word image 48529 1

بهترین راه سفر به نجف از مشهد، زمینی یا هوایی؟

7 فوریه 2023

شهر مشهد یکی از شهرهایی است که بیشترین میزان سفر به نجف و کشور عراق را به خود اختصاص داده است. شهر نجف نیز با وجود بارگاه‌های مطهر امام علی(ع) و نزدیکی به شهر کربلا زائران زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. اما بهترین راه سفر به نجف از مشهد کدام است؟ سفر زمینی به نجف چه تفاوت ها و مزایایی نسبت به سفر هوایی به نجف دارد؟ در این سفر چه هزینه‌هایی را باید مدنظر گرفت؟ در این مطلب با راهنمای سفر به نجف اشرف همراه شما هستیم.

سفر ایران به نجف| یوتراوز

سفر به نجف با هواپیما

در حال حاضر بهترین روش‌ سفر به نجف، استفاده از خطوط هوایی است. به دلیل اینکه برای رفتن به نجف باید ابتدا از مشهد به سمت شهرهای مرزی ایران حرکت کرد و در طی این مسیر سختی‌ها و چالش‌های زیادی وجود دارد، بیشتر زائرانی که به صورت انفرادی سفر می‌کنند سفر هوایی را با هزینه‌هایش، نسبت به سفر زمینی ترجیح می‌دهند. نجف یکی از شهرهایی است که در لیست پروازهای فرودگاه بین المللی مشهد تقاضای زیادی دارد و همچنین ایرلاین‌های مختلفی آماده حمل مسافران به شهرهای مختلف و نجف هستند. برای خرید بلیط هواپیما مشهد نجف می‌توانید به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید. میزان بار مجاز برای سفر به نجف توسط ایرلاین مربوطه تعیین می‌شود. اگر میزان بارتان بیشتر از حد مجاز باشد باید جریمه اضافه بار را پرداخت کنید.

فرودگاه بین‌المللی نجف؛ سفر به نجف با هواپیما| یوتراوز

سفر به نجف با قطار

از روش‌های زمینی که برای سفر به نجف می‌توانید از آن استفاده کنید، وجود خطوط ریلی است. برای سفر با قطار باید از طریق خطوط ریلی شهرهای همدان، کرمانشاه و شلمچه خود را به مرز عراق برسانید. پس از آن مسیر باقی مانده را از آنجا به سمت نجف یا کربلا باید با اتوبوس طی کنید. زائران معمولاً مسیر نجف به کربلا را در روزهای اربعین به صورت پیاده طی می کنند.

سفر به نجف با اتوبوس

یکی از روش‌های سفر زمینی به نجف که میزان هزینه‌ها را تا حدی کاهش می‌دهد، استفاده از اتوبوس‌های موجود برای سفر به نجف است. برای رسیدن به شهر نجف و کربلا می‌توانید از اتوبوس‌های موجود در پایانه مسافربری مشهد استفاده کنید. باید در این سفر خود را به یکی از پایانه‌های مرزی مهران، خسروی، چذابه یا شلمچه برسانید. سپس مسیر باقی مانده را با اتوبوس‌های موجود در عراق طی کنید. البته استفاده از خطوط زمینی برای رسیدن به نجف کمی دشوار است و زمان زیادی را از شما می‌گیرد.

پایانه‌های مرزی؛ سفر زمینی به نجف| یوتراوز

برای سفر به نجف اشرف و رزرو بلیط از چه طریقی اقدام کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم سریع‌ترین و راحت‌ترین روش سفر به نجف و کربلا از طریق خطوط هوایی است که در فرودگاه بین المللی مشهد انجام می‌شود. برای خرید و رزرو این بلیط و رزرو بلیط برگشت این مسیر یعنی بلیط هواپیما نجف مشهد می‌توانید از مراکز حضوری فروش بلیط هواپیما و یا به صورت آنلاین اقدام کنید. اما امروزه با وجود سایت‌های معتبر خرید آنلاین، ساده‌ترین روش رزرو بلیط هواپیما مراجعه به سایت‌ و اپلیکیشن‌ آنلاین یوتراوز است. در این روش به سادگی با انتخاب شهر مبدا و مقصد چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور می‌توانید بلیط خود را رزرو کنید. همچنین وجود فیلترهای لازم در بخش رزرو بلیط، خواسته‌ها و شرایط مد نظر شما را پذیرا می‌شود. علاوه بر این می‌توانید تخفیفات موجود و قیمت سفر هوایی به نجف را در شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های مختلف مشاهده کنید.

هزینه سفر به نجف، از رزرو بلیط تا مخارج شهر مقصد

در مورد هزینه‌های مربوط به سفر به نجف از مبدا مشهد باید ابتدا هزینه رزرو بلیط را در نظر بگیرید. اگر برای سفر از طریق خطوط زمینی مانند اتوبوس و قطار اقدام به خرید بلیط کنید ممکن است هزینه‌های شما تا حد زیادی کنترل شود. در مورد بلیط هواپیما نیز شرایطی وجود دارد که قیمت بلیط سفر ایران به نجف را متفاوت می‌کند. تفاوت قیمت‌ها و رزرو بلیط بستگی به خدمات شرکت هواپیمایی مورد نظر دارد و میزان یکسانی نیست. پس از اینکه مسیر مورد نظر به سمت نجف و کربلا را طی کردید، باید اقامتگاه مناسب را بر اساس بودجه مالی خود انتخاب کنید. اگر در ایام و ماه‌های خاص مانند محرم و صفر به کشور عراق سفر می‌کنید، انتخاب هتل اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولاً به دلیل وجود زائران زیاد در این ایام قیمت هتل‌ها بسیار بالاست. خصوصا هتل‌های پنج ستاره و با کیفیت که خدمات خوبی ارائه می‌دهند. اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها هستید بهتر است در زمانی به نجف و کربلا سفر کنید که تعداد زائرین کمتر باشد. در این صورت اگر قیمت رزرو هتل برایتان اهمیتی ندارد می‌توانید در بهترین هتل‌های نجف مانند هتل ایوان و هتل الخیام اقامت داشته باشید. اما اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای هتل بپردازید، می‌توانید از هتل‌های سه ستاره البیان و نورالنجف اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید.

