معرفی 6 تا از بهترین شامپو های ضد ریزش مو ایرنی و خارجی

معرفی 6 تا از بهترین شامپو های ضد ریزش مو ایرنی و خارجی

1 سپتامبر 2022

معرفی 6 تا از بهترین شامپو های ضد ریزش مو ایرنی و خارجی یکی از تجربه‌های ناخوشایندی که بسیاری از افراد جامعه با آن درگیر هستند، ریزش مو می‌باشد. این مشکل می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی چون مشکلات…

یکی از تجربه‌های ناخوشایندی که بسیاری از افراد جامعه با آن درگیر هستند، ریزش مو می‌باشد. این مشکل می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی چون مشکلات هورمونی، بالارفتن سن، استرس، تغذیه نامناسب، بارداری، عوامل ژنتیکی و استفاده مداوم از شوینده‌های نامناسب باشد. از آنجایی که داشتن موهایی پر پشت در زیبایی ظاهری فرد بسیار تاثیر گذاراند؛ به همان اندازه کم پشت شدن و ریزش مو می‌تواند اعتماد به نفس فرد را کاهش دهد. به‌همین دلیل با بروز اولین نشانه‌های ریزش مو باید به فکر پیشگیری و درمان آن باشید. در کنار همه‌ی راهکارهای درمانی، استفاده از یک شامپوی ضد ریزش مناسب می‌تواند راه‌حل مشکل شما باشد؛ اما انتخاب یک محصول مناسب در بین همه‌ی برندهای مختلف موجود در بازار امری دشوار است. در این مقاله از فروشگاه هیوامارکت، قصد داریم شما را با پرطرفدارترین شامپوهای ضد ریزش آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

مواردی که قبل از انتخاب شامپو ضد ریزش باید در نظر بگیرید!

برای انتخاب شامپو ضد ریزش مناسب اولین قدم باید نوع مو  و پوست سر خود را بشناسید و با دانش و آگاهی کافی نسبت به خرید محصول مناسب برای درمان ریزش موهای خود اقدام کنید. به‌عنوان مثال شما نمی‌توانید از شامپوی فرموله شده برای موهای چرب را بر روی موی خشک استفاده کنید و انتظار نتیحه خوب داشته باشید. جدا از مسئله شناسایی نوع مو، مواد تشکیل دهنده شامپو، سطح pH آن و نحوه مراقبت از مو، مواردی هستند که در هنگام شامپو ضد ریزش باید مورد توجه قرار بگیرند.

شامپو ضد ریزش باید حاوی چه ترکیباتی باشد؟

شناسایی ترکیبات شامپو برای افزایش کیفیت و اثرگذاری آن بسیار مهم است؛ چرا که مواد سازنده شامپو در کنار هم فرموله شده و نتیجه نهایی را حاصل می‌کنند. در ادامه برخی از مواد مفیدی را که در فرمولاسیون محصولات ضد ریزش به کار می‌رود را بیان می‌کنیم.

word image 44160 1

  • ویتامین های گروه B

ویتامین‌های این گروه 8 نوع اند که برای عملکردهای حیاتی بدن ضروری هستند. این دسته از ویتامین‌ها محلول در آب بوده و همگی برای سلامت مو بسیار موثر هستند؛ اما اصلی‌ترین آن‌ها بیوتین و نیاسین است که هر دو گردش خون در پوست سر را تحریک کرده و موجب رشد و پر شدن مو می‌شوند.

  •  کافئین

بر اثر تغییر جنسیتی تستوسترون، دی ‌هیدروتستوسترون (DHT) ایجاد می‌شود که اگر با فولیکول مو برخورد کند ریزش مو را به دنبال دارد. فیتو کافئین یا کافئین گیاهی با مهار این عمل از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

  • ماینوکسیدیل

سازمان عذا و دارو آمریکا، ماینوکسیدیل را زمانی که به‌عنوان یک محصول موضعی 2 درصد در شامپوها استفاده شود، برای درمان ریزش و تایید کرده اند.

  • هیستیدین

هیستیدین یک آمینو اسید است که با جذب اضافی مس مو، در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های UVA و UVB از موها محافظت می‌کند.

  • عصاره های گیاهی ضد ریزش

هر شامپوی ضد ریزش که ترکیبات آن حاوی یکی از عصاره‌های آلوئه ورا، رزماری، چای سبز، جینسینگ، چای سبز و روغن‌های اساسی مانند نعناع فلفلی، اسطوخودوس، علف لیمو و آویشن باشد، با تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست سر، از ریزش مو جلوگیری کرده و در عین رشد مو را افزایش می‌دهد.

