images 1681081521 643344b1ca0f9

10 تا از بهترین کتاب های آیلتس برای نمره 7 به بالا

10 آوریل 2023

نحوه شروع آیلتس به صورت خودخوان یا سلف استادی از صفر تا صد و کسب مدرک آیلتس نمره 7 یا بیشتر با معرفی و دانلود بهترین کتاب های آیلتس جنرال و آکادمیک

در سال‌های گذشته منابع و کتاب های فراوانی برای آزمون آیلتس انتشار یافته که متاسفانه بیشتر موجب گمراهی و سردرگمی داوطلبین شده. به همین جهت قصد دارم ویترینی از بهترین کتاب های آیلتس رو در این صفحه به شما معرفی کنم تا بتونید نمره 7 به بالا کسب کنید.

در صورتی که بهترین منابع آیلتس را نداشته باشید و اصول آموزش آیلتس را ندانید، بسیار بعیده به نمرات بالا دست پیدا کنید. اما نگران نباشید چون در اینجا از منابع انتشارات کمبریج آیلتس ، بارونز (Barron’s) ، آکسفورد و خیلی دیگه از بهترین کتاب های آیلتس رو بهتون معرفی می کنم. مطمئن باشید با این منابع، شما خیلی سریع تر و با زحمت کمتر به نتیجه دلخواه تون میرسید.

برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیمبرای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟

وقتی آدم یک چالش و برای خودش درست می‌کنه، باید برای لحظه به لحظه اون برنامه ریزی داشته باشه. اول از همه باید روی هدف‌های خودتون متمرکز باشید. باید اونها رو شناسایی بکنید و دائم با خودتون تکرار کنید تا مأیوس و خسته نشید. آزمون IELTS سخته و اگر درست و حسابی نخونید، نمره کمتر از 6 می گیرید.

آزمون آیلتس مثل یک کنکور میمونه که باید یک سال براش بجنگی تا پیروز بشی. برنامه ریزی برای سلف استادی ایلتس می‌تونه نقطه قوت آدم باشه. پیشنهاد می کنم که برنامه آیلتس هفتگی داشته باشید. یعنی جمعه ها برنامه کل هفته رو بچینید و اینکه بدونید در طول هفته کدام کتاب های آیلتس را باید مطالعه کنید.

برنامه ریزی آیلتس بسیار مهم و حیاتی است و اگر در آن سهل‌انگاری بکنید به مدرک آیلتس نمی‌رسید. گرفتن مدرک IELTS تنها با تلاش و کوشش امکان پذیر است. پیشنهاد می کنم برنامه خودتون رو براساس آیتم های زیر تقسیم بندی کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید:

1- یادگیری چهار چوب آزمون آیلتس

اولین کاری که باید بکنید این است که یک هفته برای فهمیدن کلیات آزمون آیلتس وقت بذارید. یعنی برید ببینید که بخش اسپیکینگ چند بخشه، چه مدل سوالاتی داده میشه. یا مثلاً بخش ریدینگ چند سوال داره و اگر به 25 سوال جواب صحیح بدم، نمره من چند می شه. امیدوارم منظورم رو درک کرده باشید.

اما سوال اصلی این است که این اطلاعات را از چه کتاب و منبعی بخونیم. به جرئت می تونم بگم که هیچ کتابی نیومده فقط به این کلیات بپردازه و شما باید جسته و گریخه از سایت ها، یوتیوب و سایر منابع این اطلاعات رو پیدا کنید. تنها می تونم یک سایت رو بهتون معرفی کنم که همه چیز رو بطور منظم و مرتب توضیح داده.

سایت Zandi English یکی از بهترین و جامع ترین سایت ها برای هر فردی است که می خواد آیلتس یاد بگیره. فقط کافیه درس‌های رایگان اولیه پکیج آموزش آیلتس استاد زندی را بخونید، تا تمامی این اطلاعات مربوط به کلیات IELTS رو بفهمید.

