word image

برای آشنایی با وکیل کمیسیون ماده 100 باید به کجا مراجعه کرد؟

1 ژوئن 2022

وکیل ماده ۱۰۰ بر اساس مجموع پیچیدگی هایی که در راستای دعاوی کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد قادر است تا نقش موثری را در حوزه دست یابی عموم مردم به حقوقشان ایفا نماید. به عبارت ساده‌تر می توان گفت وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در حال حاضر به عنوان یک شخصیت مهم در دیوان عدالت فعالیت داشته و قادراست تا با مجموعه اطلاعاتی که دارد به بررسی شکایات مردم علیه سازمان ها و شهرداری ها بپردازد. کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری به این موضوع اشاره دارد که هر فرد برای انجام هرگونه عملیات ساختمانی در محدوده شهرها باید اقدام به اخذ پروانه کند زیرا در صورت عدم وجود این پروانه شهرداری موظف است تا از انجام هرگونه عملیات دراین راستا جلوگیری کند.

زمانی که شهرداری از انجام فعالیت ساختمانی جلوگیری می کند صاحبان املاک باید ظرف حداکثر یک هفته از این امر شکایت خود را در کمیسیون ماده صد مطرح کنند تا بتوانند به این طریق دوباره روند ساخت ساختمان های خود را ادامه دهند. اینجاست که بهره مندی از اطلاعات وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌تواند به ساختمان سازها کمک کند تا شرایط بهتری را برای خود رقم زده و در سریعترین زمان ممکن در کمیسیون ماده ۱۰۰ اعتراضات خود را مطرح کنند.

با مطالعه مطالبی که تا به اینجای نوشتار مطرح شد ممکن است شما نیز با این پرسش که وکیل ماده ۱۰۰ چه ویژگی هایی دارد و به چه صورت می توان این دسته از وکلا را برای بررسی شکایت خود در دیوان عدالت اداری استخدام نمود مواجه شوید. در ادامه ضمن پاسخ به این پرسش ها قصد داریم تا به بررسی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری پرداخته و اطلاعات مهمی را در این راستا به شما انتقال دهیم، همچنین با معرفی یکی از بهترین موسسات وکالت راه را برای انتخاب وکیل متخصص دیوان عدالت اداری برای شما فراهم نماییم. گروه وکلای پایتخت با بهره مندی از تبحر و تجربه بهترین وکلای پایه یک قادر به پاسخ گویی به تمام سوالات شما می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه داریم تا انتهای این نوشتار ما را مهمان نگاه های زیبای خود نمایید.

تصمیم گیری های کمیسیون ماده ۱۰۰ در صورت تخلف

زمانی که تخلف از سوی صاحبان املاک صورت می گیرد موضوع کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط شهرداری مطرح می گردد. در چنین شرایطی این کمیسیون پس از ثبت تخلف صورت گرفته به دو صورت برای رفع مشکل به وجود آمده تصمیم گیری می نماید. تخریب و اخذ جریمه از جمله تصمیمات مهمی به شمار می‌روند که این کمیسیون پس از ثبت تخلف اتخاذ می نماید. زمانی که کمیسیون ماده صد تصمیم به تخریب یک ملک می گیرد در واقع این تصمیم را بر مبنای عدم رعایت اصول فنی شهرسازی و بهداشتی مطرح می کند و می توان گفت یکی دیگر از علل تخریب ساختمان ها عدم پرداخت جریمه در نظر گرفته شده است. اما زمانی که کمیسیون در نظر گرفته شده اقدامی در راستای تخریب ساختمان انجام ندهد و یا می‌توان گفت قلعه بنا را ضروری نداند مجموعه جریمه هایی برای صاحبان املاک در نظر گرفته می شود و به این شکل می‌توان از بروز مجدد این مجموعه تخلفات جلوگیری کرد.

word image

مهم ترین تخلفات نیاز به رسیدگی توسط کمیسیون ماده ۱۰۰

در این بخش از نوشتار خود قبل از بیان ویژگی‌های بارز وکیل و کمیسیون ماده ۱۰۰ لازم است به مهمترین تخلفاتی اشاره کنیم که توسط این کمیسیون نیاز به رسیدگی داشته برای رفتن در دادگاه های مختلف مطرح می شوند. این تخلفات به شرح زیر بوده و هر کدام اهمیت خاص خود را دارند بنابراین نباید به سادگی از کنار آنها عبور می کند.

  • احداث بنا بدون پروانه

چنین شرایطی زمانی اتفاق می افتد که مالک بدون دریافت پروانه ساخت و ساز اقدام به ساخت ساختمان های مورد نظر خود نماید بنابراین شهرداری برای پرهیز از انجام چنین عملیاتی موضوع را در کمیسیون مطرح نموده این عمل را به عنوان یک تخلف در نظر می‌گیرد.

