word image 55293 1

در یک آموزشگاه زبان چه کتاب ‌هایی تدریس می‌ شود؟

28 آگوست 2023

یادگیری زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا زبان رایج در سراسر جهان به‌شمار می‌رود. جهت یادگیری این زبان، منابع بسیاری وجود دارد. منابع یادگیری زبان انگلیسی را می‌توان به سه دسته کتاب، وب‌سایت و اپلیکیشن تقسیم کرد. کتاب های آموزشگاه زبان یکی از پرکاربردترین منابع برای یادگیری محسوب می‌شوند. این امکان فراهم است تا کتاب‌های متفاوت و مناسبی برای دانش‌آموزان در تمام سطوح استفاده کرد.

word image 55293 1

انتخاب صحیح کتاب های آموزشی زبان

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، کتاب‌های زیادی در دسترس است که انتخاب صحیح آن می‌تواند بسیار دشوار باشد. هنگام یادگیری زبان، می‌توانید انواع مختلف کتاب را برای بهبود گرامر، واژگان، مهارت‌های خواندن و نوشتن بخوانید.

ما تعدادی از بهترین کتاب‌ها را برای یادگیری زبان انگلیسی در هر گروه سنی گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند برای هر نوع زبان‌آموزی مفید واقع شود. در این مقاله با محبوب‌ترین کتاب ‌های آموزشگاه زبان آشنا خواهید شد.

البته کتاب‌های مورداستفاده در هر آموزشگاه زبان متفاوت خواهد بود و لزوما منابع معرفی‌شده در ادامه مورداستفاده در تمام آموزشگاه‌ها نخواهند بود. یادگیری یک زبان جدید، واژگان جدید و قواعد گرامری در ابتدا می‌تواند دلهره‌آور باشد.

اما به لطف اطلاعات درستی که در این کتاب‌ها خواهید یافت و تمرین مداوم، می‌توانید خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید انگلیسی یاد بگیرید. اگر شما یک زبان‌آموز مبتدی هستید برای یادگیری زبان انگلیسی توصیه می‌کنیم کتابی را انتخاب کنید که جذاب، مطالعه آن آسان و سرگرم‌کننده باشد.

تاپ ناچ و سامیت

Top Notch یکی از محبوب‌ترین کتاب ‌های آموزشگاه زبان به‌شمار می‌آید که در بسیاری از موسسات و آموزشگاه‌های زبان و حتی در دانشگاه‌ها (دوره‌های زبان) تدریس می‌شود. این مجموعه 6 سطحی برای افراد بزرگسال طراحی شده است که با فراگیری آن‌ها می‌توانند سطح زبان خود را از A1 به B1 بهبود بخشند. بخش‌های این مجموعه عبارتند از:

  • Top Notch Fundamentals
  • Top Notch 1
  • Top Notch 2
  • Top Notch 3
  • Summit 1
  • Summit 2

بررسی سطح کتاب‌های تاپ ناچ

سطح فاندامنتال این کتاب دارای آموزش مطالب پایه انگلیسی است. مجموعه‌های این کتاب در سه سطح بعدی (Top Notch 1-2-3) تمامی مطالب و نکات انگلیسی را به‌صورت کامل و با جزئیات به زبان‌آموزان عزیز آموزش می‌دهد. پس از اتمام کتاب‌های “Top Notch” باید آموزش کتاب‌های Summit را شروع کنید. این کتاب آموزشی کتاب تاپ ناچ را در دو سطح کامل می‌کند.

زبان‌آموز پس از گذراندن آموزش Top Notch به‌همراه کتاب‌های سامیت می‌تواند به زبان انگلیسی بیشتر و بهتر تسلط یابد. کتاب‌های سامیت سطوح بالایی دارند؛ بنابراین باید ابتدا با تاپ ناچ شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید و سپس آموزش را با سامیت به پایان برسانید.

این مجموعه کتاب های آموزشگاه زبان، چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را تقویت می‌کند و سطح یادگیری زبان‌آموزان را افزایش می‌دهد. باتوجه‌به این روند آموزشی و درنظرگرفتن کتاب‌های مختلف برای تمامی سطوح، تاپ ناچ را می‌توان مهم‌ترین دوره آموزش زبان انگلیسی نامید.

