images 1663043971

فال حافظ با معنی و تفسیر کامل با ابزار آنلاین

13 سپتامبر 2022

تعداد فال‌های شناخته‌شده بین ما ایرانیان کم نیست. اما فال حافظ با معنی و تفسیر کامل‌اش همیشه طنین به خصوصی در دل و جان ما داشته است. خود کلمه «فال» به معنای پیش‌بینی بخت و پیش‌گویی طالع است؛ و فال گرفتن با نیت آگاه شدن از نیک و بد فرجام انجام می‌شود.

فال حافظ واقعی آدابی دارد. برای اینکه مطمئن باشید فال حافظ اصلی است و پاسخ خود را از لسان الغیب گرفته‌اید، بایستی اصول آن را بدانید. در ادامه می‌گوییم چگونه به دیوان این شاعر تفأل بزنید که فال حافظ پیشگویی کند.

 

البته اگر با آداب گرفتن فال آشنایید، می توانید همین حالا با کلیک روی فال حافظ با ابزار رایگان فال بگیرید و تفسیر کامل فالتان را بخوانید.

فال حافظ با معنی و تفسیر کامل

 

چگونه فال حافظ بگیریم؟

قانون خاصی درباره اینکه چه کسی باید فال بگیرد، وجود ندارد. هرکسی می‌تواند برای پیدا کردن مسیر در دوراهی‌ها یا پاسخ به سوالاتی که در ذهن دارد، برای خود فال بگیرد.

البته بسیاری معتقدند برای فال حافظ با معنی و تفسیر کامل و قابل اعتماد، بهتر است اینکار به عهده کودکی معصوم یا ریش سفیدی خردمند گذاشته شود. اصل، نیت درست و خلوص آن است.

اگر خودتان تصمیم به فال گرفتن گرفتید، آن را به زمانی موکول کنید که هشیارید و تمرکز دارید. لباس راحت و پاک بپوشید، و به مکانی آرام بروید. دیوان کامل حافظ را در دست بگیرید و نیت کنید.

 

نیت کردن

فال حافظ واقعی با نیت واقعی شروع می‌شود. حاجت‌تان را در دل بگویید تا پاسخ‌تان را از حضرت حافظ بگیرید. نیت، به عنوان مهمترین مرحله تفأل، بایستی صریح و بدون ابهام باشد.

پس از نیت کردن، در فال حافظ اصلی رسم بر آن است که این شاعر شیرازی را قسم دهند، با چنین عباراتی:

 

“ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی؛ تو را به خدا و به شاخ نبات‌ات قسم می‌دهم که هرچه صلاح و مصلحت می‌بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده سازی”

 

آنهایی که راه و روش فال حافظ با معنی و تفسیر کامل را می‌شناسند، از قسم‌های دیگری هم استفاده می‌کنند:

  • ای حافظ شیرازی! تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی
  • ای حافظ شیرازی! بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نبات‌ات قسم می‌دهم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای
  • ای خواجه حافظ شیرازی! تو که دانای هر رازی، آینده ما را خوب بنوازی

در کنار قسم دادن، برخی افراد هم برای شادی روح او فاتحه‌ای می‌فرستند یا هفت صلوات ذکر می‌کنند.

 

فال حافظ

 

نحوه باز کردن دیوان حافظ

وقتی نیت کردید و حافظ را قسم دادید، مرسوم است که دیوان را با دست چپ بگیرید و آن را با دست راست باز کنید. برای فال حافظ با معنی و تفسیر کامل باید از بین دو صفحه بازشده، به صفحه راست و غزل بالای صفحه نگاه کنید. این همان پاسخ فال است.

البته در بعضی دیوان‌ها بیت اول غزل در صفحه قبل است. در این صورت باید به صفحه قبل برگردید، و از ابتدای غزل شعر را بخوانید. در این غزل یک یا چند بیت پاسخ نیت شما را می‌دهد.

همین‌جاست که حافظ به شیوه معمایی خود برای شما غزل می‌خواند، و با ابیات‌اش شما را وا می‌دارد تا به آینه روح‌تان بنگیرید. در ابیات تأمل کنید تا ببینید فال حافظ پیشگویی‌اش چیست و به کدام ‌جهت راهنمایی‌تان می‌کند.

 

شاهد فال

تصور می‌کنید هنوز کمی از فال حافظ با معنی و تفسیر کامل آن فاصله دارید؟ در اینصورت می‌توانید از شاهد فال حافظ کمک بگیرید.

اهالی فال حافظ اصلی معتقدند که اگر جواب دقیق را نگرفته‌اید، نباید دوباره به ایشان تفأل بزنید. چون نشانه بی‌احترامی به جایگاه و قول اوست. برای درک منظور حافظ باید به گفتگو با او در همان صفحه ادامه داد.

شاهد فال غزل بعدی است، که آن را نظر حافظ و تاییدی بر فال می‌دانند. شاهد مطالب غزل قبلی را تکرار می‌کنند، تا بتوانید به پاسخ نیت خود برسید.

البته در گرفتن فال حافظ با معنی و تفسیر کامل، برداشت‌های دیگری از «شاهد فال» هم وجود دارد. مثلا برخی آن را بیت اول، سوم و پنجم غزل بعدی می‌دانند، برخی آن را سه بیت اول غزل بعدی و گروهی هم هفت غزل بعد از فال. غزل بعدی مشهورترین و معتبرترین شاهد فال حافظ واقعی است.

 

فال حافظ با معنی

 

تعبیر و تفسیر فال حافظ

وقتی به درستی نیت می‌کنید و به دیوان تفأل می‌زنید، شما بهترین فرد برای تفسیر نتیجه فال خواهید بود. چون شما هستید که از خواسته‌های قلبی و حالات درونی‌تان آگاه هستید. البته که گرفتن فال حافظ با معنی و تفسیر کامل را می‌توان به آنها که در شعرخوانی و تفسیر تبحر دارند هم سپرد.

