C:\Users\AMIR\Desktop\apartment-dog.jpg

بهترین نژاد سگ آپارتمانی در ایران

14 مارس 2023

C:\Users\AMIR\Desktop\apartment-dog.jpg

اگر می‌خواهید یک سگ در آپارتمان خود داشته باشید و از آن نگهداری کنید باید به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه داشته باشید. سگ‌هایی برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند که جثه بزرگی نداشته باشند، همچنین از دیگر نکات این است که وزن آنها کمتر از 30 کیلوگرم باشد. ناگفته نماند که باید به میزان سطح انرژی، سروصدای سگ و برخی از ویژگی‌های اخلاقی آنها توجه داشت.

سایت پامرانین ، بزرگترین مرجع معرفی انواع سگ پامرانین ، سگ پودل ، سگ چاوچاو و انواع گربه های بریتیش و اسکاتیش در ایران می باشد.

بهترین نژادهای سگ آپارتمانی

برخی از سگ‌ها به دلیل بزرگ‌بودن و یا اشغال‌کردن فضای خانه برای نگهداری در آپارتمان مناسب نیستند. در این مقاله با برخی از سگ‌هایی که برای آپارتمان مناسب هستند آشنا می‌شویم:
1- سگ بیشون فریز

این سگ ضد حساسیت بوده و کاملاً جذاب است، همچنین سرعت یادگیری بالایی دارد و تقریباً همه را دوست دارد. وزن این سگ دوست‌داشتنی بین 15 تا 25 کیلوگرم می‌باشد، این سگ یک همراه بازیگوش و سرگرم‌کننده است که فضای زیادی را روی مبل نیز اشغال نمی‌کند.

2- بولداگ فرانسوی

این نژاد اخیراً در میان افراد مختلف در جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است، اما این بولداگ‌های فرانسوی در قرن هجدهم در پاریس محبوبیت زیادی داشتند. یک پیاده‌روی سریع برای این سگ جذاب و دوست‌داشتنی در هر روز به‌اندازه کافی برای آنها کافی می‌باشد و این نژاد از سگ‌ها به‌طورکلی کم پارس می‌کنند.

3- بولداگ

بولداگ‌ها با وجود بدن عضلانی‌شان، به‌عنوان صندلی‌های تنبل عمل می‌کنند. پیاده‌روی‌های روزانه و فعالیت‌های بدنی برای این سگ‌ها امری ضروری و لازم است، شما از رفتار دوستانه و وفادار این سگ‌های دوست‌داشتنی قدردانی خواهید کرد. شهرهایی که دارای آب‌وهوای گرم هستند، مکان مناسبی برای نگهداری این سگ‌ها نیستند.

4- شیتزو

این نژاد از سگ‌ها که شیتزو نامیده می‌شود در اصل برای زندگی در داخل کاخ‌های چینی پرورش‌یافته است، اما با خوشحالی و اشتیاق به زندگی در خانه‌های شما رضایت می‌دهد. نکته قابل‌توجه در مورد این سگ دوست‌داشتنی این است که رابطه خوبی با بچه‌های کوچک سگ‌های دیگر دارد.

5- اشپیتز آلمانی

از دیگر نژادهایی که می‌توان در آپارتمان از آن نگهداری کرد اشپیتز آلمانی است. این سگ حالت روباه مانند دارد و همین ویژگی ممکن است شما را جذب کند، اما این سگ به‌طورکلی به توجه افراد نیاز دارد. اگر توجه کافی نداشته باشید، آنها می‌توانند به پارس‌کردن به غریبه‌ها تمایل پیدا کنند. از دیگر ویژگی‌های این سگ می‌توان به ورزش روزانه و پرانرژی بودن اشاره کرد.

6- تازی ایتالیایی

یک نسخه مینیاتوری از یک سگ تازی مسابقه‌ای، وزن این توله‌سگ‌ها به‌جای 27 کیلوگرم حدود 5 کیلوگرم است. این نژاد از سگ‌ها به در آغوش گرفته‌شدن علاقه دارند و دوست دارند روی تخت راحت بنشینند، اما این سگ‌های دوست‌داشتنی را نباید در محیطی که حصار ندارد تنها گذاشت.

7- مالتیز

آن‌ها سگ‌های نگهبان و نترسی هستند، این سگ ها به بازی کردن با کودکان و ورزش علاقه زیادی دارند. مالتیزها کم ریزش هستند، عمر طولانی دارند و از پیداکردن دوستان جدید در هر سنی خوشحال هستند. گاهی اوقات سرسخت و بااراده، به آموزش‌های مبتنی بر پاداش به‌خوبی پاسخ می‌دهند.