بهترین شامپو ضد ریزش ایرانی

اگر بخواهیم تعدادی از شامپوهای ضد ریزش را به‌عنوان بهترین آن‌ها معرفی کنیم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که شامپو‌ها در کنار تقویت سلول‌ها و ریشه مو، باید عمل تنظیم چربی مو و کاهش چربی بیش‌ از حد مو و پوست سر را به‌صورت اصولی انجام دهند؛ زیرا در بسیاری از مواقع علت ریزش مو می‌تواند ناشی از همین چربی بیش از حد موها باشد. توجه داشته باشید که برخی از افراد تصور می‌کنند تنها شامپوهای خارجی می‌توانند برای ریزش مو موفق عمل کنند؛ درحالی که برخی از نمونه‌های برای درمان ریزش مو فوق‌العاده‌ هستند.

word image 44160 2

  • شامپو ضد ریزش سریتا

یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین شامپوهای ضد ریزش ایرانی، شامپو ضد ریزش سریتا می‌باشد. کافئین، ترکیب اصلی این شامپو می‌باشد که ضمن تقویت و تغذیه فولیکول‌های مو، آن‌ها را در برابر ریزش مقاوم می‌کند و ترکیبات گیاهی موجود در آن موجب تحریک فولیکول مو به رویش مجدد می می‌گردند.

  • شامپو ضد ریزش فولیکا

این شامپو با ترکیبات سرشار از ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی، پس از استفاده، در مدت زمان کوتاهی تاثیر خود را بر ریزش مو می‌گذارد؛ از این رو مصرف کنندگان بیشماری را از خود راضی نگه‌داشته است.

  • شامپو ضد ریزش ایروکس

شامپوی ایرانی ایروکس محصولی پرطرفدار برای جلوگیری از ریزش موی آقایان و بانوان تولید شده که برای موهای معمولی تا چرب مناسب است. ترکیبات گیاهی و مواد مفید موجود در این شامپو به‌طرز شگفت‌انگیزی ریزش مو را کنترل کرده و شادابی، درخشندگی و سلامتی موها را به ارمغان می‌آورند.

بهترین شامپو ضد ریزش خارجی چی خوبه؟

با توجه به  تفاوت‌های نوع موی افراد، شامپوهای خارجی متعددی نیز در بازار وجود دارند که به‌صورت تخصصی برای مشکلات ریزش مو تولید شده‌اند که از بهترین و پرطرفدارترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • شامپو ضد ریزش کلیر

شامپوهای برند فرانسوی کلیر با دارا بودن ترکیبات خاص و منحصربه‌فرد، فولیکول‌های پوست سر را تقویت کرده و شما را از معضل بزرگ ریزش مو نجات می‌دهند.

  • شامپو ضد ریزش ایوروشه

شامپو ضد ریزش ایوروشه محصولی ایده‌آل برای درمان ریزش مو می‌باشد. ترکیبات این شامپو فاقد سولفات است که در عرض یک ماه به‌طور کامل ریزش مو را متوقف می‌کند؛ همچنین باعث رشد موهای از دست رفته می‌شود.

word image 44160 3

  • شامپو ضد ریزش تیکر فولر

استفاده از این شامپو، موجب افزایش رشد مو شده و ساقه‌ی مو را احیا می‌کند. همچنین گردش خون در پوست سر را افزایش داده و ریشه‌ی موها را تقویت می‌کند. ترکیبات مغذی و عضاره‌های گیاهی موجود در این محصل آمریکایی، به‌طرز شگفت انگیزی ریزش مو را متوقف می‌کند.

