word image 46850 1

ترفند های مفید برای تقویت روحیه و ایجاد حس بهتر

25 دسامبر 2022

تقویت روحیه

برخی اوقات با تغییر شرایط زندگی و به وجود آمدن برخی مشکلات ممکن است همچون گذشته حس و حال خوب نداشته باشید. انگیزه و اشتیاق شما برای انجام هر کاری هرچند کوچک از بین می رود و حس می کنید چیزی برای ادامه دادن وجود ندارد.

در زمان چنین احساسات گذرایی می توانید کار هایی را انجام دهید و از ترفند هایی استفاده کنید تا به خود یادآوری کنید چیز های ساده ولی جالبی وجود دارند که به شما کمک می کنند از هر لحظه لذت ببرید. در ادامه چند ترفند ساده و کاربردی برای تقویت روحیه و ایجاد حس و حال بهتر به شما معرفی خواهیم کرد. نیازی نیست همه این روش ها را انتخاب کنید و انجام دهید. انجام دو تا سه مورد از آنها هم کافی می باشد.

نوشیدن قهوه برای حال خوب

اگر قهوه دوست دارید و خیلی وقت است که قهوه ننوشیدید، بهتر است از فردا صبح در زمان صبحانه یک فنجان قهوه بنوشید. قهوه می تواند به افزایش انرژی و شادابی شما کمک کند. همچنین نوشیدن قهوه بدون شکر می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک زیادی کند. البته اگر قهوه نوشیدنی مورد علاقه شما نیست، بهتر است خودتان را مجبور به نوشیدن آن نکنید. می توانید دمنوش، چای یا آبمیوه ی مورد علاقه خود را بنوشید.

برنامه ریزی روزانه

نیازی نیست برای چند ماه آینده یا سال های آتی برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی های شما می تواند طول روز را شامل شود که چه ساعتی از خواب بلند می شوید و چه کار هایی در ادامه انجام خواهید داد. می توانید به برنامه روزانه خود برخی عادات مفید همچون کتاب خواندن، گوش دادن به پادکست و پیاده روی را اضافه کنید. این برنامه ریزی روزانه با ایجاد حس ثبات و آرامش دیگر حس های خوب را هم تقویت می کند.

رویا پردازی درمورد آینده

گاهی اوقات تمرکز بر زمان حال و کار های جاری بسیار سخت می شود. رویا پردازی در مورد اقداماتی که در آینده می خواهید انجام بدهید بی انگیزگی شما را جبران می کند و شما را به سمت جلو هل می دهد. بنابراین هدف ها و آرزو های خود را در جایی بنویسید و گاهی به آنها سر بزنید.

رانندگی

رانندگی بی هدف در جاده ها

رانندگی بی هدف در جاده به برخی افراد حس مثبتی القا می کند. رانندگی بی مقصد می تواند یادآور خاطرات و روز های خوب باشد و همچنین شما در طول مسیر می توانید از مناظر لذت ببرید.

رسیدگی به ناخن ها

برخی از خانم ها به طور منظم به سالن آرایشی می روند و ناخن هایشان را مرتب می کنند. اگر شما تا به حال به آرایشگاه برای زیبایی و مرتب شدن ناخن ها مراجعه نکرده اید می توانید در خانه با کمک سوهان ناخن به ناخن ها شکل بدهید. البته برای این کار ویدیو های آموزشی زیادی وجود دارد که می توانید با دیدن آنها به طور حرفه ای خودتان ناخن هایتان را درست کنید. بعد از مرتب شدن ناخن ها می توانید لاک مورد علاقه خود را به ناخن هایتان بزنید تا حال و هوای شما بهتر شود.

تغییر در مدل موها

اگر مدت طولانی است که شما یک مدل موی ثابت دارید حتی می توانید با یک تغییر خیلی جزئی در مدل و قد موها حس و حال بهتری ایجاد کنید. می توانید با کمک ویدیو های آموزشی موهایتان را به شکلی زیبا کوتاه کنید. البته انواع مختلف گیس ها یا رنگ کردن مو ها هم روحیه ی شما را عوض می کند و همچنین باعث ایجاد تغییر در ظاهرتان می شود.

آرایش کردن

برخی از خانم ها به طور همیشگی و معمول آرایش می کنند و برخی هم هرگز آرایش نمی کنند. معمولا آرایش کردن می تواند کمی حال و هوای خانم ها را عوض کند و به آنها حس بهتری بدهد. اگر می خواهید کل روز را در خانه بمانید آرایش های جدید و ترفند های جالب را امتحان کنید.

داشتن یک برنامه روتین پوستی و مراقبت از پوست

داشتن یک روتین مراقبت از پوست هم حس خوب شما را تشدید می کند و هم بر زیبایی شما می افزاید. می توانید این مراقبت و روتین را به عنوان یک عادت سازنده و مفید برای خود داشته باشید. برای شروع می توانید ماسک های خانگی تهیه کنید و با کمک آنها پوست را پاکسازی کنید. بخور دادن صورت و اسکراب کردن پوست های مرده از دیگر روش های مراقب از پوست می باشد. در زمان روتین پوستی با کمک مرطوب کننده پوست خود را مرطوب و شاداب نگه دارید.

