word image 45742 1

علت ثروتمند شدن ایرانیانی که در بازارهای خارجی سرمایه‌گذاری می‌کنند، چیست؟

19 نوامبر 2022

احتمالا همه شما فیلم «گرگ وال استریت» را دیده باشید و ذهنیتی که در آن فیلم در مورد بازار بورس تصویر شده است، شما را جذب خود کرده باشد اما این روزها سرمایه گذاری در بازارهای خارجی، منحصر به یک شخص خاص نیست و افرادی که با اصول حرفه ای معامله گری بتوانند از روش های جدید سرمایه گذاری استفاده کنند، می توانند در مسیر رسیدن به ثروت قدم بردارند.

سرمایه گذاری در بازارهای مالی خارجی

زمان داستانِ فیلم گرگ وال استریت مربوط به اوایل دهه 90 میلادی است اما این روزها، سرمایه‌گذاران ایرانی می توانند در یک بازار بین المللی فعالیت کنند که امکان دستکاری در معاملات آن وجود ندارد. شاید اسم بازار فارکس به گوشتان خورده باشد؛ بازار فارکس (Forex) محلی برای تبادل ارزهای خارجی است و حجم معاملات انجام شده در آن، به قدری زیاد است (نزدیک به 7 تریلیون دلار در روز) که کسی نمی تواند در آن تقلب کند. البته اعتبار بازار فارکس بیشتر به دلیل غیرمتمرکز بودن آن است. غیرمتمرکز بودن این بازار، امکانی برای مردم سراسر جهان فراهم کرده است تا به صورت آنلاین در معاملات آن شرکت کنند. اما چطور می توان در این بازار، ثروتمند شد؟

عدد طلایی فیبوناچی در فارکس

راه ثروتمند شدن در این بازار تنها در یک عبارت ساده، خلاصه می شود؛ کسب آموزش اصولی و تمرین.

برای یادگیری نحوه سرمایه گذاری در فارکس، باید تحلیل های مختص این بازار را یاد بگیرید. یکی از این تحلیل های بسیار مهم که رمز موفقیت بسیاری از تریدرهای این بازار بوده، تحلیل تکنیکال است. در تحلیل تکنیکال با استفاده از ابزارها، اندیکاتورها، الگوها و موارد دیگری، رابطه میان قیمت و زمان بررسی شده و بر اساس آن قیمت ارزها در آینده پیشبینی می شود.

یکی از مهمترین ابزارهای تحلیل تکنیکال، فیبوناچی است. حتما همه شما با سری مشهور اعداد فیبوناچی که شامل …0،1،1،2،3،5،8 می شوند، آشنا هستید. این اعداد مرموز که در ساختارهای طبیعی مثل گل آفتابگردان به وفور یافت می شوند، در بازار فارکس هم برای پیشبینی قیمت کاربرد دارند. ابزارهای مختلفی با نام های ابزار فیبوناچی اصلاحی، فیبوناچی اکستنشن و … در تحلیل تکنیکال وجود دارند که سرمایه گذاران می توانند با استفاده از آنها در ترکیب با سایر روشها به ثروت دست پیدا کنند. معامله گران بسیاری در سراسر دنیا به نسبت های فیبوناچی اعتقاد دارند و زمانی که قیمت به عدد طلایی فیبوناچی یعنی نسبت 1.68 می رسد، تصمیمات معاملاتی مهمی برای خرید یا فروش می گیرند.

لوریج؛ اهرمی برای کسب ثروت در فارکس

اگر به قدر کافی از آموزش های اصولی فارکس بهره گرفته باشید می توانید با ابزاری به نام لوریج در فارکس (Leverage) که به آن اهرم معاملاتی نیز گفته می شود، سودی بیشتر نسبت به سرمایه اولیه خود به دست بیاورید. اگر قصد فعالیت در فارکس را داشته باشید باید ابتدا در یک بروکر ثبت نام کرده و حساب معاملاتی‌تان را شارژ کنید. بسیاری از بروکرهای معتبر فارکس، امکان سرمایه گذاری با سرمایه اندک در حد چند دلار را برای کاربرانشان فراهم کرده اند.

فرض کنید شما با استفاده از سرمایه کم قصد دارید سود بیشتری به دست بیاورید. برای این کار با انتخاب یکی از اهرم های معاملاتی که از 1 تا 1000 است، بروکر به صورت مجازی به شما پول قرض می دهد. برای مثال اگر یک دلار داشته باشید با اهرم 10، بروکر سرمایه شما را به اندازه 10 دلار در نظر میگیرد البته مقدار لوریج در بروکرهای مختلف متفاوت است و ممکن است بیشترین مقدار آن، کمتر یا بیشتر از 1000 هم باشد.

تمرین سرمایه گذاری در فارکس با پول مجازی

البته استفاده از لوریج به سادگیِ توضیح بالا نیست. برای این کار باید به طور کامل نحوه استفاده از لوریج در فارکس را یاد بگیرید. خیلی از افراد از این که سرمایه خود را برای اولین بار در یک بازار جهانی، به کار بیندازند، نگران هستند اما برای رفع نگرانی این افراد باید بگوییم که امکانی به نام حساب دمو فارکس (Demo) وجود دارد که با استفاده از آن می توانید، به صورت مجازی معامله کردن را تمرین کنید. زمانی که در یک بروکر معتبر فارکس ثبت نام می کنید، می توانید برای خود حساب دمو یا آزمایشی باز کنید. این حساب با مبلغ دلخواه شما به صورت مجازی شارژ می شود و شما می توانید در یک فضای آزمایشی که 100 درصد مشابه معاملات واقعی فارکس است، تمرین کنید و نحوه استفاده کردن از لوریج و رسیدن به ثروت را یاد بگیرید.

