
سبک های رایج طراحی سایت در پاسخ به نیازهای واقعی کاربران در ارتباط با یک موضوع خاص به وجود می آیند. این نیازها می توانند هر چیزی از جله مفیدتر کردن، لذت بخش تر کردن یا راحت تر کردن جستجو در وب برطرف کنند. ما در مهرزاد وب به عنوان پیشرو در طراحی سایت در کرج به بررسی 5 سبک طراحی جذاب که در سال 2022 بسیار پرطرفدار خواهد شد خواهیم پرداخت.
وقتی دنیای بیرون دستخوش تغییراتی می شود که می تواند زندگی روزمره را دشوارتر یا غیر قابل پیش بینی کند، مردم به دنبال ثبات و تعادل هستند. دنیای ما در حال حاضر به این شکل است و میل به احساس ثبات و آرامش بیشترین چیزی است که در روند طراحی وب سال 2022 منعکس شده است.
اگر وبسایتهای مشتریان خود را با جدیدترین سبک های طراحی سایت طراحی میکنید، به آنها کمک میکنید توجه مشتریانی را که به دنبال برندهای پیشرفته هستند جلب کنند. در اینجا پنج روند جدید برای سال 2022 وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید و مشتریان شما از آنها قدردانی خواهند کرد.
- طراحی تصاویر فراگیر
طبق آمار و احتمالا همانطور که می دانید مردم در سراسر دنیا بیش از 4 ساعت در روز با تلفن های همراه و رایانه های خود می گذرانند. بخشی از این زمان به سرگرمی اختصاص دارد و بدون شک برخی از آن صرف انجام امور تجاری یا صرفاً گفتگو با کسی می شود. در بقیه زمانها، اغلب صرف جستجوی در مورد کارهایی میشود که در طول روز با آن ها سروکار داریم، که میتواند شامل هر چیزی از جستجوی اطلاعات گرفته تا خرید یک محصول و یا انجام خدمات باشد.
اگر وب سایتی دارید یا در حال طراحی سایت برای خود و یا دیگران هستید ، که یک محصول یا خدمتی را می فروشد، باید کمی به این موضوع فکر کنید که موثرترین راه برای فروش چیزی این است که اجازه دهید مصرف کننده آن را “احساس” کند.
چطور اینکار را انجام می دهی؟
راه های زیادی وجود دارد که می توانید یک محصول را به نمایش بگذارید که به مشتری اجازه می دهد آن را “احساس” کند. طراح باید در محیط وب ، فضایی را ایجاد کند تا کاربر بتواند به راحتی احساس مورد نیاز برای خرید محصول مذکور را بدست بیاورد.
در اینجا دو نمونه از طراحی وجود دارد
بسیاری از وب سایت ها با استفاده از این روش ساخته و طراحی شده اند. وب سایتی که در زیر مشاهده می کنید از یک جلوه تار و فیلتر کردن تصویر برای ترکیب تصاویر منظره با محتوای دیجیتال استفاده می کند.
- تغییر تایپوگرافی توجه را به محتوا جلب می کند
تغییرات در اندازه، رنگ و سبک تایپوگرافی وب سایت اغلب به عنوان استراتژی های جلب توجه به کار گرفته می شود. در سال 2022، شاهد اضافه شدن حرکت به متن نیز خواهیم بود.
حرکت در یک محیط آرام یا ساکن همیشه قابل توجه است، و حرکت استراتژیک و به موقع روی محتوا می تواند واقعاً یک وب سایت را در میان انبوه وب سایت ها و طراحی ها متمایز کند. حرکت اعمال شده بر روی متن، استراتژی است که باید به طور محدود اعمال شود و فقط برای متنی اعمال شود که می خواهید بازدید کننده توجه ویژه ای به آن داشته باشد.
وب سایت زیر این کار را به صورت کاملا موثر در مورد مواد غذایی خود انجام داده است.
بعضی سایت ها رویکرد متفاوتی را از این نظر دارند. شما می توانید از شمارش معکوس در صفحات سایت خود برای جذب مشتری یا مخاطب استفاده کنید.
- پس زمینه های هنر خطی می توانند کمک شایانی به شما کنند
طراحان وب سالهاست که طراحی های مختلف پس زمینه وب سایت را آزمایش کرده اند. اخیراً، تمرکز بر استفاده از گرادیان های مختلف بوده است. اسلایدرهای ویدیویی و پس زمینه و طرح های رنگی حالت تاریک نیز محبوب بوده اند.