رفتن به دورهمی و مهمانی

با دوستان و نزدیکان برنامه ی منظم دورهمی و مهمانی های کوچک بچینید و هر هفته در جایی جمع شوید. با این کار هم تغییری در روحیه خود می دهید و هم ارتباط خود با دیگران را تقویت می کنید.

بغل کردن

بغل کردن عزیزان

گاهی اوقات بغل کردن دوستان و آشنایان را از خود دریغ می کنید یا به هر دلیلی از این کار امتناع می کنید. اما این تماس فیزیکی حس دلتنگی را از بین می برد و احساس خوب و دلنشینی را در وجودتان قرار می دهد. حتی گاهی می توانید خودتان را بغل کنید. شاید کمی عجیب باشد اما این کار در زمانی که به حمایت نیاز دارید و تنها هستید، می تواند به شما کمک کند.

نقاشی و رنگ آمیزی

با کمک نقاشی و رنگ آمیزی می توانید استرس و اضطرابی که در طول روز به سراغتان می آید را کاهش دهید و رفع کنید. برای تنوع و تاثیر بیشتر این کار، در کنار بچه ها نقاشی کنید. نقاشی و رنگ آمیزی در کنار کودکان شما را به دنیای خیالی آنها می برد و از تنش های روزمره و دغدغه های زمان حال آسوده خاطر می کند.

ورزش کردن روزانه و داشتن فعالیت بدنی

انجام ورزش به صورت حرفه ای همراه با برنامه غذایی مناسب امریست که حال هر کسی را بهتر می کند و انگیزه او را همیشه حفظ می کند. نیازی نیست به باشگاه بروید و مسافتی را طی کنید، گاهی می توانید در خانه هم ورزش دلخواهتان را انجام دهید و علاوه بر تناسب اندام به روحیه خود کمک کنید. حتی می توانید با دوستان خود به پارک بروید و در آنجا باهم ورزش کنید. پیاده روی، دویدن و انجام حرکات کششی در فضای آزاد هم می تواند روحیه و حس و حالتان را بهتر کند و هم فرصتی به وجود می آید تا از فضای آزاد بهره ببرید.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، نیازی نیست همه ی این روش ها را در یک هفته انجام دهید. می توانید دو تا سه روش را که بیشتر با روحیات شما سازگار هستند انتخاب کنید و آنها را به یک عادت سازنده و مفید تبدیل کنید. انجام ورزش به تنهایی خود یک عادت مفید است که از همه لحاظ به شما کمک می کند. سایت فارسی بیوتی با معرفی انواع ورزش ها، روش انجام آنها و همچنین غذاهای رژیمی مناسب برای طول رژیم لاغری می تواند به شما کمک کند. با مراجعه به این سایت می توانید با این مطالب به طور کامل آشنا شوید.


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر حمید
صادقی
    حمید صادقیمهمان
    2024-03-16 19:18

    این مطلب حرف نداشت

  • آواتار کاربر میثم
حسنی
    میثم حسنیمهمان
    2024-01-21 08:00

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  • آواتار کاربر جعفر
رحیمی
    جعفر رحیمیمهمان
    2024-01-13 16:54

    بي شك بهترينين❤️❤️

  • آواتار کاربر قاسم
حسنی
    قاسم حسنیمهمان
    2023-12-10 20:09

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • آواتار کاربر غلامعلی
رشیدی
    غلامعلی رشیدیمهمان
    2023-11-01 13:18

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • آواتار کاربر سجاد
    سجادمهمان
    2023-10-24 10:45

    مرسی

  • آواتار کاربر عیسی
کاکاوند
    عیسی کاکاوندمهمان
    2023-10-06 02:09

    اجرکم عندالله,شکرأ کثیرا.

  • آواتار کاربر فرهاد
احمدی
    فرهاد احمدیمهمان
    2023-09-13 19:36

    منابع این مطلب کجاست؟

  • آواتار کاربر محمدحسن
عزیزی
    محمدحسن عزیزیمهمان
    2023-09-01 19:54

    بی نظیر هستید

  • آواتار کاربر حیدر
محمدی
    حیدر محمدیمهمان
    2023-07-08 05:45

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • آواتار کاربر عباسعلی
فاظلی
    عباسعلی فاظلیمهمان
    2023-05-23 04:27

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • آواتار کاربر امید
داوودی
    امید داوودیمهمان
    2023-04-29 12:18

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  • آواتار کاربر میلاد
خوئینی ها
    میلاد خوئینی هامهمان
    2023-04-25 12:54

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • آواتار کاربر فرهاد
خسروی
    فرهاد خسرویمهمان
    2023-04-04 18:00

    عاااااااااااالی بود

  • آواتار کاربر مهدی
سالاری
    مهدی سالاریمهمان
    2023-02-28 01:00

    ایولا

  • آواتار کاربر کاظم
قاضی
    کاظم قاضیمهمان
    2023-02-01 17:40

    خیلی عالی بود