روز پدر 99 | روز مرد اسفند ۹۹ | میلاد امام علی سال 99 چه روزی است ؟

روز پدر ۱۴۰۲ ❤️ | روز مرد ۱۴۰۲ چندمه ؟ | ولادت امام علی سال 1402 روزی است ؟

24 ژانویه 2024

روز پدر ۱۴۰۲ | روز مرد ۱۴۰۲ | ولادت امام علی سال 1402 چه روزی است ؟

روز پدر سال ۱۴۰۲ چه روزی است ؟ + روز مرد سال 1402 چندمه + روز جهانی مرد 2023

روز پدر ۱۴۰۱ ❤️ | روز مرد ۱۴۰۱ چندمه ؟ | ولادت امام علی سال 1401 روزی است ؟

رسانه تفریحی سنتر در این مطلب ، به بررسی تاریخ دقیق روز پدر ۱۴۰۲ و روز مرد ۱۴۰۲ در تقویم شمسی – قمری – میلادی، استوری و کلیپ تبریک و پیامک آن پرداخته است .

تاریخ دقیق روز مرد (پدر) در سال ۱۴۰۲

روز پدر که به آن روز مرد نیز گفته میشود، در تاریخ در 13 رجب مصادف با تولد حضرت علی (ع) است که تاریخ دقیق روز پدر ۱۴۰۲ (روز مرد ۱۴۰۲) در تقویم 1402 برابر است با پنجشنبه 5 بهمن 1402.

 

تاریخ شمسی: پنجشنبه، ۵ بهمن ۱۴۰۲

تاریخ میلادی: Thursday, January 25, 2024

تاریخ قمری: خمیس، ۱۳ رجب ١٤٤۵

 

روز پدر (روز مرد) در تقویم ۱۴۰۲ چند شنبه است ؟

روز پدر در تقویم ۱۴۰۲ مصادف است با روز پنجشنبه ۵ بهمن
تاریخ دقیق روز مرد (پدر) در سال ۱۴۰۱

تاریخ روز جهانی مرد سال 1402

تاریخ شمسی روز جهانی مرد 1402، مصادف است با یکشنبه 28 آبان ماه (1402/8/28).

 

کلیپ های تبریک ویژه روز پدر ۱۴۰۲

……

تاریخ روز میلاد حضرت علی علیه السلام تا سال 1402 هجری شمسی
سال 1400: سه شنبه 26 بهمن
سال 1401: شنبه 15 بهمن
سال 1402: پنجشنبه 5 بهمن
در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است. این روز در ادامهٔ روز مادر و قدردانی از مادران است.

روز پدر ۱۴۰۱ ❤️ | روز مرد ۱۴۰۱ چندمه ؟ | ولادت امام علی سال 1401 روزی است ؟

۱۹ نوامبر، روز جهانی مرد ۲۰۲۲ + تاریخچه و نماد

هرساله در روز جهانی مرد کنفرانس‌ها، سمینارها و برنامه‌های متنوعی در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود تا بار دیگر توجه مردم را به سلامت جسمی و روانی مردان، مشارکت آنها در خانه، مراقبت از فرزندان و دیدگاه نادرست به جنس مخالف جلب کند.

تاریخ دقیق روز مرد در سال ۱۴۰۱

روز جهانی مرد چه روزی است؟ 

در تقویم جهانی، ۱۹ نوامبر هرسال روز جهانی مرد ( International Men’s Day) است. این روز در سال ۲۰۲۲ با ۲۹ آبان ۱۴۰2 برابر است.

تاریخچه روز جهانی مرد

پرفسور توماس استر ۷ فوریه ۱۹۹۲ را به نام روز جهانی مرد تعیین کرده است. این رویداد در روز یکشنبه ۸ فوریه ۱۹۹۱ تصویب شد. ابتدا این روز تنها در تعداد کمی از کشورها به رسمیت شناخته می‌شد اما از سال ۱۹۹۹ به تدریج به تعداد آنها اضافه شد تا اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ کشور جهان این روز را به رسمیت می‌شناسند.

