word image 44386 1

افزایش سهم فروش اینترنتی با خدمات سئو

5 سپتامبر 2022
1

افزایش سهم فروش با سئو

با تغییر الگوی خرید مردم و گسترش فرهنگ خرید آنلاین، امروزه علاوه بر کسب‌وکارهایی که پایه آنلاین دارند، بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی هم به سمت اینترنتی شدن و استفاده از خدمات سئو پیش رفته اند. در بستر فعالیت های اینترنتی برای فروش اگر میزان جستجوی کاربران در موتورهای جستجو را بررسی کنید به عدد قابل ملاحظه ای می رسید که 1.2 تریلیون جستجوی سالیانه است.

این عدد در مقابل سهمی که سایر بسترهای فروش آنلاین مانند: شبکه‌های اجتماعی دارند بسیار بزرگ‌تر است. این عدد نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در سراسر دنیا علاقه‌مند هستند که خرید آنلاین خود را در فضای گوگل و در بستر وب‌سایت‌ها انجام دهند.

بسترهای فروش آنلاین کدام است؟

باتوجه‌به اینکه کسب کارها در فضای آنلاین با کم‌ترین هزینه‌ها در حال درآمدزایی هستند. سهم فروش اینترنتی در مقایسه با فروش حضوری روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود. در این میان بسترهای مختلفی برای فروش و ارائه خدمات به مشتریان وجود دارد.

تجارت آنلاین در بستر شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام رونق قابل‌توجهی داشته است. اما وب‌سایت با فعالیت روزافزون خود در بستر موتورهای جستجو به‌خصوص گوگل سهم بسیار بیشتری از خریدهای آنلاین را به خود اختصاص می‌دهند.

فروش آنلاین از طریق سایت

گوگل باتوجه‌به حجم بالای جستجوی روزانه یکی از موتورهای جستجو است که می‌توانید با بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو با استفاده از خدمات سئو سهم قابل‌توجهی از این جستجوها رو به‌عنوان مشتری بالقوه جذب وب‌سایت خود نمایید.

سئو یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی است که به کمک آن می‌توانید وب‌سایت خود را صفحه نتایج گوگل در معرض دید درصد بالایی از کاربران قرار دهید. با قرارگرفتن شما در بهترین جایگاه‌ها در صفحه اول گوگل و دیده‌شدن توسط کاربران و اقبالی که نسبت به خرید دارند می‌توانید به سودهای چند صد میلیونی در ماه دست یابید.

اگر بخواهیم بهترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران را که از سال‌ها پیش توانستند با استفاده از خدمات سئو به منطق کاربر بفروشند را نام ببریم می‌توان به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، خانومی و ایمالز اشاره کنیم.

مزایای فروش آنلاین از طریق سایت

همان‌طور که کمی بالاتر توضیح دادیم علاوه بر بستر سایت برای فروش در تجارت جدید آنلاین شما می‌توانید از طریق اینستاگرام هم به فروش‌های خوبی برسید. اما هنوز هم به دلایلی اقبال مردم بیشتر به این سمت است که فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنند.

یکی از دلایلی که وجود دارد درگاه پرداخت اینترنتی است. این درگاه به دلیل امنیتی که در مسیر دریافت پول از شما و امکان پیگیری که وجود دارد میزان اقبال کاربران برای خرید از بستر وب‌سایت‌ها را بیشتر کرده است. به‌علاوه اینکه در هر زمان از شبانه‌روز بدون نیاز به وجود منابع انسانی تنها از طریق چند کلیک مشتریان شما می‌توانند کالاهای موردنظر خود را از فروشگاه اینترنتی شما خرید کنند.

از دیگر مزایای فروشگاه‌های اینترنتی که منجر شد تمایل بیشتری از مشتریان به سمت خرید از فروشگاه‌های اینترنتی باشد رسمی بودن این بستر است. باتوجه‌به شکل گرفتن انجمن صنفی کسب‌وکارهای آنلاین و ارائه نماد اعتماد الکترونیک به این کسب‌وکارها از جانب این انجمن‌ها به این کسب‌وکارها اعتبار بخشیده است.

به‌این‌ترتیب منطقی است که کاربران برای خریدهای اینترنتی خود اقبال بیشتری به سرچ کردن در فضای گوگل و خریدکردن از یک فروشگاه اینترنتی داشته باشند.

فروش آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام)

اینستاگرام یکی از ترندترین شبکه‌های اجتماعی است که تجارت‌های بزرگ آنلاین در ابتدا فروش‌های خود را از همین بستر شروع کردند. برای اینکه بتوانید برای فروش در بستر شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام موفق باشید و به سود خوبی برای کسب‌وکار خود دست یابید کافی است الگوریتم‌های اینستاگرام را بشناسید.

با نیازهای جامعه هدف کسب‌وکار خود، سلیقه، بودجه و فرهنگ خرید او آشنا باشید، اما آنچه مهم است و باید به آن توجه کنید این است که قبل از اینستاگرام، تلگرام هم بستری خوبی برای فروش کسب‌وکارها فراهم کرده بود که با فیلتر شدن تلگرام تمام کانال‌ها فروش و سود خود را از دست دادند؛ بنابراین فروش تنها از طریق یک پیج در شبکه‌های اجماعی منطقی نیست.

