word image 45789 1

انواع ویزای اتریش

20 نوامبر 2022

word image 45789 1

شهروندانی که جزء اتحادیه اروپا نیستند از جمله ایرانی ها، برای سفر موقت، مهاجرت و تحصیل به کشور اتریش باید ویزای آن را دریافت کنند. با توجه به هدف فرد از سفر، ویزای آن هم متفاوت خواهد بود و انواع این ویزاها شامل ویزای تجاری، ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری و… هستند. افراد با توجه به هدف خود از مهاجرت یا سفر به کشور اتریش، باید ویزای مربوط به آن را دریافت نمایند.

در ادامه این مقاله انواع ویزای اتریش را بررسی خواهیم کرد. اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید یا به راهنمایی بیشتر برای دریافت ویزا نیاز دارید، به سایت یوروپ تورز مراجعه کنید.

اطلاعاتی در مورد کشور اتریش

اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزیست که با کشور های زیادی مانند جمهوری چک، آلمان، سوئیس، ایتالیا و… هم مرز است. این کشور به عنوان یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا شناخته می شود و هر ساله بسیاری از ایرانیان به منظور ادامه تحصیل، یافتن شغل و… به کشور اتریش مهاجرت می کنند.

تعدادی از دانشگاه های مطرح دنیا در کشور اتریش قرار دارند که همین امر باعث جذب بسیاری از دانشجوهای ایرانی به این کشور شده است. همچنین کشور اتریش فرصت های شغلی زیادی در حوزه های علوم پزشکی، فناوری اطلاعات، فنی مهندسی و… را پیش روی افرادی که جویای کار هستند قرار می دهد.

با توجه به هدف شما برای سفر یا مهاجرت به این کشور، ویزای دریافتی شما متفاوت خواهد بود. اگر 3 ماه در اتریش اقامت داشته باشید، باید ویزای کوتاه مدت را دریافت کنید. اما اگر قصد کار، تحصیل یا هر هدف دیگر را دارید، نوع ویزای شما متفاوت خواهد بود.

انواع ویزای اتریش

همان طور که در قسمت قبل این مقاله به خدمت شما رساندیم، با توجه به هدف شما از سفر به این کشور، ویزای دریافتی شما متفاوت است پس اگر قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارید باید با توجه به هدفتان از سفر برای این کشور درخواست ویزا کنید. در ادامه به بررسی انواع ویزاها می پردازیم.

ویزای تحصیلی

word image 45789 2

اگر دانشجو هستید و قصد دارید به کشور اتریش مهاجرت کنید، درخواست ویزای تحصیلی از اتریش یکی از بهترین روش های دریافت ویزا از این کشور است، البته به این شرطی که تحصیل را در دانشگاه های این کشور شروع کنید.

قبل از دریافت ویزای تحصیلی اتریش باید تأییدیه دانشگاه مورد نظرتان را بگیرید و مدارک شما توسط دانشگاه تأیید شود سپس برای دریافت ویزا اقدام نمایید. بهتر است بدانید اگر تأییدیه دانشگاه را نداشته باشید یا به هر دلیلی آن را به مراکز مربوطه ارائه ندهید، درخواست ویزای شما در کشورتان بررسی نخواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت ویزا تحصیلی از اتریش را می توانید در لیست زیر ببینید:

  • گذرنامه یا کارت شناسایی
  • مدرک شهروندی با شناسایی رسمی عکس دار
  • مدرک دیپلم برای تحصیل در مقطع کارشناسی
  • مدرک دیپلم و لیسانس برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • ریز نمرات
  • گواهی نشان دهنده توان مالی از طرف بانک
  • و …

ویزای کاری

در اکتبر سال 2021 بر اساس تعریف ملی کشور اتریش، نرخ بیکاری در کشور 6.5 درصد برآورد شده است و این درصد فرصت های شغلی متنوعی را نشان می دهد. اگر با هدف پیدا کردن کار، اقدام به دریافت ویزای اتریش می کنید باید بگوییم که به دو روش می توانید این کار را انجام دهید:

  1. Job offer

در روش job offer شما باید از طرف مؤسسات یا شرکت های داخلی کشور اتریش، پیشنهاد کار داشته باشید و با همراه داشتن سند از پیشنهاد شغل، برای ثبت در خواست ویزای این کشور اقدام کنید.

البته در کشورهایی که جزء اتحادیه اروپا هستند در ابتدا باید سازمان ها و شرکت ها از شهروندان خود کشور نیرو استخدام کنند، اما اگر فردی با شرایط مد نظر کارفرما در آن کشور یا کشورهای اتحادیه اروپا نبود، کارفرما می تواند برای شخصی غیر اروپایی و خارجی دعوت نامه بفرستد. با این نوع ویزا شما می توانید تا 2 سال در کشور اتریش اقامت و در صورت نیاز، امکان تمدید ویزا توسط کارفرما وجود دارد.

  1. Job seeker

در این روش به پیشنهاد شغلی نیاز ندارید و می توانید برای دریافت ویزای کار به قصد یافتن یک شغل ایده آل اقدام کنید. برای دریافت ویزای جست و جوی کار اتریش باید از نظر سن، تحصیلات، نرخ زبان و سایر پارامتر های لازم را داشته باشید. بعد از تأیید مدارک و موافقت اداره کار با مدارکتان، اقامت شش ماهه برای شما صادر می شود.

