هدست گیمینگ چیست؟

معرفی لوازم گیمینگ

11 آوریل 2021

معرفی لوازم گیمینگ

افراد زیادی وجود دارند که در سراسر جهان، زمان‌های متفاوتی از روز خود را به تجربه بازی‌های ویدیویی اختصاص می‌دهند. در میان این افراد، عده‌ای نیز هستند که بازی‌های رایانه‌ای را به صورت جدی‌تری دنبال می‌کنند و از این راه، درآمد کسب می‌کنند که معمولا این افراد را با نام «گیمر حرفه‌ای» می‌شناسیم؛ چراکه گیمینگ را تبدیل به یک حرفه کرده و از طریق آن امرار معاش می‌کنند.

در این مقاله به معرفی تجهیزات گیمینگ می پردازیم که مهم ترین آن  موس بازی است که می توانید از فروشگاه صدرا کامپیوتر بهترین موس ریزر را تهیه کنید.

هدست گیمینگ چیست؟

هدست گیمینگ چیست؟

هدست گیمینگ از جمله سوالاتی است که ممکن است برای گیمرهای تازه کار پیش می آید. زیرا با پیشرفت تکنولوژی در زمینه بازی های ویدئویی، این امر طبیعی است که وابسته به این بازی ها بیشتر شود. تجهیزات مناسب این بازی ها شامل: هدست گیمینگ، صندلی گیمینگ و… می باشد. که هر کدوم از آن ها دارای خصوصیاتی می باشند که می توان بازی راحتری را داشته باشیم.

اگر قصد تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای به ویژه در حیطه بازی‌های آنلاین را داشته باشید، جزو نیازهای اولیه شما خواهد بود. کمپانی‌های مختلفی در زمینه ساخت هدست‌های مخصوص بازی فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت‌های هویت (Havit)، ریزر (Razer) و سن‌هایزر (Senheiser) اشاره کرد.

مواردی که در خرید یک هدست گیمینگ خوب باید به آن‌ اشاره کرد شامل موارد مانند: راحتی و سازگار بودن هدست با گوشی، کیفیت و ماندگاری هدست و نهایتا ویژگی‌های بصری هدست می‌شود که مورد آخر به طور کامل به سلیقه شخصی‌ شما بستگی دارد. البته باید بدانیم که کیفیت میکروفون هدست نیز از جمله موارد مهم و تعیین‌ کننده در کارایی کلی آن محسوب می‌شود.

خرید موس گیمینگ

خرید موس گیمینگ

موس «DeathAdder Essential» یکی از محصولات شرکت ریزر میباشد. این موس خوش ساخت دارای مشخصات فنی بسیار خوبی میباشد که آن را به یک انتخاب مناسب برای گیمر ها تبدیل می‌کند.

درون این موس از یک سنسور لیزری استفاده شده که دقت آن 6400DPI   است و می‌توان دقت آن را در زمان دلخواه کم و زیاد کرد.سنسور لیزری استفاده‌شده در ماوس با نام 4G Sensor شناخته می‌شود که در آن از فناوری انحصاری ریزر استفاده شده است و سرعت زیادی دارد.

روی موس پنج عدد کلید کاملا مستقل وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای کارهای خاصی برنامه‌ریزی کرد. با استفاده از برنامه‌ی Razer Synapse می‌توان تمام تنظیمات ماوس را در اختیار گرفت و آن را به شیوه‌ی دلخواه شخصی‌سازی کرد.

در قسمت‌های کناری ماوس از قسمت‌هایی استفاده شده که چسبندگی ماوس با دست را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود دست کاربر در حین استفاده خسته نشود. نوع اتصال موس به شکل کابلی است و روکشی از جنس کتان بافته‌شده دارد. روکش‌داربودن کابل باعث می‌شود طول عمر آن زیاد شده و بر اثر فعالیت، دچار گره‌خوردگی نشود. انتهای کابل ماوس، به کانکتور USB ختم می‌شود که برای برقراری اتصال بهتر، روی آن از یک لایه آبکاری طلا استفاده شده ‌است.

که می توانید از فروشگاه صدرا خرید موس DeathAdder Essential انجام دهید .

موس پد حرفه ای

موس پد حرفه ای

موس‌ پد مدلی است که اغلب آن را موس‌پد گیمینگ می نامند. ابعاد بزرگ آن باعث می شود که نگران کمبود فضا برای حرکت موس در بازی‌هایی مانند کانتر و یا کال‌آف‌دیوتی نباشید و علاوه بر آن، حتی می‌توانید کیبورد را نیز روی آن‌ها قرار دهید.

