به تن دارد، استفاده میشود. این عکاسی بیشتر مورد توجه برندهای معتبر و شناخته شده است. عکاسی مدلینگ در صنعت مد کمک زیادی به طراحان و فروشندگان پوشاک میکند. در این سبک از تبلیغات، عکس از یک مدل معروف یا کمتر شناخته شده در یک استودیو یا فضایی باز گرفته میشود.
عکاسی صنعتی از کارخانه
عکاسی صنعتی از کارخانه برای معرفی فضاهای بزرگ صنعتی کاربرد دارد. معمولا کارخانههای تولیدی بزرگ مثل تولید کنندگان لوازم خانگی یا قطعات یدکی برای معرفی و تبلیغ ظرفیتهای تولید، خدمات و وسعت تجارت خود از عکاسی صنعتی کمک میگیرند. عکسهایی که در این سبک گرفته میشوند بسیار متفاوت از سایر انواع عکسهای تبلیغاتی است. مثلا از نماهای باز و همچنین عکاسی 360 درجه برای معرفی فضا استفاده میشود. این نوع عکاسی تنها از عهده تیمهای حرفهای مثل استودیوهای عکاسی برمیآید.
خدمات استودیوی عکاسی در انواع سبک های عکاسی تبلیغاتی
استودیو نماد به عنوان یک تیم حرفهای، متخصص و کاربلد در تمام زمینهها و انواع سبکهای عکاسی تبلیغاتی تجربه درخشانی دارد. گروه ما با در اختیار داشتن پیشرفتهترین تجهیزات عکاسی و تجربه ارزشمند نیروی انسانی خود آماده ارائه خدمات عکاسی و تیزرهای تبلیغاتی است. شما میتوانید از طریق تماس با کارشناسان یا بازدید از وبسایت رسمی استودیو نماد از ما درباره شرایط خدمات عکاسی بپرسید.
عاااااااااااالی بود
چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم
خیلی دنبال این موضوع بودم
میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟
محتوا خوبی بود
بي شك بهترينين❤️❤️
عالیه خیلی ممنون خیلی لطف کردین بهمون
خیلی خوب بود
مطلبتون بسیار مفید بود
خیلی ممنون🙏❤
بازم درمورد این موضع مطلب بزارین
شما کانال تلگرام هم دارین؟
موفق باشید.
ممنون ….واقعا سایت کاملی رو ایجاد کردین … 🌷🌷🌷
مطلب به درد بخوری بود
خیلی سایت خوبی دارین
بسیار گویا و شفاف بیان کردید
میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟
عالی بهترین عاشق سایتونم 😀😘😍❤💝🌷🌺