بسیاری از زبان‌آموزان و علاقه‌مندان به زبان انگلیسی با تاپ ناچ آشنایی داشته و تمایل دارند با این مجموعه زبان انگلیسی را به‌طور کامل یاد بگیرند.

word image 55293 2

کتاب ‌های آموزشگاه زبان تاپ ناچ مناسب چه سطوحی است؟

یکی از دلایل محبوبیت این مجموعه، روش خوب آموزش این کتاب‌ها در نظر گرفته می‌شود. کتاب تاپ ناچ مناسب تمامی سطوح (مبتدی، متوسط و پیشرفته) است و نرم‌افزار و فایل‌های پی‌دی‌اف نیز همراه با آن ارائه می‌شود. تمامی سطوح این دوره آموزشی کامل شامل Student Book ، Teacher’s Book و فایل‌های نرم‌افزاری می‌شود. اما برخی از سطوح علاوه‌بر موارد فوق دارای فایل‌های صوتی و Workbook نیز هستند.

اگر تصمیم دارید زبان انگلیسی را بهتر یاد بگیرید یا می‌خواهید به خارج از کشور برای زندگی بروید؛ نحوه صحبت و برقراری ارتباط برای شما بسیار اهمیت دارد. مجموعه فوق از انتشارات لانگمن می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد که آمریکایی نیز دارد.

word image 55293 3

تین تو تین

کتاب Teen2Teen یکی دیگر از کتاب ‌های آموزشگاه زبان به‌شمار می‌رود. این مجموعه آموزشی تعادل راحت بین برنامه درسی دستور زبان سنتی و تمرین گوش‌دادن و گفتار ساختاریافته را فراهم می‌کند. این دوره، چهارسطح انگلیسی آمریکایی را برای معلم و دانش‌آموز در سنین نوجوانی بین 13 تا 18 سال پشتیبانی خواهد کرد.

آموزش زبان آن (گرامر و واژگان هدف) ساده، منسجم، شفاف و صریح در نظر گرفته می‌شود. برنامه درسی گرامر آن بسیار دقیق تنظیم شده است و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا قبل از شروع ساختارهای چالش‌برانگیز، قسمت‌های کلیدی را درک کنند.

واژگان، گرامر و زبان اجتماعی به‌طور مداوم در هر بخش تقویت می‌شوند (نه اینکه صرفا به‌طور مستقل ارائه شوند). این نکته فرصت‌های متعددی را برای تمرین زبان مقصد ارائه می‌دهند.

محتوای آموزشی کتاب تین تو تین

محتوای این کتاب ‌های آموزشگاه زبان منعکس‌کننده شیوه زندگی و ارتباط نوجوانان است. موضوعات این کتاب شامل علاقه‌مندی و دوستان آنها، رویاها و آرزوهای‌شان و کنجکاوی برای یادگیری در مورد جهان می‌شود.

مدل‌ها و مکالمات زبان طبیعی و اجتماعی و ویژگی سایت شبکه اجتماعی تخیلی Teen2Teen، شیوه ارتباط نوجوانان امروزی با یکدیگر را در دنیای واقعی منعکس می‌کند. این دوره دانش زبانی، جهانی یا فرهنگی موجود را در نظر نمی‌گیرد.

مفاهیم جدید به‌صراحت و با استفاده از نشانه‌ها و تعاریف بصری آموزش داده می‌شوند. کار متقابل در قالب درس‌های اختیاری که جغرافیا، علوم، مطالعات اجتماعی، هنر و موضوعات دیگر را پوشش می‌دهد در آن ارائه می‌شود.

هر درس با پروژه‌هایی همراه است که دانش‌آموزان را قادر می‌سازد دانش خود را در زمینه برنامه درسی به زبان انگلیسی گسترش دهند. منابع تدریس شامل کاربرگ‌های گرامر، واژگان و خواندن، ارائه‌های گرامر تعاملی، فلش کارت‌های واژگان برای تمرین، تست‌های قابل ‌ویرایش، بانک دستور زبان، تمرین‌های گرامر تکمیلی و پازل می‌شود.