از خصوصیات دیگر موس‌ پدهای حرفه‌ای خوب، می‌توان به پارچه ضدآب، قابل شستشو بودن و مقاوم بودن در برابر لغزش روی میز اشاره کرد که همگی از بایدهای یک تجربه گیمینگ حرفه‌ای محسوب می‌شوند. کارکرد یک موس‌پد حرفه‌ای با ابعاد بزرگ را به ویژه زمانی متوجه می‌شوید که در حال تجربه یک بازی شوتر آنلاین هستید و وقتی یکی از دشمنانتان مخفیانه از پشت به شما حمله می‌کند، دیگر نگران کمبود فضا برای چرخیدن و حرکت موس نخواهید بود.

صفحه نمایش ال ای دی

وسیله‌ای که در فهرست لوازم گیمینگ می‌خواهیم معرفی کنیم، صفحه‌نمایش ال ای دی است که از نیازهای مبرم تمام گیمرهای حرفه‌ای محسوب می‌شود؛ چرا که وضوح صفحه‌ نمایشی که از طریق آن بازی می‌کنید، به خصوص در زمینه بازی‌های آنلاین می‌تواند عاملی باشد که شکست و یا پیروزی را برای شما رقم بزند.

صفحه‌نمایش‌های مختلف با کارایی‌های متفاوتی در بازار موجود هستند و جا دارد بگوییم برخی از صفحه‌ نمایش‌های ال ای دی (LED) به طور مشخص، برای بازی و گیمینگ طراحی شده‌اند. ازجمله تفاوت‌های اساسی این صفحه‌نمایش‌ها با صفحه‌ نمایش‌های معمولی، میزان لگ ورودی (Input lag) کم آن‌ها است که سبب می‌شود تصاویر دریافت شده با سرعت بیشتری پردازش شوند. علاوه بر این مورد، سایز صفحه‌نمایش نیز فاکتور مهم دیگری است که باید آن را با توجه به بازی‌های مورد علاقه خود مشخص کنید.

میز و صندلی گیمینگ

از مهمترین وسایل گیمینگ که بیشتر از دکوراسیون اتاق به سلامتی یک گیمر مربوط می‌شود، میز و صندلی گیمینگ است.

واضح است که یک گیمر ساعت‌های طولانی را به‌طور پیوسته در مقابل صفحه نمایش خود سپری می‌کند. بالطبع فرد گیمر در اثر نشستن طولانی بر روی صندلی‌های معمولی دچار خستگی مفرط و دردهای اسکلتی و عضلانی می‌شود، پس لازم است برای سلامتی خود چاره ای بیندیشد. اگر شما به‌عنوان یک گیمر به دنبال انتخاب میز و صندلی مناسبی برای اتاق گیمینگ خود هستید، برای این منظور، باید بگوییم حتی یک میز کار ساده هم می‌تواند برای طراحی گیمینگ مناسب باشد. کافیست ضمن داشتن استانداردهای ارگونومی نشستن، کمی سلیقه به خرج دهید و از نورپردازی درخشان استفاده کنید.

در مورد صندلی که از اهمیت بیشتری برخوردار است، باید بگوییم، گیمرها از صندلی‌هایی باید استفاده کنند که بر مبنای اصول ارگونومیک طراحی شده است. بنابراین یک گیمر حرفه‌ای در هنگام انتخاب مدل صندلی لازم است به پارامتر قد و وزن توجه داشته باشد تا این محصول بهترین عملکرد را داشته باشد.

کیس گیمینگ

کیس گیمینگ یکی از اجزای اصلی برای راه اندازی اتاق گیمینگ است. کیس رایانه مناسب گیمینگ جایی است که همه چیز کنار هم قرار می‌گیرد و هسته اصلی یک سیستم گیمینگ خوب است. یک کیس مناسب مثل یک منبع تغذیۀ خوب، می‌تواند طی سال‌ها در طول چند بار نوسازی سیستم، برای شما ماندگار باشد. برای سرمایه‌گذاری روی کیس «مادام ‌العمر» خود، بهتر است دنبال کیس گیمینگ باشید که از جنس فلز باشد  نه پلاستیک و فضای زیادی در داخل آن باشد تا اجزای فعلی شما از تهویه خوبی برخوردار باشد و برای قطعات جایگزین در سال‌های آینده هم جا داشته باشد. کیس های گیمینگ معمولا دارای نورپردازی مختلفی هستند که با توجه به تم اتاق گیمینگ میتوانید انتخاب کنید که کدام کیس برای شما مناسب تر است.

کیبورد ارگونومیک با نور پس زمینه

کیبورد بی سیم Razer Ornata طراحی شده تا کمک کند پی سی گیمینگ، راحت‌تر و جذاب‌تر شود.

 

Ornataدارای لایه‌ی بالشتی برای استرحتگاه مچ دست است و ارتفاع دکمه‌های این کیبورد متوسط است و ترکیبی از سوییچ‌های مکانیکی و غشایی است. این دو ویژگی کمک می‌کند که Ornata برای دست‌های شما بسیار راحت باشد. استراحتگاه مچ قابل جدا شدن است، پس شما اگر بدون آن عملکرد خوبی دارید، می‌توانید آن را جدا کنید.

