آیا آنلاین میشه آواز خوندن یاد گرفت

آیا آنلاین میشه آواز خوندن یاد گرفت

1 ژوئن 2022

درود خدمت همه ی عزیزان
طبق آخرین اطلاعات علمی همه میتوانند خواننده شوند ، خوانندگی با تکرار و تمرین درست حاصل می شود. در خوانندگی باید تکنیک های نفس گیری و تولید صدا و زدن تحریرها درست انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
چگونه صدای خوبی پیدا کنیم ؟ روش اصولی تحریر زدن ، خستگی صدا ، گرم کردن صدا و حنجره ، روش نفس گیری دیافراگمی ، تمرین گرم کردن حنجره ،  اوج خوانی صحیح

آموزش آواز آنلاین سنتی

کلاس آموزش آواز آنلاین به صورت تخصصی ، آواز خوانی و صداسازی سنتی زیر نظر بهترین استاد با یاد دادن اصولی دستگاه ها و ردیف موسیقی ایرانی برای خانم ها و بانوان در کل دنیا
آیا آنلاین میشه آواز خوندن یاد گرفت
…..  اولین گام در خوانندگی تفکر درست و نفس گیری صحیح است ….
?????????
برای خواننده شدن بایستی روش صحیح تولید صدا و نفس گیری و هم چنین ردیف و دستگاههاهی موسیقی را خوب یاد بگیرید .
خوانندگی مهارتی است بیش از توانایی صحبت‌ کردن. برای اینکه خواننده خوبی شویم باید بتوانیم به درستی نفس بکشیم، با قدرت و رزنانس بالا بخوانیم و از گام و نت صحیح خارج نشویم. خوانندگی بسیار مفرح و همچنین اگر به طور صحیح انجام شود با دنیایی از تحسین و تشویق همراه خواهد بود.
تدریس ردیف آواز سنتی به صورت خصوصی و عمومی

دوستان تهرانی به صورت حضوری می توانند در کلاس آموزش آواز در تهران شرکت کنند و هم چنین دوستان اصفهانی می توانند در کلاس آموزش آواز اصفهان شرکت کنند.

کلاس آموزش آواز با بهترین متدهای روز بر اساس شیوه آوازی مکتب اصفهان
زیر نظر استاد رادفر ریاحی

تلفن تماس    09129235174

 

تکنیک‌هایی برای با احساس آواز خواندن:
1 – آهنگ‌هایی را برای خواندن انتخاب کنید که می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید

اگر نتوانید با آهنگ ارتباط برقرارکنید، قطعا نخواهید توانست با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. اگر بتوانید با آهنگ ارتباط برقرارکنید، می‌توانید احساسات درونی خود را نشان‌دهید. همچنین به شما کمک میکند تا از ته قلبتان آواز بخوانید. همچنین باعث می‌شود تا در زمان خواندن شما، مخاطبتان معنای واقعی آهنگ را درک‌کند و به آنها کمک می‌کنید تا زیبایی موسیقی شما را بهتر متوجه‌شوند.

قبل از اینکه آهنگ را روی صحنه بخوانید، چندین بار آن را تمرین کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا احساس متن و موسیقی آهنگ را بهتر درک‌کنید. در نتیجه بهتر می‌توانید آهنگ را اجرا کنید.

2- از تصورات خود برای درک مفهوم آهنگ استفاده کنید

هر آهنگی که می‌خواهید بخوانید را ابتدا چندبار گوش دهید و با استفاده از تصورات ذهنی خود مفهوم آهنگ را درک کنید. با گوش‌دادن، می‌توانید معنا و مفهوم تک‌تک کلمات را درک کنید. اگر نسبت به معنای آهنگ درک خوبی داشته باشید، با احساس بیشتری می‌توانید موسیقی را اجراکنید.

هنگامی‌که می‌خواهید متن یک آهنگ را بخوانید، ابتدا تحقیق کنید که نویسنده از چه تصویری برای نوشتن این متن استفاده کرده (متن آهنگ چه داستانی را شرح می‌دهد)، با این دانش می‌توانید خود را جای آن شخصیت قرارداده، احساسات او را تصورکنید و با همان احساس آواز بخوانید.

3- حروف‌صامت را با احساس بیان کنید. هجاها را صریح و واضح بخوانید

کارشناسان معتقدند با احساس خواندن، به طرز تلفظ حروف صامت بستگی دارد. این موضوع شاید درست باشد، اما خواننده‌ها در زمان آوازخوانی روی حروف صدادار تمرکز دارند. اگر این کار را بصورت مداوم انجام دهید ممکن است آواز شما باعث گیج‌شدن مخاطب شود. به همین دلیل، باید بیشتر روی حروف صامتی مثل ل، و، م،ن وغیره مانور دهید، این کار باعث بهبود آواز شما می‌شود. بنابراین باید نحوه تلفظ صحیح حروف صامت را یادبگیرید. البته این بدان معنا نیست که حروف صدادار را کاملا رها کنید و فقط روی حروف صامت تمرکز داشته باشید.

اگر یاد بگیرید که حروف صامت و صدادار را چگونه تلفظ کنید قطعا اجرای بهتری روی صحنه خواهیدداشت.

4- ایجاد تعادل بین زمان سکوت و نفس‌کشیدن

سکوت در میان زمان آواز باعث ایجاد ظرافت در اجرای شما می‌شود. زمانی که سکوت می‌کنید احساس زیادی به مخاطب منتقل می‌شود. باید لحظه صحیح سکوت‌کردن را یادبگیرید. سکوت‌کردن پس از یک اوج صدایی می‌تواند احساس زیادی را به مخاطب منتقل‌کند. بعبارت دیگر تنظیم زمان‌های نفس‌کشیدن در اجرا می‌تواند به ظرافت اجرای شما کمک‌کند.
5- از حالت چهره خود برای نشان‌دادن احساسات استفاده کنید

بعنوان خواننده، باید بازیگری نیز بلد باشید. یکی از موثرترین راه‌ها برای نشان‌دادن احساسات، استفاده از حالت چهره است. این کار به مخاطب شما اجازه می‌دهد تا به آسانی با شما ارتباط برقرارکند.