هدف روز جهانی مرد

هدف از برگزاری روز جهانی مرد را می‌توان در تمرکز بر سلامت مردها، بهبود روابط، ترویج برابری جنسیتی و همچنین نشان دادن نقش مثبت مرد در جامعه دانست. این روز فرصتی را برای همه مردان فراهم می‌کند تا نشان دهند که آنها همواره به جامعه و خانواده خود کمک می‌کنند و در مراقبت از فرزند خود به همسرشان یاری می‌رسانند.

همچنین این مناسبت نشان می‌دهد که همه مردها آدم‌های زورگو و منفعت طلبی که در ذهن اکثریت جنس مخالف وجود دارد، نیستند. روز جهانی مرد روزی است که همه از مردهایی که هر روزه در محل کار خود جهت تلاش و فداکاری برای خانواده و کشور خود مشغول به فعالیت هستند و سعی می‌کنند به عنوان یک شهروند جامعه نقش سازنده‌ای را هم برای خانواده خود و هم برای جامعه ایفا کنند، جشن بگیرند.

نماد مردان

نماد مردان، نماد مریخ دایره‌ای است که یک فلش در گوشه سمت راست بالا وجود دارد. از این نماد در متن‌های باستانی برای نمایش سپر و شمشیر جنگ استفاده می‌شد. این نماد علاوه بر مشخص کردن جنس مذکر، برای نشان دادن سیاره مریخ و عنصر آهن در شیمی هم استفاده می‌شود. از این نماد همچنین برای نشان دادن مارس (خدای روم)، آرس (خدای یونان)، لوگوی کارخانه ولوو و سرویس‌های بهداشتی مردان استفاده می‌شود.

سیاره مریخ به عنوان نماد آهنگ طبیعی مرگ و زندگی شناخته می‌شود به همین دلیل از مریخ به عنوان سمبل مردانگی، حرکت، تلاشگر، قدرتمند، متمرکز، هدف گرا، پرخاشگر، مشتاق و با انرژی یاد می‌شود.

روز جهانی پدر

روز پدر در سایر کشورها

روز پدر در آلمان

روز پدر در آلمان(به آلمانی|Vatertag) نسبت به دیگر کشورهای جهان متفاوت است.روز عروج مسیح به آسمان به عنوان روز پدر در نظر گرفته شده‌است (روز سه شنبه، چهل روز پس از عید پاک). این روز، یک تعطیلی رسمی است و در برخی مناطق آلمان به آن «روز مرد» (به آلمانی: Männertag) یا «روز آقایان» (به آلمانی: Herrentag) نیز می‌گویند.

روز پدر در آمریکا

در آمریکا روز پدر در سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن جشن گرفته می‌شود. این روز اولین بار در ۱۹ ژوئن ۱۹۱۰ در اسپوکین گرامی داشته شد.

روز پدر به شکل امروزی آن از سوی سونورا اسمارت داد زادهٔ آرکانزاس ایجاد شد. پدر او ویلیام جکسون اسمارت، یکی از کهنه سربازان دوران جنگ داخلی آمریکا بود، او به تنها شش فرزندش را در اسپوکین بزرگ کرده بود.دختر او سونورا، بسیار تحت تاثیر تلاش‌های آنا جارویز برای جا انداختن روز مادر قرار گرفته بود، برای همین او روز ۵ ژوئن زادروز پدرش را به عنوان روز پدر معرفی کرد اما آمادگی لازم برای برگزاری مراسم بزرگداشت را نداشت درنتیجه مراسم به سومین یکشنبهٔ ژوئن منتقل شد.

