word image 44287 1

ویژگی‌های صندلی طبی

1 سپتامبر 2022

صندلی اپن سام فلز

توجه به سلامتی بدن به ویژه در هنگام نشستن‌های طولانی می‌تواند بخش زیادی از ناهنجاری‌ها و درد‌های ستون فقرات را کاهش دهد، به همین دلیل است که توصیه می‌شود از صندلی طبی در زمان نشستن استفاده کرد؛ به طور مثال استفاده از صندلی اپن طبی در زمان صرف غذا یا انجام کار‌ها در آشپزخانه می‌تواند بسیاری از کمر درد یا پا درد‌های ناشی از ناهنجاری‌های ستون فقرات که عمدتاً به خاطر نشستن‌های غیر اصولی ایجاد می‌شود را برطرف کند.

در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌های صندلی طبی و نکات مربوط به آن بپردازیم.

برای مشاهده مطالبی جالب برای ست کردن صندلی اپنی به روش مدرن و هرآنچه که باید بدانید کلیک کنید.

صندلی اپن طبی و کاربرد آن

با تغییرات عمده‌ای که در شکل طراحی‌های داخلی در دهه‌های اخیر رخ داده است، اپن یک بخش جدایی ناپذیر از آشپزخانه ایرانی است. اپن آشپزخانه جای مناسبی برای انجام بسیاری از کار‌ها از جمله صرف غذا است. با این حال باید توجه داشت که اپن آشپزخانه نسبت به میز‌های ناهارخوری ارتفاع بیشتری دارد و به همین دلیل برای استفاده کردن از این بخش، نیاز است که صندلی‌های خاصی در اختیار داشته باشید. استفاده از صندلی‌های معمولی می‌تواند باعث آسیب دیدن ستون فقرات و یا ایجاد فشار روی لگن و زانو‌ها شود. صندلی اپن، نوعی صندلی است که صرفاً برای استفاده در این بخش از منزل طراحی شده است. این صندلی‌ها از لحاظ جنس، کیفیت، ساختار و مدل دارای تنوع بالایی هستند. صندلی اپن طبی از جمله بهترین انتخاب‌ها برای قرار دادن در کنار اپن به ویژه برای سالمندان، افراد مسن و یا افرادی که دارای مشکلات ستون فقرات، کمر درد و زانو درد هستند است.

ویژگی‌های صندلی اپن طبی

صندلی‌های اپن طبی دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را از صندلی‌های معمولی متمایز می‌سازد. این صندلی‌ها عموماً بر اساس استاندارد‌ها و ویژگی‌های خاصی طراحی می‌شوند. بنابراین استفاده از آنها باعث پیشگیری از اثرات مخربی است که نشستن روی صندلی‌های عادی باعث آن می‌شود و می‌تواند بسیاری از عوارض ناشی از صندلی‌های غیر استاندارد مثل کمر درد و گردن درد را برطرف کرده و نشستن را برای افراد مسن یا دارای مشکلات ستون فقرات و پا درد و کمر درد راحت سازد. مهمترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای چنین صندلی‌هایی تعریف کرد به این شرح است:

قابلیت تنظیم

یکی از ویژگی صندلی‌های طبی قابلیت تنظیم آن است. یک صندلی اپن استاندارد باید تنظیم‌پذیری مناسب داشته باشد. این ویژگی برای افرادی که دچار مشکلاتی چون کمر درد، درد زانو، دست، گردن و ناراحتی‌های مزمن این چنینی هستند مهم خواهد بود. بنابراین صندلی اپن طبی باید شرایطی را برای کاربر فراهم کند که در راحت‌ترین حالت ممکن بنشیند.

در چنین شرایطی اگر حالت صندلی نامناسب باشد شخص می‌تواند با تنظیم آن، صندلی را به‌ایده‌آل‌ترین حالت ممکن برای خود درآورد. معمولاً این قابلیت تنظیم در مسائلی چون تغییر ارتفاع، تغییر زاویه دسته‌ها، پشتی صندلی و… رعایت می‌شود.

