word image 58595 1

آیا هلو برای سرفه خوب است؟

14 دسامبر 2023

سوال بسیار رایجی که در میان افراد وجود دارد این است که در هنگام درگیری با بیماری‌های مزمن و عفونی همچون بیماری سرماخوردگی، آیا می‌توان از میوه‌های مختلف همچون نهال هلو تحت عنوان دمنوش و یا جوشانده استفاده کرد و آنها را جایگزین داروهای شیمیایی کرد یا خیر؟ برای پاسخ دادن به این سوال بایستی آشنایی جامعی با انواع مختلف میوه‌ها و همچنین نهال هلو داشته باشیم، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با مراکز معتبر فروش نهال هلو و قیمت نهال هلو در نهالستان‌های مختلف آشنا شوید.

هلو میوه‌ای گرد و خوش طعم با ظاهری صورتی رنگ است که در سطح آن اندکی پرز وجود دارد و بسته به نوع دیرگل یا زودگل بودن نهال هلو در اواسط تابستان به بازار فروش عرضه خواهد شد و یکی از راه‌های شناسایی هلو رسیده، عطر و طعم و همچنین میزان سفتی یا نرمی بافت آن است.

word image 58595 1

خوردن هلو در سرماخوردگی

همانگونه که می‌دانید در هنگام درگیری با بیماری سرماخوردگی، سیستم ایمنی بدن فرد به دلیل التهابات شدید ریوی شدت می‌یابد و در چنین مواقعی بایستی به جای استفاده از داروهای شیمیایی از داروهای گیاهی و میوه‌جاتی همچون هلو در سرماخوردگی استفاده کرد تا از این طریق علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، از عفونت‌های مزمن ریوی نیز ممانعت به عمل آورد.

توجه داشته باشید که خرید نهال هلو از نهالستان‌های معتبر تحت نظارت جهاد کشاورزی می‌تواند بسیار اطمینان بخش باشد؛ چرا که محصول این ارقام نهال بسیار مرغوب و باکیفیت خواهند بود و از طرفی نیز طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه استفاده از هلو سالم و تازه‌تر می‌تواند تاثیر بیشتری در سلامت شما داشته باشد؛ چرا که میزان ویتامین c موجود در هلو تازه و رسیده بسیار بیشتر از ویتامین c هلو لهیده و خراب خواهد بود.

با فواید هلو خشک شده آشنا شوید

شیوع بیماری‌های ویروسی و در پی آن سرفه‌های مزمن در فصول سرد سال همچون فصل پاییز و زمستان بسیار رایج است و از آن جایی که هلو میوه‌ای تابستانه است و انواع تازه آن در فصول سرد سال یافت نمی‌شود، بسیاری از افراد در پی آنند که بتوانند هلو تازه و سالم را در بهترین و بهداشتی‌ترین شرایط خشک کنند که در مواقع مورد نیاز از عصاره هلو، میوه خشک شده آن و یا کمپوت هلو استفاده کنند؛ چرا که فواید هلو خشک شده برای درمان سرفه بسیار زیاد است.

میوه هلو به صورت تازه و خام در صورت رسیده بودن یک میوه بسیار خوش طعم تابستانه است که علاوه بر تازه خوری می‌توان در انواع سالادها، دسرها، ژله‌ها و آبمیوه و یا حتی در صنعت تولید کمپوت مورد استفاده قرار بگیرد البته ناگفته نماند که هلو خشک نیز محصولی است که برای افراد ورزشکار و یا حتی کسانی که رژیم غذایی رعایت می‌کنند خوراکی بسیار مغذی خواهد بود؛ چرا که غنی از انواع ویتامین‌ها، فیبر و مواد معدنی است.

آیا درمان سرفه با میوه‌ها ممکن است؟

در پاسخ به این سوال مهم و رایج باید گفت که بله درمان سرفه با میوه‌ها بسیار متداول و موثر است و کافیست یکبار این چاره درمانی کم‌هزینه و در دسترس و بدون عوارض جانبی را امتحان کنید، علی الخصوص اگر خود و یا فرزندانتان در اثر سرماخوردگی و یا آنفولانزای فصلی دچار سرفه‌های خشک و مزمن شده‌اید. متخصصان عفونی و پزشکان بر این باورند که هلو فیبر بالا و ویتامین‌های بسیاری دارد که علی رغم طعم شیرینی که دارد کالری کمی نیز دارد.

برخی افراد بدن بسیار حساسی دارند و علی رغم فواید و خواص گفته شده برای میوه هلو، نسبت به پوست هلو و یا بافت خود میوه دچار حساسیت شده و درگیر حمله‌های آسمی و یا حتی تنگی نفس شده و ممکن است این آلرژی سبب ایجاد بیماری‌های شدید دستگاه تنفسی شود.

word image 58595 2

جالب است بدانید که این افراد تنها با خوردن میوه هلو دچار حساسیت آلرژیک نمی‌شوند بلکه ممکن است گاها در اثر تنفس گرده گل درخت هلو دچار حمله آلرژیک و تنگی نفس و در نهایت سرفه‌های موقتی شوند و البته این نوع حساسیت فصلی در اواخر فصل بهار و اوایل فصل تابستان بسیار رایج‌تر است.

