word image 45642 1

خواص میگو برای مردان و زنان

5 نوامبر 2022

یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی در سراسر جهان، میگو می‌باشد. مواد مغذی موجود در میگو شامل کلسیم، منگنز، روی، فسفر، آهن، مس، سلنیوم، ویتامین E و …است که این عناصر برای سلامت بدن مردان و زنان ضروری می‌باشد. ازجمله خواص میگو تازه و اصل جنوب می‌توان به مواردی همچون انرژی‌زایی، ضد سرطان بودن، پیشگیری از بیماری گواتر، سلامت استخوان، سلامت مغز، کاهش درد قاعدگی، ضدافسردگی، ضد آلزایمر، ضد سرطان پروستات و تنظیم گلبول‌های قرمز اشاره کرد. علاوه بر این موارد این میگوها خواص بسیار زیاد و مفیدی دارند که خلاصه‌ای از آن را در این مقاله برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. برای شناخت بیش‌تر خواص میگو برای مردان و زنان تا انتهای مقاله همراه ما باشید. انواع میگو ها و اسم آنها

سلامت استخوان و دندان‌ها

یکی از مهم‌ترین خواص میگو، سلامت دندان و استخوان‌‌ها می‌باشد. فسفر و کلسیم موجود در گوشت میگو موجب افزایش تراکم استخوان در بدن شده و همچنین به سلامت دندان کمک می‌کند. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که استخوان شکننده‌ای دارید؛ می‌توانید از میگو تازه و اصل جنوب برای تراکم استخوان‌هایتان استفاده نمایید. همچنین میگو برای درد آرتریت بسیار موثر عمل می‌کند.

word image 45642 1

بسیاری از کارشناسان مصرف میگو را به همراه پوست آن توصیه می‌کنند. زیرا بیش‌تر عناصر مفید در پوست آن جمع شده است. میگو شامل تمام مواد مغذی برای ساخت استخوان ازجمله روی، فسفر، منیزیم، ویتامین D و کلسیم است. همچنین زنانی که در دوران یائسگی هستند؛ دچار پوکی استخوان می‌شوند که با مصرف میگو تا حد زیادی می‌توانند از این امر جلوگیری نمایند.

کاهش درد و گرفتگی‌های قاعدگی در زنان

یکی از درد‌های بسیار شدید و کلافه کننده در زنان، درد قاعدگی می‌باشد. درحالی‌که بسیار از غذاها و مسکن‌هایی وجود دارند که این دردها را تسکین دهند. میگو از جمله غذاهایی است که به‌سرعت این‌گونه دردها را کاهش می‌دهد. امگا 3، سلنیوم و کلسترولی که در میگو وجود دارد؛ خاصیت ضد درد و ضدالتهابی داشته که در زمان بسیار کمی دردهای قاعدگی را تسکین می‌بخشد.

حفاظت از بدن زنان و مردان در برابر سرطان

همان‌طور که گفتیم میگو سرشار از عنصر سلنیوم است. مطالعات نشان می‌دهد که این عنصر خطر ابتلا به سرطان کبد، روده بزرگ و همچنین سرطان پروستات را کم می‌کند. میزان ابتلا به سرطان در افرادی که جذب سلنیوم بدنشان پایین است؛ بیش‌تر بوده و افراد با مصرف بالای سلنیوم می‌توانند هرگونه سرطانی را از خود دور کنند. عنصر سلنیوم با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان از رشد تومورهای سرطانی و رگ‌های خونی در بدن جلوگیری کرده و موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین این عنصر می‌تواند بسیاری از مواد سرطان‌زا را در بدن خنثی کند.

ریزش مو و سلامت پوست در مردان و زنان

یکی از مهم‌ترین خواص میگو تازه و اصل جنوب، سلامت پوست و مو است. امروزه بسیاری از زنان و مردان دچار ریزش مو هستند که اکثرا به دلیل رعایت نکردن رژیم غذایی می‌باشد. به‌طورکلی کمبود روی در بدن موجب ریزش مو شده که میگو یک منبع غنی از عنصر روی محسوب می‌شود. با افزایش مصرف روی و زینک در بدن، ریزش مو کنترل می‌شود. همچنین به دلیل وجود پروتئین در میگو، سلامت پوست و موی شما کاملا تضمین شده است.