خیلی زود ویلیام جنینگ برایان به صورت غیر رسمی از این مراسم حمایت کرد. در ۱۹۱۶ خانوادهٔ وودرو ویلسون رئیس جمهور وقت نیز برای او مراسم بزرگداشت روز پدر را برگزار کردند. در ۱۹۲۴ کالوین کولیج رئیس جمهور آن دوران پیشنهاد کرد که روز پدر به عنوان یک روز ملی شناخته شود.

روز پدر در اسپانیا

روز پدر (به اسپانیایی: El Día del Padre) در روز جشن یوسف مقدس، در ۱۹ مارسگرامی داشته می‌شود. در این روز مقدس، بانک‌ها و بسیاری از مغازه‌ها تعطیل اند.

 

جایگاه امام علی (ع) نزد پیامبر (ص)

امام علی (ع) در دامن پیامبر رشد و تربیت یافت و او همیشه در رفتار و کردار مانند پیامبر مهربانی‌ها عمل می‌کرد و ادامه دهنده راه او بود. آموزش و پرورش به شیوه پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) را لایق همسری حضرت فاطمه (س) کرد. امام علی همسر خوبی برای دردانه پیامبر و پدری خوب برای فرزندانش بود.

حضرت علی (ع) بین فرزندان خود تفاوتی قائل نمی‌شدند و همین امر باعث احساس قلبی نزدیک امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) شد، به گونه‌ای که حضرت عباس (ع) در واقعه کربلا فرزندان و دارایی‌اش را فدای امام حسین کرد.

حضرت علی را می‌توان به عنوان پدر جامعه شیعه محسوب کرد. «رسول خدا (ص)» فرمودند: أنا وعَلِیٌّ أبَوا هذِهِ الامَّة (من و علی، پدران امت هستیم) (کمال الدین: ص ۲۶۱ ح ۷)

بر اساس این حدیث امام علی پدر معنوی شیعیان امام علی (ع) است و مردان شیعه باید الگوگیری از آن امام را در دستور کار خود قرار دهند. امام علی (ع) اسوه بزرگ شیعیان و یادآور الگوی مناسب زندگی پدرانه است به همین دلیل ولادت حضرت علی (ع) را روز پدر نامگذاری نمودند.

دلیل نامگذاری ولادت امام علی(ع) به عنوان روز پدر

دلیل نامگذاری ولادت امام علی(ع) به عنوان روز پدر

هر سال روز سیزدهم ماه رجب المرجب برای شیعیان و عاشقان اهل بیت با سایر روزهای سال تفاوت دارد این روز مزین به نام مولای متقیان امام علی (ع) است که پدر همه امت و شیعیان است.

امام علی (ع) در روز جمعه، سیزدهم ماه رجب، درست سی سال پس از عامل الفیل در شهر مکه و در کعبه به دنیا آمد؛ در حالی که پیش از این اتفاق و پس از آن هیچکس در خانه کعبه متولد نشده است.

بسیاری از سیره نویسان و محدثان اهل سنت امام علی (ع) را نخستین کسی می‌دانند که اسلام آورد و آنها که خدیجه را نخستین اسلام آورنده می‌دانند امام علی (ع) را نخستین اسلام آورنده از مردان می‌شمارند.

این روایت که حضرت امیرالمومنین نخستین اسلام آورنده از میان مردان باشد امری طبیعی است، زیرا بنا بر روایت سیره نویسان، حضرت رسول (ص) بعثت خود را نخست به خدیجه اعلام فرمود و خدیجه قول او را تصدیق و تأیید کرد و پس از آن شخص بعدی که از اسلام و بعثت پیامبر باید آگاه می‌شد علی بن ابیطالب بود که در خانه آن حضرت زندگی می‌کرد و در آن هنگام به اختلاف روایات میان ده تا پانزده سال داشت.

امیرالمومنین علی (ع) نخستین کسی بود که به پیامبر ایمان آورد از نظر شیعه، وی به فرمان خدا و تصریح پیامبر جانشین بلافصل رسول خدا (ص) است.