  • تراکم اراضی

دومین تخلفی که لازم است دراین نوشتار به آن اشاره کنیم تراکم اراضی نام دارد و در صورتی اتفاق می افتد که مالک ساختمان علاوه بر زیربنای اصلی سعی بر اضافه نمودن زمین بیشتری داشته باشد. در چنین شرایطی است که این فرد دچار تخلفی شده و تخلف وی بر اساس قانون باید در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح شده و به آن رسیدگی گردد. بهره مندی از اطلاعات وکیل ماده ۱۰۰ می تواند به این افراد کمک کند تا در سریع ترین زمان ممکن این دسته از مشکلات خود را برطرف نموده و روند طبیعی ساخت ساختمان خود را ادامه دهند.

word image 1

  • عدم استحکام ساختمان

زمانی که ساختمان مورد نظر بر اساس اصول فنی و معماری ساخته نشود استحکام استاندارد را نخواهد داشت و در چنین شرایطی است که شهرداری حکم تخریب بنا را بر اساس کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌دهد تا در آینده از بروز هرگونه خطرات برای افراد ساکن در ساختمان جلوگیری کند.

  • تغییر کاربری ساختمان

ساختمان بر اساس پروانه هایی که برای وی در نظر گرفته شده است کاربری مشخصی دارد بنابراین اگر بنا بر خلاف تمام مندرجات ثبت شده در پروانه ساختمانی برای مقاصد دیگری همچون مسکونی یا تجاری در نظر گرفته شود این تخلف به عنوان تخلف تغییر کاربری در نظر گرفته می شود بنابراین کمیسیون ماده ۱۰۰ این حق را دارد تا حکم به تعطیلی ساخت و ساز را داده و صاحبان املاک بخواهد تا رسیدگی های لازم را نسبت به این امر انجام دهند.

  • عدم رعایت نمودن اصول فنی و بهداشتی شهرسازی

بر اساس مندرجات ای که در پروانه ساخت ساختمان ها در نظر گرفته می شوند هر ساختمان باید بر اساس یکسری اصول فنی و بهداشتی بنا شود اما در صورتی که این مجموعه اصول فنی و بهداشتی مربوط به شهرسازی ها رعایت نشوند کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری می تواند براحتی حکم تخریب ساختمان را صادر نموده و ساخت چنین بناهایی جلوگیری کند.

word image 2

اعتراض نمودن به رای صادر شده از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰

زمانی که کمیسیون ماده ۱۰۰ رای های مختلفی در راستای اخذ جریمه و یا تخریب بنا را داشته باشد صاحبان املاک می توانند با در نظر گرفتن یک مجموعه قوانین نسبت به این رای صادر شده اعتراض کنند. در حال حاضر پیچیدگی های بسیاری برای مطرح نمودن این چنین اعتراضات وجود دارند به همین دلیل است که می توان بهره مندی از دانش وکیل اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را امری الزامی دانست زیرا این افراد می‌توانند با دانش و مهارت ای که دارند رای صادره را مورد بررسی قرار داده و تمام جوانب لازم در نظر بگیرند. در چنین شرایطی لازم است در انتخاب وکیل ماده ۱۰۰ بالاتر را به کار گرفت تا بتوان از افراد مجرب و کارآموزده در راستای پیشبرد اهداف خود استفاده نمود.

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ چه کسی است ؟

با توجه به اشاره هایی که به وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ داشتیم ممکن شما نیز با این پرسش وکیل ماده ۱۰۰ چه کسی می باشد مواجه شوید. همان گونه که در بخش های قبل نیز بیان نمودیم زمانی که تخلفی از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح می گردد صاحبان املاک می توانند ضمن استخدام وکیل ماده ۱۰۰ در جلسات در نظر گرفته شده شرکت نکنند. وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ از جمله وکلایی به شمار می رود که در دیوان عدالت اداری فعالیت داشته و قادر است تا با مجموعه اطلاعات خود به صاحبان املاک کمک کند تا مشکلات خود را برطرف نمایند.

word image 3

ویژگی های بارز وکیل و کمیسیون ماده ۱۰۰

به طور معمول افرادی که به عنوان وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط صاحبان املاک مشخص می‌شوند لازم است یک مجموعه ویژگی‌های بارز داشته باشند تا بتوان در ادامه کار با نهایت کار نموده و روند حل و فصل نمودن مشکلات خود را به آنها سپرد. در صورتی که این وکلا چنین ویژگی‌هایی را نداشته باشند نمی‌توان پرونده را به آنها سپرد و در انتها مراحل دادرسی را به نفع خود به پایان رساند و همین دلیل است که می گوییم بهتر از سر انتخاب وکیل مورد نظر خود دقت عمل لازم را به کار گیرید. از مهمترین ویژگی های بارز این دسته از وکلا می توان موارد زیر را نام برد که هرکدام اهمیت خاص خود را دارند.