پس از پیدا کردن شغل و بستن قرارداد با شرکت، می توانید برای خانواده خود هم ویزا دریافت نمایید. باید مدارکی از قبیل شناسنامه همراه با ترجمه، پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، عکس، مدارک تحصیلی، اجاره نامه کشور اتریش به عنوان محل اقامت اولیه، بیمه نامه سلامت و درمانی و نامه بانک مشخص کننده گردش مالی مناسب را برای دریافت ویزای کار ارائه دهید.

ویزای سرمایه گذاری اتریش

word image 45789 3

روش های بسیاری برای سرمایه گذاری در کشور اتریش وجود دارد و شما با این هدف می توانید ویزای اتریش را دریافت نمایید. یک مدل از روش های سرمایه گذاری در این کشور، خود حمایتی است. اگر بتوانید به کشور اتریش ثابت کنید که سرمایه لازم را برای زندگی در اتریش دارید، ویزای تنعم مالی یا خود حمایتی به شما تعلق خواهد گرفت و لازم نیست حتماً سرمایه گذاری نمایید. ویزای نوآفرینی، نوآوری و استارتاپ، انواع دیگری از ویزاها و روش ها برای سرمایه گذاری در کشور اتریش هستند.

ویزای توریستی اتریش

ویزای تورستی نوع دیگری از ویزای اتریش است که اقامت 90 روزه را برای شما فراهم می کند. برای دریافت ویزای توریستی باید مدارکی مانند پاسپورت، عکس، شناسنامه، فرم درخواست ویزا، بلیت رفت و برگشت، و گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 3 ماه را ارائه دهید. با دریافت این ویزا می توانید به کشورهای دیگری که عضو منطقه شنگن هستند سفر کنید، این کشورها شامل سوئد، بلژیک، سوئیس، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال و سایر کشورهای اروپایی می شود.

word image 45789 4

جمع بندی:

راه های متفاوتی برای دریافت ویزای اتریش وجود دارد و شما باتوجه به شرایط و قصد خود از سفر به این کشور می توانید به دریافت ویزای این کشور اقدام نمایید. قبل از هر چیز باید مدارکتان را به خوبی بررسی کنید و بدانید چه مدارکی برای ویزای شما لازم است.

دقت داشته باشید در صورت ناقض بودن یا هر مشکل دیگری در مدارک، درخواست ویزای شما ریجکت می شود و شما باید مجدداً برای دریافت ویزا اقدام نمایید. پس بهتر است از همان ابتدا مدارک خود را به درستی بررسی کنید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

 


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر حبیب الله
تهرانی
    حبیب الله تهرانیمهمان
    2024-01-29 15:09

    so nice

  • آواتار کاربر عبدالله
قهرمانی
    عبدالله قهرمانیمهمان
    2023-10-23 18:18

    گروه واتساپی هم دارید؟

  • آواتار کاربر عزیز
خلیلی
    عزیز خلیلیمهمان
    2023-10-04 11:45

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • آواتار کاربر علی اکبر
خلیلی
    علی اکبر خلیلیمهمان
    2023-09-04 00:00

    ایولا

  • آواتار کاربر موسی
عباسی
    موسی عباسیمهمان
    2023-09-02 16:27

    ممنونم. خیلی لطف کردین. 🙏🧡

  • آواتار کاربر نادر
خوش نیت
    نادر خوش نیتمهمان
    2023-08-02 11:27

    سایتوتن عالییییییییییی هستش واقعا🙏🙏👌👌👏👏

  • آواتار کاربر مجتبی
راد
    مجتبی رادمهمان
    2023-07-25 03:54

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • آواتار کاربر محمدعلی
ابراهیمی
    محمدعلی ابراهیمیمهمان
    2023-07-23 05:00

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  • آواتار کاربر عبدالله
فلاح
    عبدالله فلاحمهمان
    2023-07-20 14:54

    مطالب بی نظیر بود

  • آواتار کاربر حسینعلی
صادقی
    حسینعلی صادقیمهمان
    2023-06-18 15:09

    خیلی خوب بود

  • آواتار کاربر عزیز
توسلی
    عزیز توسلیمهمان
    2023-04-30 08:18

    اجرکم عندالله,شکرأ کثیرا.

  • آواتار کاربر علی اصغر
عسکری
    علی اصغر عسکریمهمان
    2023-04-06 18:45

    عالیه خیلی ممنون خیلی لطف کردین بهمون

  • آواتار کاربر موسی
علیپور
    موسی علیپورمهمان
    2023-02-25 04:04

    احسنت عالی بود

  • آواتار کاربر رحیم
قنبری
    رحیم قنبریمهمان
    2023-02-16 00:52

    سایتتون واقعا عالیه

  • آواتار کاربر شهرام
هاشمیان
    شهرام هاشمیانمهمان
    2023-02-12 07:16

    دمتون گرم

  • آواتار کاربر عباس
بهرامی
    عباس بهرامیمهمان
    2023-02-01 12:20

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید