اتاق فرار چیست و چرا باید آن را تجربه کنیم؟

اتاق فرار چیست و چرا باید آن را تجربه کنیم؟

1 دسامبر 2021

اتاق فرار چیست و چرا باید آن را تجربه کنیم؟

اتاق فرار،یکی از تفریح‌های هیجانی به در میان جوانان به شمار می‌رود.این تفریح در چند سال گذسته در میان جوانان بسیار متداول شده است. بازی سرگرم کننده اتاق فرار یا اسکیپ روم  به صورت کلی، هیجان را با تفریحات فکری می‌آمیزد و در نتیجه یک محیط کاملا متفاوت با سایر تفریحات هیجانی را برای شما مهیا می‌سازد. حضور در این اتاق باعث می‌شود، هم تفریح کرده باشید و هم در یک بازی گروهی ذهن خود را به چالش کشیده باشد. هیجانی که در این بازی همراه شما خواهد بود وصف ناپذیر است. به دلیل جذابیت بسیاری که این بازی گروهی برای مخاطبین به همراه دارد، روزانه بر تعداد مراجعه کنندگان آن نیز افزوده می‌شود. اگر دوست دارید، در این مورد بیشتر اطلاعات داشته باشید، همراه ما باشید.

اتاق فرار چیست؟

اکثریت افرادی که به سراغ این سرگرمی می‌روند، اولین سوالی که ذهنشان را درگیر می‌کند، این است که اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟ همان‌طور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم، اتاق فرار یا اسکیپ روم به صورت کلی، به یک بازی هیجانی اطلاق می‌گردد، که با استفاده از درگیری ذهنی کاربران را جذب خود می‌کند. شرکت در اتاق‌های فرار، تجربه‌ای جذاب و متفاوت را برای شما شما به ارمغان خواهد آورد. به صورت کلی می‌توان گفت، که اتاق‌های فرار، ماجراها و داستان‌های واقعی و خیالی را با همدیگر تلفیق می‌کند و شما را به حس تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز دعوت می‌کند.

امروزه در شهرهای بزرگ کشور، علی الخصوص تهران شرایطی فراهم شده است که مخاطبین به صورت تیمی در فضای بازی فرار شرکت کنند و ذهن خودشان را به چالش بکشند و ساعاتی را سرگرم باشند. در این بازی امکان دارد، با یکدیگر به مبازه بپردازید، شکست بخورید، پیروز شوید، فکر کنید و در کل خود را به چالشی شگفت آور دعوت کنید.

اتاق فرار چیست و چرا باید آن را تجربه کنیم؟

بازی فرار به عنوان یک بازی ماجراجویانه و دارای هیجان بالا است. در این بازی افراد شرکت‌کننده باید با تمرکز و حس تخیل خود، معماها و یا پازل‌هایی را حل کنند، تا بتوان این بازی را به اتمام رساند. لازم به ذکر است، برای اینکه بتوانید این بازی را به اتمام برسانید و به مرحله بعد راه پیدا کنید، بایستی از سرنخ‌های موجود به همراه استراتژی‌ها استفاده کنید و جواب معما را پیدا کنید.

در یک فضای مشخص و از قبل تعیین شده، معماهای متفاوتی گنجانده شده‌اند. اعضای تیم بایستی بتوانند در مدت زمان مشخص شده معما ها را پیدا کنند و جواب آن‌ها را بیایند، در غیر آن صورت از آن اتاق رهایی نخواهند یافت. اسکیپ روم در فضاهای متفاوتی انجام می‌گیرد. این فضاها می‌تواند شبیه به یک رستوران، اتاقی از هتل، کلبه‌ای دور افتاده وسط جنگل، سلول‌های زندان، ایستگاه‌های فضایی و از این قبیل باشد. لازم به ذکر است، هر کدام از این مکان‌ها و فضاها دارای داستانی خاص است و در روند بازی اهداف خاصی را به دنبال دارند.در بازی فرار به صورت کلی شما در کارکترهای مختلفی بازی می‌کنید و به دنبال کارکترهای خاص داستان می‌گردید.

کدام اسکیپ روم بهتر است؟

امروزه در بیشتر شهرهای کشور، اسکریپ روم‌های مختلفی با انواع سناریوها و کیفیت‌ها وجود دارد. اگر شما به دنبال پیدا کردن بهترین بازی فرار در شهر خود هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، به نظرات کاربرات و تجربیات آن‌ها توجه کنید. لازم به ذکر است، بهترین و باکیفیت‌ترین بازی فرار از نظر افراد مختلف متفاوت است. چون این موضوع بسیار سلیقه‌ای است. امکان دارد، در یک Escape Room،4 نفری، 2 نفر عاشق بازی شوند و لذت ببرند، ولی دو نفر دیگر هیچ لذتی از آن بازی نبرند. پس در نتیجه باید به شما بگوییم، قبل از انتخاب اتاق فرار به سلایق خود جهت انتخاب ژانر داستان توجه کنید و موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید. با این کار مسلما از بازی که انجام داده‌اید لذت کافی را خواهید برد. کمک گرفتن از گیمر بازان هم می‌تواند کمک بسیاری به شما برای انتخاب اتاق‌های فرار باشد. در ادامه مزیت بازی فرار را برای شما خواهیم گفت. در ادامه همراه ما باشید.

معرفی انواع اتاق فرار

 اتاق فرار کاراگاهی:

یکی از موضوعات پر از هیجان و جالب اسکیپ روم ژانر کاراگاهی است. دوست داران فیلم های کاراگاهی و شخصیت‌های شرلوک و… می‌توانند سناریو مورد علاقه خود را با عواطف واقعی آن تجربه کنند. زمانی که این ژانر را برای بازی انتخاب می‌کنید باید مانند یک کاراگاه در جریان مسیر پرونده های قتل، سرقت، خودکشی، اخاذی یا آدم ربایی بروید تا با مشاهده سرنخ‌های مختلف، معمای فرار را حل کنید.

 

اتاق فرار جنایی:

اتاقفرار‌های جنایی داستانی مانند فیلم‌های جنایی دارند.  پس شرکت‌کننده را وادار به جست‌وجوی سرنخ‌ها برای حل داستان جنایت می‌سازد وبه این وسیله مخاطب کاملا وارد حس و حال پلیسی جنایی شود.

ژانر‌های جنایی مخاطب خود را به دنبال داستان دزدی، باندهای مخوف جنایت‌گر چون باند قاچاق اسلحه یا اعضای بدن می‌فرستند. در این مسیربازیکن باید همچون یک پلیس مخفی از شرکت یا خانه دزدی کند تا مدرک‌هایی برای رسوا کردن جنایتکاران پیدا کند.

 

اتاق فرارهای معمایی:

دراسکیپ روم‌های معمایی، معمای داستان بخش اصلی بازی است و همه چیز به حل کردن سناریو بستگی دارد. در این اتاق‌ها جلوه‌های ترسناک دیده نمی‌شوند و تمام تمرکز گروه بر حل مسئله قرار می گیرد.

 

اتاق فرارهای دلهره آور:

دراسکی پروم‌های دلهره آور، مخاطب هر دقیقه می‌تواند غافلگیری جدیدی را مشاهده کند، که این مسئله به ناظر بازی بستگی دارد. جلوه‌های غافلگیری اتاق فرار دلهره آور عبارتند از: آویزان شدن یک عروسک از سقف، کوبیده شدن در، باز شدن در و اتفاقات شبیه به این موارد به وسیله نور، صدا و وسایل بازی…

 

اتاق فرارهای ترسناک:

اتاق فرارهای ترسناک  سرشار از جلوه‌های ترسناک برای غافلگیری مخاطب هستند، یعنی افزون بر غافل‌گیری‌ها، تم و طراحی اتاق فرار هم وحشت انگیز می‌باشد.

مزایای شرکت در بازی فرار

بازی گروهی فرار، مزایای بسیاری در مقایسه با سایر بازی‌های گروهی دارد. از جمله مزیت اتاق جذاب فرار عبارتند از:

  1. هیجاننشات گرفته از کشفیات و حل معما
  2. هیجاننشات گرفته از بازیکردن با خانواده یا دوستانتان
  3. بالا رفتن کیفیت و نتایج فعالیت‌ها گروهی در میان تیم‌ها
  4. بالا رفتن خودگذشتگی و افزایش عشق و علاقهم یان اعضای گروه
  5. بالا رفتن تمرکز و دقت افراد در بازی فرار
  6. بالا رفتن مهارت برقراری ارتباط
  7. دریافت حسی خوب و خوشایند و تجربه‌ای جدید
  8. افزایش فعالیت‌های فکری جهت یافتن جواب معماها

 

هزینه شرکت در اتاق بازی فرار چقدر است؟

در شهرها و حتی مکان‌های مختلف هزینه اتاق بازی فرار با توجه به درنظر گرفتن موارد بسیاری مانند کیفیت اتاق، نوع ستاریو، محل برگزاری بازی، شهر برگزاری و …. متفاوت است و نمی‌توان یک مبلغ کلی را برای این بازی در نظر گرفت. اما لازم به ذکر است، ارزش حس هیجان خوبی که از انجام این بازی دریافت می‌کنید خیلی بیشتر از هزینه‌ای است که پرداخت می‌کنید.

 

اسکیپ روم مناسب در تهران کجاست؟

در تهران Escape Room های مختلفی وجود دارد. از شمال تا جنوب شهر پر شده از اینچنین اتاق‌ها. اما موضوع مهمی که اینجا مد نظر قرار می‌گیرد، این است که در تهران  Escape Room با کیفیت که دارای سناریویی جذاب و هیجان انگیزی باشد کجاست؟ در اینجا می‌توان به مجموعه اسکیپ روم دات ای ار ، مجموعه انیگما، اتاق کیوب کلاب، مجموعه اسکیپ می و …. نیز اشاره کرد. انتخاب اینکه کدامیک بهتر است، بر عهده خود شما قرار دارد. زیرا یک سری از افراد اتاق فرار ترسناک را می‌پسندند و یک سری اتاق فرار ماجراجویی.