لاغری و کاهش وزن با مصرف میگو

یکی از غذاهای کامل و بسیار مفید که معمولا در رژیم غذایی افراد وجود دارد؛ میگو است. زیرا این غذا دارای مقدار زیادی کربوهیدرات، پروتئین و زینک است. همه این عناصر برای رژیم غذایی مفید بوده و همچنین سلامت بدن را تضمین می‌کند. درواقع شما با مصرف یک ماده غذایی، چندین نوع ماده مغذی و مفید را وارد بدن خود می‌کنید. یک میگو هفت کالری دارد و با مصرف بالای آن نیز کالری بسیار کمی دریافت می‌کنید. داشتن کالری پایین یکی از مزایای این غذای دریایی بوده و موجب شده تا در برنامه رژیم غذایی افراد جای گیرد.

افزایش سلامت مغز در مردان و زنان

یکی از بیماری‌های شایع بین زنان و مردان، اختلالات هورمونی و عصبی است که در اثر محرک‌های التهابی رخ می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌هایی که در میگو وجود دارد؛ موجب حفاظت از مغز شده و پاسخ مناسبی در برابر محرک‌های التهابی ایجاد می‌کند. این آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه بر نقش محافظتی موجب بهبود عملکرد مغز و حافظه می‌شوند. همچنین وجود آهن در میگو تازه و اصل جنوب موجب شده تا اکسیژن به تمام نقاط بدن برسد که این عمل موجب تقویت مغز و حافظه می‌شود.

جلوگیری از فشارخون بالا در مردان و زنان مسن

یکی از ویتامین‌هایی که به‌وفور در میگو یافت می‌شود؛ ویتامین‌های گروه ب هستند. ویتامین ب 12، ب 6 و همچنین اسید پانتوتنیک برای فشارخون بسیار مفید بوده و از افزایش بیش‌ از حد آن جلوگیری می‌کند. همچنین افرادی که دچار کم خونی و کمبود گلبول قرمز خون هستند؛ برای رفع این مشکل می‌توانند میگو مصرف کنند. وجود مقدار زیادی آهن در میگو موجب افزایش تولید گلبول قرمز شده و از کم خونی آنمی جلوگیری می‌کند.

افزایش سلامت پروستات در مردان

غده پروستات در مردان در معرض بیماری‌های زیاد و حتی سرطان پروستات قرار دارد. دو عنصر مهم سلنیوم و روی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا مانع از سرطان پروستات در مردان می‌شود. همچنین میگو با داشتن برخی از عناصر و مواد معدنی مهم در سلامت دستگاه تناسلی مردان نیز نقش داشته است.

بهبود عملکرد غده تیروئید

یکی از غده‌های بسیار مهم در بدن که نقش بسیار مهمی در متابولیسم و فعالیت روزمره دارد؛ غده تیروئید است. پرکاری یا کم‌کاری این غده در بدن عوارض زیادی را به دنبال دارد. برای سنتز و عملکرد صحیح، این غده نیاز به مقدار کافی ید دارد که میگو تازه و اصل جنوب دارای مقدار کافی ید بوده و با سنتز هورمون‌های تیروئیدی موجب بهبود عملکرد بدن می‌شود. زنان باردار نیز با مصرف میگو می‌توانند مقدار ید در بدنشان را تامین کنند و از اختلال هورمون‌های تیروئیدی جلوگیری نمایند.

افزایش سطح انرژی بدن در زنان

میگو تازه و اصل جنوب به دلیل داشتن آهن زیاد، موجب افزایش سطح انرژی بدن می‌شود. همچنین با داشتن چربی سالم و امگا سه موجب سلامتی بدن و عملکرد مناسب بدن خواهد شد. یکی از خاصیت‌های مهم میگو، افزایش نیروی جنسی هم در مردان و هم در زنان است. علاوه بر آهن، میگو منبعی سرشار از ویتامین ب 3 یا همان نیاسین بوده که می‌تواند چربی، پروتئین و کربوهیدرات را به‌ طور کامل به انرژی تبدیل کند.