2- یادگیری تکنیک های مهارت Reading و Listening آیلتس

منظور از تکنیک این هست که نحوه طراحی سوالات توسط اگزمینر را یاد بگیرید. مثلاً یک سوال سه گزینه ای لیسنینگ آیلتس را در نظر بگیرید. شما فکر می کنید که گوینده فقط به یک گزینه اشاره می‌کنه و با سایر گزینه ها کاری نداره. دقیقاً برعکس، گوینده نه تنها به گزینه صحیح اشاره می‌کنه بلکه به کلمات گزینه‌های اشتباه هم اشاره می کنه.

طراحان سوالات آیلتس تمام تلاش خودشون رو می‌کنند تا شما رو گیج و گمراه کنند. آنها جواب را به راحتی کف دستتون نمی‌گذارن. بنابراین سعی کنید این تکنیک ها را به خوبی یاد بگیرید. در ادامه لیستی از بهترین کتاب های آیلتس برای یادگیری تکنیک های لیسنینگ و ریدینگ آمده است:

  1. کتاب Mindset For IELTS
  2. کتاب New Insight into IELTS
  3. کتاب Vocabulary for IELTS
  4. کتاب Grammar for IELTS
  5. کتاب Get ready for IELTS (4 جلد)
  6. کتاب Collins for IELTS (6 جلد)
  7. کتاب Barron’s IELTS strategies and tips

اکثر کتاب های فوق برای انتشارات کمبریج، بارونز و کالینز است. این ها بهترین کتاب های آیلتس برای نمره 7 به بالا است. توی این کتاب ها، آموزش نوشتن رایتینگ و بخش اسپیکینگ هم هست. نسخه pdf این‌ها رو میتونید از سایت Zandi English دانلود کنید. سایت Zandi English یکی از بهترین سایت های آموزش آیلتس است که تمامی تکنیک ها و استراتژی های لیسنینگ و ریدینگ رو بیان کرده. استاد زندی در پکیج آموزش آیلتس به تمامی تکنیک های Listening و Reading پرداخته.

کتاب های کمبریج آیلتس3- انجام تست ریدینگ و لیسنینگ آیلتس

بعداز اینکه به تکنیک ها تسلط پیدا کردید باید شروع کنید به تست زدن آزمون لیسنینگ و ریدینگ آیلتس. این کار رو می‌تونید با کتاب کمبریج آیلتس انجام بدید. کتاب های کمبریج، یکی از بهترین کتاب های آیلتس هستند و تمام تست ها استاندارد و از آزمون های آیلتس سال های گذشته است.

در حال حاضر که من این مقاله رو می‌نویسم، کتاب کمبریج آیلتس 18 منتشر شده. هر کتاب شامل چهار تست آیلتس است. علاوه بر این کتاب، می توانید از مجموعه کتاب های Actual هم کمک بگیرید. اکچوال آیلتس یک سایت هندی است که از چند سال پیش شروع به منتشر کردن منابع آیلتس کرده است. پس شد دو انتشارات برای تست ریدینگ و لیسنینگ که لیست آن در زیر آمده‌اند:

  1. مجموعه کتاب های Cambridge IELTS
  2. کتاب های Actual IELTS Listening
  3. کتاب های Actual IELTS Reading

4- استراتژیهای پاسخگویی به سوالات Writing و Speaking آیلتس

از آنجایی که با مهارت ریدینگ و لیسنینگ شروع کرده‌اید، دایره لغات و ساختار زبان انگلیسی تون تقویت شده است. در حقیقت، کسانی که به منابع مختلف انگلیسی گوش می کنند و محتوای انگلیسی می‌خوانند، در مهارت اسپیکینگ و رایتینگ عملکرد بهتری دارند.

برای موفقیت توی اسپیکینگ آیلتس نیاز به پارتنر دارید. حتماً توی روزهای اول سعی کنید که یک یا چند پارتنر آیلتس برای خودتون پیدا کنید.

پارت اول اسپیکینگ IELTS

این بخش زیاد سخت نیست و بیشتر سوالات در مورد علایق شماست. مثلاً میپرسه کارت چیه ، رشته چی خوندی، آیا این رشته یا کارت رو دوست داری و از این نوع سوالات.