 

چرا هر کسی باید حداقل یک بار تجربه اتاق هیجان انگیز فرار را داشته باشد؟

همان‌طور که چندین بار در بالا هم به آن اشاره کردیم، این بازی احساسات انسان را دستکاری می‌کند و این موضوع یک حس رضایت و خوشایندی را در کاربران ایجاد می‌کند. تجربه کردن این حس را به همه حتی برای یک بار توصیه می‌کنیم. حس انتقام، حس مبارزه، حس هیجان، حس شکست، حس پیروزی و انواع حس‌های دیگر را در این بازی تجربه خواهید کرد. افرادی که یک بار این بازی را انجام داده‌اند عاشق آن شده‌اند و هر چند وقت یک بار خود را اینگونه سرگرم می‌کنند.

اتاق فرار چیست

کلام آخر

دیگر زمان آن رسیده که در اوقات فراغت خود، به جای اینکه مدام در دنیای مجای باشید و سرتان در گوشی باشد، به بازی‌های گروهی این چنینی روی آورید. هم لذت ببرید و هم اوقات فراغت خود را اینگونه پر کنید و کمی از دنیای آشفته آنلاین و مجازی فاصله بگیرد. این بازی جذاب و دوست‌داشتنی برای به کار انداختن هیجانات بدن و ذهن بسیار مفید است و به شما یاد می‌دهد در تیم‌های چند نفره چگونه با یکدیگر رفتار کنید و حس از خودگذشتگی شما را در کارهای گروهی تقویت می‌کند. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع حس‌ها و هیجاناتی که در این بازی آن‌ها را تجربه می‌کنید آشنا سازیم. همچنین مزایای شرکت در این بازی به همراه هزینه مورد نظر برای شرکت در بازی فرار را برای شما عزیزان شرح دادیم، امیدواریم با اطلاعاتی که در این باره در اختیار شما قرار دادیم، تجربه‌ای خاص و هیجان‌انگیز را حس کنید. از این که تا پایان این مطلب را مطالعه کردید، سپاسگذاریم.

 

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر منصور
نجفی
    منصور نجفیمهمان
    2024-01-15 11:00

    چرا اینقد کم؟

  • آواتار کاربر اصغر
سبحانی
    اصغر سبحانیمهمان
    2024-01-11 10:45

    سایتوتن عالییییییییییی هستش واقعا🙏🙏👌👌👏👏

  • آواتار کاربر غلامرضا
مستوفی
    غلامرضا مستوفیمهمان
    2023-12-29 09:36

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • آواتار کاربر علی اکبر
امامی
    علی اکبر امامیمهمان
    2023-11-27 03:09

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • آواتار کاربر عزیز
محمد
    عزیز محمدمهمان
    2023-09-30 13:18

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • آواتار کاربر روح الله
طباطبائی
    روح الله طباطبائیمهمان
    2023-07-29 15:27

    ممنون ….واقعا سایت کاملی رو ایجاد کردین … 🌷🌷🌷

  • آواتار کاربر غلام
عسگری
    غلام عسگریمهمان
    2023-06-22 11:36

    احسنت عالی بود

  • آواتار کاربر مرتضی
اکبری
    مرتضی اکبریمهمان
    2023-06-12 01:54

    سلام عالی بود

  • آواتار کاربر محمدحسین
بهشتی
    محمدحسین بهشتیمهمان
    2023-05-04 14:09

    این مطلب حرف نداشت

  • آواتار کاربر محسن
کشانی
    محسن کشانیمهمان
    2023-05-02 02:27

    مچكرم ازتون بابت همچين سايت خوبي

  • آواتار کاربر جعفر
زندی
    جعفر زندیمهمان
    2023-05-01 05:54

    حرف نداشت👌🏻

  • آواتار کاربر حسن
اکبری
    حسن اکبریمهمان
    2023-04-12 07:36

    متشکرم

  • آواتار کاربر علی
لطفی
    علی لطفیمهمان
    2023-04-11 16:00

    خسته نباشین

  • آواتار کاربر محمد
میری
    محمد میریمهمان
    2023-04-09 14:18

    ایولا

  • آواتار کاربر حبیب
آقایی
    حبیب آقاییمهمان
    2023-03-31 14:00

    چرا اینقد زیاد؟

  • آواتار کاربر کریم
آزادی ور
    کریم آزادی ورمهمان
    2023-03-22 19:36

    دستخوش

  • آواتار کاربر حسین
شاکری
    حسین شاکریمهمان
    2023-03-15 17:00

    دمتون گرم

  • آواتار کاربر ابوالقاسم
کاکاوند
    ابوالقاسم کاکاوندمهمان
    2023-03-04 04:36

    afarin matlab khobi bood

  • آواتار کاربر رضا
ملک
    رضا ملکمهمان
    2023-02-28 02:44

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • آواتار کاربر امیر
بیات
    امیر بیاتمهمان
    2023-02-26 04:32

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  • آواتار کاربر علی
    علیمهمان
    2021-10-14 12:43

    اتاق فرارهای ترسناک خیلی خوبن. من چند بار بازی کردم و هر بار بیبشتر از قبل لذت بردم