11 Tips to Optimize Your Blog Posts for SEO like a Pro (Checklist)

چگونه یک محتوای عالی و سئو شده برای بلاگ سایتمان ایجاد کنیم؟

1 ژوئن 2022

داشتن محتوای سئو شده و پر مفهوم یکی از روش هایی جذب مخاطب به حساب می آید و شما می توانید از این مزیت به نحو احسنت بهره ببرید. غالبا کاربران با گذر از مسیر محتوا به محصولات سایت خواهند رسید و در واقع راه شناخت محصولات یا خدمات از طریق محتوا است. پس اگر بتوانید در زمان تولید محتوا حق مطلب را ادا کنید و با زبان ساده به انتشار محتوای مفید و مفهومی بپردازید بدون شک روی سکوی پرتاب به صفحات گوگل ایستاده اید و می توانید به آینده روشن امیدوار باشید.

برخی تصور می کنند خب تولید محتوا کار سختی نیست، در پاسخ به این دوستان باید گفت که تولید محتوا ی مفید و کاربردی مسیر پر پیچ و خمی است که تنها افراد حرفه ای می توانند از آن عبور کنند. حال تصور کنید محتوای مورد نظر برای بخش بلاگ سایت باشد، این چالش جالب و دوست داشتنی را از دست ندهید که دنیایی از تجربه را در اختیار شما قرار می دهد.

در واقع برای داشتن یک محتوای عالی و سئو شده برای بلاگ سایت می توانید مسیر های متفاوتی را انتخاب کنید که پیشنهاد می کنیم از تولید محتوای متنی به همراه تصویر استفاده نماید چرا که تاثیر بیشتری دارد، برای آشنایی بیشتر با این مقوله تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

11 Tips to Optimize Your Blog Posts for SEO like a Pro (Checklist)

تولید محتوای بلاگ با روش متفاوت

بلاگ نویسی دنیای متفاوتی از دیگر برنامه های سایت است این را از تفاوت های بین صفحات بلاگر ها و وبسایت نویسان می تو ان به خوبی درک کرد.

در واقع در بلاگ شما مجاز به نوشتن ایده و نظرات خود و دیگران هستید همین امر سبب شده که به یک صفحه چالش بر انگیز تبدیل شود.

حتی می توانید از آن برای تبلیغات در باره محصولات و خدمات استفاده نمایید، زبان بلاگ خلاصه و ساده است و با مراجعه به آن نیازی به دیکشنری ندارید. از مهم ترین مزیت داشتن بلاگ امکان بر قراری ارتباط لحظه به لحظه با مخاطبان و مشتریان است که شرایط را برای تبادل و تعامل فراهم می نماید.

به چه روش هایی می توان برای بلاگ محتوا تولید کرد؟

با توجه به موارد عنوان شده، قائده یا اصول خاصی برای تولید محتوای بلاگ وجود ندارد و می توانید از روش های متنوع استفاده نماید.

تنها نکته مهم در زمان تهیه محتوا سئو شده ، رعایت اصول سئو برای بهینه سازی موتور های جستجو گوگل است. توجه داشته باشید که عناوین جذاب یک راه تضمین شده برای جذب مخاطب است و می توانید با این اقدام توجه کاربران را جلب کنید.

15 Best SEO Blogs You Should Follow [+3 Quick Tips]

تیتر های جذاب

عناوین جذاب در واقع همان تیتر های رمز آلود سوالی هستند که در لحظه اول ذهن کاربر را به خود جلب می کند، حتی اگر می خواهید در باره خواص سیفی جات هم صحبت کنید سعی کنید جذابیت عنوان را حفظ نمایید.

صداقت برابر است با اعتماد

اما نکته دوم در تولید محتوا صداقت است، کاربرانی که به بلاگ شما مراجعه می کنند به دنبال کسب اطلاعات در باره موضوعات مختلف هستند، قرار نیست به آن ها دروغ بگویید و یا با اغراق در برخی اخبار سعی در گول زدن آن ها داشته باشید.