صندلی اپن

محصولات پر فروش: خرید جدیدترین مدل صبدلی اپن + تاپ ریلکسی

دوام و استحکام مناسب

یکی دیگر از ویژگی‌های صندلی اپن طبی، استحکام و مقاومت بالا است. صندلی‌های طبی باید به گونه‌ای باشند که وزن بالا را به راحتی تحمل کرده و به آسانی واژگون نشوند. همچنین باید تعادل کافی برای نشستن کاربر روی صندلی وجود داشته باشد. بنابراین پایه‌های محکم و استوار، بدنه مقاوم و نشیمن گاه متعادل برخوردار باشد. معمولاً چنین صندلی‌هایی از جنس چوب، فلزات و یا پلاستیک‌های فشرده و با کیفیت ساخته می‌شوند.

روکش استاندارد و راحت

استفاده از متریال مناسب و با کیفیت در بخش روکش صندلی باعث راحتی بیشتر کاربران خواهد بود. استفاده از پشتی‌های طبی برای افرادی که از ناراحتی‌های ستون فقرات و مهره‌ها رنج می‌برند مناسب است. به این ترتیب نشستن طولانی مدت روی صندلی اپن آنها را اذیت نخواهد کرد. روکش‌های نرم و طبی از پارچه‌های مرغوب و چرم‌های با کیفیت باعث می‌شوند که هوا به راحتی در بخش نشیمن و پشتی جریان یابد و همین مسأله کاهش تعریق و همچنین گرم شدن صندلی را در پی خواهد داشت.

دسته‌های محکم و مناسب

برای کسانی که در ناحیه دست‌ها نیز دچار آسیب و ناراحتی هستند استفاده از صندلی‌های دسته دار مناسب است. در چنین صندلی‌هایی فرد می‌تواند آرنج خود را به راحتی روی دسته‌ای با کیفیت و نرم قرار دهد و هیچ فشار و سختی اضافه‌ای را احساس نکند.

قابلیت تنظیم دسته‌ها کمک می‌کند که هر تغییری روی دسته امکان‌پذیر باشد و کاربر بتواند دست خود را در زاویه مناسب و راحت قرار دهد و از نشستن روی صندلی احساس راحتی بیشتری کند.

متناسب با ارگونومی بدن

مهمترین ویژگی صندلی اپن طبی، ارگونومیک بودن آن است. این صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که پشتی آن متناسب با شرایط قرار‌گیری گودی کمر در حالت نشسته طراحی شده و دارای انحنای مناسبی است. به این ترتیب نشستن روی این صندلی‌ها بدن را در وضعیت استاندارد و راحت قرار می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود در زمان انتخاب صندلی اپن استاندارد به مواردی چون کیفیت و ابعاد پشتی صندلی و انعطاف‌پذیری تکیه گاه آن دقت نمایید.

جای پا

توجه به محل طراحی شده برای قرار‌گیری پا‌ها در انتخاب این صندلی‌ها بسیار مهم است. چنین ویژگی باعث می‌شود که افراد بتوانند بهترین پوزیشن و حالت را برای بدن خود در نظر بگیرند و فشاری به بدن آن‌ها وارد نشود. ضمن این که خاصیت چرخان بودن صندلی اپن طبی باعث می‌شود که با کمترین اعمال فشاری صندلی در جهت دلخواه حرکت کند.

معلق ماندن پا‌ها در زمان نشستن، به ویژه در مورد صندلی‌های اپن- با توجه به ارتفاع بالایی که دارند- می‌تواند باعث ایجاد فشار روی پا‌ها شود. چنین صندلی‌هایی اگر جای پای مناسب نداشته باشند باعث ایجاد فشار روی زانو‌ها می‌شوند. قرار‌گیری پا‌ها در بهترین حالت باعث می‌شود افرادی که دارای درد پا یا زانو‌ها هستند شرایط بهتری در زمان نشستن روی چنین صندلی‌هایی داشته باشند.

انواع پایه‌های صندلی اپن طبی

قیمت صندلی اپن طبی

همانطور که اشاره کردیم این صندلی‌ها، در انواع طرح و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند، همچنین متریال به کار رفته در ساخت آن‌ها، جنس روکش‌ها و آپشن‌هایی که صندلی ارائه می‌دهد متفاوت است. بنابراین تعجبی ندارد اگر قیمت صندلی اپن طبی با توجه به این عوامل و همچنین فاکتور‌های دیگری چون برند سازنده، وارداتی یا تولید داخل بودن، اندازه و ابعاد و… تعیین شود.