درمان خانگی ریزش مو

“برای رویش مجدد موها و کمتر کردن ریزش آن علاوه‌بر استفاده از شامپو ضد ریزش، می‌توانید از روش‌های ساده خانگی نیز استفاده کنید که تاثیرات عمیقی دارند. به عنوان مثال، روغن نارگیل یکی از موثرترین موادی است که باعث رویش مجدد موها و جلوگیری از ریزش آن می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از یک مخلوط ساده، به رشد مجدد موهایتان کمک کنید؛ در گام اول سه قاشق غذا خوری روغن نارگیل را حرارت دهید. این کار باعث می‌شود عصاره‌ی روغن نارگیل بهتر بیرون بیاید. در گام بعدی، این روغن را با یک قاشق آبلیموی تازه و یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید. این معجون معجزه‌آسا را می‌توانید بعد از یک ساعت با شامپو و آب شست‌وشو دهید. با استفاده‌ی 2 تا 3 بار در هفته از این ماسک ریزش موها به مقدار بسیار قابل توجهی کمتر شده و رویش مجدد موها آغاز می‌شود. لازم به ذکر است که با استخراج شیر نارگیل از نارگیل طبیعی و قرار دادن آن روی موها به مدت چند ساعت نیز می‌توانید به این تأثیرات معجزه‌آسا دست یابید.”

بیشتر بخوانید: راز داشتن موهای سالم و پر پشت

سخن نهایی

ریزش مو یکی از مشکلات رایج در بین آقایان و بانوان است که یکی از مهمترین اقدامات برای درمان آن استفاده از شامپو ضد ریزش می‌باشد. ما در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین شامپوهای ضد ریزش ایرانی و خارجی پرداختیم. توجه داشته باشید که مزایای هر کدام از شامپوهای نام برده در دراز مدت مشخص می‌شود؛ بنابراین در کسب نتیجه، تداوم در استفاده حرف اول را می‌زند.

 

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر امیر
ایزدی
    امیر ایزدیمهمان
    2024-01-16 06:36

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • آواتار کاربر غلام
صادقی
    غلام صادقیمهمان
    2024-01-12 20:00

    چرا اینقد کم؟

  • آواتار کاربر سعید
جنتی
    سعید جنتیمهمان
    2024-01-07 16:00

    منابع این مطلب کجاست؟

  • آواتار کاربر بهزاد
زارع
    بهزاد زارعمهمان
    2023-12-18 17:54

    خییلی عالیع 😍😍😍😍

  • آواتار کاربر غلامعلی
فتاحی
    غلامعلی فتاحیمهمان
    2023-12-10 19:36

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  • آواتار کاربر اسماعیل
نظری
    اسماعیل نظریمهمان
    2023-11-30 23:54

    احسنت عالی بود

  • آواتار کاربر وحید
قاسمی
    وحید قاسمیمهمان
    2023-09-23 19:00

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  • آواتار کاربر رحیم
قشقایی
    رحیم قشقاییمهمان
    2023-08-24 23:18

    خیلی عالی بود

  • آواتار کاربر نادر
سعادت
    نادر سعادتمهمان
    2023-08-20 04:18

    شادکام و سلامت باشید

  • آواتار کاربر محمدعلی
سعادت
    محمدعلی سعادتمهمان
    2023-08-15 21:00

    چه مطلب خوبی

  • آواتار کاربر محمدجواد
احمدیان
    محمدجواد احمدیانمهمان
    2023-08-06 10:27

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • آواتار کاربر بهمن
بختیاری
    بهمن بختیاریمهمان
    2023-08-02 03:18

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • آواتار کاربر صادق
خسروی
    صادق خسرویمهمان
    2023-08-01 04:27

    aaaaliii bood

  • آواتار کاربر وحید
اشرفی
    وحید اشرفیمهمان
    2023-06-24 15:36

    ممنونم واقعا خیلی زحمت می کشید.همینم خوبه 😍😍خدا خیرتون بده

  • آواتار کاربر کریم
    کریممهمان
    2023-06-20 22:18

    so nice

  • آواتار کاربر امین
کاکاوند
    امین کاکاوندمهمان
    2023-04-25 10:36

    خیلی خوشحالم که هستین

  • آواتار کاربر محسن
تبریزی
    محسن تبریزیمهمان
    2023-04-20 01:54

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • آواتار کاربر محمد
مهرابی
    محمد مهرابیمهمان
    2023-03-23 21:27

    بیشتری بنویسین لطفا

  • آواتار کاربر قاسم
پارسا
    قاسم پارسامهمان
    2023-02-24 16:20

    عاااااااااااالی بود

  • آواتار کاربر میلاد
جمالی
    میلاد جمالیمهمان
    2023-02-18 16:28

    موفق باشید.

  • آواتار کاربر جواد
محمودی
    جواد محمودیمهمان
    2023-02-17 20:00

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • آواتار کاربر حیدر
باستانی
    حیدر باستانیمهمان
    2023-02-11 18:40

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