5 Steps for Defining Your Personal Path to Success | Inc.com

چگونه فردی جذاب و دوست داشتنی باشیم؟ (راهکارهای عملی)

1 سپتامبر 2022

برای اینکه فردی دوست داشتنی و جذاب باشید باید بتوانید در قلب دیگران نفوذ کنید و به محبوبیت برسید. محبوبیت در میان دیگران به یکباره اتفاق نمی افتد و نتیجه رفتار انسانها است. با بکارگیری راهکارهای زیر و تمرین کردن می توانید به فردی جذاب و دوستداشتنی تبدیل شوید.

چگونه فردی جذاب و دوست داشتنی باشیم

اگر جزء آن دسته خانم هایی هستید که نمی دانید راز جذابیت انسانها در چیست و چگونه باید در قلب دیگران نفوذ کنید ابتدا مقاله چگونه جذابتر بنظر برسیم؟ (ویژه خانم ها) را مطالعه کنید. در ادامه به راهکارهایی عملی برای دستیابی به محبوبیت و نفوذ در قلب دیگران می پردازیم.

1) به حرف‌های دیگران با دقت گوش دهید

برای محبوب شدن، کافی است به حرف و سخن دیگران به خوبی گوش کنید. شاید نتوانید برای رفع مشکل یا نیاز آن‌ها کاری کنید، ولی با همین گوش دادن ساده بخش کوچکی از مشکل آن‌ها حل خواهد شد. در هنگام مکامله با دیگران، به دنبال نصیحت کردن زیاد نباشید، آن‌ها یک گوش شنوا می‌خواهند تا کمی از بار روی قلب‌شان کم شود.

2) هنگام اشتباه، معذرت خواهی کنید

برای آنکه بدانید چگونه فردی جذاب و دوست داشتنی باشیم؟ باید عذرخواهی کردن را یاد بگیرید. هنگام بروز هر نوع خطای از جانب خود، عذر خواهی را فراموش نکنید. معذرت خواهی کردن نشانه اعتماد یا عزت نفس پایین نیست، بلکه به نوعی شما را فردی قابل اتکا و مورد اعتماد معرفی خواهد کرد.

3) دیگران را شرمنده نکنید

در صورت شکل‌گیری حس شرمندگی افراد در مقابل شما، مطمئن باشید آن‌ها سعی خواهند کرد تا میزان ارتباط با شما را کم کنند. بنابراین با افراد آن گونه‌ای که دوست دارید با شما برخورد شود، رفتار کنید. این راه از اصلی‌ترین راه‌های نفوذ در قلب دیگران بوده و در صورت رعایت آن فرد از محبوبیت بیش از اندازه بهره‌مند خواهد شد.

4) از دیگران سؤال بپرسید

بسیاری از افراد میان آنچه می‌خواهند وچیزی که بر زبان جاری می‌کنند، به مانند زمین و آسمان تفاوت وجود دارد. با سوال پرسیدن از آن‌ها، به راحتی می‌توانید به خواسته دل آن‌ها برسید. بدون هیچ شکی، این روش ساده سبب نفوذ در قلب دیگران خواهد شد. اگر نمی دانید چگونه فردی جذاب و دوست داشتنی باشیم؟ بهتر است سوال کردن را فراموش نکنید.

5) صبور باشید

شاید برخی از افراد رفتار‌های از خود بروز دهند که مطابق میل شما نیست، در چنین لحظاتی سکوت کرده و صبور باشید. صبر و بردباری شما منجر به نفوذ در قلب دیگران خواهد شد.

صبور باشید

6) سپر دفاعی و محافظتی خود را کنار بگذارید

با بیان راز و جزئیات زندگی خود، در نظر دیگران محبوب شوید. شاید بگوئید زندگی خصوصی ما ربطی به دیگران نداشته و مریوط به خود ما است، اما با بیان آن‌ها یک حس ارزش‌مندی به آن‌ها القا خواهید کرد. با وجود ایجاد چنین حسی مطمئنا در نزد آن‌ها محبوب شده و این امر موجب نفوذ در قلب دیگران خواهد شد.