پارت دوم اسپیکینگ آیلتس

بخش دوم سخته و باید براش خوب تمرین کنید. اینجا باید از قوه تخیل خودتون کمک بگیرید، چرا که اکثر سوالات چالشی هستند. منظورم اینه که باید دروغ بگید و نترسید. مثلاً اگر پرسید که یک جای ساکت که ریلکس می کنی رو توضیح بده. سعی کنید یک کتابخانه رو مثال بزنید یا می تونید نیمکت یک پارک رو بگید. خلاصه یه چیزی بگید و سعی کنید آب و تاب بدید قضیه رو.

بخش سوم IELTS Speaking

بخش آخر نمیشه دروغ گفت چون سوالات در مورد اجتماع، اقتصاد، آموزش و خیلی چیزای دیگه است. اینجا دیگه نمی تونید از خودتون حرف در بیارید.

چطور رایتینگ آیلتس بنویسیم؟

پیشنهاد می کنم یه سر به سایت Zandi English بزنید چرا که بالای 100 آموزش رایتینگ آیلتس داره. همه چیز رو استاد زندی، از صفر تا صد توضیح داده.

منابع خودخوان آیلتس

چگونه از صفر برای آیلتس بخوانیم؟

سعی کنید که از لیست بهترین منابع برای شروع خودخوان آیلتس که در بالا قرار داده شده استفاده حداکثری بکنید و حتماً توی برنامه آیلتس خودتون قرار بدید. منابع آیلتس از مبتدی تا پیشرفته است و برای آیلتس آکادمیک یا جنرال مناسب است. دقت کنید که اگر سطح شما ابتدایی است باید از pdf، ویدیو، پادکست و کتاب زبان انگلیسی مخصوص سطح خودتان بهره ببرید.

شما همچنین می‌توانید بهترین کتاب های آیلتس را برای نمره 7 به بالا رو از سایت Zandi English دانلود کنید. موفق باشید.

 

برچسب ها : مدرک آیلتس,آموزش آیلتس,کمبریج آیلتس,سلف استادی ایلتس,آیلتس,کتاب vocabulary for ielts


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر وحید
راستاد
    وحید راستادمهمان
    2024-02-01 17:45

    خییلی عالیع 😍😍😍😍

  • آواتار کاربر نادر
مختاری
    نادر مختاریمهمان
    2024-01-18 21:36

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • آواتار کاربر عباس
آذری
    عباس آذریمهمان
    2024-01-01 16:27

    خیلی عالی بود

  • آواتار کاربر حمید
رضا
    حمید رضامهمان
    2023-12-12 15:00

    چرا اینقد زیاد؟

  • آواتار کاربر محمد
آقایی
    محمد آقاییمهمان
    2023-10-28 10:36

    گروه واتساپی هم دارید؟

  • آواتار کاربر روح الله
نقدی
    روح الله نقدیمهمان
    2023-09-03 11:36

    خسته نباشین

  • آواتار کاربر فرهاد
نصیری
    فرهاد نصیریمهمان
    2023-08-22 02:00

    دستخوش

  • آواتار کاربر اسدالله
مدنی
    اسدالله مدنیمهمان
    2023-08-16 12:45

    خیلی خوشحالم که هستین

  • آواتار کاربر تقی زاده
    تقی زادهمهمان
    2023-08-14 05:54

    مطلبتون بسیار مفید بود

  • آواتار کاربر هادی
رنجبر
    هادی رنجبرمهمان
    2023-08-09 21:00

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  • آواتار کاربر بهرام
شفیعی
    بهرام شفیعیمهمان
    2023-07-12 12:09

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • آواتار کاربر علی رضا
رحمانی
    علی رضا رحمانیمهمان
    2023-06-06 05:27

    موفق باشید.

  • آواتار کاربر اسماعیل
عابدی
    اسماعیل عابدیمهمان
    2023-05-17 12:45

    احسنت عالی بود

  • آواتار کاربر مرتضی
دستغیب
    مرتضی دستغیبمهمان
    2023-05-15 13:00

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • آواتار کاربر سجاد
جمالی
    سجاد جمالیمهمان
    2023-05-09 16:00

    so nice

  • آواتار کاربر رسول
بختیاری
    رسول بختیاریمهمان
    2023-04-28 08:09

    مطلب به درد بخوری بود