شیعیان نیز هر ساله روز سیزدهم رجب را به دلیل زادروز وصی نبی مکرم اسلام، امیر مؤمنان و پیشوای مسلمان، نخستین امام شیعیان حضرت علی (ع) که به عنوان روز پدر نام گرفته است از پدران خود که علاوه بر همت برای تأمین معاش زندگی در تربیتی و نشان دادن راه و رسم زندگی به فرزندان نیز نقش پررنگی دارند از آنها تشکر کرده و البته این روز را جشن گرفته.

حال اگر این سوال در ذهن شماست که چرا ولادت امام علی (ع) به عنوان روز پدر انتخاب شده است باید بگوییم که این نامگذاری بی دلیل نبوده و مستند روایی دارد؛ پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در روایتی خود و امام علی (ع) را پدران امت اسلام قلمداد نمود و فرمود: «أنا و علیٌّ أبوا هذه الاُمّة»، یعنی: «من و علی پدران این امت هستیم» بدین جهت روز میلاد خجسته حضرت امیر مؤمنان (ع) به روز پدر نامیده شده است.

روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها، پدر بودن، و بیشتر شدن پیوند عاطفی میان پدران و فرزندان است.

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر عبدالحسین
حاجی
    عبدالحسین حاجیمهمان
    2024-03-26 15:45

    حساب توییتری هم دارید؟

  • آواتار کاربر رامین
دهقان
    رامین دهقانمهمان
    2024-01-13 20:18

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • آواتار کاربر غلامرضا
راستاد
    غلامرضا راستادمهمان
    2024-01-08 11:54

    سایتتون محشرههههه

  • آواتار کاربر احمد
قشقایی
    احمد قشقاییمهمان
    2023-12-14 18:09

    دمتون گرم

  • آواتار کاربر امید
باستانی
    امید باستانیمهمان
    2023-10-23 00:36

    خیلی ممنون🌹

  • آواتار کاربر سیدحسین حسینی
    سیدحسین حسینیمهمان
    2023-10-18 06:45

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • آواتار کاربر حاجی
    حاجیمهمان
    2023-10-10 12:27

    بیشتری بنویسین لطفا

  • آواتار کاربر امید
احمدی
    امید احمدیمهمان
    2023-09-13 16:36

    خیلی سایت خوبی دارین

  • آواتار کاربر عباس
موسوی
    عباس موسویمهمان
    2023-09-01 11:09

    چرا اینقد زیاد؟

  • آواتار کاربر عبدالحسین
رحیمی
    عبدالحسین رحیمیمهمان
    2023-06-16 05:27

    ممنون ….واقعا سایت کاملی رو ایجاد کردین … 🌷🌷🌷

  • آواتار کاربر سجاد
فراهانی
    سجاد فراهانیمهمان
    2023-05-25 01:00

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • آواتار کاربر جعفر
کلباسی
    جعفر کلباسیمهمان
    2023-05-22 17:54

    اجرکم عندالله,شکرأ کثیرا.

  • آواتار کاربر بهزاد
فاضلی
    بهزاد فاضلیمهمان
    2023-05-04 10:27

    سایتتون واقعا عالیه

  • آواتار کاربر شکری
    شکریمهمان
    2023-04-28 02:18

    احسنت عالی بود

  • آواتار کاربر کریم
صمدی
    کریم صمدیمهمان
    2023-04-15 00:45

    عالیه خیلی ممنون خیلی لطف کردین بهمون

  • آواتار کاربر مرتضی
ایزدی
    مرتضی ایزدیمهمان
    2023-04-06 03:54

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  • آواتار کاربر امید
توفیق
    امید توفیقمهمان
    2023-02-27 02:44

    مطلبتون بسیار مفید بود

  • آواتار کاربر علی اصغر
زارع
    علی اصغر زارعمهمان
    2023-02-12 11:20

    بی نظیر هستید