7) مودبانه رفتار کنید

اگر به دنبال نفوذ در دل افراد و قلب آن‌ها هستید، در انتخاب کلمات دقت بسیار کنید. مؤدبانه رفتار کردن حتی با خانواده و دوستان صمیمی در محبوبیت شما موثر بوده و نهایتا منجر به نفوذ در قلب دیگران خواهد شد.

8) به دوستان خود تلفن کنید

با توجه به وجود شبکه‌های مجازی و ارسال اس‌ام اس یا‌ ایمیل، استفاده تلفن برای صحبت کردن خیلی کم شده است. اگر به دنبال نفوذ در قلب دوستان خود هستید، به آن‌ها تماس گرفته و صحبت کنید. از طریق تلفن جویای احوال آن‌ها شده و در مورد مسائلی که برای آن‌ها مهم است، اظهار نظر کنید. با این کار به فردی جذاب و دوست داشتنی تبدیل می شوید.

9) به افراد کمک کنید

کمک کردن به دیگران از جمله ویژگیهای افراد جذاب و دوستداشتنی است. با کمک کردن به دیگران در قلب و دل آن‌ها نفوذ کرده و البته این کمک کردن را فقط مختص نزدیکان، دوستان و خانواده خود نکنید و به طور مثال در اتوبوس یا مترو جای خود را به دیگران بدهید، در هنگام عبور از خیابان به افراد سالخورده کمک کنید؛ انجام این چند روش ساده و مؤثر، سبب محبوبیت شما و نفوذ در قلب دیگران خواهد شد. شک نکنید!

10) زمان تشکر کردن را از دست ندهید

اگر به دنبال نفوذ در قلب دیگران هستید، خیلی سریع و بدون تلف کردن زمانی، به سراغ آن دسته از افرادی بروید که به شما لطف و محبتی کرده‌اند؛ از آن‌ها تشکر کنید. با این کار علاوه بر نفوذ در دل آن‌ها، سبب ایجاد حس وفاداری در نزد آنان نیز خواهید شد.

تشکر کنید

11) موفقیت دیگران را جشن بگیرید

یکی از مهم‌ترین راه‌های موفقیت و نفوذ در قلب دیگران، تشویق و جشن گرفتن در هنگام موفقیت آن‌ها است. هنگام پیشرفت شغلی یا تحصیلی شخصی، او را تشویق کنید. انجام این کار نشان دهنده شخصیت و بزرگ منشی شما بوده و در نهایت سبب محبوب دیگران شدن و مورد احترام قرار گرفتن در نزد آنان خواهید شد.

12) صادقانه رفتار کنید

در هنگام سخن گفتن و حتی زبان بدن خود، صداقت و راستی را نمایان کنید. در صورت داشتن رفتار صادقانه، به آن‌ها پیام ارسال خواهید کرد که هنگام مشکلات خود می‌توانند بر روی شما حساب باز کنند.

13) به بهانه‌های مختلف به دیگران هدیه بدهید

یکی از راه‌های ابراز محبت و علاقه به دیگران، کادو دادن است. ارزش مادی هدیه در این زمان چندان اهمیت نداشته و بیش از هر چیزی ارزش معنوی این کار شما پر اهمیت خواهد بود. با هدیه دادن به دیگران، به آن‌ها نشان خواهید داد که برای شما مهم هستند و اینگونه به فردی جذاب و دوست داشتنی تبدیل خواهید شد.

14) فرد مثبت‌اندیشی باشید

بدون هیچ شک و تردیدی مردم از افرادی که دائما در حال گله و شکایت هستند یا به هر چیزی با دید منفی نگاه می‌کنند، دوری خواهند کرد. پس با مثبت‌اندیشی در نزد دیگران خود را محبوب کرده و مورد احترام و اعتماد آن‌ها شوید. برای رسیدن به پاسخ اینکه چگونه فردی جذاب و دوست داشتنی باشیم؟ باید ابتدا مثبت اندیش باشید.