این نوع حساسیت تنها در میان افراد بسیار معدودی از جامعه رایج است و علائم آن نیز در میان همین تعداد افراد معدود ممکن است متفاوت باشد که در گروه اول:

● شاهد سرفه و تنگی نفس موقتی و ملایم خواهیم بود.

و در گروه دوم نیز:

● ممکن است علائم شدیدتری همچون تهوع، خستگی و بی حالی و تنگی نفس شدید‌تر بروز یابد که در چنین شرایطی بایستی سریعا به پزشک مراجعه نمود.

آیا حساسیت به هلو باعث تنگی نفس می‌شود؟

در قسمت قبلی مقاله خواندیم که برخی افراد ممکن است در اثر خوردن و یا تتفس گرده گل و برگ درخت، حساسیت به هلو داشته باشند اما این مورد بسیار کمیاب است و خواص و فواید هلو برای سیستم تنفسی و ریه‌ها بسیار بیشتر از عوارض آن است، در ادامه مقاله نیز با ما همراه شوید تا از خواص هلو برای ریه‌ها مطلع شوید.

اگر به دنبال یک ماده آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی بسیار قوی و طبیعی برای درمان بیماری‌های ریوی و عفونی و همچنین تنگی نفس هستید، بهتر است از هلو که غنی از ویتامین C است آشتی کنید؛ چرا که مصرف روزانه حداقل ۱ گرم ویتامین C طبیعی که در میوه‌هایی همچون هلو و شلیل است می‌تواند مراجعات شما به پزشک برای درمان عفونت‌های سیستم تنفسی را به حداقل برساند.

با خواص هلو در طب سنتی آشنا شوید

جالب است بدانید که مصرف هلو در طب سنتی نیز بسیار توصیه شده است و از جمله پرتکرارترین خواص هلو در طب سنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. میوه هلو و یا هلو خشک شده به دلیل داشتن قند طبیعی و فیبر بسیار بالا می‌تواند شما را برای طولانی مدت سیر نگاه دارد و در لاغری شما موثر باشد.

۲. کمپوت هلو می‌تواند به عنوان نوعی ملین طبیعی برای درمان بیماری‌هایی همچون یبوست مزمن عمل کند و عملکرد سیستم گوارش شما را بهبود بخشد.

۳. اگر طبع بسیار گرمی دارید، با توجه به طبع سرد و نسبتا تر میوه هلو می‌توانید از آن برای اصلاح طبع خود بهره ببرید البته خوردن بیش از حد هلو برای افراد درگیر بیماری‌های عصبی چندان توصیه نمی‌شود.

دانستیم که میوه هلو علاوه بر خواص بی نظیری که برای سیستم تنفسی و درمان سرفه دارد، برای درمان بیماری‌های پوستی و پیشگیری از بسیاری بیماری‌های گوارشی و قلبی نیز بسیار مفید خواهد بود و روزانه بایستی مصرف هر نوع از فرآورده‌‌های این میوه را در هرم غذایی خود جای داد.

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال هلو، میوه و گردو سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir” می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال هلو مانند نهال هلو انجیری مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

کلام‌آخر

در سال‌های اخیر با صنعتی شدن جوامع و گسترش شدید آلودگی‌ هوا در کلان شهرهای صنعتی، شاهد شیوع آلودگی هوا و پدیده وارونگی هوا هستیم که این امر برای سلامتی افراد بسیار خطرناک است و بهترین راهکار این است که با افزایش فرهنگ درخت کاری اکسیژن بیشتری را برای تنفس ایجاد کرده و ضمن خرید نهال هلو برای احداث باغات میوه، بتوان از میوه و محصول آن نیز برای افزایش سلامتی بهره گرفت.

اگر این سوال برایتان ایجاد شده است که چگونه می‌توان نهال هلو باکیفیت و شناسنامه دار را تهیه کرد، باید گفت که نهالستان پالیز نهال به مدیریت مهندس سعید قاسمی، به صورت تخصصی تحت نظارت جهاد کشاورزی در این زمینه به فعالیت پرداخته است و شما باغداران عزیز می‌توانید با خیالی راحت و آسوده اقدام به خرید نهال هلو نمایید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

 


  • دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

  • آواتار کاربر عبدالرضا
شریعتی
    عبدالرضا شریعتیمهمان
    2024-04-26 04:18

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • آواتار کاربر احسان
احمدی
    احسان احمدیمهمان
    2024-04-07 07:00

    دمتون گرم

  • آواتار کاربر موسی
محمد
    موسی محمدمهمان
    2024-04-01 22:36

    اجرکم عندالله,شکرأ کثیرا.

  • آواتار کاربر حیدر
احمدی
    حیدر احمدیمهمان
    2024-03-27 05:18

    با اجازتون بازنشر شد

  • آواتار کاربر حمیدرضا
سبزواری
    حمیدرضا سبزواریمهمان
    2024-01-15 17:09

    سلام عالی بود

  • آواتار کاربر وحید
خمسه
    وحید خمسهمهمان
    2024-01-03 19:27

    سایتوتن عالییییییییییی هستش واقعا🙏🙏👌👌👏👏