نوه امام خمینی

ازدواج نوه امام خمینی | ماجرای ازدواج سید احمد خمینی + عکس

1 دسامبر 2018

ازدواج سید احمد خمینی , عروسی نوه امام خمینی , عکسهای مراسم عقد نوه امام خمینی , آیا سید احمد خمینی ازدواج کرده است ؟ ,همسر سید احمد خمینی, عکسهای نوه امام خمینی و همسرش

ماجرای ازدواجسید احمد خمینی “نوه امام خمینی” + از شایعه تا واقعیت

ازدواج نوه امام خمینی “سید احمد خمینی” و فاطمه دانش پژوه+ عکس

ازدواج نوه امام خمینی

ازدواج سید احمد خمینی به دلیل جایگاه و موقعیت خانواده و همچنین چهره رسانه‌ای او مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، برخی روزنامه‌ها همچون شهروند و هفت صیح این خبر را در صدر اخبار خود قرار دادند. این اقدام با انتقاد‌هایی همراه بوده است.

خانواده، و نوادگان امام خمینی (ره) در کنار فعالیت همیشگی خود در کشور هر از گاهی به خاطر مسائلی حاشیه‌ای مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرند. چندی پیش علی خمینی نوه امام و برادر کوچک‌تر سید حسن خمینی به نجف مهاجرت کرد و این مهاجرت از جهاتی بحث برانگیز شد.

پیشتر نیز برخی اتفاقات همچون معمم شدن سید احمد خمینی فرزند ارشد سید حسن و مراسمی که برای او برگزار شده بود در افکار عمومی جنجال برانگیز شد.
دیگر نوادگان امام خمینی نیز بار‌ها زیر ذره بین افکار عمومی قرار گرفته اند و در آخرین مورد آن انتشار تصویری از یاسمن اشراقی که کیف برند و گراقیمت او را نشان می‌داد، بازتاب گسترده‌ای داشت.
حالا در اتفاقی جدید باز هم سید احمد خمینی مورد توجه قرار گرفته است. او چهره‌ای محبوب و شناخته شده در رسانه‌ها دارد و با حضور پر رنگش در شبکه‌های اجتماعی بار‌ها خبرساز شده است.
خبر تازه درباره سید احمد این است که او با یکی از نوادگان آیت الله گلپایگانی ازدواج کرده است.
جزییات زیادی از این ازدواج منتشر نشده است، اما آنگونه که روزنامه شهروند نوشته “این ازدواج کمی غیرمنتظره بوده است.”
به نوشته این روزنامه “در مراسم عقدکنان او فقط عمو، خاله و دایی‌های داماد حضور داشتند. کل داستان خواستگاری و عقد کمتر از چهل روز طول کشید و شاید به همین دلیل حتی اشراقی‌ها در مراسم حاضر نبودند. ظاهرا آیت‌الله موسوی بجنوری عاقد این زوج بوده است و هنوز تاریخی برای مراسم اصلی تعیین نشده است. “
البته روزنامه هفت صبح نیز خبر داده که این عقد به نیابت توسط آیت‌الله موسوی بجنوردی و آیت‌الله صافی گلپایگانی خوانده شده است.
آیت الله موسوی بجنوری پدر خانم سید حسن خمینی یعنی پدر بزرگ سید احمد خمینی است.
تصویری که از فاطمه دانش پژوه در رسانه ها منتشر شده است
درباره عروس تازه خاندان خمینی گفته می‌شود او «فاطمه دانش‌پژوه» نتیجه آیت‌الله‌العظمی سید محمدرضا موسوی گلپایگانی است؛ یکی از بزرگ‌ترین مراجع تقلید شیعه که بر پیکر امام خمینی (ره) نماز خواند. این مرجع تقلید در سال ۱۳۷۲ دارفانی را وداع گفت. آیت الله صافی گلپایگانی داماد اوست.
اطلاعات زیادی از فاطمه دانش پژوه در دست نیست، اما او خود را عکاس و شاعر معرفی کرده است. گفته می‌شود او همسن سید احمد خمینی است. احمد خمینی متولد چهارم خرداد سال ۱۳۷۷ است.
ازدواج‌های در خاندان خمینی بیشتر یک رویه مشخص را دارد. فرزندان و نوادگان امام (ره) عموما با فرزندان و نوادگان علما و چهره‌های برجسته دینی و حوزوی ازدواج کرده اند.
از جمله می‌توان به ازدواج حاج آقا مصطفی خمینی با نوه آیت الله حائری یزدی بنیانگذار حوزه علمیه قم، ازدواج حاج احمد آقا با فاطمه طباطبایی دختر آیت الله سلطانی طباطبایی و خواهر زاده امام موسی صدر، ازدواج سید حسن خمینی با دختر آیت الله موسوی بجنوردی، علی خمینی با نوه آیت الله سیستانی اشاره کرد. در میان نوادگان دختری نیز موارد اینچنینی فراوانی دیده می‌شود از جمله ازدواج زهرا اشراقی با محمد رضا خاتمی فرزند آیت الله خاتمی.
گزارش ویژه روزنامه شهروند جنجال ساز شده است
حاشیه‌ها و واکنش‌ها
ازدواج سید احمد خمینی به دلیل جایگاه و موقعیت خانواده و همچنین چهره رسانه‌ای او مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، برخی روزنامه‌ها همچون شهروند و هفت صبح این خبر را در صدر اخبار خود قرار دادند. این اقدام با انتقاد‌هایی همراه بوده است.
عده‌ای در فضای مجازی معتقدند که این خبر هیچ اهمیتی نداشته و نباید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد. برخی از روزنامه شهروند انتقاد کرده اند که چرا تیتر و عکس اول این روزنامه را که از بودجه عمومی استفاده می‌کند به این ازدواج اختصاص داده است.