  • قابلیت ارائه تحلیل های علمی مناسب بر اساس شرایط پرونده موکل
  • تعهد و داشتن توانایی علمی بالا در رشته حل و فصل نمودن مشکلات موکل
  • یک وکیل مجرب و مناسب باید امانتدار و قابل اعتماد بوده و به صورت حرفه‌ای تمام سخنان موکل خود را گوش دهد
  • یک وکیل مناسب و کارآمد دارای شخصیت عالی و ظاهری مناسب است و در همین راستا به موکل خود نیز احترام بالایی می‌گذارد
  • تسلط لازم بر تمام قوانین مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و همچنین حفظ نمودن احترام خود در دادگاه

شما با در نظر گرفتن تمام مواردی که به آنها اشاره شد می‌توانید به درستی وکیل مورد نظر خود را انتخاب نموده و تمام مشکلات خود را با آن درمیان بگذارید. در حال حاضر مراکز مختلفی در حوزه ارائه این مجموعه خدمات فعالیت دارند و شما با مراجعه به آن ها می توانید شرایط مطلوبی را برای خود رقم بزنید. سایت گروه وکلای پایتخت با درنظر گرفتن تمام نیازمندی های شما از وکلای مجربی بهره مند می باشد که می توانند با دانش و مهارت بالای خود به شما در این راستا کمک های شایانی نموده و در جهت حل و فصل نمودن مشکلات حقوقی شما گام های موثری را بردارند. توصیه داریم به سادگی از کنار خدمات این موسسه عبور ننمایید تا بتوانید با توجه به پیچیدگی های موجود در سریع ترین زمان ممکن به اهداف خود دست یابید.

 


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر عزیز
عزیزی
    عزیز عزیزیمهمان
    2024-01-14 08:18

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • آواتار کاربر مرتضی
کلانتری
    مرتضی کلانتریمهمان
    2024-01-03 19:09

    سایتوتن عالییییییییییی هستش واقعا🙏🙏👌👌👏👏

  • آواتار کاربر جعفر
کاکاوند
    جعفر کاکاوندمهمان
    2023-11-26 22:36

    Awli bood

  • آواتار کاربر عبدالرضا
کشانی
    عبدالرضا کشانیمهمان
    2023-11-17 22:36

    احسنت عالی بود

  • آواتار کاربر میثم
رفیعی
    میثم رفیعیمهمان
    2023-09-08 09:36

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • آواتار کاربر ابوالقاسم
ایمانی
    ابوالقاسم ایمانیمهمان
    2023-09-08 05:45

    afarin matlab khobi bood

  • آواتار کاربر داوود
شاکری
    داوود شاکریمهمان
    2023-07-06 20:45

    چقد خوبین شما

  • آواتار کاربر میلاد
عبدی
    میلاد عبدیمهمان
    2023-07-01 01:18

    مچكرم ازتون بابت همچين سايت خوبي

  • آواتار کاربر مجید
آشوری
    مجید آشوریمهمان
    2023-06-16 21:18

    خیلی خوب بود

  • آواتار کاربر مسعود
حسنی
    مسعود حسنیمهمان
    2023-06-11 03:18

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  • آواتار کاربر رمضان
انتظامی
    رمضان انتظامیمهمان
    2023-06-05 04:00

    خیلی خوشحالم که هستین

  • آواتار کاربر مهدی
آخوندی
    مهدی آخوندیمهمان
    2023-06-02 02:18

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • آواتار کاربر محمود
نعمتی
    محمود نعمتیمهمان
    2023-05-21 04:54

    مطلب خوبی بود

  • آواتار کاربر اصغر
گودرزی
    اصغر گودرزیمهمان
    2023-05-18 03:00

    چرا اینقد زیاد؟

  • آواتار کاربر محمدرضا
عظیمی
    محمدرضا عظیمیمهمان
    2023-04-28 17:54

    aaaaliii bood

  • آواتار کاربر بهرام
ایرانی
    بهرام ایرانیمهمان
    2023-04-24 17:00

    عالیه دست شما درد نکند👏

  • آواتار کاربر رحیم
زاهدی
    رحیم زاهدیمهمان
    2023-02-28 07:52

    ایولا

  • آواتار کاربر خلیل
مهرابی
    خلیل مهرابیمهمان
    2023-02-24 13:56

    اجرکم عندالله,شکرأ کثیرا.

  • آواتار کاربر امیرحسین
گنجی
    امیرحسین گنجیمهمان
    2023-02-10 01:56

    مرسی