به یاد داشته باشید که بنای اعتماد بر پایه صداقت است و چنان چه محتوای شما خلاف حقیقت نباشد، به زودی شاهد حضور بازدید کنندگان زیادی خواهید بود.

تصاویر با کیفیت و خاص

تجربه نشان داده که کاربران حوصله خواندن محتوای متنی طولانی را ندارند پس سعی نکنید تنها با پر کردن صفحات آن ها را در بلاگ خود نگه دارید. برای جذابیت بیشتر توضیحات خلاصه و مفید را در تصاویر به کار ببرید تا علاوه بر زیبا تر شدن ظاهر بلاگ؛ توجه کاربران را جلب کنید.

Blogging and SEO: A Relationship It Pays to Nurture - Search Engine Watch

چگونه یک محتوای عالی و سئو شده برای بلاگ سایتمان ایجاد کنیم؟

خب پس از رعایت نکات عنوان شده که به نحوی ارکان اصلی محتوای بلاگ به حساب می آیند، باید به فکر بهینه سازی و سئو محتوا نیز باشیم تا بتوان علاوه بر جلب توجه کاربران، توجه ربات گوگل و موتور های جستجو را نیز جلب کرد. در واقع هدف اصلی تولید محتوای سئو شده، بالا بردن نرخ بازدید از سایت است که سبب افزایش میزان فروش و همچنین نرخ ترافیک سایت نیز خواهد شد.

در گام اول برای اینکه یک محتوای عالی و سئو شده برای بلاگ سایتمان داشته باشیم باید با استفاده از انواع ابزار های دیجیتال مارکتینگ، کلید واژه های کانونی و مهم را یافت و بر اساس آن کار تولید محتوا آغاز شود. اهمیت دادن به کلمات کلیدی مناسب و همچنین حجم تکرار و چگالی آن نقش مهمی در محتوای سئو شده بلاگ خواهد داشت چرا که سبب رعایت الگوریتم های گوگل و در نتیجه بهینه سازی موتور های جستجو خواهد شد.

گام دوم در تولید محتوای بلاگ ساده نویسی است، خود را جای مخاطب بگذارید و تنها قواعد سئو را مد نظر قرار ندهید. شما به عنوان یک سئو کار با این قواعد آشنایی دارید یک کاربر عادی تنها به دنبال توضیحات کوتاه، مفید و ساده است که ممکن است در باره یک محصول نوشته شده باشد.

آیا برای تولید محتوای بلاگ مراحل خاصی وجود دارد؟

بدون شک برای تولید محتوای هر پلتفرمی یک سری مراحل سریالی وجود دارد که رعایت ترتیب آن سبب بهبود وضعیت سایت خواهد شد. برای رسیدن به بهترین نتیجه در بخش وبلاگ نیز گذر از 4 مرحله الزامی است که شامل موارد زیر می باشند:

هدف از تولید محتوا

اولین و اصلی ترین مرحله به اهداف شما ارتباط دارد، برای چه کسی و کجا محتوا تهیه می کنید؟ غایت نهایی تولید محتوا چیست؟ “فروش بیشتر سایت، افزایش نرخ ترافیک سایت، جذب مخاطب بیشتر؟” این اهداف مهم و پر اهمیت هستند اما خیلی کلی به نظر می رسند و شما باید برای اهداف خود بازه زمانی مشخص کنید، مثلا جذب 20 درصدی مخاطبان در یک ماه آینده.

اگر نمیدانید کیورد یا کلمه کلیدی چیست همین الان مقاله سایت مهدی عراقی را مطالعه نمایید.

Does Blogging Help SEO? Yes, Here Are 6 Reasons Why

رفتار کاربران را آنالیز کنید

اگر شناخت کافی از مخاطبین خود نداشته باشید بر چه اساسی می توانید آن ها را جذب کنید؟ توجه داشته باشید که بلاگ نویسی تنها سیاه کردن صفحات متوالی و پشت سر هم نیست بلکه در بلاگ، ارتباط قوی بین بلاگر و مخاطبین وجود دارد که سبب تولید محتوا بر اساس نیاز کاربران خواهد شد.