فروش شگفتانه سام فلز: برای مشاهده انواع محصولات تولید شده به همراه قیمت کلیک کنید

نکات مهم خرید صندلی طبی

در زمان خرید صندلی‌های طبی چه صندلی‌های اپن و چه صندلی‌های کارمندی توجه داشته باشید که همه اصول استاندارد در طراحی، ساخت و متریال تولیدی آن‌ها رعایت شده باشد. با توجه به اهمیت ارتفاع این صندلی‌ها در راحتی نشستن و استفاده، بهترین انتخاب صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع است. بهتر است سراغ صندلی‌هایی بروید که از تعادل و ثبات بیشتری برخوردار هستند و پایه‌های محکم و استواری دارند.

جمع‌بندی

با توجه به تغییرات طراحی دکوراسیون در سال‌های اخیر و استفاده چشمگیر از اپن یا جزیره در طراحی آشپزخانه‌ها، استفاده از صندلی اپن یک ضرورت محسوب می‌شود. از آنجایی که ارتفاع اپن یا جزیره نسبت به میز‌های معمولی بیشتر است بنابراین انتخاب صندلی برای این بخش از منزل باید با توجه به استاندارد‌های خاصی انجام گیرد.

صندلی اپن طبی بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌هایی با طراحی اپن محسوب می‌شود. این صندلی‌ها به شکل اصولی و استاندارد طراحی شده و متناسب با ارگونومی بدن ساخته می‌شوند.

برای سفارش سازی طرح دلخواه خود با هر شکل و سبکی با شماره تلفن: ۰۹۲۲۱۵۳۴۹۸۴ تماس حاصل نمایید.

 


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر مجید
قشقایی
    مجید قشقاییمهمان
    2024-01-14 16:36

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

  • آواتار کاربر مجتبی
رحمتی
    مجتبی رحمتیمهمان
    2024-01-13 04:36

    شادکام و سلامت باشید

  • آواتار کاربر سعید
بردبار
    سعید بردبارمهمان
    2024-01-12 17:00

    خیلی سایت خوبی دارین

  • آواتار کاربر خوش نیت
    خوش نیتمهمان
    2024-01-07 10:27

    سلام عالی بود

  • آواتار کاربر بهمن
اشرفی
    بهمن اشرفیمهمان
    2023-12-03 05:00

    با اجازتون بازنشر شد

  • آواتار کاربر حبیب
رفیعی
    حبیب رفیعیمهمان
    2023-12-01 22:36

    عالی بهترین عاشق سایتونم 😀😘😍❤💝🌷🌺

  • آواتار کاربر هادی
عبادی
    هادی عبادیمهمان
    2023-11-07 04:09

    مطالب بی نظیر بود

  • آواتار کاربر حسینعلی
جمشیدی
    حسینعلی جمشیدیمهمان
    2023-11-03 09:45

    خیلی ممنون🙏❤

  • آواتار کاربر جلال
اخوان
    جلال اخوانمهمان
    2023-10-07 16:54

    مطلب خوبی بود

  • آواتار کاربر رسول
مرتضوی
    رسول مرتضویمهمان
    2023-10-04 19:27

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • آواتار کاربر میثم
زاهدی
    میثم زاهدیمهمان
    2023-09-20 00:45

    چرا اینقد کم؟

  • آواتار کاربر محمدعلی
حقیقی
    محمدعلی حقیقیمهمان
    2023-09-14 21:27

    ممنونم. خیلی لطف کردین. 🙏🧡

  • آواتار کاربر محمدحسین
علوی
    محمدحسین علویمهمان
    2023-07-04 17:00

    خیلی عالی بود

  • آواتار کاربر حمیدرضا
کاظمی
    حمیدرضا کاظمیمهمان
    2023-04-29 02:09

    خیلی ممنون از سایت خوبتون😍😍🙏🏻

  • آواتار کاربر جعفر
رهنما
    جعفر رهنمامهمان
    2023-03-26 01:00

    afarin matlab khobi bood

  • آواتار کاربر مسلم
عسکری
    مسلم عسکریمهمان
    2023-02-21 17:52

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • آواتار کاربر داوود
باهنر
    داوود باهنرمهمان
    2023-02-19 09:16

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  • آواتار کاربر علی محمد
عابدی
    علی محمد عابدیمهمان
    2023-02-18 06:00

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  • آواتار کاربر اسماعیل
غلامی
    اسماعیل غلامیمهمان
    2023-01-30 21:28

    متشکرم