8- پامرانین

این سگ زیبا و دوست‌داشتنی به دلیل کوچک بودن جثه امروزه در بین مردم جهان محبوب شده است. این سگ اصطلاحاً سگی کم‌جا می‌باشد که برای نگهداری در آپارتمان مناسب است. پامرانین‌ها سگ‌های پر جنب‌وجوشی هستند، همچنین فعالیت بدنی و ورزش برای آنها امری ضروری و لازم است.

9- شیواوا

شیواوا یک سگ مکزیکی است که اولین‌بار در مکزیک در شهری که نامش شیواوا بود نام‌گذاری شد. شیواوا یک سگ کوچک باشخصیت بزرگ است. شیواوا سگی متعادل و برازنده با رفتاری شبیه تریر (نوعی سگ) است و وزن آن بیش از 6 کیلوگرم نیست. این سگ بسیار وفادار و دارای جذابیتی است که مخاطبین زیادی را برای خود گردآوری کرده است.

10- جپنیز چین

نژاد اصلی این سگ به آسیا برمی‌گردد، جپنیز چین در دربار چین بسیار مشهور بوده و به روش خاصی پرورش‌یافته است. این سگ ظاهری بسیار دوست‌داشتنی و بازیگوش دارد. جپنیز چین بسیار مهربان بوده و به صاحب خود و اعضای خانواده محبت می‌کند، همچنین رابطه خوبی با کودکان و نژادهای دیگر سگ‌ها دارد.

بهترین نژاد سگ خانگی

سگ‌ها به‌طورکلی حیوانات دوست‌داشتنی هستند که امروزه مخاطبین زیادی را جذب خود کرده‌اند. این سگ‌ها خصوصیات رفتاری و نژادی مختلفی دارند که آنها را نسبت به هم متمایز کرده است. برخی از این نژادها ساخته دست انسان است که از ترکیب دو نژاد مختلف به وجود آمده به همین دلیل جزء متنوع‌ترین گونه‌های جهان شناخته می‌شوند. بسیاری از این نژادهای ترکیبی در ایران به وجود آمده و محل سکونتشان در ایران است؛ اما بسیاری دیگر در خارج از کشور ترکیب شده است و در ایران وجود ندارند.

 


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر بهزاد
کشانی
    بهزاد کشانیمهمان
    2024-03-31 06:00

    سایتتون محشرههههه

  • آواتار کاربر قربانعلی
عرب
    قربانعلی عربمهمان
    2024-01-19 07:00

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • آواتار کاربر ابوالقاسم
سلیمانی
    ابوالقاسم سلیمانیمهمان
    2023-12-26 02:45

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

  • آواتار کاربر مهرداد
شجاعی
    مهرداد شجاعیمهمان
    2023-12-17 02:00

    خیلی سایت خوبی دارین

  • آواتار کاربر مهران
ابراهیمی
    مهران ابراهیمیمهمان
    2023-11-20 08:36

    منابع این مطلب کجاست؟

  • آواتار کاربر عباس
سلیمانی
    عباس سلیمانیمهمان
    2023-11-19 04:45

    عاااااااااااالی بود

  • آواتار کاربر محمدحسن
ایمانی
    محمدحسن ایمانیمهمان
    2023-11-15 19:00

    خیلی ممنون🌹

  • آواتار کاربر محمدتقی
صادقی
    محمدتقی صادقیمهمان
    2023-10-26 14:36

    اکانت اینستا هم دارید؟

  • آواتار کاربر حیدر
قاسمی
    حیدر قاسمیمهمان
    2023-09-27 09:27

    خسته نباشین

  • آواتار کاربر مجید
زاهدی
    مجید زاهدیمهمان
    2023-08-27 23:45

    احسنت عالی بود

  • آواتار کاربر عباس
جاوید
    عباس جاویدمهمان
    2023-08-17 22:00

    Awli bood

  • آواتار کاربر یوسف
پارسا
    یوسف پارسامهمان
    2023-07-11 11:54

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • آواتار کاربر حمید
آزادی ور
    حمید آزادی ورمهمان
    2023-06-21 20:00

    سلام عالی بود

  • آواتار کاربر اسماعیل
جوادی
    اسماعیل جوادیمهمان
    2023-05-18 06:27

    بی نظیر هستید

  • آواتار کاربر جواد
میری
    جواد میریمهمان
    2023-04-22 06:18

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  • آواتار کاربر میلاد
بهمنی
    میلاد بهمنیمهمان
    2023-04-18 19:09

    afarin matlab khobi bood

  • آواتار کاربر امیرحسین
ایمانی
    امیرحسین ایمانیمهمان
    2023-03-21 21:00

    عالیه دست شما درد نکند👏

  • آواتار کاربر مرتضی
جلالی
    مرتضی جلالیمهمان
    2023-03-16 16:45

    so nice