سخن پایانی

میگو یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی بوده که دارای امگا سه، زینک، منیزیم و کلسیم و … است. همین عناصر موجب شده تا این غذای محبوب خواص بسیار زیادی برای مردان و زنان داشته باشد. از جمله خواص میگو که در مقاله بالا به آن اشاره کردیم؛ شامل ضد سرطان بودن، افزایش سطح انرژی در بدن زنان، سلامت پروستات در مردان، کاهش درد قاعدگی در زنان و کاهش وزن و … است.

 

 


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر عزیز
قشقایی
    عزیز قشقاییمهمان
    2024-03-17 08:09

    عالی بهترین عاشق سایتونم 😀😘😍❤💝🌷🌺

  • آواتار کاربر رسول
طالب زاده
    رسول طالب زادهمهمان
    2023-12-24 13:36

    aaaaliii bood

  • آواتار کاربر میثم
امین
    میثم امینمهمان
    2023-12-05 23:54

    احسنت عالی بود

  • آواتار کاربر محمدعلی
رشیدی
    محمدعلی رشیدیمهمان
    2023-11-26 04:18

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • آواتار کاربر سجاد
توفیق
    سجاد توفیقمهمان
    2023-10-07 20:09

    حساب توییتری هم دارید؟

  • آواتار کاربر اسدالله
هدایت
    اسدالله هدایتمهمان
    2023-08-25 18:36

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  • آواتار کاربر بهروز
مقدم
    بهروز مقدممهمان
    2023-08-08 04:00

    مطلب خوبی بود

  • آواتار کاربر مصطفی
اسلامی
    مصطفی اسلامیمهمان
    2023-07-15 09:36

    خیلی خوشحالم که هستین

  • آواتار کاربر اسدالله
نادری
    اسدالله نادریمهمان
    2023-06-16 00:45

    خیلی ممنون از سایت خوبتون😍😍🙏🏻

  • آواتار کاربر محمدجواد
داوودی
    محمدجواد داوودیمهمان
    2023-06-14 21:36

    عالیه دست شما درد نکند👏

  • آواتار کاربر محمد
کلباسی
    محمد کلباسیمهمان
    2023-05-30 00:18

    ایولا

  • آواتار کاربر عباسعلی
شریفی
    عباسعلی شریفیمهمان
    2023-05-18 21:36

    موفق باشید.

  • آواتار کاربر رسول
شیرازی
    رسول شیرازیمهمان
    2023-04-20 12:00

    عالیه خیلی ممنون خیلی لطف کردین بهمون

  • آواتار کاربر حیدر
سالاری
    حیدر سالاریمهمان
    2023-04-12 12:00

    محتوا خوبی بود

  • آواتار کاربر امید
قادری
    امید قادریمهمان
    2023-03-31 05:36

    سایتوتن عالییییییییییی هستش واقعا🙏🙏👌👌👏👏

  • آواتار کاربر محمدجواد
شریف
    محمدجواد شریفمهمان
    2023-03-23 17:54

    خیلی سایت خوبی دارین

  • آواتار کاربر ناصر
رنجبر
    ناصر رنجبرمهمان
    2023-03-05 20:00

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  • آواتار کاربر امیرحسین
طالقانی
    امیرحسین طالقانیمهمان
    2023-02-11 06:32

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • آواتار کاربر بهنام
فراهانی
    بهنام فراهانیمهمان
    2023-02-04 22:16

    مرسی

  • آواتار کاربر ابوالفضل
پناهی
    ابوالفضل پناهیمهمان
    2023-02-03 06:20

    سایتتون واقعا عالیه

  • آواتار کاربر رحیم
عزیزی
    رحیم عزیزیمهمان
    2023-02-02 19:28

    چه سایت قشنگی دارین