روزنامه شهروند در گزارشی ویژه با تیتر “ازدواج ناگهانی خمینی جوان” به این موضوع پرداخته است.

کاربری در این باره نوشته است: «مایه تاسف است که نشریه ارگان “هلال احمر” به جای اختصاص دادن تیتر اصلی به “زلزله زدگان محروم کرمانشاه”، به عروسی “یک نفر از ۸۰ میلیون ایرانی” می‌پردازد و گزارش “ویژه” می‌دهد.»

کانال تلگرام باشگاه روزنامه نگاران نیز در این باره نوشته است “شهروند، تنها روزنامه‌ای است که باید تیتر و عکس صفحه اول خود را به زلزله‌زدگان اختصاص دهد، زیرا از هزینه بیت المال برای همین ماموریت استفاده می‌کند، اما شهروند مدتهاست ره دیگر می‌رود. “
کاربری دیگر معتقد است اقدام روزنامه شهروند در واقع “باز تولید ژن خوب” است. “ژن خوب” اصطلاحی است که در دو سال اخیر به برخی فرزندان مقامات کشور گفته می‌شود که از موقعیت خانوادگی خود استفاده می‌برند. این اصطلاح در واقع جایگزین “آقا زاده” شده است.
کاربری دیگر با اشاره به گزارش شهروند معتقد است “آدم یاد مجله‌های زمان طاغوت می‌افته که زندگی خاندان سلطنت رو برای فروش، تیتر می‌کردند. “


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر حبیب
محمدی
    حبیب محمدیمهمان
    2024-03-17 07:54

    چرا اینقد کم؟

  • آواتار کاربر بهروز
موحد
    بهروز موحدمهمان
    2023-12-27 19:18

    مرسی

  • آواتار کاربر بهروز
ناصری
    بهروز ناصریمهمان
    2023-12-25 03:00

    afarin matlab khobi bood

  • آواتار کاربر ابراهیم
شریفی
    ابراهیم شریفیمهمان
    2023-12-14 20:54

    خیلی سایت خوبی دارین

  • آواتار کاربر پرویز
شریفی
    پرویز شریفیمهمان
    2023-12-12 06:09

    خیلی عالی بود

  • آواتار کاربر حسینعلی
رنجبر
    حسینعلی رنجبرمهمان
    2023-11-15 01:00

    ممنونم واقعا خیلی زحمت می کشید.همینم خوبه 😍😍خدا خیرتون بده

  • آواتار کاربر قاسم
تهرانی
    قاسم تهرانیمهمان
    2023-10-23 07:09

    خیلی خوشحالم که هستین

  • آواتار کاربر جمشید
توسلی
    جمشید توسلیمهمان
    2023-10-14 16:54

    محتوا خوبی بود

  • آواتار کاربر سیدمحمد
صدر
    سیدمحمد صدرمهمان
    2023-08-29 00:09

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • آواتار کاربر عباس
کشانی
    عباس کشانیمهمان
    2023-08-24 12:00

    خیلی ممنون🌹

  • آواتار کاربر کریم
همت
    کریم همتمهمان
    2023-07-12 09:45

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • آواتار کاربر قربانعلی
مجد
    قربانعلی مجدمهمان
    2023-06-23 10:00

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • آواتار کاربر ابوالقاسم
شکیبا
    ابوالقاسم شکیبامهمان
    2023-06-15 00:54

    ممنونم. خیلی لطف کردین. 🙏🧡

  • آواتار کاربر مهران
میرزایی
    مهران میرزاییمهمان
    2023-06-15 00:36

    خیلی ممنون🙏❤

  • آواتار کاربر بهنام
امین
    بهنام امینمهمان
    2023-06-13 04:45

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • آواتار کاربر غلام
بیات
    غلام بیاتمهمان
    2023-03-06 15:36

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  • آواتار کاربر غلام
عابدی
    غلام عابدیمهمان
    2023-02-16 10:24

    سپاس 🌹🍃

  • آواتار کاربر عباس
سلطانی
    عباس سلطانیمهمان
    2023-02-04 00:56

    این مطلب حرف نداشت