مثبت‌اندیش باشید

جمع‌بندی

در این مقاله پاسخ هایی را برای اینکه چگونه فردی جذاب و دوست داشتنی باشیم؟ ارائه دادیم. تکنیک‌های نفوذ در قلب دیگران در هیچ مدرسه و دانشگاهی تدریس نخواهد شد. رعایت یک سری نکات اخلاقی ساده اما مهم، سبب محبوبیت شما در نزد دیگران خواهد شد. این مهارت‌های اخلاقی شاید خیلی ساده به نظر برسند، اما اطمینان داشته باشید که با رعایت آن‌ها هنگام مکالمه و رابطه خیلی زود شما به یک فرد قابل اعتماد و محبوب تبدیل خواهید شد. شما برای به دست آوردن و کسب چنین مهارتی باید تلاش کنید.


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر امیر
تقی زاده
    امیر تقی زادهمهمان
    2023-10-21 00:36

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  • آواتار کاربر امیر
تقی زاده
    امیر تقی زادهمهمان
    2023-10-15 03:45

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • آواتار کاربر ابوالفضل
کاظمی
    ابوالفضل کاظمیمهمان
    2023-10-11 03:54

    عالی بهترین عاشق سایتونم 😀😘😍❤💝🌷🌺

  • آواتار کاربر محمدرضا
نادری
    محمدرضا نادریمهمان
    2023-09-10 09:27

    بي شك بهترينين❤️❤️

  • آواتار کاربر علی محمد
پناهی
    علی محمد پناهیمهمان
    2023-09-04 01:54

    چه مطلب خوبی

  • آواتار کاربر حبیب
جلالی
    حبیب جلالیمهمان
    2023-08-03 05:45

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • آواتار کاربر علی
شکری
    علی شکریمهمان
    2023-07-29 02:18

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • آواتار کاربر کاظم
سهرابی
    کاظم سهرابیمهمان
    2023-07-22 09:18

    عاااااااااااالی بود

  • آواتار کاربر عبدالله
کریمی
    عبدالله کریمیمهمان
    2023-06-16 02:27

    خیلی خوب بود

  • آواتار کاربر قاسم
کلباسی
    قاسم کلباسیمهمان
    2023-04-12 19:36

    مطلبتون بسیار مفید بود

  • آواتار کاربر حسین
جعفری
    حسین جعفریمهمان
    2023-04-12 09:45

    چقد خوبین شما

  • آواتار کاربر سعید
ملکی
    سعید ملکیمهمان
    2023-04-09 10:36

    سایتوتن عالییییییییییی هستش واقعا🙏🙏👌👌👏👏

  • آواتار کاربر ناصر
عرب
    ناصر عربمهمان
    2023-04-05 17:54

    مرسی

  • آواتار کاربر سعید
فراهانی
    سعید فراهانیمهمان
    2023-04-01 13:00

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  • آواتار کاربر حمیدرضا
جنتی
    حمیدرضا جنتیمهمان
    2023-03-28 15:45

    شادکام و سلامت باشید

  • آواتار کاربر مسعود
دستغیب
    مسعود دستغیبمهمان
    2023-03-25 06:27

    بی نظیر هستید

  • آواتار کاربر مجتبی
نقدی
    مجتبی نقدیمهمان
    2023-03-23 02:45

    گروه واتساپی هم دارید؟

  • آواتار کاربر محسن
حسنی
    محسن حسنیمهمان
    2023-02-23 10:12

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • آواتار کاربر بهروز
رضایی
    بهروز رضاییمهمان
    2023-02-15 20:16

    سپاس 🌹🍃

  • آواتار کاربر ایمان
بهاور
    ایمان بهاورمهمان
    2023-02-13 06:24

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • آواتار کاربر پرویز
طهماسبی
    پرویز طهماسبیمهمان
    2023-01-30 06:16

    حساب توییتری هم دارید؟