از طرفی در بستر شبکه‌های اجتماعی زمانی که شما کالا یا محصولی را می‌خواهید خرید کنید به شخصی پیام می‌دهید و سفارش شما ثبت می‌شود. درصورتی‌که در فروش آنلاین باید اینترنتی سفارش ثبت شود و پرداخت بدون دخالت نیروی انسانی انجام شود؛ بنابراین این نوع خرید اینترنتی نیست. تنها چون در بستر آنلاین انجام می‌شود به آن فروش آنلاین می‌گویند.

دریافت خدمات سئو و بهبود کسب‌ و کار

دریافت خدمات سئو و بهبود کسب‌وکار

باتوجه‌به سهم قابل‌توجه جستجویی که در بستر موتورهای جستجو مانند گوگل وجود دارد، اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید نباید از داشتن وب‌سایت و جذب مشتریان بالقوه این بازار غافل شوید.

استفاده از خدمات سئو که یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است کمک می‌کند کسب‌وکار شما در فضای گوگل بهتر دیده شود. در نتیجه میزان ورودی‌های وب‌سایت و درواقع ترافیک سایت هم‌افزایش پیدا می‌کند. افزایش ترافیک اگر سایر فاکتورهای تأثیرگذار در مارکتینگ را رعایت کنید می‌تواند میزان نرخ تبدیل (CTR) کسب‌وکار شما را افزایش دهد و شما را به سوددهی برساند.

درواقع باتوجه‌به فعالیت‌هایی که در خدمات سئو بر روی وب‌سایت انجام می‌شود و تجربه خوب کاربری می‌توانید از منطق کاربر برای فروش بیشتر استفاده کنید. فروش سئو شامل چه خدماتی می‌شود؟

خدمات سئو داخلی

خدمات سئو داخلی وب‌سایت شامل تحقیق کلیدواژه، هدف‌گیری درست کیوردها، تولید محتوای قدرتمند، استراتژی لینک‌سازی داخلی قوی، بهینه‌سازی تصاویر و … است. با تحقیق درست کلیدواژه می‌توانید جامعه بزرگ‌تری از مشتریان را هدف بگیرید. با تولید محتوای یونیک و قدرتمند و با درنظرگرفتن پرسونای مخاطب نیاز مخاطب را از طریق محتوا برطرف کنید.

یک استراتژی قوی در لینک‌سازی می‌تواند صفحات مختلف وب‌سایت شما را به هم مرتبط و متصل نگه دارد و کاربر را بین صفحات مختلف هدایت کند. با افزایش ماندگاری کاربر در سایت Dwell time وضعیت سئو سایت شما بهبود میابد و سایت شما جایگاه بهتری را در صفحه نتایج گوگل کسب می‌کند.

خدمات سئو تکنیکال

خدمات سئو فنی و تکنیکال ازاین‌جهت انجام می‌شود تا سایر فعالیت‌هایی که برای بهبود سئو داخلی و خارجی توسط شرکت خدمات سئو اجرا می‌شود به‌خوبی توسط کاربر و الگوریتم‌های گوگل دیده شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که در سئو فنی مطرح است بحث بهبود سرعت است.

سرعت یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که در ایجاد تجربه خوب کاربری UX تأثیرگذار است. اگر مشتری برای خرید وارد سایت شما شود اما مثلاً در زمانی مثل پرداخت اینترنتی برای لود شدن یکی از صفحات در مرحله خرید کمی بیشتر از 6 ثانیه منتظر بماند، به‌احتمال قابل‌توجهی منتظر نمی‌ماند و سایت شما را ترک می‌کند.

این مسئله نه‌تنها باعث ازدست‌رفتن مشتری می‌شود بلکه به علت بانس ریتی Bounce rate که اتفاق افتاده به سئو سایت شما و در نهایت رتبه شما در صفحه نتایج گوگل آسیب می‌زند.

خدمات سئو خارجی

خدماتی که در سئو خارجی انجام می‌شود برای بهبود رتبه کلیدواژه‌های سایت به‌خصوص در موارد پررقابت است. حال اینکه از رپورتاژ استفاده شود یا اینکه از خرید بک‌لینک و یا بهره گرفتن از سوشال‌مدیا بسته به نوع استراتژی و وضعیتی دارد که وب‌سایت موردنظر خواهد داشت.

جمع‌بندی

استفاده از خدمات سئو برای کسب‌وکارهای آنلاینی که در بستر گوگل انجام می‌شود می‌تواند به شما کمک کند با بیشتر دیده‌شدن در این فضا مشتریان بالقوه بیشتری را به سایت خود جذب کنید و با افزایش ترافیک سایت به سود بیشتری برای کسب‌وکار خود دست یابید.

نوشته شده توسط نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

 

0 / 5. امتیازات: 0

  • مطالب مشابه
  • برچسب ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر mahdi
    mahdiمهمان
    2022-09-13 12:25

    برای بالا بردن سایتمون به وسیله سئو از کجا باید شروع بکنیم؟