images 1679822390 64200e360151b

باز هم پرچم کمدی بالاست! فیلم‌های کمدی نوروز 1402

27 مارس 2023

هرسال با آغاز نوروز و آمدن فصل بهار سینماهای کشور رونق می‌گیرند؛ چراکه بهترین فیلم‌های هر ژانر در این بازه‌ی زمانی اکران می‌شوند. امسال نیز چهار فیلم «غریب»، «بچه‌های طوفان»، «فسیل» و «عروس خیابان فرشته» در لیست اکران نوروزی قرار دارند.

«غریب» فیلمی به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که ژانری جنگی و دفاع مقدس دارد و بابک حمیدیان، مهران احمدی، رحیم نوروزی و… در آن ایفای نقش کرده‌اند. فیلم «بچه‌های طوفان» نیز به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی است و در ژانر کودک-نوجوان قرار دارد. پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی، رضا مهاجری، طاها طاهری، حمیدرضا زواری، پونه سورتیچی و … در این فیلم بازی کردند.

علاوه‌ بر دو فیلم بالا، فیلم‌های «عروس خیابان فرشته» و «فسیل» نیز در ژانر کمدی در نوروز 1402 به سینماها آمده‌اند که در ادامه به معرفی مختصری از بازیگران و داستان این دو فیلم می‌پردازیم.

‌ ‎‌

فیلم عروس خیابان فرشته

مهدی خسروی که تا پیش از این کارگردانی فیلم «هفت معکوس» با بازی جواد عزتی، کامران تفتی و نیوشا ضیغمی بر عهده داشته بود؛ حال با «عروس خیابان فرشته» به ژانر کمدی روی آورده است. این فیلم که محصول سال 1399 است توسط محمدرضا شریفی‌نیا تهیه شده است و  فیلمنامه‌ی آن را نیز الهه زارع نوشته است.

فیلم داستان خانواده‌ای به نام مهاجر را روایت می‌کند که در خانه‌ای واقع در خیابان فرشته که برای دایی‌شان است، زندگی می‌کنند. روزی دایی به همراه عروسش به ایران می‌آید و تصمیم به فروش خانه‌ی خود می‌گیرد و همین امر سبب ایجاد دردسر و مشکلاتی برای خانواده‌ی مهاجر می‌شود. محمدرضا شریفی‌نیا علاوه‌بر تهیه‌ی «عروس خیابان فرشته» در آن به‌عنوان بازیگر نیز حضور دارد.

مهراوه شریفی‌نیا که حرفه‌ی بازیگری را از کودکی با ایفای نقش لیلا در فیلم «دزد عروسک‌ها» به کارگردانی محمدرضا هنرمند آغاز کرده بود؛ با گذر زمان در این حوزه پیشرفت قابل توجهی کرد. او در فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون «آشپزباشی»، «درخونگاه»، «یک عاشقانه ساده» ، «قصه‌ها» و «پرسه در حوالی من» حضور داشته است. اما «عروس خیابان فرشته» نخستین تجربه‌ی کمدی او به حساب می‌آید که البته او از پس ایفای کاراکترش به خوبی برآمده است.

پوریا پورسرخ نیز که تاکنون ثابت کرده بازیگری توانمند در ژانر کمدی و غیر کمدی به حساب می‌آید؛ در این فیلم نیز حضوری موفق داشته است. او 16 سال پیش با ایفای نقش ژوبین در سریال «وفا» نخستین همکاری خود را با محمدحسین لطیفی آغاز کرد و در همین سریال بود که شناخته شد. او در این فیلم نیز برای چندمین بار با محمدرضا شریفی‌نیا و دخترش هم‌بازی می‌شود. باتوجه به ژانری که این فیلم دارد و حضور بازیگران کمدی در آن، پیش‌بینی می‌شود که «عروس خیابان فرشته» با استقبال مردم روبه‌رو ‌شود. علاقه‌مندان به خرید بلیت عروس خیابان فرشته می‌توانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند. قابل ذکر است که علاوه‌ بربازیگران مذکور عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، علیرضا جعفری، فهیمه رحیمیان، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب‌صفوی، کمند امیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر، تارا عطار، ملودی موسوی، هلیا امامی و مجتبی شفیعی نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

