بهترین شیرینی فروشی در یزد

بهترین شیرینی فروشی در یزد

12 ژانویه 2023

10 تا بهترین شیرینی فروشی در یزد

معرفی برترین شیرینی فروشی در یزد

بهترین شیرینی فروشی در یزد

تاپ تن رسانه تفریحی سنتر قصد دارد در بخش تاپ تن یزد به بررسی و معرفی بهترین شیرینی فروشی در یزد بپردازد.

شیرینی و کیک از جمله محصولاتی است که همه ما در طول ماه و در موقعیت‌های مختلف به سراغ آن‌ها می‌رویم. از آنجایی که بیشتر ما وقت درست کردن این محصولات خوشمزه را نداریم، معمولا برای تهیه شیرینی و کیک به شیرینی فروشی مراجعه می‌کنیم. سالم و تازه بودن این محصولات، اولین و مهم‌ترین عاملی است که در خرید باید به آن توجه داشته باشیم.

در همین راستا ما قصد داریم معروف‌ترین شیرینی های سنتی یزد را به همراه بهترین شیرینی فروشی های یزد به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شیرینی های سنتی یزد کدام است؟

یزد نیز مانند بسیاری از شهر‌های ایران، شیرینی‌های مخصوص خودش را داراست که در ادامه چند مورد از پرطرفدار‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

قطاب

014

با شنیدن کلمه‌ی قطاب، بی‌اختیار تصویر بافت تاریخی استان یزد، در ذهنمان نقش خواهد بست. شیرینی وصف‌نشدنی این خوراکی فوق‌العاده لذیذ، پودر قندی که هنگام برداشتن هر تکه از آن، بر انگشتانمان می‌نشیند و فروبردن انگشت در دهان برای مزه‌مزه کردن طعم بی‌نظیرش، بسیار لذیذ و دوست‌داشتنی است. قطاب یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شیرینی‌های سنتی است که در استان یزد طبخ می‌شود. این شیرینی در دو نوع سنتی یزدی و عسلی توسط مردم این استان تهیه می‌شود. قطاب یزدی از دو قسمت تشکیل شده که به لایه‌ی خارجی و مغز داخلی شناخته می‌شود. لایه‌ی خارجی نانی است که در روغن فراوان سرخ می‌شود و از آرد گندم، شیر، ماست و زرده‌ی تخم‌مرغ تشکیل شده است. زنان هنرمند یزدی، این لایه را پس از سرخ کردن، درون پودر قند می‌غلطانند. مغز داخلی نیز از مخلوط پودر بادام، پودر قند و هل تهیه می‌شود. قطاب عسلی نیز تفاوت کوچکی با قطاب یزدی دارد و آن هم ماده‌ای است که به‌عنوان شیرین‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تهیه‌ی قطاب عسلی به‌جای پودر قند، از عسل استفاده می‌کنند. اغلب مردم استان یزد، این خوراکی لذیذ و دلپسند را هنگام عصر و همراه فنجانی چای تازه دم، میل می‌کنند.

کیک یزدی

یزد

یکی دیگر از مشهورترین شیرینی‌های سنتی تهیه شده در استان یزد، کیک یزدی نام دارد که امروزه از طرفداران بسیاری در سراسر ایران برخوردار است. این خوراکی لذیذ از جمله شیرینی‌های معطر و خوشمزه به شمار می‌آید که علاوه بر این استان تاریخی، در بسیاری از مناطق کشور تهیه و طبخ می‌شود. یکی دیگر از هنرمندی‌های مردم خوش‌ذوق و باسلیقه‌ی استان یزد که در مراسم‌های مذهبی و پذیرایی از میهمانان، بیش از سایر محفل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنان هنرمند و مادران کدبانوی یزدی، برای طبخ کیک یزدی از آرد، ماست، وانیل، نمک میوه، تخم‌مرغ، جوش شیرین و پودر شکر برای تهیه‌ی آن استفاده می‌کنند. طبخ این کیک سنتی بسیار آسان بوده و با کمی دقت می‌توانید آن‌را در منزل تهیه کنید. نوش جان…