هتل ایوان؛ راهنمای سفر به نجف| یوتراوز

برای هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک بهتر است حساسیت زیادی به خرج دهید. ممکن است تمامی وعده‌های غذایی خود را در اقامتگاه خود صرف کنید اما اگه برای صرف ناهار و شام به رستوران‌های داخل شهر نجف مراجعه می‌کنید بهتر است از رستوران‌هایی که کیفیت کمتری دارند غذا تهیه نکنید. برای کاهش هزینه‌ها و کیفیت مواد غذایی مطلوب از مسافرانی که قبلا به این شهر سفر کرده‌اند و یا محلی های مورد اعتماد اطلاعات دریافت کنید. در پیاده روی اربعین نیز از رستوران‌های بین راهی خدمات دریافت نکنید.

راهنمای سفر به نجف اشرف

شهر نجف نیز به دلیل اینکه در خارج از مرزهای ایران قرار دارد و از شهرهای کشور عراق محسوب می‌شود، باید برای سفر به آن اقداماتی انجام دهید. اولین اقدام اخذ ویزای عراق است که باید از طریق سفارت عراق در ایران گرفته شود. اگر به صورت انفرادی قصد سفر به این کشور را دارید باید ویزای انفرادی عراق را دریافت کنید. اقدام دیگری که باید انجام دهید پرداخت عوارض خروج از کشور است که باید هنگام خروج پرداخت شود. پرداخت عوارض خروج ازکشور به صورت زمینی جزوی ازهزینه سفر مهران به نجف خواهد بود.

در راهنمای سفر به نجف بهتر است بهترین زمان سفر به آن را نیز بررسی کنیم. این شهر به دلیل داشتن آب و هوای گرم و خشک در تابستان حداکثر دمای 46 درجه سانتیگراد را به خود اختصاص داده است. در فصل زمستان نیز سرمای آن بسیار استخوان سوز است. به طورکلی بهترین زمان سفر به نجف را می‌توان فصل بهار دانست به دلیل اینکه گرمای هوا آنقدر شدید نیست و سرمایی نیز وجود نخواهد داشت. فصل پاییز نیزمی‌‌تواند گزینه مناسبی برای سفر به نجف اشرف باشد.

در انتها

برای سفربه نجف اشرف بهتر است اطلاعات دقیق و کاملی را درباره‌ی شرایط سفر به این شهر دریافت کنید. سفر از طریق خطوط هوایی به فرودگاه بین المللی این شهر بهترین و ساده‌ترین روش است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط هواپیما می‌توانید به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید.

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر محمدعلی
شاکری
    محمدعلی شاکریمهمان
    2024-01-15 02:00

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • آواتار کاربر مهرداد
توسلی
    مهرداد توسلیمهمان
    2024-01-02 01:18

    عاااااااااااالی بود

  • آواتار کاربر مجید
براتی
    مجید براتیمهمان
    2023-12-16 07:18

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • آواتار کاربر اصغر
حسنی
    اصغر حسنیمهمان
    2023-12-03 23:27

    شادکام و سلامت باشید

  • آواتار کاربر محمد
بزرگ نیا
    محمد بزرگ نیامهمان
    2023-12-03 02:36

    احسنت عالی بود

  • آواتار کاربر حمیدرضا
نادری
    حمیدرضا نادریمهمان
    2023-10-26 10:18

    چرا اینقد کم؟

  • آواتار کاربر امیرحسین
دهقان
    امیرحسین دهقانمهمان
    2023-09-17 16:36

    مرسی

  • آواتار کاربر رسول
امامی
    رسول امامیمهمان
    2023-09-05 08:45

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • آواتار کاربر اسماعیل
خسروی
    اسماعیل خسرویمهمان
    2023-08-28 00:18

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • آواتار کاربر منصور
طاهری
    منصور طاهریمهمان
    2023-08-22 12:27

    مطلبتون بسیار مفید بود

  • آواتار کاربر صادق
قنبری
    صادق قنبریمهمان
    2023-08-05 16:18

    مطلب به درد بخوری بود

  • آواتار کاربر حبیب الله
توکلی
    حبیب الله توکلیمهمان
    2023-06-30 19:18

    خسته نباشین

  • آواتار کاربر مسلم
رحمانی
    مسلم رحمانیمهمان
    2023-06-30 00:00

    بي شك بهترينين❤️❤️

  • آواتار کاربر احسان
هاشمیان
    احسان هاشمیانمهمان
    2023-06-27 20:27

    سلام عالی بود

  • آواتار کاربر محمدتقی
باستانی
    محمدتقی باستانیمهمان
    2023-05-02 10:18

    خیلی ممنون🌹

  • آواتار کاربر ابراهیم
احمدیان
    ابراهیم احمدیانمهمان
    2023-04-15 19:54

    مطالب بی نظیر بود

  • آواتار کاربر علی
رنجبر
    علی رنجبرمهمان
    2023-04-08 22:54

    این مطلب حرف نداشت

  • آواتار کاربر اسدالله
ملکی
    اسدالله ملکیمهمان
    2023-03-22 22:27

    ایولا

  • آواتار کاربر یدالله
کلباسی
    یدالله کلباسیمهمان
    2023-02-20 23:16

    سایتتون واقعا عالیه