اما سال 2022 متفاوت خواهد بود. از هنر خطی برای ایجاد علاقه بصری استفاده خواهد شد. همانطور که خواهید دید، اشاره به بازدیدکننده در جهت دلخواه نیازی به استفاده از نوک پیکان یا انگشت اشاره ندارد. طرحهای انتزاعی بیشتری را میتوان وارد بازی کرد که اشاره ای به نقطه ی خاصی ندارند اما دقیقا همان هدف را دنبال می کنند.
سایت زیر نمونه ای از یک رویکرد انتزاعی ظریف می باشد.
دایره های موجود در دو گوشه ی تصویر به روش خود جلب توجه می کنند. از اهمیت بیشتری برخوردار است که چگونه شکل ها به سمت داخل منحنی می شوند. با انجام این کار، آنها تمرکز بیشتری روی فرم رزرو در مرکز دارند.
- گرافیک های تعاملی میزان توجه کاربر را افزایش می دهد.
اکثر طراحان سایت سه هدف اساسی را دنبال میکنند: جذب بازدیدکنندگان، درگیر کردن آنها با محتوا، و تبدیل آنها به مشتری. جذب بازدیدکنندگان مستلزم جلب توجه آنهاست و راه های درست و غلطی برای انجام آن وجود دارد.
یکی از راههای بسیار خوب این است که عناصر کلیدی را تعاملی جلوه دهید . مانند اینکه دکمه را طوری جلوه دهید که بهجای اینکه مانند هر شیء صاف دیگری روی یک سطح صاف به نظر برسد، به نظر میرسد که باید روی آن کلیک کنید. یا با ایجاد تغییر در ابعاد طراحی دکمه و سایر بخش های اطراف کاری کنید که در یک صفحه ، ابتدا طرح مورد نظر شما جلب توجه کند.
اما شما باید خلاق باشید. مواردی وجود خواهد داشت که شما می خواهید یک بازدیدکننده توقف کند و به جای استفاده از تعامل برای نگه داشتن دائماً در حرکت به سمت هدف مورد نظر، در مورد چیزی بیشتر بیاموزد.
یکی از مثالهای وادار کردن بازدیدکننده به مکث این است که محتوایی را که معمولاً قابل پیمایش است انتخاب کنید و آن را با یک نمایش اسلاید گونه تغییر دهید.
در واقع، پیمایش به قدری زیاد شده است که ممکن است در برخی موارد نیاز به اضافه کردن کنترلهای واضح داشته باشید تا بازدیدکنندگان متوقف شوند و بتوانند با محتوای کلیدی یا مهم ارتباط برقرار کنند.
- از پالت های رنگی مثبت برای ارسال حس مثبت به بازدید کننده استفاده کنید
طراحان معمولاً برای انتخاب رنگ مناسب ، حساسیت بسیار زیادی دارند تا بتوانند بر روی کاربر احساس خوبی بگذارند. این راز نیست که یک رنگ خاص با توجه به زمینه ای که در آن استفاده می شود می تواند احساسات خاصی را برانگیزد، اما نظریه اساسی چیست؟
حقیقت این است که چندین عامل دخیل هستند، مانند سایه رنگ، تضاد آن با سایر رنگهای وبسایت، فرهنگ ناظر، و زمینهای که در بالا ذکر شد که در آن ظاهر میشود.
پاشیدن رنگ زرد می تواند احساس شادی را ایجاد کند، اما پاشیدن رنگ زرد در سرتاسر وب سایت احتمالا مشتری راضی ایجاد نمی کند یا منجر به تبدیل به مشتری نمی شود. و به همین طریق این موارد در مورد سایر رنگ ها نیز صادق است.
جمع بندی:
هنگامی که یک طراحی سایت جدید آغاز می شود، نباید استرس داشته باشید یا نگران شوید. شما فقط نیاز دارید با یک شرکت معتبر همکاری و یا مشورت نمایید در مرحله بعد برای خدمات سئو با تیم مهرزاد وب به عنوان یکی از بهترین شرکت های سئو در کرج اقدام به همکاری نمایید. ما برای پاسخ گویی به تمام نیاز های شما 24 ساعته آماده خواهیم بود. با ما تماس بگیرید.
سرویس جدید : تاپ تن تفریحی سنتر
عالیه خیلی ممنون خیلی لطف کردین بهمون
میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟
مثل همیشه عالی و کاربردی
مطلب خوبی بود
چقد خوبین شما
میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟
کانال تلگرامی هم دارید ؟
خسته نباشین
خیلی ممنون🌹
مرسی
ایولا
شما پیج اینستا هم دارین؟
عالی بهترین عاشق سایتونم 😀😘😍❤💝🌷🌺