باقلوا یزد

یزد

باقلوا شیرینی محبوب و سنتی ایرانی است که در برخی استان‌ها مانند استان قزوین به‌عنوان نوعی شیرینی سنتی و بومی تهیه و طبخ می‌شود. مردم استان یزد نیز گونه‌ی دیگری از این شیرینی‌ را (لوز پسته، لوز بادامی یا بیدمشک، لوز نارگیلی، لوز مخلوط دورنگ و لوز ترحیمی) به‌عنوان شیرینی سنتی دیار خود تهیه و طبخ می‌کنند که به باقلوای یزد شهرت دارد. خوراکی مطبوع، لذیذ، محبوب و دوست‌داشتنی که با صرف زمان، صبر و سلیقه‌ی کدبانوهای ایرانی، به‌راحتی می‌توان آن‌ را در منزل تهیه کرد و از طعم و مزه‌ی خانگی این شیرینی سنتی، لذتی شگرف برد. در استان یزد هنرمندان آشپزی با استفاده از زرده‌ی تخم‌مرغ، روغن، بکینگ‌پودر، کره، نمک، گلاب، آردسفید، شکر، آب، پودر پسته، پودر بادام، هل و پودر قند به طبخ باقلوای مخصوص استان‌شان می‌پردازند.

پشمک یزدی

023

شیرینی سبک همچون پر کاه، نرم مانند پنبه، شیرین چون عسل و بسیار لذیذ و دوست‌داشتنی است که به‌عنوان خوراکی سنتی و بومی استان یزد در سراسر کشور شناخته می‌شود. گردشگران بسیاری هنگام سفر به شهر تاریخی یزد، با مراجعه به مراکز فروش این شیرینی سنتی، این سوغاتی شیرین را برای عزیزان خود فراهم می‌کنند. مردم این استان با استفاده از شکر، آرد، روغن جامد، سرکه و آب به طبخ و تدارک پشمک معروف یزدی می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به این استان خاطره‌انگیز، از خرید آن غافل نشوید.

شیرینی پنجره‌ای (شیرینی منقا)

شیرینی پنجره‌ای (شیرینی منقا)

شیرینی پنجره‌ای یا شیرینی‌ منقا، یکی دیگر از خوراکی‌های سنتی و محلی استان یزد محسوب می‌شود. این شیرینی بومی با شکل ظاهری و طعم متفاوتی که نسبت به سایر همنوعان خود دارد، از جایگاه خاصی بین مردم این استان برخوردار است. از مهم‌ترین ابزاری که برای طبخ شیرینی منقا لازم و ضروری است، قالبی است که برای شکل‌دادن به شیرینی هنگام سرخ شدن در روغن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در نبود این قالب‌ها هم می‌توان به تهیه‌ی شیرینی منقا پرداخت. آشپزان این خطه از سرزمین‌مان برای تهیه و طبخ شیرینی منقا از نشاسته، گلاب، آب، آرد برنج، آرد سفید، تخم‌مرغ، زعفران، پودر قند و روغن استفاده می‌کنند. تهیه‌ی این خوراکی لذیذ و مطبوع بسیار آسان است و در مدت زمانی نه چندان زیاد، آماده می‌شود.

شیرینی فروشی های یزد

تا اینجا با محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی های سنتی یزد که طرفداران بسیار زیادی دارد، آشنا شدیم. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین شیرینی فروشی های یزد خواهیم پرداخت:

لیست بهترین شیرینی فروشی در یزد + آدرس و تلفن
      • شیرینی حاج خلیفه
      • تلفن 03536260565
      • آدرس یزد – میدان امیرچخماق – چهارراه شهداء
      • بنگاه شیرینی سازی حاج خلیفه علی رهبر و شرکاء که امروزه مترادف با اسم یزد و صنعت شیرینی سازی شهرت یافته به دلیل حفظ کیفیت با استفاده از مواد طبیعی و ممتاز و بکارگیری دستگاه های مدرن و تکنولوژی پیشرفته و رعایت کلیه اصول بهداشتی درتمام مراحل تولید توانسته است با گذشت بیش از یک قرن همچنان دربالاترین جایگاه این صنعت قرار گیرد.

    • دیدگاه ها

    افزودن دیدگاه

    هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(