استراتژی معاملاتی؛ رمز رسیدن به ثروت

برای پولدار شدن در فارکس یا هر بازار مالی دیگری مثل ارزهای دیجیتال، باید از یک استراتژی جامع معاملاتی استفاده کنید. یک استراتژی جامع، مثل دستورالعمل گام به گام سرمایه گذاری است که مسیر معامله کردن را از ابتدا تا کسب سود به شما نشان می دهد. استراتژی CTS، یک استراتژی معاملاتی سودده و موفق است که امکان استفاده از آن در بازار فارکس و کریپتو وجود دارد. CTS، مخفف Comprehensive Trading Strategy و به معنای استراتژی جامع معاملاتی است. این استراتژی موفق با استفاده از تمام روشهای تحلیل قیمت و کسب سود مثل تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال یا بنیادی، مدیریت سرمایه و ریسک و روان شناسی معاملات به شما می گوید که در چه زمانی وارد معامله شده و در چه زمانی از آن خارج شوید تا بیشترین سود ممکن را به دست بیاورید. برای یادگیری این استراتژی و بهره گیری از آموزش های رایگان فارکس می توانید به وب سایت آموزش بورس به آدرس اینترنتی www.amoozesh-boors.com مراجعه کنید.

چطور جلوی ضرر کردن در بازار فارکس را بگیریم؟

ریسک و ضرر، بخش های جدایی ناپذیر بازارهای مالی و هر نوع سرمایه گذاری هستند. بنابراین باید با تکنیک های مدیریت ریسک، امکان ضرر کردن در فارکس را از بین ببریم و یا آن را در حد یک درصد از کل سرمایه نگه داریم. افرادی هستند که با انجام یکی دو معامله موفق در فارکس هیجان زده شده و از مدیریت ریسک استفاده نمی کنند. چنین افرادی پس از مدتی دچار ضرر زیادی می شوند. پس بهتر است از آموزشهای جامع فارکس یا سایر بازارهای جهانی استفاده کنید که در آنها این تکنیک حیاتی آموزش داده می شود. در استراتژی CTS، که پیشتر در مورد آن صحبت کردیم از قوانین مدیریت ریسک به شکل اصولی استفاده شده تا افراد بتوانند بیشترین سود را در قبال کمترین ضرر ممکن به دست بیاورند.

زمانی که بتوانید میزان ریسک را در کمترین حالت ممکن نگه دارید و از یک استراتژی که سوددهی آن از قبل مشخص شده است، استفاده کنید مسیر کسب ثروت در فارکس برای شما هموار می شود.

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر قاسم
حجتی
    قاسم حجتیمهمان
    2024-02-01 00:36

    دستخوش

  • آواتار کاربر رامین
هاشمی
    رامین هاشمیمهمان
    2023-12-14 14:36

    خیلی سایت خوبی دارین

  • آواتار کاربر اکبر
حیاتی
    اکبر حیاتیمهمان
    2023-11-07 11:45

    مطالب بی نظیر بود

  • آواتار کاربر شهرام
سلیمانی
    شهرام سلیمانیمهمان
    2023-09-23 17:18

    سلام عالی بود

  • آواتار کاربر حسین
براتی
    حسین براتیمهمان
    2023-09-04 00:36

    بي شك بهترينين❤️❤️

  • آواتار کاربر سیدعلی
قاضی
    سیدعلی قاضیمهمان
    2023-07-26 18:45

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • آواتار کاربر رامین
احمدیان
    رامین احمدیانمهمان
    2023-07-26 15:00

    ممنونم. خیلی لطف کردین. 🙏🧡

  • آواتار کاربر اسماعیل
صدر
    اسماعیل صدرمهمان
    2023-07-17 23:36

    مرسی

  • آواتار کاربر مسعود
حقیقی
    مسعود حقیقیمهمان
    2023-06-22 21:00

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  • آواتار کاربر امیرحسین
کشانی
    امیرحسین کشانیمهمان
    2023-06-06 11:54

    خسته نباشین

  • آواتار کاربر رضا
مومنی
    رضا مومنیمهمان
    2023-06-04 16:36

    afarin matlab khobi bood

  • آواتار کاربر مهران
روزبه
    مهران روزبهمهمان
    2023-04-27 05:36

    بیشتری بنویسین لطفا

  • آواتار کاربر صادق
راد
    صادق رادمهمان
    2023-04-23 19:18

    ایولا

  • آواتار کاربر احمد
مدنی
    احمد مدنیمهمان
    2023-04-16 12:18

    چرا اینقد زیاد؟

  • آواتار کاربر محمدحسین
بهرامی
    محمدحسین بهرامیمهمان
    2023-03-29 21:27

    چه مطلب خوبی

  • آواتار کاربر میثم
عبادی
    میثم عبادیمهمان
    2023-03-22 11:36

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • آواتار کاربر مرتضی
گودرزی
    مرتضی گودرزیمهمان
    2023-02-26 06:04

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • آواتار کاربر اسماعیل
گودرزی
    اسماعیل گودرزیمهمان
    2023-02-23 04:40

    چه سایت قشنگی دارین

  • آواتار کاربر عبدالحسین
مهرابی
    عبدالحسین مهرابیمهمان
    2023-02-18 04:52

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