بنابراین، می‌توانید به‌سادگی با دانلود کتاب تین تو تین 2 و دنبال‌کردن راهکارهای آن، به یادگیری بهتر زبان خود کمک کنید.

word image 55293 4

سوپر مایندز

Super Minds یک دوره هفت سطحی برای زبان‌آموزان در رده سنی 7 تا ۱۲ساله است. این دوره هیجان‌انگیز هفت سطحی از یک تیم نویسنده باتجربه بالا، مهارت‌های تفکر و حافظه زبان‌آموزان را همراه با مهارت‌های زبانی آنها بهبود می‌بخشد. جواب کتاب Super Minds 2

کتاب دانش‌آموز دارای محتوای اصلی و اضافی است. در این مجموعه کتاب ‌های آموزشگاه زبان فعالیت‌های تمرینی در کتاب کار و DVD-ROM تعاملی نیز وجود دارد. این دوره فشرده امتحانات YLE را پوشش می‌دهد و کمی بالاتر از Flyers در سطح 6 قرار دارد.

هر کتاب از ده درس تشکیل می‌شود. در هر درس بخش‌های Vocabulary، Grammar، Skills، Phonics، Story and Value، Thinking Skills و English for School تدریس خواهد شد. در بخش واژگان لغت‌های مربوط به موضوع درس همراه با تصاویر رنگی قرار دارد.

ویژگی‌های کتاب ‌های آموزشگاه زبان فرست فرندز

  • برنامه درسی و ساختار واحد، ساده است و طراحی گرافیکی مدرن، محتویات به‌روز و پشتیبانی دیجیتال کامل و پیشرفته دارد.
  • این دوره به‌طور مداوم مهارت‌های کودکان را با تمرین حافظه و بهبود تمرکز آنها افزایش می‌دهد.
  • یادگیری زبان انگلیسی گام‌به‌گام خلاقانه با فعالیت‌هایی مانند بازی و پروژه توسعه می‌یابد.
  • داستان‌های سرگرم‌کننده دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا دنیای اطراف خود را مشاهده کنند و با ترویج رفتارهای مثبت به ارزش‌های اجتماعی نزدیک شوند.
  • شخصیت‌ها و داستان‌ها طراحی گرافیکی دارند و کتاب کار کاملا رنگی است.
  • توسعه تفکر انتقادی و خلاق از چارچوب شایستگی‌های زندگی کمبریج پیروی می‌کند.
  • کتاب Super Practice شامل فعالیت‌های تکمیلی برای تمرین چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش‌دادن و صحبت‌کردن می‌شود.

فرست فرندز

First Friends یک دوره مبتدی سه سطحی است که برای یادگیری زبان انگلیسی و الفبای رومی مناسب خواهد بود. فرست فرندز (انگلیسی آمریکایی) ساختار قوی و واضحی دارد که تدریس را برای معلمان ساده خواهد کرد و یادگیری زبان‌آموزان را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و دوستانه پیش می‌برد.

در این مجموعه کتاب ‌های آموزشگاه زبان با کمک بازی‌ها، آهنگ‌ها و داستان‌ها، زبان‌آموزان خردسال در سنین 6 تا 9 سال در کمترین زمان، در استفاده از زبان انگلیسی روزمره و درک الفبای رومی مسلط خواهند شد. در واقع First Friends اولین سال یادگیری زبان انگلیسی را برای کودکان، انگیزشی و سرگرم‌کننده می‌کند.

این کتاب‌ها با داشتن چرخه منظم واحدهای درسی و منابع پشتیبانی جذاب، به معلم کمک خواهد کرد تا یک محیط یادگیری مثبت ایجاد کند که در آن کودکان بتوانند اعتمادبه‌نفس خود را توسعه دهند، مهارت‌های واژگانی را فرابگیرند و آموزش‌های صوتی را تمرین کنند.