هر کلید این مدل چراغ جداگانه‌ای دارد. شما می‌توانید این نورها را به شکل رنگ‌های ساده و یا حالت رنگین کمانی خاص برند ریزر تنظیم کنید. این کیبورد از ۱۶/۸ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید این رنگ‌ها را بر اساس بازی خود تنظیم کنید.

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر یوسف
ترابی
    یوسف ترابیمهمان
    2024-01-04 17:36

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

  • آواتار کاربر صادق
نیشابوری
    صادق نیشابوریمهمان
    2023-11-22 09:45

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  • آواتار کاربر صادق
هاشمی
    صادق هاشمیمهمان
    2023-10-28 12:27

    سایتتون محشرههههه

  • آواتار کاربر بهزاد
کرمانی
    بهزاد کرمانیمهمان
    2023-10-24 08:54

    منابع این مطلب کجاست؟

  • آواتار کاربر علی اصغر
صالحی
    علی اصغر صالحیمهمان
    2023-10-16 00:18

    سایتتون واقعا عالیه

  • آواتار کاربر احسان
سلطانی
    احسان سلطانیمهمان
    2023-09-27 20:54

    متشکرم

  • آواتار کاربر داوود
امین
    داوود امینمهمان
    2023-09-23 22:18

    خیلی خوشحالم که هستین

  • آواتار کاربر یدالله
رضوی
    یدالله رضویمهمان
    2023-07-13 18:54

    مرسی

  • آواتار کاربر محسنی
    محسنیمهمان
    2023-06-10 23:45

    این مطلب حرف نداشت

  • آواتار کاربر مهدی
بهبهانی
    مهدی بهبهانیمهمان
    2023-06-07 20:00

    ممنونم واقعا خیلی زحمت می کشید.همینم خوبه 😍😍خدا خیرتون بده

  • آواتار کاربر مجيد
افتخاری
    مجيد افتخاریمهمان
    2023-03-25 05:14

    خیلی ممنون🌹

  • آواتار کاربر ايراندخت
شعبانی
    ايراندخت شعبانیمهمان
    2023-02-26 05:32

    خیلی خوب بود . ممنون از سایتتون

  • آواتار کاربر صغرا
جلالی
    صغرا جلالیمهمان
    2023-02-26 02:18

    عالی . بسیار ممنووون و سپاسگزار

  • آواتار کاربر انسيه السادات
زمانی
    انسيه السادات زمانیمهمان
    2023-02-25 23:28

    حرف نداشت👌🏻

  • آواتار کاربر وفا
نقدی
    وفا نقدیمهمان
    2023-02-25 04:22

    فوق العاده هستید سپاس بیکران

  • آواتار کاربر هاشميه
رحمانیان
    هاشميه رحمانیانمهمان
    2023-02-21 21:10

    با سلام ان شا الله موفّق و پیروز باشید سپاس از زحمات شما و سایت بسیار خوبتان که راه گشا است

  • آواتار کاربر محبوبه
مددی
    محبوبه مددیمهمان
    2023-02-14 08:20

    مرسیییییی

  • آواتار کاربر ماه
باقری
    ماه باقریمهمان
    2023-02-13 01:16

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  • آواتار کاربر رضا
طباطبائی
    رضا طباطبائیمهمان
    2023-02-12 19:24

    دمتون گرم

  • آواتار کاربر سيدمحمدحسين
شفیعی
    سيدمحمدحسين شفیعیمهمان
    2023-02-10 09:36

    از زحماتتون ممنون👌🏻

  • آواتار کاربر عبدالرحمان
کشانی
    عبدالرحمان کشانیمهمان
    2023-02-09 13:54

    درود بر شما کارتون بسیار عالی و قابل تقدیر هست! دست مریزاد

  • آواتار کاربر انبياء
فراهانی
    انبياء فراهانیمهمان
    2023-02-03 13:14

    بسیار عالی بود. سپاسگزارم

  • آواتار کاربر گلزار
طالقانی
    گلزار طالقانیمهمان
    2023-02-03 03:58

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • آواتار کاربر همراز
رحمانیان
    همراز رحمانیانمهمان
    2023-02-03 02:24

    خیلی ممنون خخخخخخخخخخخخییییییییییییییلللللللللیییییییی هم تشکر

  • آواتار کاربر آرميتا
رحیمی
    آرميتا رحیمیمهمان
    2023-01-31 19:20

    چقد خوبین شما

  • آواتار کاربر تركيه
موحد
    تركيه موحدمهمان
    2023-01-28 23:50

    اجرکم عندالله,شکرأ کثیرا.

  • آواتار کاربر موسی
همدانی
    موسی همدانیمهمان
    2023-01-28 06:32

    دستتان درد نکند. تبارک الله

  • آواتار کاربر اسماعیل
مقدم
    اسماعیل مقدممهمان
    2023-01-28 01:48

    مطالب بی نظیر بود