اجازه ندهید کلمات قدیمی و تشبیهات شاعرانه سد راه ارتباط خالصانه شما با لسان الغیب شود. دشوار فهمیدن تمام عبارات و آرایه‌های چندقرن پیش، که بعضا عربی هم هستند، یک موضوع طبیعی است. زبان رازآلود حافظ هم به جای خود.

برای گذر از چنین دشواری‌های بر سر راه فال حافظ با معنی و تفسیر کامل می‌توانید از افرادی که شعر و ادب می‌شناسند و بر تشبیهات، کنایات و اصطلاحات پیچیده ادبی مسلط‌اند، کمک بگیرید. اما نهایتا شما بهترین مفسر فال‌تان هستید.

 

تاریخچه استخاره با حافظ

حالا که روش گرفتن فال حافظ را فرا گرفتید، بد نیست تاریخچه آن را هم بدانید. روایت‌ها می‌گویند حافظ نیز عادت به تفأل زدن داشته است، اما اولین تفأل به او پس از وفات‌اش اتفاق افتاد.

پس از مرگ حافظ، برخی از نماز گزاردن بر او امتناع کردند و اجازه نمی‌دادند که در گورستان مصلی دفن شود. در این میان اشعارش را در سبدی گذاشتند، و از کودکی خواستند یکی را بردارد. غزل شماره 79 حافظ بیرون آمد که بیتی از آن می‌گوید:

“قدم دریغ مدار از جنازه حافظ

که گرچه غرق گناهست می‌رود به بهشت”

این موضوع حاضران را شگفت‌زده کرد، و ریاکاران از موضع خود برگشتند. البته برخی منابع رواج فال حافظ با معنی و تفسیر کامل را به سال‌ها بعد و در زمان صفویه ارجاع می‌دهند.

 

فال حافظ با تفسیر کامل

 

فال حافظ با معنی و تفسیر کامل، به صورت آنلاین

به دلیل آداب متعدد تفأل به حضرت حافظ، بسیاری از افراد به فال آنلاین روی می‌آورند. این روش هرچند حال و هوای روحانی شخصا فال گرفتن را ندارد، اما به لطف استفاده از کتب تفسیر موثق و مطمئن برای تعبیر اشعار، به جویندگان نتیجه‌ای بسیار دقیق و واضح تحویل می‌دهد.

یکی از سایت‌هایی که برای فال حافظ با معنی و تفسیر کامل می‌توانید به آن رجوع کنید، «مرکزش» است. «مرکزش» به عنوان یک جعبه ابزار محاسباتی و سرگرمی آنلاین، مرکز تمام ابزارهایی است که در طول روز ممکن است به آن احتیاج پیدا کنید.

از تقویم تا تبدیل تاریخ‌ها به یکدیگر، محاسبه تعداد روز بارداری تا محاسبه تاریخ زایمان، نقشه ایران تا نقشه مترو، و ماشین حساب تا انواع تبدیلات ریاضی و فیزیک و … تا فال حافظ با معنی و تفسیر کامل، «مرکزش» هرآنچه لازم دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر امیر
اشکان
    امیر اشکانمهمان
    2024-03-31 23:27

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  • آواتار کاربر حبیب
مرادخانی
    حبیب مرادخانیمهمان
    2023-12-26 12:09

    خیلی ممنون🙏❤

  • آواتار کاربر بهمن
کریمی
    بهمن کریمیمهمان
    2023-12-22 10:45

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  • آواتار کاربر امیر
فاطمی
    امیر فاطمیمهمان
    2023-11-22 23:54

    با اجازتون بازنشر شد

  • آواتار کاربر علی اکبر
منصوری
    علی اکبر منصوریمهمان
    2023-07-26 06:27

    مطلب خوبی بود

  • آواتار کاربر اسماعیل
امین
    اسماعیل امینمهمان
    2023-07-10 00:45

    خیلی ممنون🌹

  • آواتار کاربر اسماعیل
طالب زاده
    اسماعیل طالب زادهمهمان
    2023-07-09 01:36

    متشکرم

  • آواتار کاربر حبیب
طالقانی
    حبیب طالقانیمهمان
    2023-06-18 00:27

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • آواتار کاربر منصور
سهرابی
    منصور سهرابیمهمان
    2023-04-16 18:09

    مطلب به درد بخوری بود

  • آواتار کاربر داوود
سلیمانی
    داوود سلیمانیمهمان
    2023-03-29 17:09

    دمتون گرم

  • آواتار کاربر پرویز
ناصری
    پرویز ناصریمهمان
    2023-03-14 16:27

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  • آواتار کاربر مسعود
آزادی ور
    مسعود آزادی ورمهمان
    2023-03-09 03:09

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • آواتار کاربر کاظم
تابش
    کاظم تابشمهمان
    2023-02-26 07:48

    بی نظیر هستید

  • آواتار کاربر داوود
کیانی
    داوود کیانیمهمان
    2023-02-22 09:08

    سایتتون محشرههههه

  • آواتار کاربر ابوالقاسم
جلالی
    ابوالقاسم جلالیمهمان
    2023-02-03 13:44

    مرسی

  • آواتار کاربر اسماعیل
آذری
    اسماعیل آذریمهمان
    2023-02-03 10:40

    چه سایت قشنگی دارین

  • آواتار کاربر ناصر
بهاور
    ناصر بهاورمهمان
    2023-02-03 06:40

    خیلی ممنون از سایت خوبتون😍😍🙏🏻

  • آواتار کاربر رسول
رجبی
    رسول رجبیمهمان
    2023-02-01 23:28

    خیلی عالی بود