برنامه ریزی زمانی داشته باشید

اگر برنامه ریزی کنید و در یک بازه زمانی مشخص و معین محتوا را در بلاگ قرار دهید، کاربر را عادت می دهید که در زمان مشخص نتظر انتشار محتوا از سوی شما باشد. از آن جایی که نحوه قرار گرفتن محتوا در بلاگ بر اساس بازه زمانی انتخاب شده است پس کاربران باید دریافت مطالب تازه برنامه ریزی کنند.

کاربران را غافلگیر کنید

با گذر از سه مرحله قبلی دیگر شرایط برای انتشار محتوای شگفت انگیز فرا رسیده است. محتوایی که در کنار رعایت اصول سئو، اهداف کابران را نیز در نظر گرفته و بر اساس استراتژی های سایت منتشر خواهد شد. در تولید آن تمامی قواعد نگارش رعایت و از توضیحات بیهوده و اضافه جلوگیری شده است.

نتیجه گیری

با توجه به موارد عنوان شده برای اینکه یک محتوای عالی و سئو شده برای بلاگ سایتمان ایجاد کنیم باید نکات زیادی را رعایت کرد که هریک به نوبه خود تاثیرات زیادی در عملکرد بلاگ دارند. همچنین گذر از 4 مرحله متوالی که سبب به شهرت رسیدن بلاگ و سایت خواهد شد.

برگرفته شده از : سایت مهدی عراقی

 

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر اسدالله
عسکری
    اسدالله عسکریمهمان
    2024-02-03 20:18

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  • آواتار کاربر اکبر
کمالی
    اکبر کمالیمهمان
    2024-01-17 00:00

    خیلی خوب بود

  • آواتار کاربر علیرضا
آقایی
    علیرضا آقاییمهمان
    2024-01-05 00:45

    خیلی خوشحالم که هستین

  • آواتار کاربر شهرام
امینی
    شهرام امینیمهمان
    2023-12-28 22:18

    خیلی سایت خوبی دارین

  • آواتار کاربر ابوالفضل
نامور
    ابوالفضل نامورمهمان
    2023-11-23 19:27

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • آواتار کاربر محمدجواد
ذاکری
    محمدجواد ذاکریمهمان
    2023-09-27 14:54

    Awli bood

  • آواتار کاربر وحید
مقدم
    وحید مقدممهمان
    2023-08-28 08:54

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • آواتار کاربر رامین
محرابی
    رامین محرابیمهمان
    2023-07-09 14:09

    بیشتری بنویسین لطفا

  • آواتار کاربر عیسی
فرهادی
    عیسی فرهادیمهمان
    2023-06-28 02:09

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • آواتار کاربر علی محمد
آزادی ور
    علی محمد آزادی ورمهمان
    2023-05-17 18:00

    so nice

  • آواتار کاربر اسدی
    اسدیمهمان
    2023-05-08 06:00

    بي شك بهترينين❤️❤️

  • آواتار کاربر عباس
هخامنش
    عباس هخامنشمهمان
    2023-04-15 15:00

    مطالب بی نظیر بود

  • آواتار کاربر ناصر
کاکاوند
    ناصر کاکاوندمهمان
    2023-04-12 23:00

    مطلب خوبی بود

  • آواتار کاربر روح الله
قاسمی
    روح الله قاسمیمهمان
    2023-04-05 05:00

    اکانت اینستا هم دارید؟

  • آواتار کاربر مسلم
افشار
    مسلم افشارمهمان
    2023-03-30 17:36

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • آواتار کاربر اسماعیل
سبزواری
    اسماعیل سبزواریمهمان
    2023-02-28 12:16

    مطلبتون بسیار مفید بود

  • آواتار کاربر امیرحسین
دهقانی
    امیرحسین دهقانیمهمان
    2023-02-19 06:48

    چه مطلب خوبی

  • آواتار کاربر بهنام
نصیری
    بهنام نصیریمهمان
    2023-02-05 20:52

    مرسی

  • آواتار کاربر آموزش پرورش قارچ
    آموزش پرورش قارچمهمان
    2022-08-30 05:14

    چطوری رفتارها را آنالیز کنیم؟