اکران نوروزی 1402

فیلم فسیل  

این فیلم به کارگردانی کریم امینی، تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان و محصول سال 1399 است. این فیلم ژانری کمدی دارد و  فیلمنامه‌ی اولیه‌ی آن توسط آرمین طهماسبی و فیلمنامه‌ی نهایی آن توسط حمزه صالحی، علی باطنی و کریم امینی نوشته شده است. بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سید جواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، سمانه منیری، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع، خشایار راد و مجید شهریاری در فیلم «فسیل» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم پر است از بازیگرانی که تجربه‌ی بازی در فیلم‌ها و سریال‌های کمدی را دارند. بهرام افشاری  که حرفه‌ی بازیگری را از صحنه‌های تئاتر آغاز کرده بود، خیلی زود در عرصه‌ی بازیگری و به خصوص در حوزه‌ی کمدی پیشرفت کرد. اما نقطه عطف کارنامه‌ی بازیگری او را که سبب شهرتش شد را باید در ایفای نقش بهتاش فریبا در سریال «پایتخت» دانست.

او علاوه‌ بر این در کمدی‌های پرطرفدار دیگری همچون «سگ بند» نیز حضوری موفق داشته بود و از آنجا که افشاری یکی از بازیگران اصلی «فسیل» به حساب می‌آید، پیش‌بینی می‌شود که این فیلم نیز با استقبال بالای مخاطبان کمدی مواجه شود.

قابل ذکر است که دیگر بازیگران این فیلم شامل هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه، بابک کریمی و الناز حبیبی نیز علاوه‌بر ایفای نقش‌های جدی، تجربه‌ی بازی در فیلم‌های کمدی را نیز دارا هستند. و با توجه به تیم بازیگری فیلم، می‌توان گفت که «فسیل» نیز فروش خوبی را در ایام نوروز 1402 و بعد از آن تجربه کند.

اکسیر آموز - مدرسه آنلاین اینترنتی

  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر یدالله
عبدی
    یدالله عبدیمهمان
    2024-01-26 06:27

    موفق باشید.

  • آواتار کاربر امیر
رحیمی
    امیر رحیمیمهمان
    2024-01-19 10:18

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • آواتار کاربر رحیم
علیپور
    رحیم علیپورمهمان
    2024-01-14 10:27

    مطلبتون بسیار مفید بود

  • آواتار کاربر حمیدرضا
بیاتی
    حمیدرضا بیاتیمهمان
    2023-11-27 23:09

    ممنونم واقعا خیلی زحمت می کشید.همینم خوبه 😍😍خدا خیرتون بده

  • آواتار کاربر محمدتقی
بیات
    محمدتقی بیاتمهمان
    2023-11-27 10:18

    بیشتری بنویسین لطفا

  • آواتار کاربر مهران
شکری
    مهران شکریمهمان
    2023-10-07 05:36

    خیلی خوب بود

  • آواتار کاربر مرتضی
زارع
    مرتضی زارعمهمان
    2023-10-06 04:54

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • آواتار کاربر اسدالله
شفیعی
    اسدالله شفیعیمهمان
    2023-08-26 02:54

    سپاس 🌹🍃

  • آواتار کاربر قربانعلی
سبحانی
    قربانعلی سبحانیمهمان
    2023-08-11 11:54

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • آواتار کاربر بهزاد
محمودی
    بهزاد محمودیمهمان
    2023-07-31 22:27

    ایولا

  • آواتار کاربر روح الله
باستانی
    روح الله باستانیمهمان
    2023-07-22 03:18

    سلام عالی بود

  • آواتار کاربر علی رضا
محمدی
    علی رضا محمدیمهمان
    2023-06-15 22:45

    چه سایت قشنگی دارین

  • آواتار کاربر صادق
اسماعیلی
    صادق اسماعیلیمهمان
    2023-05-01 00:09

    این مطلب حرف نداشت