به همین دلیل حالت چهره شما در زمان آوازخوانی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر حالت چهره شما با متنی که می‌خوانید مطابقت نداشته باشد، مخاطب شما گیج می‌شود و نمی‌تواند با شما ارتباط برقرارکند. به همین دلیل در زمان آوازخواندن باید روی کلماتی که می‌خوانید تمرکز کنید تا بتوانید حالت چهره مناسبی داشته باشید. یکی از روش‌های موثر این است که جلوی آینه تمرین کنید و حالت چهره خود را مورد ارزیابی قراردهید. کلاس آموزش آواز آنلاین

همیشه از ارتباط چشمی استفاده کنید. برخی خواننده‌ها به اشتباه با چشمانی بسته آهنگ می‌خوانند. اینکه بخواهید با چشمی بسته فقط روی آهنگ خود تمرکز داشته باشید، کاری اشتباه است. یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط با مخاطب، استفاده از ارتباط چشمی است.

6- از تکنیک‌های صدایی استفاده کنید

اگر می‌خواهید خواننده خوبی‌شوید، هیچگاه از ایجاد خلاقیت درصدا (مثلا حین آوازخوانی هوووو بکشید) شرم نداشته باشید. همچنین باید از تکنیک‌های صدایی که در آموزش‌های موسیقی دیده‌اید استفاده کنید. این کار باعث ایجاد تمایز بین شما و دیگر خواننده‌ها می‌شود.

7- استفاده از مربی آواز

اغلب خواننده‌های موفق در مسیر خواننده‌شدن از افرادی بعنوان مربی استفاده کرده‌اند. نباید تصورکنید که افراد ضعیف از مربی آواز استفاده می‌کنند. حتی مایکل جکسون نیز مربی آواز داشته‌است. نکاتی که مربی آواز به شما می‌گوید قطعا در مسیر خوانندگی برای شما کارآمد خواهدبود.

8- روی تارهای صوتی خود تمرین کنید

برای این کار هزاران روش تمرینی وجوددارد. برای مثال می‌توانید روی گام تنفسی خود در زمان آوازخواندن تمرین کنید. همچنین می‌توانید روی تحریرهایتان تمرین کنید. مربی شما بهترین کسی است که می‌تواند این تمرین‌ها را با شما انجام‌دهد.

9- راحت باشید

خیلی از خواننده‌ها همواره می‌ترسند اشتباهی مرتکب‌شوند و یا متن شعر را فراموش‌کنند. این نگرانی‌ها باعث عدم تمرکز شما روی آواز می‌شود. به همین دلیل قبل از رفتن روی صحنه باید کاملا خود را آماده کنید.

همواره باید دقت کنید که شما نیز انسان هستید و ممکن است هرلحظه خطایی از شما سر بزند. ذهن خود را آزاد کنید و با قلب خود آهنگ را بخوانید. کافی‌است خودتان باشید، و قطعا این موضوع باعث به وجد آمدن مخاطبان می‌شود.

10- احساستان را با صدایتان نشان‌ دهید

به یاد داشته باشید که احساس غمگین‌بودن با صدای غمگین متفاوت است. ممکن شما احساس ناراحتی داشته باشید، اما صدایتان این موضوع را نشان ندهد. بنابراین باید یادبگیرید که چگونه یک آهنگ غمگین را بخوانید که این احساس غم از طریق صدا نیز منتقل‌شود.


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر محمد
احمدی
    محمد احمدیمهمان
    2024-01-20 05:09

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

  • آواتار کاربر سجاد
عبدی
    سجاد عبدیمهمان
    2023-12-14 07:27

    سلام عالی بود

  • آواتار کاربر علی محمد
کریمی
    علی محمد کریمیمهمان
    2023-10-28 19:54

    شادکام و سلامت باشید

  • آواتار کاربر محمدرضا
سعادت
    محمدرضا سعادتمهمان
    2023-10-22 21:00

    ممنونم واقعا خیلی زحمت می کشید.همینم خوبه 😍😍خدا خیرتون بده

  • آواتار کاربر حسین
شفیعی
    حسین شفیعیمهمان
    2023-09-17 07:45

    خیلی ممنون🙏❤

  • آواتار کاربر ابوالفضل
جاوید
    ابوالفضل جاویدمهمان
    2023-08-02 14:45

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • آواتار کاربر حیدر
گودرزی
    حیدر گودرزیمهمان
    2023-06-11 22:09

    سایتتون واقعا عالیه

  • آواتار کاربر رحیم
صادقی
    رحیم صادقیمهمان
    2023-05-07 21:54

    چرا اینقد زیاد؟

  • آواتار کاربر علی اصغر
قاضی
    علی اصغر قاضیمهمان
    2023-05-01 15:00

    ممنون ….واقعا سایت کاملی رو ایجاد کردین … 🌷🌷🌷

  • آواتار کاربر غلام
شکیبا
    غلام شکیبامهمان
    2023-03-31 16:27

    محتوا خوبی بود

  • آواتار کاربر هادی
فلاح
    هادی فلاحمهمان
    2023-02-13 12:28

    چقد خوبین شما

  • آواتار کاربر مسلم
زمانی
    مسلم زمانیمهمان
    2023-02-05 11:08

    ایولا

  • آواتار کاربر رمضان
رمضانی
    رمضان رمضانیمهمان
    2023-02-01 12:16

    دستخوش