ویژگی‌های کتاب ‌های آموزشگاه زبان فرست فرندز

همه ما می‌دانیم که سن خردسالی در مهدکودک، سال کلیدی برای آموزش است. در این دوره نگرش کودکان به یادگیری انگلیسی برای سال‌های آینده شکل می‌گیرد. والدین می‌توانند از سی دی صوتی با آهنگ‌ها، سرودها و داستان‌ها برای تمرین در خانه استفاده کنند. ویژگی‌های این مجموعه کتاب های آموزشگاه زبان عبارتند از:

  • 108 کارت تصویری در هر سطح
  • ابزار آموزشی کلیدی در سطح مهدکودک
  • کارت‌های تصویری که می‌توانند به سه طریق کمک کنند. (ارائه واژگان جدید، حروف، رنگ‌ها و اعداد – فعالیت‌ها و بازی‌ها و کمک به انجام سرگرمی – بررسی پاسخ‌ها)
  • اجرای دیالوگ‌ها و آهنگ‌ها
  • هر کارت دارای همان تصویر زنده‌ای است که در کتاب دانش‌آموز یافت می‌شود.
  • 82 کارت تصویر واژگان و 26 کارت تصویر الفبا در هر سطح وجود دارد.

راه‌های دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی

علاوه بر کتاب، راه‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. برای مثال توصیه می‌کنیم کارتون‌ها، سریال‌ها و فیلم‌ها را به زبان‌اصلی تماشا کنید. این منابع به شما این امکان را می‌دهد که تمام جنبه‌های زبان را تمرین کنید. در ابتدا گوش‌دادن برای کسانی که به‌تازگی زبان انگلیسی را شروع کرده‌اند بسیار دشوار خواهد بود. دراین‌رابطه آهنگ‌ها و پادکست‌ها به شما در توسعه مهارت‌های گوش‌دادن کمک می‌کند.

جمع‌بندی

در آموزشگاه‌های زبان از کتاب‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی استفاده می‌شود. تاپ ناچ، تین تو تین، فرست فرندز و سوپر مایندز از جمله محبوب‌ترین کتاب ‌های آموزشگاه زبان به‌شمار می‌آیند. هر مجموعه از این کتاب‌ها برای گروه سنی خاصی تدریس می‌شود. در نهایت شما عزیزان علاقه‌مند به فراگیری زبان انگلیسی می‌توانید با کمک زبان امید به منابع مختلف کمک آموزش زبان دسترسی داشته باشید.

 


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر مجتبی
شفیعی
    مجتبی شفیعیمهمان
    2024-04-25 13:09

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  • آواتار کاربر ابوالفضل
وکیلی
    ابوالفضل وکیلیمهمان
    2024-04-19 12:36

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • آواتار کاربر حسینعلی
سبزواری
    حسینعلی سبزواریمهمان
    2024-04-06 10:18

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • آواتار کاربر بهزاد
فاضلی
    بهزاد فاضلیمهمان
    2024-03-30 14:18

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • آواتار کاربر محسن
امامی
    محسن امامیمهمان
    2024-03-21 23:45

    خیلی خوشحالم که هستین

  • آواتار کاربر خلیل
رحمانیان
    خلیل رحمانیانمهمان
    2024-01-15 14:00

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  • آواتار کاربر رضا
صالحی
    رضا صالحیمهمان
    2024-01-11 18:45

    سلام عالی بود

  • آواتار کاربر احسان
اسکندری
    احسان اسکندریمهمان
    2024-01-11 18:09

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • آواتار کاربر مهرداد
نظری
    مهرداد نظریمهمان
    2023-12-29 16:09

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • آواتار کاربر اصغر
نوری
    اصغر نوریمهمان
    2023-12-12 07:00

    این مطلب حرف نداشت

  • آواتار کاربر جلال
قنبری
    جلال قنبریمهمان
    2023-11-20 09:09

    بی نظیر هستید

  • آواتار کاربر بهزاد
شکری
    بهزاد شکریمهمان
    2023-11-18 16:00

    aaaaliii bood

  • آواتار کاربر ابوالقاسم
طباطبائی
    ابوالقاسم طباطبائیمهمان
    2023-09-17 09:45

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  • آواتار کاربر محمد
حاجی
    محمد حاجیمهمان
    2023-09-09 11:45

    مثل همیشه عالی و کاربردی